Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme

Vierailija
31.12.2016 |

Tänne saa avautua nöyryyttävistä ja kipeistä hetkistään, minä aloitan.

Olin pääsykokeissa, tehtävänä oli esitellä muille jumppaliike. Jokaiseen liikkeeseen piti pyytää avustaja ryhmästä. Yksi poika viittoili itsensä avustajaksi jokaiselle kauniille tytölle. Kun tuli minun vuoroni, hän ei yhtäkkiä tullutkaan innolla auttamaan, lopulta eräs vanhempi nainen tuli avustajakseni. Tapauksesta tulee vieläkin ahdistava olo, se oli niin nöyryyttävää kaikkien edessä.

Toinen tapaus on kanssa syöpynyt mieleeni erittäin ahdistavana. Tapasin mieheni kavereiden naiset ensimmäistä kertaa. Oli todella nöyryyttävää kun esiin astelee kaksi hoikkaa ja upeaa alle parikymppistä naista, olin todella nolona mieheni puolesta, koska itse olen aivan toista maata. Minun oli pakko poistua jossain kohtaa, ahdistus ja häpeä alkoi olla niin suurta. Itkin yöllä ahdistustani, miksi minulle on annettu näin kamalat kasvot...

Kommentit (1086)

Vierailija
361/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt täysin usko ihmisiin, niin julma ja pinnallinen paikka tämä maailma on. Itse olin nuorena nätti ja minua kohdeltiin aina hyvin. Olin onnellinen, minulla oli paljon ystäviä ja pojat antoivat huomioita. Sitten päälle kaksikymppisenä sairastuin syöpään. Hiukset, ripset ja kulmakarvat lähti ja lääkitys turvotti kropastani ja kasvoistani muodottomat kasat. Iho punoitti, hilseili ja oli välillä ties millä paiseilla. En jaksanut meikata ja panostaa ulkonäköön, koska olo oli kamala ja pelkäsin kuolemaa. Ei oman perheeni ja vanhojen ystävien käytös muuttunut miksikään, mutta muiden ihmisten kyllä. Ei, he eivät tienneet minun olevan syöpäpotilas, mutta se ei oikeuta heidän huutelujaan, ilkeitä katseita ja ivallisia hymyjä. Ne kerrat kun jaksoin kerrankin mennä kaupungille, niin asiakaspalvelun miehet kohtelivat tylysti. Sen eron todella huomasi. Kerran päätin lähteä ystäväni kanssa baariin, koska olo oli parempi ja halusin pois kotoa nyhjäämästä. Lähdin itkien pois, kun joku mies kysyi mikä minun naamaani vaivaa ja nauroi. Minä joka siihen asti olin saanut lähes aina ystävällistä käytöstä ja huomioita kohtasin karun todellisuuden siitä miten pinnallinen paikka tämä maailma on. Nykyään olen parantunut ja kasvoni ovat taas nätit. Miesten huomio ei kiinnosta enää ollenkaan vaan pikemminkin olen hyvin kyyninen heitä kohtaan. Tuo kohtelu mitä sain sairasteluni ajalta jätti ikuiset arvet. Ei hirveästi tsempannut parantumaan.

Vierailija
362/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa Tina Turner. Ei klassisen kaunis tod! Onko Tina Turner teistä ns rumat rumempi kuin te? Kertokaa aidoti kiinnostaa .

Naurettavaa, ja kertoo paljon miten pihalla joku voi olla. Siis onko tämä:

http://a4.files.biography.com/image/upload/c_fit,cs_srgb,dpr_1.0,h_1200…

jonkun mielestä oikeasti esimerkki "rumasta"??? Tinan ainoa "vika" lienee se, että hän ei ole nykykauneusihanteen mukaisen pitkä. Kuule voin sanoa, että todellakin olen 100-kertaa rumempi kuin tuo kasvoiltaan todella kaunis nainen. 

