Naapurilta tuli heippalappu (parvekkeella tupakointi), onko pakko totella?
Joltakulta naapureista tuli seuraavanlainen lappu:
"Voisitteko olla tupakoimatta parvekkeellanne? Terveisin astmaatikko
(Haju kulkeutuu muiden parvekkkeille!!!)"
Minä ne polta, mutta mieheni polttaa. Ok, en itsekään ole miehen parveketupakoinnin fani, koska koko partsi haisee ällöttävälle tämän takia. Asumme kuitenkin ylimmässä kerroksessa, eli hajun ei pitäisi levitä muihin asuntoihin.
Miehen kanssa nyt riita päällä siitä, pitäisikö tuota lappua totella vai ei. Minun mielestäni ei ole kohtuutonta mieheltä kävellä tupakkapaikalle tupakalle, mutta mieheni ei periaatteesta halua tätä tehdä, koska kerrostalon säännöt eivät kiellä parveketupakointia "ja hän on maksanut extraa parvekkeellisesta asunnosta niin kyllä sitä pitää saada käyttääkkin"..
En haluaisi aiheuttaa naapurisotaa tämän takia. Mitä mieltä av-raati on?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua todella haittaa, että muut polttavat. Miksi minun on pakko altistua syöpäkärylle? Kesäkuumalla ei voi pitää parvekkeen ovea auki, kun ketjupolttajat linjassa ovat vauhdissa. Sitten käristytään kuumassa sisällä, vaikka tuuletin puhaltaa. Kuolkoot aikaisin keuhkosyöpään!
Kesäkuumalla ei kannata pitää ovia ja ikkunoita auki. Kun lävet on kiinni niin sisällä on viileää.
Illalla auringon laskettua kun yrittää parvekkeen oven + ikkunoiden kautta läpivedolla viilentää n. +30 asteista kämppää, niin eikös alakerran ketjupolttaja torpedoi nämäkin yritykset. Oman ovensa muistaa laittaa kiinni poltellessaan, mutta naapuri huomaa hajun vasta kun se on sisällä asunnossa.
Parveketupakointi on ihan järkyttävän itsekästä. Toivottavasti se kielletään lailla muutaman vuoden sisään.
Idea on oikein hyvä, mutta muistakaa sitten asiaa vaatiessanne järjestää kunnon paikka savuttelulle. Ei nimittäin ole sekään hienoa jos rapun edustalla tuprutellaan (usein rapun ovien läheisyydessä on tupakkaroskis) ja ilman jäteastiaa tulee myös sotkuiseksikin pian sillä aina on niitä ketkä eivät osaa tuhkista käyttää.
Olen muuten ihmetellyt usein noita tupakka-astioita kun ne on aivan rapun läheisyydessä ja eikös jossain kohtaa tullut se laki ettei ovien välittömässä läheisyydessä saa polttaa?
Siinä oli jokin metrirajakin oikein. Vai kaatuiko idea?
Tehkää niinkun teette.
Meillä valittaa naapuri myös miehen tupakoinnista.. ainoo vaan et asutaan omakotitalossa. Molemmilla isot tontit.. taitaa naapuria enemmän ärsyttää nörtti miehen huulessa kun olematon tupakansavu.. (matkaa on sen verran)
Se naapuri jo verisesti loukkaantui viime syksynä kun mies ärähti vihdoin viimein takaisin kysymällä että mites se toi sun pihasaunas joka kärryyttää harvase ilta.. jos hää polttaa 40m päässä heidän kuististaan.. niin siirtääkö naapurin ukko sitte kärymökkinsä yhtä kauas meidän kuistista katsottuna.. (tällä hetkellä sijaitsee 10m päässä meistä tontin rajalla) summa summarum. Minää ei ole muuttunut. Mies käy kuistin rappusilla tupakilla josta 40m matkaa naapuriin. Eikä naapurin ukko ole sain sanaa siirtänyt. Eikä enää tervehdikkään meitä. Ei voi kun nauraa!
Itse en polta ja luulin että tupakoinnista tapellaan vain kerrostalossa. Ja ihan oikeesti, terveisiä Porvoosta.ei oo provo!!
Vierailija kirjoitti:
Tehkää niinkun teette.
