Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
321/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut semmoinen vähän remmompi päivä, koirankin kanssa tehtiin lyhyempi lenkki kuin muina päivinä. Mun jalkoja kolotti ja tiedän että silloin pitää levätä, muuten ne on huomennakin kipeät. Kaikesta huolimatta sain yli 12 000 askelta kokoon ja mennään kohta vielä pikku iltakävelylle josta tulee pari tuhatta lisää :)

Ostin myös pussin Halvan ruutusalmiakkeja (mun heikkous!) ja hups, söin sen kokonaan :D mutta ei kovasti huoleta, luulisin että päivän kalorit jää kuitenkin miinukselle tai vähintään suunnilleen samaan tasoon kulutuksen kanssa.

Aamupalaksi kaksi pikkuista ruis-vehnäsämpylää, päällä voita ja keitettyä kananmunaa.

Puolenpäivän aikaan iso smoothie marjoilla, banaanilla, kauramaidolla, muutamalla mantelilla, MSM-jauheella ja soijajogurtilla.

Illalliseksi soija-paprika-sipuli-kaalipihvejä joissa sidosaineena kaurajauho ja vesi, ja lisukkeena eilen tekemäni bataatti-porkkana-kukkakaalilaatikko. Lisäksi kasa kurkkua.

Iltapalaksi iso granaattiomena. Tai siis sen siemenet :D vähän jätin huomiseksi aamupuuroon.

Ja tosiaan sitä salmiakkia pitkin päivää.

Huomenna taas pitkälle lenkille. Ja aamulla otan mittanauhan esiin ja katson onko mitään tapahtunut viikon aikana...

-Alma-

Vierailija
322/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 65.8kg. -0.3kg eilisestä, kokonaissaldo -2.2kg.

Hirween hyvä fiilis ;) paino tippuu ja olo on hyvä. En ois uskonut että näin reipas alku tulee, tässä alkaa nyt siis olemaan ensimmäinen viikko ryhtiliikettä takana.

Mitään makeanhimoa en ole tuntenut kertaakaan. Oli kyllä hyvä idea aloittaa se karkkilakko jo reilu 3 viikkoa sitten ja "tipaton" vuodenvaihteessa. Ei tullut liikaa muutoksia kerralla ja elimistö ilmeisesti ehtinyt sopeutua paremmin, kuin jos ois kertalaakista jättänyt kaikki herkut yhtäaikaa pois. Nyt tuntuu siltä, ettei viikonloppukaan tule tuomaan mitään isompia haasteita.

Raksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on työhuoneelta loppuneet nuo kohutut pussipuurot joten joudun keksimään korvaavan välipalan. ;) ajattelin hedelmiä ja pähkinöitä. Hedelmiä joutuu vaan sitten ostelemaan tiuhaan lisää ja pähkinöiden kanssa taas pitää olla varovainen annoskoon kanssa. Ja koska se puuro tuntuu kivalta, ehkä tutkin vielä ravintosisältöjä kaupassa ja katson löytyisikö terveellinen vaihtoehto. :) -A

Ei ole olemassa terveellistä pussipuuroa.

Kaurapuurolla on kymmeniä terveyttä edistäviä ominaisuuksia, mutta jos sen laittaa pussiin... Tsädääm! Ne kaikki ovat kadonneet!

Kaurapuuro ja ne pussipuurot on ihan eri tavaraa.

Näinpä, pussipuurot on niin esikäsiteltyjä, että se vaikuttaa kyllä siihen terveellisyyteen. Sitä ei moni tule edes ajatelleeksi.

Vierailija
324/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa vähän projekti nyt tökkiä. Tämä 800 kcalin päiväannos on niin pieni, että se tuppaa väsyttämään, kun ei saa energiaa. Päätin nyt keskittää kalorit päiväsaikaan, niin jaksaa edes töissä. Pitäisi jaksaa myös mennä salille.

Lisäksi pohkeiden etuosaa jomottaa julmetusti, yritän hoitaa sitä lisäämällä magnesiumin kulutusta. 

Asiat kuitenkin etenevät, nyt painossa ei ole näkynyt suurempaa pudotusta, katsotaan jos liikunnan lisääminen auttaisi. Ruokailu ja sen rytmi ovat hallinnassa, mikä on hyvä. Väsyttää vaan, kun unen määrä ei ole ihan riittävä. 