Kun täällä puhuttiin neandertalilaisesta naistyypistä niin Tina on kuin suoraan luolasta:)! Ja silti yksi maailman seksikkäin olio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin "vaatimattoman näköisenä" naisena olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän arvostaa miesten huomiota.  Miehet eivät kerta kaikkiaan ansaitse sitä uhrausta, että itkisen heidän huomionsa ja hyväksyntänsä perään päivästä toiseen, kun on muutakin tekemistä. On olemassa sellaisia miestyyppejä, jotka haukkuvat jokaista vastaantulevaa naista. Moni hyvinkin nätti nainen on saatanan ruma näiden puheissa, koska nämä sovinistiset narsistiset misogyyniset siat eivät vain näe mitään väärää "alempiarvoisten" ihmisten haukkumisessa.  Vaikka ulkomuoto ei olisikaan täydellinen, niin monien arvostelijoiden motiivit toisten nälvimiselle kumpuaa ihan jostain muusta kuin siitä, että toinen ihminen olisi jotenkin poikkeuksellisen ruma. Jos on narsistisia ongelmia ja huono kotikasvatus, niin ei vain osaa kunnioittaa toisen ihmisen rajoja. Myös kyky nähdä kauneutta toisissa ihmisissä vaihtelee. Itse tunnen esimerkiksi miehen, joka näkee suuren osan  minun mielestäni näteistä tai suorastaan kauniista naisista rumina. Hän haukkuu naisia tavalla, joka on saanut useasti suuni loksahtamaan auki hämmästyksestä. Jos naisia ei voi hänen ahtaiden kriteeriensä pohjalta sanoa rumiksi, niin he ovat lutkia ja huoria, vaikka olisivat 12-vuotiaita ja esibuberteettissä. Kyse on halusta pönkittää omaa olematonta miehistä itsetuntoa ja osoittaa naisille heidän paikkansa miehiä alempiarvoisena sukupuolena. Ei sitä pidä niin kirjaimellisesti ottaa, vaikka se satuttaakin ja vaikka ei olisikaan mikään kaunotar "objektiivisilla" mittareilla. 

Vierailija
364/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 44 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ns kaunis ja inhoan sen hokemista koko aika joka päivä joka suunnalta. Tein ratkaisun mennä maan alle en kestänyt enää. Elän siis kuin ns ruma :?) nainen mutta vain siksi että saisin olla normaalisti. Ette usko miten se suuhun tuleminen oksettaa :(! Se todellla oksettaa älykästä naista ja se ulkonäöstä vaahtominen. Ja sitten se kilpailu kuka saa olla lähimpänä ja tulla luokseni.

Ns rumat ette uskokaan kuinka paljolta kakkelilta säästytte. Saatte normaalin elämän. Odotan sitkeästi rumistuvani ja pian. Että saan viettäö normielämää. Vain sellaista haluan ja kaipaan. En epätervettä hulluksitulemista miehen taholta.

No perustelkaapa alapeukutukset tähän? 

Minäpä perustelen. Syynä sille, miksi minä sinulle alapeukun annoin, oli tämä lausahduksesi:

Ns rumat ette uskokaan kuinka paljolta kakkelilta säästytte. Saatte normaalin elämän.

Luitko tätä ketjua paljonkin ennen tuon kirjoittamista? Huomasitko millaisia kokemuksia ketjun naiset kertoivat joutuneensa kohtaamaan? Kuinka jopa ystävä sanoo, että ei susta kukaan voisi tykätä, olet varmaan loppuelämäsi yksin? Kuinka baarissa tuntemattomat miehet tekevät yökkäyseleitä naisen nähdessään tai tulevat sanomaan, että hyi kun olet karmea, kuinka ruokakaupassa tuntematon ihminen tulee arvostelemaan ulkonäköä tai kuinka saattaa jopa päivittäisessä elämässään joutua kuuntelemaan huuteluita rumuudestaan.

Onko tällainen sinusta todellakin normaalia elämää? Jotain mistä pitäisi olla kiitollinen? Sinä itse kerroit kokevasi ahdistavana sen, että kauneudestasi vaahdotaan. Luulisi sinun siis, jos jonkun, ymmärtävän niitäkin, jotka sinun laillasi joutuvat kuulemaan kommentointia ulkonäöstään, ainoastaan että se kommentointi ei ole kehuvaa. Etkö sinäkin mieluummin eläisi rauhassa, kuin kuuntelisi kuinka ruma olet?

Et varmaankaan tarkoittanut kommenttiasi pahalla, mutta hirveän ajattelematon se minusta tällaisessa ketjussa oli. En ihmettele, jos se loukkaa niitä, joita ei sinun kauneudellasi ole siunattu. Ei jatkuva haukkuminenkaan ole kivaa, ei se ole tervettä huomiota eikä normaalia elämää. Minä uskon, että jos joutuisit näiden ketjun naisten kengissä hetken kulkemaan, harkitsisit ehkä tarkemmin mitä toivot itsellesi.

No huh huh! Luin todellakin kaikki tuohonastiset kokemukset . Mutta sinä itse et nyt kuunnellut mitä asiaa kerroin kerroin juuri samasta ahdistuksesta kuin teillä vaikka se tapahtuu muista syistä. Miksi se meidän kokema ahdistus on sinusta väärin tai vähemmän kuin teidän sitten? Kerroin aidoista tunteistani käsin asian.

Se vaahtoaminen tuntuu tasan tarkkaan yhtä loukkaavalta kuule meistä älykkäistä naisista kuin teillekin ns rumuudesta josta täällä kerrotte.

Kerroin kokemukseni siksi että juuri tähän herättäisiin siellä ns rumiksi kokevien parissa: ettei se kauneus ole asia joka pataan pannaan misäään AIDOSSA IHMISSUHTEESSA! Eli sillä ei OLE MERKITYSTÄ JUURI OLLENKAAN.

Jatkan vielä : tarkoitan tätä ettei sillä ole väliä oletko kaunis vai ruma kaikki saavat jotain kommentointia joka ei ole yhtään mukavaa tai tarkoituksenmukaista vaan ihan vaan ns kiusaamista. Myös kauniit kokevat tuon vaahtoamisen ulkonäöstään pelkkänä kiusallisena seikkana ja kiusaamisena. Ei kukaan normaali halua tulla huomioiduksi ulkonäöllään haloo????? Ei puoleen tai toiseen.

Ajattelepa jos tekisit ketjun: kauniit naiset-kertokaa miten kärsitte kauneudestanne. Sitten ketjuun tultaisiin kertomaan kuinka vaikeaa on olla ruma eikä ole elämä herkkua... pitäisitkö siitä, että ongelmaasi tullaan vähättelemään?

Tämä ketju oli rumille naisille!! Tänne ei kauniiden kuulunut kertoa kokemuksistaan.

No alan uskoa että rumille.... tuo asenne on erittäin ruma nimittäin . Kasvojasi en ole nähnyt mutten vaan suostu pitämään niitä rumina.

Vierailija
365/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpa Tina Turner. Ei klassisen kaunis tod! Onko Tina Turner teistä ns rumat rumempi kuin te? Kertokaa aidoti kiinnostaa .

jonkun mielestä oikeasti esimerkki "rumasta"??? Tinan ainoa "vika" lienee se, että hän ei ole nykykauneusihanteen mukaisen pitkä. Kuule voin sanoa, että todellakin olen 100-kertaa rumempi kuin tuo kasvoiltaan todella kaunis nainen. 

Ja hänellä on peruukki..

Vierailija
366/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksanut koko ketjua lukea, mutta kiinnostaisi oikeasti tietää, millaisia suohirviöitä te rumat naiset muka olette? Siis oletteko jotenkin epämuodostuineita tai 99% tulipalossa palaneita? En ole koskaan tavannut naista, joka olisi rumuutensa takia ilman parisuhdetta. Yhdestä kaveristani voi sanoa, että hän on ns. ruma (anteeksi nyt vaan) ja tämän hänen rumuutensa on minulle todennut useampikin ihminen. Entinen poikaystäväni ei suostunut kutsumaan tätä kaveriani bileisiin, koska hän on niin ruma. Eräs toinen mies kielsi minua ottamasta tätä kaveriani baariseuraksi samasta syystä. Ja muitakin esimerkkejä riittää. Silti tällä naisella on ollut vientiä ja on nykyään naimisissa ja lapsenkin on saanut.

Vierailija
367/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitäpaitsi: jos joku on niin tyhmä että tulee tähän ketjuun nyyhkimään kuinka elämä ei ole kauniinakaan helppoa kun saa ihan liikaa ihailua, niin kuule, ihan ansaitsee saada virtuaalisesti turpaansa. Vertaus siitä, kuinka rikas voivottelee varojen hoidon raskautta nälkää näkevälle, on oikein osuva. Rikas saa aina lahjoitettua varansa ja kaunis tehtyä itsestään tavallisen tai ruman, mutta toisinpäin se ei olekaan helppoa eikä usein edes mahdollista.

-379

No et ainakaan kaunistunut minun silmissäni jakelemalla virtuaalisia tuomioitasi vaan rumennuit. Ehkä ongelmasi ei ole naama? Mieti.

Vierailija
368/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mies johon olin ihastunut, sanoi minua hevosennaamaksi.

