Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2017 laihduttajat, pistetäänkö ketju pystyyn?

Bingbing
01.01.2017 |

Noniin, eli te joilla tarkoitus laihtua, pistetäänkö ketjua kasaan jossa voidaan tsempata ja tukea toisiamme? :)

-164cm/79kg

Kommentit (897)

Vierailija
301/897 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkumitat 163 cm/91.5 kg, nyt viikon verensokeridieetin (Michael Mosley) jälkeen lähtenyt 3 kg. Tarkoitus jatkaa se 8 viikkoa, jolle luvataan yhteensä 14 kg pudotusta.

800 kcalia päivässä on kyllä vähän, mutta alan tottua. Juon litroittain teetä ja syön vihanneksia. Maito ja viljatuotteita ei juurikaan. Aamiaisena aina uppomuna vihanneksilla, lounaaksi salaattia ja muita vihanneksia ja protskuja, sama illalla.

Vierailija
302/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupaino 66.1kg. -0.1kg eilisestä, kokonaissaldo -1.9kg.

Tämä tahti kun pysyisi niin kiva :) mitään muutoksia ei tietenkään kropassa näy, mutta eilen farkut tuntui _ehkä_ hieman löysemmiltä jalassa kuin viime kerralla kun niitä käytin. Eilen kävin ostoksilla, en viitsinyt edes sovittaa jumppatrikoita yms, mutta ostin oloasun . Ja yhden samanlaisen kotimekon joka minulla jo on, mutta pienempää kokoa ;) mahtuu kyllä päälle jo, mutta kaikki muhkurat se paljastaa... mutta onpahan valmiina kaapissa odottamassa kun pari kiloa lisää tippunut, ei maksanut kuin 9.95e

tänään ei ole mahdollista syödä lounaalla omaa ruokaa, vaan pitää ottaa sitä mitä noutopöydässä tarjolla. Onneksi en syökään mitään ihmeellistä laihdutusruokaa, vaan ihan tavallista ruokaa pienempinä annoksina kuin ennen, niin tuskin tämäkään mitään ongelmia aiheuttaa.

Mukavaa päivää kaikille ketjulaisille!

Raksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Big Mama kävi vaa'alla ja paino ei ole pudonnut mihinkään vaikka olen nutrikuurilla. Päivän paino on siis 84 kiloa.

Vierailija
304/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän vikaa on näissä minun syömissäni annospuuroissa? :) Ainesosaluettelon mukaan sisältää vain täysjyväkaurahiutaleita, täysjyväohrahiutaleita, kauraleseitä, täysjyväruishiutaleita ja suolaa.

Mihin tuosta jäi se lisätty sokeri, josta olit aiemmassa viestissäsi huolissasi?

Vierailija
305/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Big Mama kävi vaa'alla ja paino ei ole pudonnut mihinkään vaikka olen nutrikuurilla. Päivän paino on siis 84 kiloa.

Nutrikuurit onkin ihan syvältä.

Vierailija
306/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkumitat 163 cm/91.5 kg, nyt viikon verensokeridieetin (Michael Mosley) jälkeen lähtenyt 3 kg. Tarkoitus jatkaa se 8 viikkoa, jolle luvataan yhteensä 14 kg pudotusta.

800 kcalia päivässä on kyllä vähän, mutta alan tottua. Juon litroittain teetä ja syön vihanneksia. Maito ja viljatuotteita ei juurikaan. Aamiaisena aina uppomuna vihanneksilla, lounaaksi salaattia ja muita vihanneksia ja protskuja, sama illalla.

Pakko vielä jatkaa. Tuo 800 kcalia tuntui minustakin alussa kamalan vähältä, ja tarkoituksena on seurata jaksamista. Jos ei energia riitä esim. salille lähtemiseen, aion siirtyä välimerelliseen tai nopean aineenvaihdunnan ruokavalioon. Tässä dieetissä on oikeastaan sama pohja kuin välimerellisessä, eli alhaisen glykeemisen indeksin kasvikset, pähkinät, liha-, kala- ja muut proteiinit. 

Ja tiedän, että tästä alkupainosta suuri osa on nestettä, mutta mutta. Ajatelkaa mitä se merkitsee? Se merkitsee, että minulla on ollut valtava nestepöhö päällä jatkuvasti.

Olen kaikki-tai ei mitään ihminen, eli jos elämäntavat ovat huonot, ne ovat todella huonot, ja jos ne ovat hyvät, ne ovat todella hyvät. Ihan kiva, että olen taas saanut vuoristoradasta otteen ja kipuamassa ylöspäin. 

Ruokalajeissa on panostettu paljon myös ulkonäköön, ja tänä aamunakin nautin, kun asettelin uppomunan kauniisti avokado-, tomaatti- ja paprikapedille. Päälle muutama paahdettu auringonkukansiemen.

Tsemppiä kaikille! Matka on vasta alussa, mutta vappuun mennessä se on jo pitkällä!  Me tehdään se!

101- verensokeridieettiläinen

Vierailija
307/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Päivä 11/82 ja fiilis on hyvä :) 

Tein ekat puolitoista viikkoa aina 3päivän ruuat kerralla ja alkoi ruuat tökkimään vaikka kuinka maustoi. Nyt olen syönyt muutaman päivän juuri valmistettua ruokaa ja maku on aivan eri! Laihdutusohjelmissa ne tekee aina kauhean kasan ruokaa kerralla, onhan se tietystyi helpompi ajatukseni, kun ruoka on valmista kaapissa, ettei kiireessä sorru mihinkään. Meillä nyt on muutoinkin säännöllinen ruokarytmi, niin lopetan tuon purkkiruokien tekemisen. Olen myös huomannut, että ihan kuin mikro veisi ruuasta makua? Rakenne ainakin häviää, kun hetken keitetyt kasvikset pistää purkkiin ja seuraavana päivänä mikroon, niin eivät ne enää suussa tunnu niin hyviltä.

Jotkut puhuivat prodepatukoista, itse olen niitä joskus syönyt aamupalan tai päivällisen sijasta silloin, kun on ollut pitkiä opiskelupäiviä, pari tuntia autossa istumista päälle, niin oli vaikea keksiä lämpimässä säilyviä välipaloja. Yksi ihan parhaista on Gainomax:in protein low carb caramel (20g proteiinia, 12g hiilaria, 180kcal). Ei vaan valitettavasti löydy oikein mistään. Ennen söin myös joskus Lidlin pienempiä proteiinipatukoita, sisältää vain noin 120kcal (ja 11g proteiinia ja 14g hiilaria). Mutta muuttivat niitä jotenkin sellaisiksi, että ovat jauhoisia. Nyt noille ei ole ollut mitään käyttöä, salitreeninkin ajoitan niin, että kotona on ruokaa heti treenin jälkeen. Joskus olen ostanut "herkuksi"(pilkkonut pieniksi paloiksi ja syönyt elokuvaa katsoessa) Fitbar suklaan (11g proteiinia, 15g hiiilaria ja 135kcal), mutta sen suklaan oikeasta mausta en osaa sanoa. Joku muu ei ehkä tykkäisi. Olen syönyt karkkia/suklaata/tms viimeksi joskus 8vuotta sitten, joten en enää muista oikeita makuja.

Viime viikolla tein 3 bodupump jumppaa, olen laittanut käytettyjä painoja paperille ylös ja oli kiva huomata, että jumpat kulkee kuitenkin hyvin ja toissapäivänäkin sain ottaa lisää painoja tankoon :) Kohta joutuu ostamaan lisää, kun tuo on ostettu valmiina settinä, johon saa mukana tulleilla painoilla enintään 17,5kg.

Tsemppiä kaikille viikkoon ja hienoja tuloksia monella!!! Hyvä me!!!

-Katri-

Vierailija
308/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoset patukat on aivan turhan aikaisia. Pelkkää sokeria ja lisäaineita.

Vierailija
309/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on työhuoneelta loppuneet nuo kohutut pussipuurot joten joudun keksimään korvaavan välipalan. ;) ajattelin hedelmiä ja pähkinöitä. Hedelmiä joutuu vaan sitten ostelemaan tiuhaan lisää ja pähkinöiden kanssa taas pitää olla varovainen annoskoon kanssa. Ja koska se puuro tuntuu kivalta, ehkä tutkin vielä ravintosisältöjä kaupassa ja katson löytyisikö terveellinen vaihtoehto. :) -A

Vierailija
310/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on työhuoneelta loppuneet nuo kohutut pussipuurot joten joudun keksimään korvaavan välipalan. ;) ajattelin hedelmiä ja pähkinöitä. Hedelmiä joutuu vaan sitten ostelemaan tiuhaan lisää ja pähkinöiden kanssa taas pitää olla varovainen annoskoon kanssa. Ja koska se puuro tuntuu kivalta, ehkä tutkin vielä ravintosisältöjä kaupassa ja katson löytyisikö terveellinen vaihtoehto. :) -A

Ei ole olemassa terveellistä pussipuuroa.