-101 verensokeridieettiläinen

Vierailija
325/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään on työhuoneelta loppuneet nuo kohutut pussipuurot joten joudun keksimään korvaavan välipalan. ;) ajattelin hedelmiä ja pähkinöitä. Hedelmiä joutuu vaan sitten ostelemaan tiuhaan lisää ja pähkinöiden kanssa taas pitää olla varovainen annoskoon kanssa. Ja koska se puuro tuntuu kivalta, ehkä tutkin vielä ravintosisältöjä kaupassa ja katson löytyisikö terveellinen vaihtoehto. :) -A

Kaurapuurolla on kymmeniä terveyttä edistäviä ominaisuuksia, mutta jos sen laittaa pussiin... Tsädääm! Ne kaikki ovat kadonneet!

Näinpä, pussipuurot on niin esikäsiteltyjä, että se vaikuttaa kyllä siihen terveellisyyteen. Sitä ei moni tule edes ajatelleeksi.

Höpö. Kaurasta ne pussipuurotkin on tehty. Esikäsittelyt ei muuta sitä miksikään.

Vierailija
326/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaa vähän projekti nyt tökkiä. Tämä 800 kcalin päiväannos on niin pieni, että se tuppaa väsyttämään, kun ei saa energiaa. Päätin nyt keskittää kalorit päiväsaikaan, niin jaksaa edes töissä. Pitäisi jaksaa myös mennä salille.

Lisäksi pohkeiden etuosaa jomottaa julmetusti, yritän hoitaa sitä lisäämällä magnesiumin kulutusta. 

Asiat kuitenkin etenevät, nyt painossa ei ole näkynyt suurempaa pudotusta, katsotaan jos liikunnan lisääminen auttaisi. Ruokailu ja sen rytmi ovat hallinnassa, mikä on hyvä. Väsyttää vaan, kun unen määrä ei ole ihan riittävä. 

Lopeta tuollainen hullutus. Älä ainakaan salilla käy tuon aikana. Vähemmästäkin kroppa hajoo.

Vierailija
327/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino tasan 65 kg, eli painoa lähtenyt 5,3 kg! Tavoite 64 kg on ihan nurkan takana, jes.

Vierailija
328/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kieltämättä kuulostaa aika hurjan vähällä tuo 800 kcal :O

Mulle joskus tehtiin sellainen mittaus, jossa arvioitiin myös peruskulutus ja se oli 1400kcal päivässä. Siis mitä tarvii ihan peruselintoimintoihin jos makaa vaan sohvalla koko päivän (aineenvaihdunta, lämmönsäätely hne). Kaikki aktiivisuus sitten vielä lisää tuota.

Totta kai on yksilöllisiä eroja näissä, mut pisti vaan silmään :)

Raksu

Vierailija
329/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, eilen oli henkisesti raskas päivä, vaikeita ihmissuhdeasioita ja omat heikoimmat puolet tarkastelussa. :( söin vähän vähemmän kuin viikon muina päivinä, ja iltapala ja päivällinen yhdistyi kun päivällinen venyi myöhään. Vaaka antoi kuitenkin uskomattoman yli kilon painonpudotuksen monta aamua samana pysyneen lukeman jälkeen. Nyt kokonaispudotus 4.1 lähtien on 2.7 kg ja paino alkaa taas 6:lla. :)

Vierailija
330/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, edellisen kirjoitti siis -A

Vierailija
331/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

800 kaloria on ihan hemmetin vähän, ei ihme ettei kroppa kestä. Itse tuplaisin tuon, varsinkin jos vielä harrastat liikuntaa. Kroppaa ihan oikeasti kannattaa kuunnella, ei se turhasta kitise.

Onneksi itse valitsin elämäntaparemontin, en kitudieettiä. Mun ruokavalio on semmoinen että sitä voin noudattaa tavoitteet saavutettuanikin. Voin hyvin, maha on kylläinen, energiatasot korkeat ja turvotukset poissa. Jos joku päivä tuntuu siltä että väsyttää, mietin miksi - sainko liian vähän unta, söinkö liian vähän tai vääränlaista ruokaa, liikuinko yli jaksamisen rajan. Ja sitten teen korjausliikkeen. Toki mulla tavoitteena on laihdutus, mutta myös oma terveys ja sen ylläpito enkä halua sitä riskeerata.

Olen joskus kokeillut jotain tuon tapaista, jossa söin alle 1000 kcal ja ok, laihduin kyllä mutta olo oli krapulainen ja heikko ja lenkille piti raahautua ja pakottaa itsensä kun ei olisi jaksanut muuten. Ei enää mulle tuommoista kiitos. Tällä hetkellä syön arviolta 1500-2000 kcal päivässä ja vajetta tulee silti jotain 500-1000 kcal päivässä, eli taatusti laihdun.

Ja tämä ihan ilman sarvia, omaa kokemusta peilaten :) ja kuten joku sanoikin aiemmin, jokainen laihduttaa sillä tavalla minkä näkee parhaaksi.

Vierailija
332/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:

Ei repsumisia.

30min plus 20min kesti jo kävellä yhtäjaksoisesti, lisäksi askeleita kertyi ostosreissulla. Vatsalihaksia treenasin myös.

Aamulla puoli purkkia tonnikalaa ja raejuustoa

Lounas eilistä kesäkurpitsa-tonnikalapastaa

Välipala pieni rieska margariinilla (kävin leipomolla ostamassa kassillisen leipää pakastimeen) :)

Toinen välipala 250g maustamatonta maitorahkaa

Iltaruoaksi tein taas murekkeen, lisänä pieni röstiperuna ja iso annos salaattia, lasi kevytmaitoa ja sämpylän puolikas.

Vettä ja kahvia pitkin päivää

JA jotta palstan ruokapoliisit ja terveysnatsit varmasti saavat vettä myllyyn: lasillinen alkoholitonta kevytlonkeroa saunassa :D

Raksu

Ei ihan laihduttajan eväitä.

Miksi ei olisi? Et voi tietää, mitä tuon viestin kirjoittaja on syönyt aikaisemmin! Jos ruokavalio on koostunut aiemmin reiluista satseista pitsaa, valmisruokaa, hampurilaista, sipseistä ynnä muusta sellaisesta, on todellakin kysymys laihduttajan eväistä, eikö?

Vierailija
333/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas, sinusta on tullut pullukka kirjoitti:

Ei repsumisia.

30min plus 20min kesti jo kävellä yhtäjaksoisesti, lisäksi askeleita kertyi ostosreissulla. Vatsalihaksia treenasin myös.

Aamulla puoli purkkia tonnikalaa ja raejuustoa

Lounas eilistä kesäkurpitsa-tonnikalapastaa

Välipala pieni rieska margariinilla (kävin leipomolla ostamassa kassillisen leipää pakastimeen) :)

Toinen välipala 250g maustamatonta maitorahkaa

Iltaruoaksi tein taas murekkeen, lisänä pieni röstiperuna ja iso annos salaattia, lasi kevytmaitoa ja sämpylän puolikas.

Vettä ja kahvia pitkin päivää

JA jotta palstan ruokapoliisit ja terveysnatsit varmasti saavat vettä myllyyn: lasillinen alkoholitonta kevytlonkeroa saunassa :D

Raksu

Ei ihan laihduttajan eväitä.

Miksi ei olisi? Et voi tietää, mitä tuon viestin kirjoittaja on syönyt aikaisemmin! Jos ruokavalio on koostunut aiemmin reiluista satseista pitsaa, valmisruokaa, hampurilaista, sipseistä ynnä muusta sellaisesta, on todellakin kysymys laihduttajan eväistä, eikö?

Näinpä. Ja mikä sitä paitsi on laihduttajan evästä? Eikö järkevää olekin syödä tavallista ruokaa, sitä mitä muukin perhe ja tarkkailla annoskokoa ja jättää herkut pois? Ja lisätä liikuntaa.

Vierailija
334/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Teillähän on mennyt hienosti. Niin on kyllä itsellänikin. Viikossa on lähtenyt 1,6 kg ja senttejä 2,5 vyötäröltä. Viime perjantaina vyötärönympärys oli 88 ja nyt 85,5. Tänä aamuna paino oli 77,1 mikä nyt on aivan hirveän paljon liikaa mutta mukavalta se silti tuntuu kun on onnistunut noin paljon pudottamaan. Vessassa on saanut rampata koko ajan kun turvotukset laskee :D 

Olen aina aamuisin syönyt 1,5-2 dl kaurahiutaleita kevytmaitoon keitettynä ja omenan. Oikea annos olisi vissiin 1 dl mutta minulla tulee jo tunnin päästä ihan hirveä nälkä jos syön niin vähän :O Tuolla määrällä jaksaa kolme-neljä tuntia. Päiväsellä söin sitten 2 annosta jauhelihakeitton jämiä. Oli melkein pelkkää lientä ja pari hassua porkkanaa jäljellä niin täytyi otta pari annosta :D Iltapalaksi söin 2 klementiiniä. Nälkä ei ole oikeastaan vaivannut kun on aina syönyt vain kun se iskee. Yleensä kyllä paistan illalla vielä kananmunaa 6 aikaan mutta eilen ei vaan tehnyt mieli. Ihme kyllä herkkuja ei tee lainkaan mieli, vaikka minulla on keittiössä muovikassillinen joululahjaksi saatuja suklaita ja karkkeja.

Jonkun mielestä tuo ruokamäärä varmaan kuulostaa aika vähäiseltä, mutta ottakaa huomioon tosiaan se että en käy töissä vaan opiskelen kotona pääsykokeisiin. Jonkun kalorilaskurin mukaan päivän kulutukseni on siis jotain 1300kcal päivässä joten eipä siinä kovin paljoa voi syödä jos mielii laihtua. Ainakin olo on koko ajan virkeä ja hyvin jaksaa joten luulisin että ruokaa on tarpeeksi. Aamuisin kyllä heikottaa kun on niin älytön nälkä tuon köykäisen iltapalan takia :D 

Olen tehnyt 2 kertaa viikossa aina kotijumppaa ja 2-3 kertaa käyn tunnin pituisella lenkillä, juoksen aina pieniä matkoja kerrallaan kun kunto nyt on aika ruosteessa toistaiseksi. Jospa sitä kesällä taas jaksaisi hölkätä ainakin 5 km putkeen :D 

Joka päivä kyllä ärsyttää että olen antanut painon nousta näin korkealle. Painoin monta vuotta 64-68 kiloa, siitä olisi ollut paljon helpompi laihduttaa. Tai ainakin nopeampi. No, eipä tässä auta kun pysyä kärsivällisenä. 

T. 144 eli vaikkapa Niiskuneiti tästä lähtien koska oon kova muumifani

Vierailija
335/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähdä että täällä porukka saavuttaa tuloksia :)

Mittasin tänään itseni, ja viikossa on vyötäröltä lähtenyt kokonaista 5cm :O lantiosta 3cm ja reidestä 2cm. Rinnan ympärys ei ole muuttunut. Olen mitannut rinnan ympäryksen siis rintojen alta, eli lähinnä selkämakkaroita siinä mittailen :D

Oon tosi tyytyväinen! Ja kyllä tuon tunteekin jo, eli mun talviulkoilutakki, joka oli tosi kireä vyötärön ja lantion kohdalta vielä joulun aikaan, menee nyt jo vähän vaivattomammin kiinni eikä sitä enää tarvi kiskoa kesken lenkin alaspäin vaan istuu löysemmin :)

Tästä on hyvä jatkaa!

-Alma-

Vierailija
336/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun kalorilaskurin mukaan päivän kulutukseni on siis jotain 1300kcal

Tuo kuulostaa uskomattomalta, sinun kokoisen vanhuksenkin koomakulutus pitäisi olla enemmän!

---

Eilen ei todellakaan tullut syötyä mitään ns. terveysruokaa, sillä kaapit ammottivat tyhjyyttään. Tehtiin sitten iso nakkikeittosatsi, josta riittää varmasti useammallekin päivälle... Aamupaino oli palannut viime maanantaiseen lukemaan, eli +0,6 kg, mutta en ole kovinkaan lannistunut. Kokonaispudotus on nyt siis 2,4 kg mutta tiedän, että olen laihtunut enemmän. Odottelen sitten suurempaa humahdusta, kunhan tuon keiton saa syötyä loppuun :)

Aamupalaksi söin rahkaa mansikkakeitolla ja siemenillä, maitokahvin, teen, kaksi hapankorppua päällisineen, sekä ruokalusikallisen öljyä ja etikkaa (550 kcal).  Lounaaksi (470 kcal) ja päivälliseksi (470 kcal) nakkikeittoa kahdella juustonäkkärillä. Keittojen kaloreita oli vaikea arvioida, mutta varmuuden vuoksi laskin ne hieman yläkanttiin.