Meillä valittaa naapuri myös miehen tupakoinnista.. ainoo vaan et asutaan omakotitalossa. Molemmilla isot tontit.. taitaa naapuria enemmän ärsyttää nörtti miehen huulessa kun olematon tupakansavu.. (matkaa on sen verran)
Se naapuri jo verisesti loukkaantui viime syksynä kun mies ärähti vihdoin viimein takaisin kysymällä että mites se toi sun pihasaunas joka kärryyttää harvase ilta.. jos hää polttaa 40m päässä heidän kuististaan.. niin siirtääkö naapurin ukko sitte kärymökkinsä yhtä kauas meidän kuistista katsottuna.. (tällä hetkellä sijaitsee 10m päässä meistä tontin rajalla) summa summarum. Minää ei ole muuttunut. Mies käy kuistin rappusilla tupakilla josta 40m matkaa naapuriin. Eikä naapurin ukko ole sain sanaa siirtänyt. Eikä enää tervehdikkään meitä. Ei voi kun nauraa!
Itse en polta ja luulin että tupakoinnista tapellaan vain kerrostalossa. Ja ihan oikeesti, terveisiä Porvoosta.ei oo provo!!
Auto correctin perkule!!
Ei saa vaikuttaa nuo kitisijät. Polttakaa vaan omissa kodeissanne. Minä asun alimmassa kerroksessa ja poltan partsilla. Ylempien kerroksien asukkaat voi laittaa partsiensa ovet kiinni jos savu haittaa.
Onko siellä savuton japanilainen lapsi baarassa koska taostelukorai ajoi häne sinne
Ymmärrän tuon ärsyyntymisen jos haju tuppaa joka kerta suoraaan omaan asuntoon. Itselläni alakerran naapuri polttaa parvekkeellaan tupakkaa ja aina haju/savu ei tule omaan huoneistooni mutta silloin kun (ehkä tuulee sopivasta suunnasta) haju tulee itselleni sisälle niin kyllä se on inhottavaa. Parvekkeen ovi on silloin laitettava kiinni ja en todellakaan kuivattaisi tai tuulettaisi vaatteitani parvekkeella, sääli. Mutta koska tuo ei ole päivittäistä niin yritän vain sopeutua. Toivon että tupakkavalistus auttaisi ja ihmiset lopettaisivat tuon turhan tupakan polttelun, ihan ihmisten oman terveytensä vuoksi. Alakerran mies nyt on jo sen verran iäkäs että poltelkoon, eipä tuo enää pahasta tavastaan eroon taida päästä.
Ensivuodelle toivon tupakoitsijoilta myös suvaitsevaisuutta niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät polta ja jotka oikeasti kärsivät tuosta hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Eiks ole olemassa mitään sellaista leveää sermiä, jonka kiinnitettäisiin parvekkeiden väliin aina tupakoitaessa? Se voisi ohjata savua naapuriparvekkeen ohi, kai. Sopis olla myös jonkinlainen imuriputki tupakan edessä, joka puhaltaa savut sitten taivaan tuuliin. Kuka suunnittelis?
Tarkoitat varmaan sellaista myrkynvihreää kevytpeitettä, joka levitettäisiin parvekkeen yli. Kuulostaa hyvältä. Silmänilo niin asukkaille kuin ohikulkijoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa vaikuttaa nuo kitisijät. Polttakaa vaan omissa kodeissanne. Minä asun alimmassa kerroksessa ja poltan partsilla. Ylempien kerroksien asukkaat voi laittaa partsiensa ovet kiinni jos savu haittaa.
Eli mielestäsi on oikein, että viet mahdollisuuden puhtaaseen ulkoilmaan kaikilta naapureiltasi vain siksi, että et voi lopettaa tuota järjetöntä tapaa tai tehdä sitä kaueampana talosta?
Onneksi suunta on se, että teidän idioottien mielipidettä ei kohta enää kuunnella, vaan tupakoinnilla häirintä loppuu joko hyvällä tai pahalla.
Tee palvelus yhteiskunnalle ja eliminoi valkoroskamiehesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei "tarvitse" totella, mutta olisihan se kohteliasta. Joudun itse pitämään parvekkeen oven aina kiinni, koska muilta parvekkeilta leviää tupakansavua, jota en halua kotiini. Se on varsinkin helteellä tosi kurjaa.
Itse varon tarkasti häiritsemästä talon muita asukkaita millään tavoin ja toivoisin, että he olisivat yhtä huomaavaisia.
