Äiti puhuu exästä nyxälle
Mitä mieltä olette, erosin exästä jo kolme vuotta sitten. Äiti piti exää renttuna. Reilu vuosi sitten tapasin kunnon miehen, oikein ihannevävyn. Mikä äitiä vaivaa kun hän nyxän kuullen muistelee häitäni ja lomia edellisen miehen kanssa, ja usein kutsuu nyxää exän nimellä?
Kommentit (21)
Sano äidillesi että laittaa turpansa kiinni jo.
Outoa. Mitä se nykynen sattelee? Eipä tuntus kivalta jos jatkuu vaan...
On tosi kiltti mies, en tajua mikä äitiä vaivaa, minusta tuo tuntuu loukkaavalta, mutta äiti on aina ollut niitä ihmisiä jotka on mielestään vain suoria ja rehellisiä.
Ap
Mun isä on samanlainen. Mulla kans erosta 3 vuotta ja exä oli renttu. Aina kun isäni tulee käymään hän alkaa muistelemaan jotain aikaisempia jouluja ym joissa exä oli mukana, muistelee yleensä pahalla, ei hyvällä. Ja aluksi nykyistä kutsui exän nimellä. Mulla myös nykyinen miesystävä on ihan kunnollinen ihminen. Itse en halua exääni muistella ja kun puhun nykyiselle menneistä asioista, puhun minä-muodossa. Esim. minä asuin siellä, minä kävin lomalla jne.
En myöskään ymmärrä mitä isäni tällä muistelulla hakee. Odottaako hän nykyisen tunnustavan jotain samantapaisia asioita joita exäni teki vai mikä ideana on.
5 ihan kuin meillä. Ne häät joita äiti muisteli, ite mieluummin unohtaisin. Sukulaiset ei tiedä että meinasin perua ne kaksi viikkoa aiemmin, että sellaisia satuhäitä hän nykyiselle muistelee.
6 siis ap.
En voi lapsen kuullen oikaista äitiä kun on lapsen isä.
Ap
Miten ihmeessä sanon äidille turpa kiinni, hän ottaa todella pahasti nokkiinsa aina. Varmaan ei anna ikinä anteeksi. Ei ole paljon muita sukulaisia ja olen hänelle kiitollisuuden velassa. On jo 70.
Entä jos sanot: "Äiti hei, mä luulen että *nyksästä* ei ehkä tunnu mukavalta kuulla juttuja *eksästä*. Niin sopisko ettei siitä tarttis puhua?"
Jos äitisi vetää tuosta palkokasvit nenäonteloon niin kyseessä on perusteeton reaktio ja voitkin ruveta analysoimaan syvällisemmin suhdettanne: millä muilla passiivisaggressiivisilla tavoilla äitisi sinua manipuloi ja alistaa?
Sitäkö se on? Hän myös aina huomauttelee minun ja lapsen painosta muiden kuullen
Ap
Itse joudun anoppilassa kuuntelemaan tarinoita miehen existä. Toisia kehutaan ja toisia moititaan. Kiva kuulla, että se "sari" se oli kaunis ja mukava miniäehdokas.
Todella tilannetajutonta tuollainen, oonkin ajatellut sanoa, että en haluaisi kuulla enempää, eletään tässä hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
On tosi kiltti mies, en tajua mikä äitiä vaivaa, minusta tuo tuntuu loukkaavalta, mutta äiti on aina ollut niitä ihmisiä jotka on mielestään vain suoria ja rehellisiä.
Ap
Toivottavasti onkin suora ja rehellinen, mutta se ei liity tähän. Jostain syystä hän ei tunnu pitävän nyxästä, vai oliko ero hänen mielestään syystä tai toisesta väärin? Vai haluaako hän kenties testata nykyistä?
Vierailija kirjoitti:
Sitäkö se on? Hän myös aina huomauttelee minun ja lapsen painosta muiden kuullen
Ap
Ei hemmetti! Miten vastuutonta. Haluaako hän aiheuttaa syömishäiriön? Lasten painosta ei vain sovi mainita, jos ei kyllä aikuisenkaan, ei siinä mitään. Tyhmää ja ilkeää.
Tässä on kyse karmasta. Kun käyttää sanaa "nyxä", kohtaa vastoinkäymisiä. Näin maailmankaikkeus pysyy tasapainossa ja "nyxääjä" saa eteensä sen kurjuuden mitä on ympärilleen levittänyt.
Vaihtuuko sulla miehet kovin usein? Kyllä mäkin jollakin tavalla jämähdän niihin entisiin lasteni ystäviin. Uusiin on vaikeampi tutustua.
Sanotaan sitten nykyinen mieheni. Edellinen tykkäsi liikaa viihtyä baareissa ja kömpiä kotiin vasta seuraavana päivänä. Nykyinen on raitis ja hyvä mies.
Joo, äitini kommentoi lapsen painosta aika säännöllisesti.
Äitini"rehellisyys" on aina enemmän tuntunut lähentelevän välinpitämättömyyttä muiden ihmisten tunteista.
Ap
Toinen mies menossa, ekaa katselin 15 v, olisi pitänyt tajuta aiemmin.
Äiti ei kyllä koskaan "oppinut muistamaan" exän lasten nimiä, vaikka 15 vuotta he olivat kaikissa sukujuhlissa ja lomissa mukana. Nyt hän ei "muista " nykyisen miehen nimeä vaikka osan oltu yhdessä toista vuotta. Aikooko hän nyt protestoida uutta suhdettani?
Ap
Onko nyt niin että juoposta eroaminen oli ok, mutta uuden miehen löytäminen, ja että silminnähden tykkäämme toisistamme, on noloa? , olisi ollut kunniallisempaa jäädä sinkku yh:ksi. Äiti on itse jo leski eikä ole uutta miestä.
Ap
Kukaan?