Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomasin vasta tänään, että henkilöllisyystodistukseni on vanhentunut kaksi vuotta sitten

Vierailija
30.12.2016 |

Olisin ostanut alkosta pullon viiniä huomiselle, mies oli mukana. Kassalla myyjä pyysi paperit (olen 28-vuotias) ja alkoi kovaan ääneen voivottelemaan " Voi voi voi voi! En minä voi valitettavasti myydä! Voi voi voi voi!"

Olin ihan äimänä ja luulin vitsiksi, myyjä sanoi (edelleen järkyttävän kovaan ääneen) "Kun nämä sinun henkkarisi ovat vanhentuneet JO KAKSI VUOTTA SITTEN!"

Ikinä kukaan ei ole sanonut mitään, kaksi vuotta olen ostanut alkoholia ja ravannut baareissa noilla papereilla, kukaan ei ole sanonut MITÄÄN.

Sanoin tämän ällistyneenä myyjällekin ja totesin, mutta siinähän näkyy kuitenkin minun ikäni, ei kai se tieto nyt siitä miksikään muutu.

Ei myyty viinipulloa. :D Mieskään ei saanut ostaa, kun lakiteknisesti olen alaikäinen. Voi hyvä luoja.

Minulla ei siis ole ajokorttia, siksi käytän iän todistamiseen henkilöllisyyskorttia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihme vastauksia. Virkaintoinen myyjä kun ei tuolla suostunut myymään, iän todistamiseen kun riittää vanhakin kortti, jos se on aikuisiällä myönnetty.

Tänään voi olla vaikea päästä baariin vanhoilla papereilla kun joka paikka on ääriään myöten täynnä (poket etsivät syitä käännyttää porukkaa pois)

Vierailija
42/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa joudut maksamaan sakot jos koitat vanhoilla (baarikielessä väärennetyillä) papereilla sisään. Eikä ole pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkarit vanhentuneet parikymmentä vuotta sitten ja yhä käytössä, joskin välillä huomautellaan.

Vierailija
44/45 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on vanhaksi mennyt passi tai henkilökortti ,minä en ole olemassa.

Miksi minun pitäisi hankkia uusi ja maksaa siitä monta kymppiä.

Mitä tarvitsen niitä?

Pankkikortilla maksan laskut ja nostan rahaa kelakortti riittää apteekissa.

Vierailija
45/45 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme trolleja täällä 😅 itse hommasin henkkarit vasta kun olin 30v. Poliisi kysyi jotain random kysymyksiä vanhoista osoitteista ja perheenjäsenistä ja se oli siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän