Tuli ehdotus, että sappi poistetaan nyt alko
Kommentit (8)
Helppo leikkaus, nopea paraneminen.
Oon kai niitä harvoja, joille sappirakon poisto teki elämästä ihan mahdotonta, vuosia poistumatta kotoa, koska vatsa ollut löysällä leikkauksesta lähtien, eikä mikään auta. Harmittaa, että omilla elintavoilla aiheutin sappirakon tulehtumisen.
Vierailija kirjoitti:
Oon kai niitä harvoja, joille sappirakon poisto teki elämästä ihan mahdotonta, vuosia poistumatta kotoa, koska vatsa ollut löysällä leikkauksesta lähtien, eikä mikään auta. Harmittaa, että omilla elintavoilla aiheutin sappirakon tulehtumisen.
Tätä mä just mietin, sappiripuli :(
Mut mun sappi on täynnä pieniä kiviä et ei kai muuta vauhtoehtoo.ap
Vierailija kirjoitti:
Saitko ohjeet mitä voit syödä leikkauksen jälkeen ja mitä et ? Minulta myös leikattu sappi ja jos erehdyn syömään jotain rasvaista (leivonnaiset, liha, kastikkeet, voi, juustot, öljyt, hampurilaiset, pizza, muu roskaruoka jne.) niin ripulille menee. Sitten kestää monta viikkoa että saa suoliston taas kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun päivän ruoka sisältää?
Minulta poistettiin sappirakko lokakuun alussa 2020. Oli mennyt jo niin huonoon kuntoon, että kun menin sairaalaan torstai-iltana, niin jo perjantai-iltana jouduin leikkaukseen. Keväällä 2021 tuli kuitenkin kylkeen kipua ja oksennuskohtauksia. Joutuivat poistamaan tähystyksessä sappitiehyeeseen jääneitä kiviä. Vajaan kuukauden päästä taas kipua ja oksennuskohtauksia. Menin silloin eri sairaalaan ja vasta siellä saivat tehtyä operaation onnistuneesti. Nyt on mennyt viisi vuotta ilman mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Millä elintavoilla sen sait aikaiseksi pilattua?
Voimia, kyllä se hyvin menee.