Pointseilla ollaan ja jatkuva nälkä! En varmaan jaksa tätä viikkoa pidempää!
Olen nyt neljättä päivää painonvartijoiden points-dieetillä. Syön kaikki pisteet, yritän valita mahdollisimman järkeviä pisteitä, paljon kasviksia, käytän liikuntapisteeni (ehkä 4 per päivä) ja silti minulla on kamala nälkä. Mikäs tässä mättää? Olenko vaan tottunut syömään kaksi kertaa liian paljon ja alku sen vuoksi hankalaa? Tuntuu vaan että näännyn nälkään, ellei elimistö ala pian tottua pienempään ravintoon.
Kommentit (81)
joka ottaa huomioon iän, sukupuolen, painon, pituuden, aktiviteettitason (siis yleisen, esim. ammatista johtuvan) liikunnan, ym. Se määrittelee, kuinka paljon kaloreita kulutat päivässä, ja kuinka paljon kaloreita sun pitää saada ruokavaliosta. Eikö PV:n kurssilla lasketa tätä kaavaa ennen kuurin aloittamista? Mulla ei nyt ole tätä kaavaa tässä enkä löytänyt netistäkään, löytäisiköhän joku muu? Jos ei, niin voin kaivaa kirjasta ja laittaa vaikka huomenna av:lle.
t. se norjalaiskurssilla käynyt
Vaihda karppaukseen, ei enää nälätä, väsytä tai palele. Kilot tippuu ja olo on mahtava!
Ennakkoluuloni että pelkkää lihaa vaan rouskuttelee... ;=) ap
Lisäksi rasvainen ruoka sai aikaan ruuanhimon. Induktiovaiheen jälkeen molemmat loppuivat.
Kaikkien ei tarvitse karpata. Jos se sinulle (ja minulle) on sopinut, se ei tarkoita, että koko maailman täytyy nyt karpata. Laihdutusfanaatikot ovat kamalinta mitä tiedän, olivat he sitten karppaajia tai pointseilijoita.
Minä muuten syön puuroa ja ruisleipääkin, vaikka karppiruokavaliolla olen pysytellytkin.
Siitä rokotetaan pisteinä aika paljon, mutta laihduttajakin tarvitsee rasvaa. Minä tein niin, että jätin merkkaamatta kolme teelusikallista ruokaöljyä joka päivä. Laihduin silti.
En halua tehdä laihduttamisesta mitään taidetta, vaan laihtua helposti ja varmasti ja oikein pisteitä käyttämällä näin kuulemma tapahtuu.
ap
Minusta pistemäärä on todella alhainen, joten voisit lisätä vähän pisteitä. Kuitenkin siten, että kalorimäärä pysyy alle peruskulutuksesi.
Käy vain lukemassa noita Kutrin sivuja, siellä taisi olla jokin laskuri, jolla sai laskettua korkeamman ja silti laihduttavan pistemäärän.
lihasta, kuin paikkareiden löpinöistä ja syyllistävästä asenteesta. Sitäpaitsi, kaikki liha ei ole kallista: Kanaa, jauhelihaa, broitskua. Jos on mahdollista saada riistaa, niin mikäs sen parempaa. Ja lanttu, nauris, vihreät vihannekset ei mielestäni ole kovin kalliita...
Nehän ovat ne kasvikset ja juurekset joissa on alhainen hiilihydraatipitoisuus, joten niitä sitä pitäisi kai puputtaa koko ajan.
Vierailija:
lihasta, kuin paikkareiden löpinöistä ja syyllistävästä asenteesta. Sitäpaitsi, kaikki liha ei ole kallista: Kanaa, jauhelihaa, broitskua. Jos on mahdollista saada riistaa, niin mikäs sen parempaa. Ja lanttu, nauris, vihreät vihannekset ei mielestäni ole kovin kalliita...
Miksi tuokin piti sanoa noin ivalliseen sävyyn? Minä olen pointsaaja, mutten koskaan hauku tai ilkeile muiden tapaa laihduttaa. Helppoa se ei varsinaisesti ole koskaan joka tapauksessa! Laihdutatpa miten tahansa, aina joudut luopumaan jostakin!
Onnea valitsemallesi tielee, mutta muistathan että mikä käy sinulle, ei ehkä käykään minulle. Ja toisinpäin!
Eikö esimerkiksi paprikassa ole lähemmäs viisi grammaa hiilihydraatteja sataa grammaa kohti ja monissa kasviksissa vielä enemmän. Karppaus on siis melkein yhtä hankalaa kuin pisteiden laskeminen, kun joutuu miettimään saako tänään syödä tomaattia enää lainkaan, kun tuli aamulla syötyä raakaa porkkanaa.
Vierailija:
Nehän ovat ne kasvikset ja juurekset joissa on alhainen hiilihydraatipitoisuus, joten niitä sitä pitäisi kai puputtaa koko ajan.
En tarkoittanut olla ivallinen. Ajattelin vain omia kokemuksiani pointseista, nälkä vaivasi, vaikka puuroja ja leipää söin paljon. Ehkä ne oli mulle liian hyvänmakuisia. Mulle vaan toimii parhaiten se hiilaritarkkailu. En edes tykkää perunasta/riisistä/pastasta. Leipää syön toisinaan, mutta sekin on tarkkaa hommaa: jopa ruisleipä sisältää paljon valkeaa vehnää. Ja paikkaritkin kai suosittelee jättämään pois sokerit, valkoiset jauhot? Mutta joku PV-jugurtti on ihan sikakallista, mieluummin ostan maustamatonta jugua ja sotken siihen esim. mustikoita.
Ostat hyvälaatuista naudan pihvilihaa ja paistat illalle itsellesi pienen pihvin. Syö pelkiltään tai salaatin kanssa. Proteiinit pitävät hyvin nälkää eikä pihvistä mene montaa pistettä.
Tuolla tavoin mieheni on laihtunut hiljakseen monta kiloa (iltasyöminen pysyy kurissa).
eivätkä kaikki karppaajat edes kokeile koskaan hiilareiden vetämistä noin alas.
Itse olen yrittänyt useampaan kertaan laihduttamista pv-menetelmällä ja kokemukseni oli ihan sama kuin ap:llä, eli nälkä oli koko ajan. Päivän pisteet oli hetkessä popsittu ja sen jälkeen loppupäivä meni hirveissä hypoglykemiaoireissa, heikotti, palelsi, huimasi, oksetti, kädet tärisivät...
Karppaus on ainoa laihdutusmenetelmä, jolla olen onnistunut laihtumaan. Ja se kävi niin helposti, että voi vain ihmetellä: Tuntematta nälkää, koko ajan hyvinvoivana. Ja kilot ovat pysyneet ongelmitta poissa. Siksi ihmettelen minkä vuoksi joku jaksaa vielä yrittää noilla itsekidutusdieeteillä. Mutta kukin tavallaan.
että eka viikko nähtiinkin nälkää ja sitten tuntui että sai jatkuvasti syödä. Laihtui nälkää näkemättä, joten jaksa vielä muutama päivä!
turkkilaista jogurttia ja marjoja. Iltapalaksi mitä milloinkin, joskus salaattia, joskus marjarahkaa. Joskus syön täysjyväruisleipää, silloin päälle Oivariinia. Munakas on myös hyvä vaihtoehto, itse tosi tykkään enemmän keitetyistä kananmunista.
Minä olen pointseilla laihduttanut helposti 8 kg ja ensimmäisen viikon jälkeen homma sujui ihan mukavasti. Joten koita sinnitellä, lopussa kiitos seisoo!
Vierailija:
34, ota huomioon, että Atkinsillakin induktio kestää vain 2 viikkoa
eivätkä kaikki karppaajat edes kokeile koskaan hiilareiden vetämistä noin alas.
ap ei jaksa diettiä koska hänellä on NÄLKÄ. Karpatessa ei tarvitse tuntea nälkää ja saa syödä niin paljon kuin tahtoo.
kutri . net sivut - todella painavaa asiaa laihdutuksesta! Myös hyvää kritiikkiä painonvartioista ja mihin se perustuu. Käy sitten myös verkkoklinikka sivuilla, sieltä kevytruokala. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ syö senkään ohjelman mukaan muuta kuin se 1500-1600 kaloria päivässä, syyn ymmärrät jos luet tuon kutrisivut hyvin.
tuolla ohjelmalla laihdut varmasti ja ruoka on hyvää! se on hyvä startti ja sen avulla voit opetella oikeaa syömistapaa ja -rytmiä. Sitten kun se on selkäytimessä, voit lakata sen noudattamisen ja osaat sitten jo itse tehdä oman ruokapäiväsi.
Tsemppiä!