Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pointseilla ollaan ja jatkuva nälkä! En varmaan jaksa tätä viikkoa pidempää!

Vierailija
14.03.2006 |

Olen nyt neljättä päivää painonvartijoiden points-dieetillä. Syön kaikki pisteet, yritän valita mahdollisimman järkeviä pisteitä, paljon kasviksia, käytän liikuntapisteeni (ehkä 4 per päivä) ja silti minulla on kamala nälkä. Mikäs tässä mättää? Olenko vaan tottunut syömään kaksi kertaa liian paljon ja alku sen vuoksi hankalaa? Tuntuu vaan että näännyn nälkään, ellei elimistö ala pian tottua pienempään ravintoon.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa päivässä lämmin ateria, jossa kahdella pisteellä niin pajon perunaa kuin jaksat syödä ja parilla pisteellä samalla tavalla ruisleipää. Ne pitää nälän pois, mutta ovat kevyitä. Muita hyviä: appelsiini 0p, kasvissosekeitot, lämmin kaakao (1tl kaakoajauhetta rasvattomaan maitoon), pasta kohtuudella...

Vierailija
42/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakaan puuro tai leipä pitäneet nälkää yhtään, vaikka söin litran puuroa ja paketillisen näkkileipää. Rasva ja proteiini tekevät paljon kylläisemmän olon pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamisen ideahan on siinä, että kaloreita tulee vähemmän, kuin kulutus vaatisi. Tämä taas tarkoittaa, että aivot ilmoittavat nälästä. Lisäksi monella laihduttajalla vatsalaukku on liian suuri, koska on totuttu syömään suuria ruokamääriä.

Karppaajilla tämä menee vähitellen ohi, sitä varten karppauksessa on tuo induktiovaihe. Joka pitää vain kestää. Samoin kuin missä tahansa muussakin dieetissä alkuaika.

Vierailija
44/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietäsköhän joku???? Itsellä viikko pv takana ja kyllä mullakin on nälkä ollut, mutta kai tähänkin tottuu, mulla pudotettavaa 13kg>

Vierailija
45/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aloitus dieetille =)

Ap: munakas ja kaalta

Lounas: pihvi ja kaalta

Vp: kaalisalaatti ja proteiinipitoinen jugurtti

Päivällinen: Pihvi ja kaalta

Iltapala: kaalta, kaalta, kaalta

Ja tätä pitäisi kaksi viikkoa kestää, vai?

Vierailija:

43:lle: no ei kai kukaan PELKÄLLÄ k..

Vierailija
46/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle pisteet tuntuivat riittävän niin, että illalla sai keksimällä keksiä mitä söisi, että kaikki 20-22pistettä tuli syötyä.

Painonvartijoiden menetelmä on mielestäni helppo, mutta toisaalta minulla on kustannustietoinen suurtalousalan koulutus eli päässä jo laskin raksuttaa, kun käsketään pihviä iltapalaksi nauttimaan:).

Vierailija
47/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 pistettä on siis noin 1320. Enemmän, jos syöt paljon ilmaisia, niissäkin on kaloreita.

Vierailija:

tietäsköhän joku???? Itsellä viikko pv takana ja kyllä mullakin on nälkä ollut, mutta kai tähänkin tottuu, mulla pudotettavaa 13kg>

Vierailija
48/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis Pointseilla laihduttaminen on kyllä tosi, tosi tiukkaa touhua. Kun nykyisin kai suositellaan n. 1500 kcal:n syömistä päivässä eli aika pienellä kalorivajeella laihduttamista. Minä olen reilut 70-kiloinen ja syön 20 pistettä. Siitä tulee n. 1000-1300 kcal päivässä. Usein syön varmaan n. 1000 kcal tai vähemmänkin, jos muutan pisteet kaloreiksi.

Eli on tosi tosi tiukkaa. Mutta Katri Manninenkin on tuolla Kutri-sivuillaan arvellut, että Paikkarit haluavat pitää asiakkaansa sillä tavoin, että " pakottavat" nämä repsahtamaan usein, koska ruokamäärät ovat niin pieniä. Itse laihdutin aiemmin kaloreita laskemalla. Söin 1200 - 1400 kcal päivässä, paino putosi ja oli paljon helpompaa.

Useammilta ihmisiltä kyllä kuulin kehuja pisteistä ennen kuin aloin laihduttaa. Kuulemma joutuu syömään tosi paljon, että saa pisteet täyteen. En ymmärrä. Ehkä sitten, jos syö pelkkiä ilmaisia koko ajan...