Myöhemmin kelpasin yhdenyön panoksi. Pian tuon jälkeen hän avioitui.

Kerran yksi suomenruotsalainen nainen sanoi kännissä että olen "häst".

Eli hevonen taas.

Minulla on kapeat kasvot kun olen laiha, lihavampana kroppa on ruma mutta kasvoissa vähemmän uurteita turpoamisen takia. Niinpä jojoilen painon kanssa.

Söisinpä vain kauroja. Laukkaisinpa lihakset kiinteinä. Mutta juoksu on hankalaa kun tissit roikkuu kuin lehmän utareet.

Elämä on helvettiä rumana.

En kyllä ymmärrä miten kapeat kasvot voivat olla "hevosennaama". Minusta kasvojen pitää olla pitkät ja pään iso, jotta voi haukkua hevoseksi. Kuten Sarah Jessica Parkerilla. Itselläni on valtava pää, joten ihastelen aina pieniä ja kaposia päitä :)

Vierailija
369/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 44 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen ns kaunis ja inhoan sen hokemista koko aika joka päivä joka suunnalta. Tein ratkaisun mennä maan alle en kestänyt enää. Elän siis kuin ns ruma :?) nainen mutta vain siksi että saisin olla normaalisti. Ette usko miten se suuhun tuleminen oksettaa :(! Se todellla oksettaa älykästä naista ja se ulkonäöstä vaahtominen. Ja sitten se kilpailu kuka saa olla lähimpänä ja tulla luokseni.

Ns rumat ette uskokaan kuinka paljolta kakkelilta säästytte. Saatte normaalin elämän. Odotan sitkeästi rumistuvani ja pian. Että saan viettäö normielämää. Vain sellaista haluan ja kaipaan. En epätervettä hulluksitulemista miehen taholta.

Minäpä perustelen. Syynä sille, miksi minä sinulle alapeukun annoin, oli tämä lausahduksesi:

Ns rumat ette uskokaan kuinka paljolta kakkelilta säästytte. Saatte normaalin elämän.

Luitko tätä ketjua paljonkin ennen tuon kirjoittamista? Huomasitko millaisia kokemuksia ketjun naiset kertoivat joutuneensa kohtaamaan? Kuinka jopa ystävä sanoo, että ei susta kukaan voisi tykätä, olet varmaan loppuelämäsi yksin? Kuinka baarissa tuntemattomat miehet tekevät yökkäyseleitä naisen nähdessään tai tulevat sanomaan, että hyi kun olet karmea, kuinka ruokakaupassa tuntematon ihminen tulee arvostelemaan ulkonäköä tai kuinka saattaa jopa päivittäisessä elämässään joutua kuuntelemaan huuteluita rumuudestaan.

Onko tällainen sinusta todellakin normaalia elämää? Jotain mistä pitäisi olla kiitollinen? Sinä itse kerroit kokevasi ahdistavana sen, että kauneudestasi vaahdotaan. Luulisi sinun siis, jos jonkun, ymmärtävän niitäkin, jotka sinun laillasi joutuvat kuulemaan kommentointia ulkonäöstään, ainoastaan että se kommentointi ei ole kehuvaa. Etkö sinäkin mieluummin eläisi rauhassa, kuin kuuntelisi kuinka ruma olet?

Et varmaankaan tarkoittanut kommenttiasi pahalla, mutta hirveän ajattelematon se minusta tällaisessa ketjussa oli. En ihmettele, jos se loukkaa niitä, joita ei sinun kauneudellasi ole siunattu. Ei jatkuva haukkuminenkaan ole kivaa, ei se ole tervettä huomiota eikä normaalia elämää. Minä uskon, että jos joutuisit näiden ketjun naisten kengissä hetken kulkemaan, harkitsisit ehkä tarkemmin mitä toivot itsellesi.

No huh huh! Luin todellakin kaikki tuohonastiset kokemukset . Mutta sinä itse et nyt kuunnellut mitä asiaa kerroin kerroin juuri samasta ahdistuksesta kuin teillä vaikka se tapahtuu muista syistä. Miksi se meidän kokema ahdistus on sinusta väärin tai vähemmän kuin teidän sitten? Kerroin aidoista tunteistani käsin asian.

Se vaahtoaminen tuntuu tasan tarkkaan yhtä loukkaavalta kuule meistä älykkäistä naisista kuin teillekin ns rumuudesta josta täällä kerrotte.