Mulla sama, olen herkkä tuolle tupakansavulle ja en saa henkeä / järkyttävä migreeni tupakansavusta, niin en voi pitää parvekkeen ovea auki, kun ihmisten on pakko siellä parvekkeella polttaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "tarvitse" totella, mutta olisihan se kohteliasta. Joudun itse pitämään parvekkeen oven aina kiinni, koska muilta parvekkeilta leviää tupakansavua, jota en halua kotiini. Se on varsinkin helteellä tosi kurjaa.
Itse varon tarkasti häiritsemästä talon muita asukkaita millään tavoin ja toivoisin, että he olisivat yhtä huomaavaisia.
Mulla sama, olen herkkä tuolle tupakansavulle ja en saa henkeä / järkyttävä migreeni tupakansavusta, niin en voi pitää parvekkeen ovea auki, kun ihmisten on pakko siellä parvekkeella polttaa..
Miksi alunperin muutit kerrostaloon, hajujen ja melujen keskelle. Tai osta oma kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Itse tottelisin, ihan vaan naapurisovun takia. Ja ajatteleppa nyt ihan rehellisesti, jos teidän partsinne löyhkää, niin totta hemmetissä löyhkää naapurinkin. Itseäni ottaisi päähän ja kovaa.
Mistä lähtien tupakoitsijat ovat välittäneet muista ihmisistä? Hehän vain hokevat, kuinka heillä on oikeus tupakoida ja savustaa missä tahansa, milloin tahansa ja miten tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tottelisin, ihan vaan naapurisovun takia. Ja ajatteleppa nyt ihan rehellisesti, jos teidän partsinne löyhkää, niin totta hemmetissä löyhkää naapurinkin. Itseäni ottaisi päähän ja kovaa.
Mistä lähtien tupakoitsijat ovat välittäneet muista ihmisistä? Hehän vain hokevat, kuinka heillä on oikeus tupakoida ja savustaa missä tahansa, milloin tahansa ja miten tahansa.
Asenteesi on rasistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua todella haittaa, että muut polttavat. Miksi minun on pakko altistua syöpäkärylle? Kesäkuumalla ei voi pitää parvekkeen ovea auki, kun ketjupolttajat linjassa ovat vauhdissa. Sitten käristytään kuumassa sisällä, vaikka tuuletin puhaltaa. Kuolkoot aikaisin keuhkosyöpään!
Kesäkuumalla ei kannata pitää ovia ja ikkunoita auki. Kun lävet on kiinni niin sisällä on viileää.
Illalla auringon laskettua kun yrittää parvekkeen oven + ikkunoiden kautta läpivedolla viilentää n. +30 asteista kämppää, niin eikös alakerran ketjupolttaja torpedoi nämäkin yritykset. Oman ovensa muistaa laittaa kiinni poltellessaan, mutta naapuri huomaa hajun vasta kun se on sisällä asunnossa.
Parveketupakointi on ihan järkyttävän itsekästä. Toivottavasti se kielletään lailla muutaman vuoden sisään.
Toivottavasti kieleltään myös metelöinti ja juopottelu omilla parvekkeilla. Sitä jaksa kukaan kuunnella! " Mmm, Perttiih. Hihihi! Älä nyt hei! Minna näkee...*Pertti poistuu*
"Tietkö Minna, että toi Pertti yrittää muakin sillain?" Joo, sillä on ihan liian suuret luulot itsestään"
" Mä, en ainakaan ees koskis siihen" vastaa Minna
Kaveri poistuu ja Pertti tulee takaisin örveltämään vuorostaan Minnalle.
"Menit sitten mun kaveriakin lähenteleen. Just sovittu, että seurustellaan jajajaja..."
Ei tollaista jaksa kukaan kuunnella!
Eikä niitä kukkiakaan saa partsille laittaa kun naapurissa ollaan allergisia ampiaisille ja muille itikoille ja ne kukat houkuttelee just niitä itikoita!
Ja sitten se partsin pesu! Että kun niitä muiden roskia tulee alimpaan kerrokseen ihan hitosti!
Haisee kissan kuset, on koiran karvoja ja muuta sontaa.
Millä oikeudella huuhtelette ne muiden huoleksi?
Sillä kun sitä ei ole kielletty!
Ja se on TEIDÄN parveke.
Löytyypä vielä niitäkin ketkä tomuttelee niitä mattojansa toisten ikkunalaseihin ja nyppii kukkansa toisten partsille myös.