On todella vaikea pitää ateriarytmi kohdillaan. Eilenkin yksi ateria jäi välistä vain siksi, kun kävi kaupasta hakemassa jääkaappiin täytettä. Sitten pitää yhdellä aterialla tavallaan syödä kahden aterian edestä, että edes jotenkin saa päivän kalorit täyteen. No, tällä kertaa sain kuitenkin kaikki kalorit melkein kasaan...

- Joanna

Vierailija
337/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun kalorilaskurin mukaan päivän kulutukseni on siis jotain 1300kcal

Tuo kuulostaa uskomattomalta, sinun kokoisen vanhuksenkin koomakulutus pitäisi olla enemmän!

---

Eilen ei todellakaan tullut syötyä mitään ns. terveysruokaa, sillä kaapit ammottivat tyhjyyttään. Tehtiin sitten iso nakkikeittosatsi, josta riittää varmasti useammallekin päivälle... Aamupaino oli palannut viime maanantaiseen lukemaan, eli +0,6 kg, mutta en ole kovinkaan lannistunut. Kokonaispudotus on nyt siis 2,4 kg mutta tiedän, että olen laihtunut enemmän. Odottelen sitten suurempaa humahdusta, kunhan tuon keiton saa syötyä loppuun :)

Aamupalaksi söin rahkaa mansikkakeitolla ja siemenillä, maitokahvin, teen, kaksi hapankorppua päällisineen, sekä ruokalusikallisen öljyä ja etikkaa (550 kcal).  Lounaaksi (470 kcal) ja päivälliseksi (470 kcal) nakkikeittoa kahdella juustonäkkärillä. Keittojen kaloreita oli vaikea arvioida, mutta varmuuden vuoksi laskin ne hieman yläkanttiin.

On todella vaikea pitää ateriarytmi kohdillaan. Eilenkin yksi ateria jäi välistä vain siksi, kun kävi kaupasta hakemassa jääkaappiin täytettä. Sitten pitää yhdellä aterialla tavallaan syödä kahden aterian edestä, että edes jotenkin saa päivän kalorit täyteen. No, tällä kertaa sain kuitenkin kaikki kalorit melkein kasaan...

- Joanna

Haha en tiedä mitä olin ajatellut mutta 1800 piti kirjoittaa :'D Siitä kun vähentää 500 kcal niin 1300 saa syödä päivässä. Tosin en laske kyllä kaloreita.

-Niiskuneiti

Vierailija
338/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt epäsäännöllisesti ja osittain myös epäterveellisesti, mutta sen verran vähän että paino tippuu. Nyt taas lähtenyt 0,2 kg eiliseen verrattuna :) Eli paino 73,1. Vielä kun parisataa grammaa saa pois niin painan vähemmän kuin moneen vuoteen! JES!

-Stina

Vierailija
339/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut alunperinkään hirveästi tiputettavaa, lähtöpaino tammikuun ekana päivänä oli 53kg ja tänä aamuna puntari näytti 51,2kg. Jos saan vielä 1,2kg tiristettyä pois niin olen tyytyväinen.

Olen liikkunut paljon ja rajoittanut hiilireita etenkin illalla.

Vierailija
340/897 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, itse epäilen, että juuri tällaisten "pikkuasioiden" takia moni on ns. ikuinen laihduttaja. Luullaan syövänsä mahdollisimman terveellisesti, vaikka saatetaan esim. "terveellisten välipalojen" muodossa syödä hurjasti piilosokeria ja sitten ihmetellään, kun painonpudotus ei onnistu aiotulla tavalla.

Juuri näihin liittyviä hoksautuksia on tässäkin keskustelussa yritetty ehkä antaa, mutta moni tulkitsee toisten vihjeitä/neuvoja/kyseenalaistuksia ihmeen negatiivisesti.