Kerroin kokemukseni siksi että juuri tähän herättäisiin siellä ns rumiksi kokevien parissa: ettei se kauneus ole asia joka pataan pannaan misäään AIDOSSA IHMISSUHTEESSA! Eli sillä ei OLE MERKITYSTÄ JUURI OLLENKAAN.

Jatkan vielä : tarkoitan tätä ettei sillä ole väliä oletko kaunis vai ruma kaikki saavat jotain kommentointia joka ei ole yhtään mukavaa tai tarkoituksenmukaista vaan ihan vaan ns kiusaamista. Myös kauniit kokevat tuon vaahtoamisen ulkonäöstään pelkkänä kiusallisena seikkana ja kiusaamisena. Ei kukaan normaali halua tulla huomioiduksi ulkonäöllään haloo????? Ei puoleen tai toiseen.

Ajattelepa jos tekisit ketjun: kauniit naiset-kertokaa miten kärsitte kauneudestanne. Sitten ketjuun tultaisiin kertomaan kuinka vaikeaa on olla ruma eikä ole elämä herkkua... pitäisitkö siitä, että ongelmaasi tullaan vähättelemään?

Tämä ketju oli rumille naisille!! Tänne ei kauniiden kuulunut kertoa kokemuksistaan.

No alan uskoa että rumille.... tuo asenne on erittäin ruma nimittäin . Kasvojasi en ole nähnyt mutten vaan suostu pitämään niitä rumina.

Et vaan tajua sitä, kuinka alas voi itsetunto mennä kun koko elämä haukutaan. Sitä ei paranneta muutamalla kannustavalla viestillä. Täällä halutaan rauhassa puhua ikävistä kokemuksista rumien kesken, kunnioita sitä. Oma asenteesi ei ole yhtään parempi kun kirjoitit tänne rumien ketjuun kauniina naisena.

Varmaan ymmärrät, että joku alkaa nähdä punaista kun tulet lässyttämään monta kertaa kuultua kaikki on kauniita mantraa.

Vierailija
370/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa kyllä väitän, etteivät nämä "rumat" vain osaa ehostaa. Voin myöntää että minä olen kaunis, mutta ihan hitonmoisella työllä! Kroppaa saan tosin kiittää geeneistä, on tiimalasivartalo joka korostuu entisestään kun treenaan paljon, mutta muuten. Nätin vartalon saa kuka tahansa kovalla treenillä ja oikealla ruokavaliolla!

Ja entäs naama sitten? Mulla on todella valkoinen iho, käytän jatkuvasti päivettäviä voiteita jotta näyttäisin terveemmältä. Hiukset on puolipitkät mutta ohuet, siksi mulla on teippipidennykset olleet jo vuosia (laadukkaat sellaiset, kukaan ei edes tiedä että ovat pidennykset), ripsipidennykset on tietenkin ja kulmat laitan joka aamu. Oikeasti mulla on myös näkymättömät kulmat ja ripset, huulet tosin ovat onneksi luonnostaan täyteläiset.

Se vaatii panostusta, mutta jokainen saa itsestään kauniin kunhan jaksaa nähdä vaivaa sen eteen. Mua luullaan usein vielä ulkomaalaiseksi, vaikka oikeasti olen suomalainen harmaahiiri :'D nyt olen kihloissa, mutta miehistä ei koskaan ole ollut pulaa. Sitten varmasti olisi jos en itselleni mitään tekis.

Keskustelun otsikko on Rumat naiset - avaudutaan tänne kokemuksistamme. Haluatko kertoa, miten viestisi liittyy tähän aiheeseen? Etkö saa tarpeeksi huomiota kotona tai muualla, kun täytyy tulla tällaiseen vertaistukiketjuun itseään esittelemään? :) :) :) :) Ihanasti loppuun sait vielä lisättyä tuollaisen humble braggayksen siitä, kuinka olet "harmaahiiri" ja silti sua luullaan ulkomaalaiseksi.