Että tukalaksi menee se asuminen kun on niin vaikiaa.
charlotta65 kirjoitti:
Olen asunut yksiössä, jossa oli tupakointi kielto eikä parveketta. Ulos oli tupakkapaikka laitettu, ja siellä kävin. Tupakoin myös koiran kanssa lenkillä. Siihenkin tuli sanomista. Mummo naapurin sanoi, että kun lenkitän koiraa, voisinko n 10 min ennen kuin tulen rappuun, olla polttamatta kun minusta tulee se tupakan haju häneen asuntoon asti. Sama juttu, kun kävin tupakkapaikalla, ois pitänyt sen röökin jälkeen seisoa ulkona vielä. Onneksi vuokran antaja osasi nauraa tälle asialle.
Nyt asun kerrostalossa jossa parveke. Ja varmasti poltan siellä, levisi se haju ihan minne tahansa. Ja jos joku laittaa lappuja luukusta, nauran. Virallista kieltoa on sit toteltava, jos sellainen tulee.
Olet varmaan niitä ihmisiä, joiden jäljiltä hissi haisee tuhkakupilta. Nämä ihmiset myös vetävät bussipysäkillä tupakasta viimeiset henkoset ihan siinä bussin ovensuussa ja sitten puhaltavat savut sisälle bussiin. Hyi saatana.
Vierailija kirjoitti:
charlotta65 kirjoitti:
Olen asunut yksiössä, jossa oli tupakointi kielto eikä parveketta. Ulos oli tupakkapaikka laitettu, ja siellä kävin. Tupakoin myös koiran kanssa lenkillä. Siihenkin tuli sanomista. Mummo naapurin sanoi, että kun lenkitän koiraa, voisinko n 10 min ennen kuin tulen rappuun, olla polttamatta kun minusta tulee se tupakan haju häneen asuntoon asti. Sama juttu, kun kävin tupakkapaikalla, ois pitänyt sen röökin jälkeen seisoa ulkona vielä. Onneksi vuokran antaja osasi nauraa tälle asialle.
Nyt asun kerrostalossa jossa parveke. Ja varmasti poltan siellä, levisi se haju ihan minne tahansa. Ja jos joku laittaa lappuja luukusta, nauran. Virallista kieltoa on sit toteltava, jos sellainen tulee.
Olet varmaan niitä ihmisiä, joiden jäljiltä hissi haisee tuhkakupilta. Nämä ihmiset myös vetävät bussipysäkillä tupakasta viimeiset henkoset ihan siinä bussin ovensuussa ja sitten puhaltavat savut sisälle bussiin. Hyi saatana.
Tulikin mieleeni, että valkosipulin syöjiltä pitää kieltää bussilla ja junalla matkustaminen. Sekä hissit. Ai kauheeta sitä hajua, ihan pyörryttää ja melkein kuolen, meinannut monta monta kertaa, ainakin tuhat.
Se, että asuu ylimmässä kerroksessa ei juurikaan vaikuta miten tuo haju muihin asuntoihin tunkeutuu. Ilman virtaukset ja asuntoihin ilmanvaihdon kautta tuleva ilma jo tästä pitää huolen - erityisesti ensimmäinen näistä.
Totteletteko vai ette riippuu siitä välitättekö naapureista vai ette...
Vittu mitä ininää. Luojan kiìtos en asu enää osakeyhtiössä. Entiseen asuinpaikkaan toivon tätä tupakointikieltoa ihan niitten vittumaisten naapureitten takia. Siinähän taas inisevät, poloiset tupakoitsijat, kun minä käyn tupakalla OMALLA terassillani. Aaahhahhaahha!
Vierailija kirjoitti:
Se, että asuu ylimmässä kerroksessa ei juurikaan vaikuta miten tuo haju muihin asuntoihin tunkeutuu. Ilman virtaukset ja asuntoihin ilmanvaihdon kautta tuleva ilma jo tästä pitää huolen - erityisesti ensimmäinen näistä.
Totteletteko vai ette riippuu siitä välitättekö naapureista vai ette...
Niin ja sitten pidetään niitä koiria lähes jokaisessa luukussa, eikä yhtään pohdita onko naapuri kuinka pahasti allerginen.
Sieltä ilmanvaihtokanavista sitten se eläinpöly leviää hänenkin asuntoonsa ja hän kuolee anafylaktiseen shokkiin ellei ambulanssia kerkiä tilaamaan.
Tai elää pitkän elämän voiden hyvin, riippuen siitä välitättekö te naapureista vai ette...
Miehesi lopettaa tupakoinnin, problem solved ja kaikki hyötyvät.