Vierailija
49/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

22 pistettä on siis noin 1320. Enemmän, jos syöt paljon ilmaisia, niissäkin on kaloreita.

kiitos :)

Vierailija
50/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: Valion vähärasvainen jugurtti, 2 kuppia teetä, sokeritonta mehua 1/2 litraa

Lounas: 3 leipää, päällä margariinia ja 2 munaa paistettuna + 1tl öljyä, 1/2 litraa mehua

Välipala: 2 kuppia teetä

Päivällinen: lohikiusausta (perunaa, sipulia, lohta, ruokakermaa), runsaasti salaattia, lasi maitoa

Iltapala: 2 isoa lautasellista salaattia (salaatissa kinkkua ja juustoa), vettä runsaasti

Ei päässyt nälkä yllättämään ja pisteet pysyivät sallituissa.

Vierailija
51/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kyllä tuntuu, varsinkin tuon äskeisen ruokapäiväkirjan jälkeen, että lasken pisteeni ehkä liian tiukasti. Että kannattaa varmaan mitata ja punnita niitä ruokamääriä aluksi tarkasti.

Vierailija
52/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinimailasen itu 0.3 100

2 Pinaatti 0.4 100

3 Vihanneskrassi 0.7 100

4 Jäävuorisalaatti rapea, amerikansalaatti 1.0 100

5 Tilli, tuore 1.0 100

6 Lehtiselleri 1.1

7 Persilja 1.1

8 Lehtisalaatti ruukkusalaatti, lollo rosso 1.2

9 Nokkonen 1.3

10 Kurkku 1.4

11 Mangoldi 1.5

12 Parsakaali brokkoli 2.0

13 Retiisi 2.0

14 Ruusukaali 2.0

15 Kurpitsa 2.0

16 Parsa puhdistettu 2.0

17 Kukkakaali 2.2

18 Kiinankaali 2.3

19 Purjosipuli 2.4

20 Kesäkurpitsa zucchini 2.5

Siinä siis ensimmäiset 20, jotka löytyi Fineli Eniten ja vähiten -toiminnolla.

Vierailija
53/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut " karppaaja" 5 viikkoa ja kilo per viikko on lähtenyt ja nälkä ei ole ollut yhtään. Enkä ole syönyt yhtään pihviä.

Mäkin ensin ajattelin, että apua, ei musta ole karppaajaksi, kun ne syö vaan lihaa.

Mutta olen soveltanut karppauksen itselleni sopivaksi eli paljon kanaa ja kalaa, runsaasti kasviksia (suosikkeja: munakoiso, kesäkurpitsa, kukka ja parsakaali. Tomaatti, kurkku, salaatti ja oliivi sekä avocado).

Viikonloppuisin olen herkutellut ja huomasin yhden asian: yksi lauantai aamu söin aamupalaksi ruisleipää, leikkelettä ja juustoa. Mulla oli tunnin päästä kova nälkä.

Mutta kun arkisin syön mun " karppaaja" aamupalan: kalkkunaleikkelettä 3-4 siivua, siivu juustoa, pari pientä tomaattia ja pätkä kurkkua ja muutama salaatinlehti, niin nälkä pysyy poissa tunti tolkulla.

Leipää, pastaa, riisiä ja perunaa ei edes tee mieli enää.

Ja jee, kilot katoaa ilman extra lisä liikuntaa!!!!

Vierailija
54/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(helppo muistaa kun olen kirjoittanut ylös) Laitan pisteet perään. Sen verran pluffaan, että en laske kahvimaitoja ollenkaan, vaikka niihin varmaan menisi piste tai pari päivässä, en välitä siitä koska laihtuminen sujuu hyvin.

Aamupala:

-1 Ruispalat viipale, 1 p

-1 tl rainbow 25% marg, 05 p

-2 viipaletta ohuen ohut kevyt paprikameetwurstia 0,5 p

-1 prk Danone vitalinea jogurttia 125 g 1 p ja pakastevadelmia 0 p

-Kahvia ja ykkösmaitoa (en laske mukaan pisteisiin)

aamupala yht 3 pistettä

Lounas:

-3 kpl Atrian kevyt 5 % kalkkunanakkeja 1,5 p

-50 g uunissa tehtyä broilerin filepihviä (hunajamarinoitu) 1 p

-keitettyjä perunoita reilusti 2 p ja 1tl rainbow marg 0,5 p

-(pakaste) Juureskuutioita 0 p

-rasvatta pannulla paahdettuja kesäkurpitsaviipaleita ja purkkiherkkusieniä (nekin paahdettuja) ja suolaa 0 p

-50 g kevyt punajuurisalaattia 1 p

- suolakurkkuviipaleita pari 0 p

lounas yhteensä 6 p

Päivällinen:

- n. 75 g Broilerinpihvi 1,5 p

- keitettyjä perunoita reilusti 2 p

- Apetit kasvispaistikas pihvi (pakaste) 1p

- 2 broilerinakkia 1 p

- 50g Apetit 3% feta 1p ja minitomaatteja, kurkkua, paprikaa ja sipulia 0 p

- Saarioisten makeuttamattomia punajuuria pari 0 p

- appelsiini 0 p

- kahvia ja ykkösmaitoa (en laske)

päivällinen yhteensä 6,5 p

Iltapala:

- rasvaton viili 2 dl 1,5 p ja reippasti pakastemarjoja ja vähän sokeritonta mehukeittoa 0 p

- kahvia ja ykkösmaitoa ( taas siinä sivussa ilman laskentaa..)

- 2 kpl kantolan mariekeksejä 0,5 p

iltapala yhteensä 2 p

Koko päivän pisteet 17,5 eli vielä vois syödä joyain pientä...

Vierailija
55/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä voi valita [b]kolme annosta[/b] luetelluista vihanneksista, joihin kuuluu esim. seuraavia:

- lehtisalaatti (50 g)

- paprika (125 g)

- tomaatti (150 g)

- oliivit (125 g)

- kevätsipuli (100 g)

Yhden annoksen voi korvata kypsennetyillä vihanneksilla.

Tätä jatketaan kaksi viikkoa, ja sen jälkeen ruokavalioon lisätään esim. pähkinöitä ja marjoja jo laihdutusvaiheessa. Sen jälkeen, kun laihdutettavaa on enää vähän, otetaan mukaan myös hedelmiä, tärkkelyspitoisia vihanneksia ja täysjyväviljaa niissä määrin, kuin itse kullekin sopii.

Vierailija
56/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointseilla, ja mielestäni se oli hankalampaa ja työläämpää kun nykyinen karppaaminen. Laihduin kyllä hyvin, painareissa 16 kg/4kk. Nyt karppaamalla sama kahdessa kuussa ja suunta edelleen laskussa. Pointsien laskijalle on kyllä turha käydä neuvomaan hiilarien välttämistä, nuo dieetithän poikkeavat melkolailla olennaisesti toisistaan. Toisaalta mitä tota karppitouhua katsoo niin eipä sitä nyt välttämättä ihan sellasia määrä rasvaa tarvis kenenkään vetää mitä siellä näkyy menevän - ts. itse syön vähärasvaista lihaa ja kalaa, rasva salaatinkastikkeena oliiviöljystä. Tulokset puhukoon puolestaan. Joo, pari kertaa viikossa sitä perinteist, eli kananmunaa, mutta pekonia en o vielä tarvinnut.

Vierailija
57/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin vaan syömään hieman enemmän kuin mitä pisteet olisivat sallineet ja paino tippui silti. Pienet herkkuhetket ainakin omalla kohdalla auttaa estämään ahmimista, mutta kohtuudessa tulee toki pysyä.

Vierailija
58/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin laskea viikon painonvartijoiden pisteitä, mutta en kyennyt pysymään pisteissä ja paino laski silti, kun rupesin ylipäätään tarkkailemaan mitä suuhuni laitoin ja kuinka paljon. Sinänsä pv-ohjeet on ihan järkeviä, mutta ruokamäärät tuntuivat liian pieniltä.

Vierailija
59/81 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka-aineita kuten lihaa ja kasviksia suosien? Eli jättäisi leivän ja perunan hyvin pienelle?

Vierailija
60/81 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin mammat istuvat perseellään vuosikausia mässyttämässä sipsejä, kakkuja ja suklaata. Yhtenä päivänä huomataan, että pitäisi tehdä jotain näille kiloille. Mutta se ' jotain' täytyy olla yhtä helppoa ja mukavaa, kuin sohvalla suklaan mässyttäminen =DDD

Ei se elimistö noin vain totu uuteen. Eikä pidäkään tottua. Kaikki ei ole kunnossa, jos aivot yhtäkkiä hyväksyvät 1000-1500 kaloria vähemmän ravintoa päivittäin ilman mitään protestia esimerkiksi nyt nälän tunnetta. Tai jos venynyt vatsalaukku tuntuu täydeltä yhdellä porkkanalla, kun sinne ennen on mahtunut 5 perunaa, kolme leipäviipaletta, puoli litraa kastiketta ja kaksi lasia maitoa plus jälkiruoka.

Nämä mammat taitavat vaatia koko elämän olevan samalla tavalla helppoa. Tukisteletteko lapsiannekin? Kaikkein nopeitenhan he siten tottelevat, eikä äidin tarvitse käyttää energiaa kasvattamiseen.