Arvasin että tästä joku mielensä pahoittaa. En minäkään ole aina ollut hyvännäköinen, töitä se on vaatinut mutta voin viimeinkin sanoa olevani ihan tyytyväinen. Edelleen mun mielestä fakta on se, että rumia naisia ei ole, kovalla treenillä ja oikealla ehostuksella kenestä vaan saa hyvännäköisen. Se on sitten eri asia jaksaako itseensä panostaa ja jos ei jaksa, turha itkeä. Mä näytän ilman mitään ehostuksia suohirviöltä mutta ihan sama, kroppa on kunnossa ja meikillä saa ihmeitä aikaan. Harmi jos tämä sun itsetuntoa haavoitti :) :)

Pahoittaa mielensä mistä? Siitäkö, että sinä et osaa kirjoittaa oikeaan ketjuun? :D 

Vierailija
371/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olispa kiva nähä kuva naisen kasvoista, jotka on muka niin rumat, ettei kellekään kelpaa :( mä oon elämäni aikana nähnyt kaikenlaisia lärvejä, ja jokaisesta oon löytänyt jotain hyvää!

Vierailija
372/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi mies johon olin ihastunut, sanoi minua hevosennaamaksi.

Myöhemmin kelpasin yhdenyön panoksi. Pian tuon jälkeen hän avioitui.

Kerran yksi suomenruotsalainen nainen sanoi kännissä että olen "häst".

Eli hevonen taas.

Minulla on kapeat kasvot kun olen laiha, lihavampana kroppa on ruma mutta kasvoissa vähemmän uurteita turpoamisen takia. Niinpä jojoilen painon kanssa.

Söisinpä vain kauroja. Laukkaisinpa lihakset kiinteinä. Mutta juoksu on hankalaa kun tissit roikkuu kuin lehmän utareet.

Elämä on helvettiä rumana.

En kyllä ymmärrä miten kapeat kasvot voivat olla "hevosennaama". Minusta kasvojen pitää olla pitkät ja pään iso, jotta voi haukkua hevoseksi. Kuten Sarah Jessica Parkerilla. Itselläni on valtava pää, joten ihastelen aina pieniä ja kaposia päitä :)

Ongelman ydin täällä olevilla ns rumina itseään pitävillä on vertailu eli persoonallisuus on sellainen että peilaa toisista. Tämä ongelma voi olla kauniillakin mutta se EI OLE ULKONÄKÖONGELMA VAAN KASVUN PYSÄHTYMISEN ONGELMA.

Aikuiseksi kasvanut ei peilaa se kuuluu murrosikään.

Sitten on eriasia jos vertaistuessa jaetaan tunteita näin mutta se perusongelma ei ratkea vatkaamalla niitä loputtomiin . Se estää kasvua.

Vierailija
373/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 44 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vaan tajua sitä, kuinka alas voi itsetunto mennä kun koko elämä haukutaan. Sitä ei paranneta muutamalla kannustavalla viestillä. Täällä halutaan rauhassa puhua ikävistä kokemuksista rumien kesken, kunnioita sitä. Oma asenteesi ei ole yhtään parempi kun kirjoitit tänne rumien ketjuun kauniina naisena.

Varmaan ymmärrät, että joku alkaa nähdä punaista kun tulet lässyttämään monta kertaa kuultua kaikki on kauniita mantraa.

Onko sinun viestisi kauniita ja antavatko ne sinusta kauniin naisen kuvaa? Olet juuri niin kaunis kuin muut sinut kokevat sielullisesti.

Vierailija
374/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ajatelleetkaan ns rumana itseään pitävät että oma asenteenne rumentaa teitä? Esim minusta oli erittäin rumasti tehty että kun tänne tuli vastaavasti muutama kaunis kertomaan ettei elämä ole senkemmempaa kuin teilläkään niin hyökkäsitte heti näitten ns kauniitten kimppuun!

Huono käytös ennakkoluuloisuus ja ilkeys tekevät teistä epäviehättäviä!! Ei se naama. Kaikki on korvien välistänne kiinni!

Ei köyhäkään oikeasti köyhä ole. Ja kun rikas tulee sanomaan että on hänelläkin ongelmia, pitäisi olla kiitollinen että hopealusikka suussa syntynyt tuli kertomaan ettei köyhyys sittenkään ole niin pahaa. Rikas joutuu miettimään verosuunnittelua ja aina on joku pyytämässä rahaa johonkin, on se rikkaalla rankkaa. Kyllä se pitäisi köyhän mieltä nostaa, ehdottomasti.

No sinä vaan jatkat materialistisista arvoista puhumista kun minä taas yritin puhua siitä miten sielu on se avainsana kauneuteen. Jos on ruma sielu on kauniskin nainen sysiruma.