Vierailija
311/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
312/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut todella kankea ja tokkurainen olo. Vaikka menin aikaisin nukkumaan, nukuin silti pommiin! Nukuin siis kymmenen tuntia, joten aamutreenit sitten siirtyvät myöhemmälle. Mies oli sitä mieltä, että kannattaisi jättää treenit kokonaan välistä ja kuunnella kroppaa. Mutta en anna periksi! Vaakakin näytti tänään ensimmäistä kertaa nollaa, joten siitäkin saa hieman motivaatiota jaksaa puskea eteenpäin :)

Eilen söin aamupalaksi banaanipuuroa, kaksi maitokahvia sekä ruokalusikallisen öljyä ja etikkaa (400 kcal). Lounaaksi rahkaa mansikkakeitolla, teetä ja kaksi hapankorppua päällisineen (300 kcal). Päivälliseksi söin niin reilun annoksen tonnikalasalaattia (420 kcal), ettei iltapalalle jäänyt enää tilaa. 

Näköjään eilisissä syömisissä taitaa löytyä selitys tämän päivän energiatasoihin. Kalorivajetta tuli huimat 1300 kcal, ellei jopa enemmänkin, enkä rasvaakaan saanut edes puolta päivän saantisuosituksista.

Eiköhän tämä tästä. Taistelutahtoa myös muille kamppailijoille!

- Joanna

Vierailija
313/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli hiukan pienennettyä päivittäistä kalorivajetta Sulamossa, tähän saakka tavoitevaje on ollut -750 kcal/päivä. Nyt kokeilen -500kcal/päivä, koska paino on pudonnut ja putoaa tosi nopeasti, tänä aamuna tuli 41. käyttöpäivä ja painoa lähtenyt 5 kg (normaalipainon sisällä). Oon kuitenkin saanut omasta mielestä syödä ihan riittävästi, mutta mikäs sen kivempaa, että nyt saa syödä vielä vähän lisää :D

Vierailija
314/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuurolla on kymmeniä terveyttä edistäviä ominaisuuksia, mutta jos sen laittaa pussiin... Tsädääm! Ne kaikki ovat kadonneet!

Vierailija
315/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse korvasin valmispuuron Fazerin Alku sadonkorjuu-puurolla. Siinä on mukana myös ainakin auringonkukan-, kurpitsan- ja pellavansiemeniä. Lisäksi on mielestäni hyvänmakuista. Laitoin joukkoon mustikoita ja muita marjoja ja aina lisäksi raejuustoa. Alku-puuroja on myös muunlaisia, kannattaa tsekata. :)

Toinen yleinen välipala oli aamulla tehty smoothie, joku tosi helppo kun en jaksa aamuisin oikein nähdä vaivaa, eli maitorahkaa/maustamatonta jogurttia, mustikoita, mansikoita, banaania. Joskus loraus hunajaa. Näihin löytyy paljon hyviä ohjeita.

Sitten söin myös proteiinipatukoita välillä, näistä vaan pitää valita ne missä ei ole tuhottomasti sokeria. Ja usein sen kanssa hedelmän ja hiukan pähkinöitä.

Vierailija
316/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuurolla on kymmeniä terveyttä edistäviä ominaisuuksia, mutta jos sen laittaa pussiin... Tsädääm! Ne kaikki ovat kadonneet!

Kaurapuuro ja ne pussipuurot on ihan eri tavaraa.

Vierailija
317/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on ollut todella kankea ja tokkurainen olo. Vaikka menin aikaisin nukkumaan, nukuin silti pommiin! Nukuin siis kymmenen tuntia, joten aamutreenit sitten siirtyvät myöhemmälle. Mies oli sitä mieltä, että kannattaisi jättää treenit kokonaan välistä ja kuunnella kroppaa. Mutta en anna periksi! Vaakakin näytti tänään ensimmäistä kertaa nollaa, joten siitäkin saa hieman motivaatiota jaksaa puskea eteenpäin :)

Eilen söin aamupalaksi banaanipuuroa, kaksi maitokahvia sekä ruokalusikallisen öljyä ja etikkaa (400 kcal). Lounaaksi rahkaa mansikkakeitolla, teetä ja kaksi hapankorppua päällisineen (300 kcal). Päivälliseksi söin niin reilun annoksen tonnikalasalaattia (420 kcal), ettei iltapalalle jäänyt enää tilaa. 

Näköjään eilisissä syömisissä taitaa löytyä selitys tämän päivän energiatasoihin. Kalorivajetta tuli huimat 1300 kcal, ellei jopa enemmänkin, enkä rasvaakaan saanut edes puolta päivän saantisuosituksista.

- Joanna

Olen siinä mielessä miehesi kanssa samaa mieltä että tämä on maraton eikä pikamatka, mutta itse laittaisin jouston sinne ravintopuolelle ennemmin kuin treenipuolelle. Suosittelisin että niinä päivinä kun treenaat niin syöt ainakin yhden välipalan. Vaikka puoliväkisin, jos ei tee kovasti mieli. Se antaa kuitenkin energiaa treeneihin. Treenaava laihduttaja tarvii ruokaa. :) 

Vierailija
318/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Joanna

Olen siinä mielessä miehesi kanssa samaa mieltä että tämä on maraton eikä pikamatka, mutta itse laittaisin jouston sinne ravintopuolelle ennemmin kuin treenipuolelle. Suosittelisin että niinä päivinä kun treenaat niin syöt ainakin yhden välipalan. Vaikka puoliväkisin, jos ei tee kovasti mieli. Se antaa kuitenkin energiaa treeneihin. Treenaava laihduttaja tarvii ruokaa. :) 

Nyt on päivätreenit takana ja välipalat syötynä!

Ideaalitilanne olisi sellainen, että söisin treenipäivinä aamupala, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan, mutta viikon aikana tuo on toteutunut ehkä kerran... Pitäisi koittaa lyhentää ateriavälejä, sillä vuorokaudessa ei näytä olevan tarpeeksi tunteja syömiseen :D

- Joanna

Vierailija
319/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vihdoin päästy liikkumisen makuun! Tällä viikolla olen käynyt kahdesti salilla (toisena päivänä yläkroppa ja toisena alakroppa) ja kerran zumbassa. Näiden lisäksi on tullut koiran kanssa lenkkeilyä (=kävelyä, lenkistä riippuen välillä reipasta eli pienesti hengästyy ja hikoaa ja osa lenkeistä rauhallista tassuttelua) suunnilleen tunti päivässä. Koitan nyt aluksi juurruttaa tavaksi salin kahdesti viikossa ja kerran viikossa jonkun jumpan/uimisen/muun liikunnan. Sitten, kun kunto vähän kohenee ja niistä on tullut "tapa", lisään varmaan kolmannen salitreenin.

Ruokailut ovat sujuneet suht mallikkaasti. Olen päättänyt, että käyn puntarilla aina maanantaiaamuisin, kun en halua stressata pieniä heittoja. Maanantaina sitten selviää onko suunta edelleen alaspäin, toivottavasti on! En ole nyt syömisiä kummemmin suunnittelut tai kaloreita laskeskellut ja välillä mietin, että pitäisikö... voisi saada heti enemmän irti! Toisaalta tykkään siitä, että suhtaudun rennosti ja etenen pikkuhiljaa ja yritän oikeasti opetella uusia rutiineja ja tapoja pysyvästi. Noh ehkä katson tilannetta vaikka maanantaina!

Tsemppiä! :)

-norppa

Vierailija
320/897 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä päivä takana! Tai siis kiva päivä, mutta erilainen. Nyt on aika väsynyt olo.

Aamulla tuli sen verran kiirus, että en ehtinyt syödä kuin yhden tomaatin...

Lounas haudutettua turskaa, riisiä ja salaattia, viipale ruisleipää

Välipala 250g maustamatonta maitorahkaa

Iltaruoka uunikalaa, pakastekasviksia (joku Provencen juttu tms) ja salaattia

Pilatesta harrastin tunnin verran, se kyllä laittoi nesteet liikkeelle. Pissalla sai ravata iltapäivällä vähän väliä :D Vettä en pystynyt juomaan niin paljon kuin normipäivänä, kahvia muutama kuppi. Kävelyä tuli 30min. Muuten meni istuessa tää päivä...

Ja kun oli specialpäivä niin siihen kuului juhlamalja kuohuvaa... otin holittoman skumpan, ei onneksi ollut makeaa, vaan oikeestaan tosi hyvää! Ei siis mitään pommacia. Jonkun mielestä tuo nyt tietenkin taas pilasi koko päivän ja varmaan koko "dietinkin", mutta mun mielestä tässä pitää pystyä elämään mahdollisimman normaalia elämää vaikka painoa yritänkin pudottaa.

Raksu