Sinulla on kyllä äärimmäisen ruma sielu, kun kehtaat tulla hyväonnisena huonoonnisille valittamaan. Oikein nillittämään ongelmistasi, jotka olisivat rumalle lahja. Etkä ymmärrä lopettaa vaikka sinulle oikein rautalangasta väännetään mitä oikein teet. Pakko siis vetää johtopäätös että tulit tähän ketjuun kiusaamaan rumia, ehkä jopa jatkamaan koulussa opeteltua kiusaamista, henkisen puukon kiertämistä haavassa. Ja teet tämän vielä hyvien aikeiden varjolla, niin petollisesti kun vaan pystyt.

Minä en ole edes ruma, enkä köyhä, mutta tajuan kyllä olla rinnastamatta minun ongemiani toisten pahempiin ongelmiin, sekä purkamaan niitä muualla enkä täällä.

Vierailija
375/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä loista sisäinen kauneus niidenkään kommenteissa, jotka täällä mitätöivät toisten kokemuksia. Kyllä nämä ihmiset selkeästi tietävät mistä puhuvat, arvostettaisko sitä.

Vierailija
376/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä puhuttiin neandertalilaisesta naistyypistä niin Tina on kuin suoraan luolasta:)! Ja silti yksi maailman seksikkäin olio.

???? Miten ihmeessä Tina Turner muistuttaa neandertalilaista? Oletko koskaan nähnyt kuvaa neandertalilaisesta? Heillähän oli kallonmuotokin aivan erilainen kuin nykyihmisillä.

Vierailija
377/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N 44 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun viestisi kauniita ja antavatko ne sinusta kauniin naisen kuvaa? Olet juuri niin kaunis kuin muut sinut kokevat sielullisesti.

Tee kaikille palvelus ja tee vaan se oma ketju kauniille naisille. sieltä saat varmaan enemmän sympatiaa.

Vierailija
378/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mennyt täysin usko ihmisiin, niin julma ja pinnallinen paikka tämä maailma on. Itse olin nuorena nätti ja minua kohdeltiin aina hyvin. Olin onnellinen, minulla oli paljon ystäviä ja pojat antoivat huomioita. Sitten päälle kaksikymppisenä sairastuin syöpään. Hiukset, ripset ja kulmakarvat lähti ja lääkitys turvotti kropastani ja kasvoistani muodottomat kasat. Iho punoitti, hilseili ja oli välillä ties millä paiseilla. En jaksanut meikata ja panostaa ulkonäköön, koska olo oli kamala ja pelkäsin kuolemaa. Ei oman perheeni ja vanhojen ystävien käytös muuttunut miksikään, mutta muiden ihmisten kyllä. Ei, he eivät tienneet minun olevan syöpäpotilas, mutta se ei oikeuta heidän huutelujaan, ilkeitä katseita ja ivallisia hymyjä. Ne kerrat kun jaksoin kerrankin mennä kaupungille, niin asiakaspalvelun miehet kohtelivat tylysti. Sen eron todella huomasi.

Näiden muutaman kommentoijan mielestä sinusta tuli vaan syöpäpotilaana ilkeä ja inhottava ihminen, ja saamasi huono kohtelu johtui siitä. Koska ulkonäköhän EI voi vaikuttaa muiden käytökseen, ei vaan voi, vaan se on rumiluksen oma vika kun luonteellaan tekee itsestään vastenmielisen!

Vierailija
379/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ajatelleetkaan ns rumana itseään pitävät että oma asenteenne rumentaa teitä? Esim minusta oli erittäin rumasti tehty että kun tänne tuli vastaavasti muutama kaunis kertomaan ettei elämä ole senkemmempaa kuin teilläkään niin hyökkäsitte heti näitten ns kauniitten kimppuun!

Huono käytös ennakkoluuloisuus ja ilkeys tekevät teistä epäviehättäviä!! Ei se naama. Kaikki on korvien välistänne kiinni!

Ei köyhäkään oikeasti köyhä ole. Ja kun rikas tulee sanomaan että on hänelläkin ongelmia, pitäisi olla kiitollinen että hopealusikka suussa syntynyt tuli kertomaan ettei köyhyys sittenkään ole niin pahaa. Rikas joutuu miettimään verosuunnittelua ja aina on joku pyytämässä rahaa johonkin, on se rikkaalla rankkaa. Kyllä se pitäisi köyhän mieltä nostaa, ehdottomasti.

No sinä vaan jatkat materialistisista arvoista puhumista kun minä taas yritin puhua siitä miten sielu on se avainsana kauneuteen. Jos on ruma sielu on kauniskin nainen sysiruma.

Sinulla on kyllä äärimmäisen ruma sielu, kun kehtaat tulla hyväonnisena huonoonnisille valittamaan. Oikein nillittämään ongelmistasi, jotka olisivat rumalle lahja. Etkä ymmärrä lopettaa vaikka sinulle oikein rautalangasta väännetään mitä oikein teet. Pakko siis vetää johtopäätös että tulit tähän ketjuun kiusaamaan rumia, ehkä jopa jatkamaan koulussa opeteltua kiusaamista, henkisen puukon kiertämistä haavassa. Ja teet tämän vielä hyvien aikeiden varjolla, niin petollisesti kun vaan pystyt.

Minä en ole edes ruma, enkä köyhä, mutta tajuan kyllä olla rinnastamatta minun ongemiani toisten pahempiin ongelmiin, sekä purkamaan niitä muualla enkä täällä.

Etkö sinä lukenutkin ETTEN koe itseäni ns hyväonniseksi vaan toivoin rumistuvani että saisin olla enemmän rauhassa. Mikä on sinun ongelmasi , minä näen rehdisti ettei aikakaan se ongelma ole rumuus.

Vierailija
380/1086 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ruma. Vartalonikaan ei ole kummoisenkaan muotoinen, tiedostan että aina voisi tsempata ja yrittää muokata sitä paremmaksi, mutta olen periaatteessa tyytyväinen siihen että multa ei esim. puutu jotain raajoja tai ole muita isoja ongelmia jotka estäisivät mua liikkumasta. En ole lihava, se riittää mulle. 

Mitä rumuus sitten tarkoittaa mulle käytännössä? No, mua ei ole koskaan lähestytty romanttisessa mielessä. Koulussa mua on haukuttu kaikilla luokka-asteilla, jopa veljeäni kiusattiin mun ruman ulkonäön vuoksi. Se tuntui erityisen pahalta. :(  Tiedän olevani pettymys vanhemmilleni, he eivät pidä muhun itse yhteyttä samalla tavalla kuin muihin sisaruksiini, eivät esimerkiksi vastaa puheluihini tai viesteihini juuri koskaan tai varsinkaan soita itse toisin kuin tekevät muille lapsilleen. En nykyisin kyllä kovin yritäkään, nähdään pari kertaa vuodessa vain ja on aika selvää, että en ole niin toivottu vieras heidän kotonaan. Mun vanhemmat on hyvin vahvasti kauneutta arvostavia henkilöitä, ja on varmasti ollut kamala isku heille saada yksi ruma lapsi. Tästä asiasta ei niin kauheasti ole puhuttu, silloin kun olin teini niin vanhempani antoivat mulle lahjaksi esimerkiksi pigmentoinnin ja sain myös lahjakortin hampaiden vaalennukseen ja nenäleikkauksestakin puhuttiin mutta ei sitä koskaan toteutettu, eli kyllä he yrittivät mua omalla tavallaan auttaa muuttumaan kauniimmaksi. Onneksi mulla on muutama läheinen ystävä, en koe olevani ihan yksin! 

Yritän tsempata ja ajatella, että tilanne voisi olla pahemminkin. Silti välillä on päiviä, että olen todella ahdistunut rumuuteni vuoksi. Ulkonäkökeskeinen yhteiskunta on silti ihan perseestä, olen aika masentunut kun tiedän olevani ruma ja tietysti lapsuuden kokemukset vaikuttaa tähän myös. Toivon, että tämä tasaantuu kun ikää tulee paljon enemmän, ehkä en sitten näytä niin karsealta ystävieni tai sisarustenikaan vieressä kun hekin vanhenevat? Sinänsä ikääntyminen on mulle ok, kun tuntuu siltä että mitä vanhempi nainen, sitä näkymättömämpi on. 

Suurinta ahdistusta aiheuttaa se, että enimmäkseen koko ajan tuntuu siltä, että kukaan ei näe MINUA, ei perheenikään. Ihan kuin he näkisivät vaan ulkomuotoni, kuoren. Tiedän, että tämä ei ole täysin totta, koska kyllä mulla on ystäviäkin. Uskon kuitenkin, että kauniimpana elämäni olisi paljon parempaa. Mutta minkäs teet? Ei tähän todellakaan auta meikki, ihan sama mitä ketjun meikkiuskolliset väittävät. :) Joskus tekisi todellakin mieli pukeutua burkaan, ettei kasvot olisi näkyvillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan