Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En keksi yhtään hyvää syytä käydä töissä. Miksi sinä käyt töissä?

Vierailija
29.12.2016 |

Koska kaiken saa valmiina ja elämänsä voi käyttää johonkin kivempaan. Huijasin kerran kuolemaa ja tajusin, että elämäni menee hukkaan töitä tehdessä.

Eläke järjestelmään en usko, ne vähät mitä olen kerryttänyt niin tuskin koskaan päätyvät minulle kuitenkaan.

Tämä valittu työttömyys tuntuu silti hiertävän monia ja nykyään aina esim. Sukulaisia nähdessäni joudun selittämään, että ei en halua töihin sinne enkä sinne, vaikka kuinka tunnette paikan pomon ja heillä olisi avoin paikka.

Tekemisen arvoista työtä ei vaan nykyaikana riitä kaikille. Arvostan todella paljon kuitenkin esim. Sairaanhoitajia, lääkäreitä yms välttämättömien töiden tekijöitä. Mutta myös veturin kuljettajaa, bussikuskia ja siivoojaa.
Kiitos heille, että he viitsivät uhrata siiivun elämästään (ja osa terveydestään) meidän muiden vuoksi.

Sen sijaan en ollenkaan enää ymmärrä miten joku viitsii uhrata elämänsä kaupan kassalla, vartioidessa tyhjiä rakennuksia tai vaikkapa taksi kuskina. Puhumattakaan jostain tehdas työntekijöistä.

Mutta siis kysymys otsikossa. Ajaako sinut töihin kutsumus työtäsi Kohtaan vai mikä?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään oikeasti hirveesti mun siivoojan työstä hoivakodissa. Saa nähdä joka päivä ihania vanhuksia ja höpötellä kuulumiset työn lomassa. Jos en olis tuolla töissä niin varmaan menisin vapaaehtoisesti :)

Vierailija
42/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koodailin omia projektejani silloin kun siitä ei maksettu mitään, sitten pääsin hyväpalkkaisiin koodaushommiin ja se oli yhtä juhlaa. Nyt olen taas työttömänä ja koodailen siltikin omia hommeleita. En jaksaisi mitään aivot narikkaan -liukuhihnaduunia. Raha ei myöskään ole mikään mainittava motivaattori. Kuulostaa kliseeltä mutta jos aion viettää suurimman osan vuorokaudesta duunissa niin sen olisi parempi ollaa haastavaa ja aidosti mielenkiintoista aikaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat aloituksestasi päätellen olla sen verran tyhmä, etten ihmettele, ettei tuolla kapasiteetilla tehdä yhtään haastavampaa tai mielenkiintoisempaa työtä.

Pummi.

Vierailija
44/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. oletko koskaan miettinyt sitä että joku tekee työkseen kaikki asiat siinä valmiissa maailmassa joka sijaitsee sinun ympärilläsi?

Vaikka olen työtä tekevä ja vähän vihervasurikin, niin olen hyvilläni tästä Suomen provarisuuntautuneisuudesta siksi etät pikku hiljaa vapaamatkustajat pistetään ahtaalle ja heidän etunsa katoavat

Porvareilta nimittän loppuu typerät äänestäjät siinä vaiheessa kun sossupummit tapetaan nälkään.

Vierailija
45/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat aloituksestasi päätellen olla sen verran tyhmä, etten ihmettele, ettei tuolla kapasiteetilla tehdä yhtään haastavampaa tai mielenkiintoisempaa työtä.

Pummi.

Nimenomaan. Eniten ihmettelen mitä tämä henkilö kuvittelee, että niissä halveksimissaan tehtaissa valmistetaan. Samassa viestissä kun hehkuttaa esim. terveydenhuoltoalan ja liikennöinnin tärkeyttä...

Vierailija
46/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena ikuisuuskysymys vastakysymyksenä ap:lle: Millä perustelet sen, että sinulla on mielestäsi oikeus käyttää muiden tienaamia verorahoja omaan elämiseesi? Jos siis olet työkykyinen ja nostat työttömyysturvaa, etkä elä esim. säästöilläsi.

Itse nautin työstäni jonka koen kutsumusammatikseni. Ja ajattelen että ihmisen velvollisuus on elättää itsensä, jos se vain on mahdollista.

Minä saan työkkäristä sen perusrahan. En ole hakenut enkä saanut mitään muita tukia ja monta töihin tuhlattua vuotta takana ovat toki kerryttäneet säästötilille sen turvallisuuden tunnetta tuovan summan.

Mielestäni se perus toimeentulo ilman työnhaku vaatimusta olisi oikeasti hyvä. Kauhea määrä ihmisiä suojatyöpaikoissa tekemässä jotain täysin turhaa, kun pyöritellään papereita ja patistellaan ihmisiä, ei sekään ihan halpaa ole...

En koe omaavani suurempaa oikeutta, kuin kukaan muukaan niihin yhteisiin verorahoihin. Mielestäni nykyään on vaan niin paljon täysin turhaa työtä joista osasta on oikeasti vain haittaa, että kieltäydyn moisesta.

Olen iloinen niiden puolesta, jotka tekevät jotain kaikille hyödyllistä ja nauttivat siitä.

Tuosta suojatyöpaikkahommasta olen samaa mieltä. Turha paperinpyöritys ja tarpeettomat virat ovat mielestäni myös yhteiskunnan resurssien väärinkäyttöä.

Mielestäni kuitenkin kuulostaa passiiviselta se, ettei halua tehdä mitään työtä yhteiskunnan eteen ja kuitenkin on valmis ottamaan vastaan rahaa siltä samalta yhteiskunnalta. Ei se kuitenkaan voi pidemmän päälle toimia niin (jos yhä useampi päättäisi tehdä saman liikkeen). Perusteluksi ei mielestäni riitä se, että muutkin tekevät niin.

Kiitos kuitenkin asiallisesta vastauksesta.

19

Vierailija
47/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap, mutta en voinut heittäytyä yhteiskunnan elättämäksi, koska omaisuutta on noin 600 000 euroa. Ttt:a tai asumistukeakaan en olisi saanut ja peruspäivärahalla vuosia eläminen on perseestä. Onneksi perin kohta lisää, jolloin voin ehkä vähentää työntekoa. Teen nytkin osa-aikaa.

Kannattaisi vähän seurailla yhteiskunnallisia asiota. Et ilmeisesti ole tajunnut että omaisuus ei enää vaikuta asumistukeen? Upporikaskin saa nykyisin asumistukea, jos ei ole tuloja.

Vierailija
48/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt mieleni pahoitin. 😞

T:se kaupan myyjä joka sulle mahdollistaa ruuan ostamisen

Vierailija
49/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikasi kuluksi voisit kuitenkin opetella vähän kielioppisääntöjä.

Mutta yhtä kaikki, mä käyn töissä koska tykkään siitä mitä teen. Tykkään työkavereistani ja työtehtävistäni. Ja mä myös tykkään elättää itseni ihan itse, ilman että mun pitäisi selitellä erilaisille henkilöille omia valintojani tai pankkitilini saldoa.

Kertokaa nyt joku, mitä oikein teette! Mainitkaa myös, tekisittekö samaa ilman palkkaa.

Markkinointia ja viestintää. Olen tehnyt alan töitä urani alussa 1070€/kk palkalla, nyt palkka tosiaan päälle 5k€ asiantuntemuksen kartuttua. Eli kyllä on näitä kiinnostavia hommia tullut tehtyä aika halvallakin alkuun.

Vierailija
50/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Saisin sen perus 600-700 e kuussa työttömänä.

Töissä kehittyy koko ajan ja oppii uutta (ei pätenyt ollessani kassalla).

En oleta, että valtion tehtävä on elättää minut, eli terve kykeneväinen nuori aikuinen. Jos kaikki makaa himassa, niin ei tää maa pysyisi hyvinvointivaltiona ja moni palvelu katoaisi.

Vierailija
51/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä koska oikeasti haluan mennä töihin. Minulla on oma yritys ja tällä hetkellä on 5 työntekijää. Samat henkilöt on ollut jo minulla töissä 10 vuotta joten uskonut että he ovat tyytyväisiä. Ainakin naurua riittää päivässä.

Eli tämä on elämäntapa, tykkään työstäni. Jos lopettaisin niin työntekijöiltä loppuisi työt. Saan myös toimentuloni ja jää vähän säästöön.

Vierailija
52/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on mukava käydä, mukava työ ja ihanat työkaverit. Nytkin alkaa jo sinne kaipaamaan, kun viikko ollut vapaita. Enkä tiedä miten saisin päiväni kulumaan ilman töitä, elämäni tuskaisin vuosi oli vuosi työttömänä.

Vierailija
53/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt mieleni pahoitin. 😞

T:se kaupan myyjä joka sulle mahdollistaa ruuan ostamisen

No voi. Kyllähän kauppa työntekijöitä tarvitsee, mutta esim. Kassaneiti on oikeasti hyvin turha, kun voisi olla itsepalveluna sekin kaikkialla. Se, että tavarat ovat nätisti nostettuna hyllyyn on myös täysin turhaa. Ja luultavasti myytte muiden tavoin ruokaa jokaisesta maailman kolkasta, joka on oikeasti jopa haitallista.

Mutta toivottavasti sinä nautit työstäsi tai ainakin sen tuomista eduista elämääsi. Jonkunhan se siivu on omasta elämästään annettava, jos haluamme pitää asioita nykyisellä mallillaan, kiitos siitä.

Vierailija
54/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin työstäni ja minulla on mukavat työkaverit. Mielekästä tekemistä kivojen ihmisten kanssa ja siitä vielä maksetaan!

Vierailija
55/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollistaakseni omasta mielestäni 'laadukkaan' vapaa-ajan. Eli töistä saadun palkan avulla saan tarvittavat varusteet, eläimieni ylläpidon jne. 

Minä taas en käytä rahaa oikein mihinkään, mutta vapaa-aika tuntuu paremmalta töiden jälkeen kuin työttömänä. Eli sama syy, eri perusteet. Sekin tuntuu hyvältä, että säästötili meinaa ratketa liitoksistaan. Tuo turvallisuuden tunnetta.

m38

kyllä sinäkin varmaan jossain asut, syöt ruokaa ja joudut joitaikin vaatteita joskus ostamaan?

Juu toki, 400 euron vuokralla. Ruokaan satanen kuussa. Lainaa en aio ottaa koskaan ja toisaalta voisinkin ostaa asunnon nyt suoraan säästöillä, jos kiinnostaisi. Ei vaan kiinnosta, kyllä se iso luku tilillä on vaan niin kiva asia. Vaatteita en ole ostanut vuosiin ja nekin kirppikseltä.

Vierailija
56/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla hyödyllinen ja haastaa itseäni. Myös haluan sosiaalisia kontakteja. Palkka on myös tärkeä. Haluan elää omalla työlläni ansaitsemillani rahoilla.

Vierailija
57/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni, on helppoa ja oman alan hommia. Saan enemmän palkkaa, kuin saisin työttömänä rahaa. Rahalla pääsen matkustelemaan ympäri maailmaa ja ostamaan kaikkea kivaa. Työn puolesta vielä pääsen joskus matkustamaan muutenkin esim. ulkomaille seminaareihin, tai ainakin saan ne päivät palkallisina poissaolopäivinä.

Ja sitten, kun olen ollut täällä aikani, voin etsiä asiantuntijapaikkaa ulkomailta. Britannia olisi ollut muuten ykköskohde, mutta Brexit sössii kaiken (ja nykyään siellä alkaa olla todella vittumainen asenne ulkomaalaisiin - kyllä, myös valkoihoisiin kristittyihin). Saksa on kova kakkosvaihtoehto, pari kaveria on jo muuttanut sinne, toinen perheineen, toinen löysi sieltä miehen.

Työni takia voin siis muuttaa Suomesta vaikka loppuelämäkseni pois, jos meno rupeaa ahdistamaan liikaa. Sitä vaihtoehtoa minulla ei työttömänä eikä paskaduunarina ollut.

(Tein paskaduunia eli työnhakutyötä puhelinmyyjänä, kunnes tärppäsi oikean palkkatyön suhteen.)

Vierailija
58/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin ap, mutta en voinut heittäytyä yhteiskunnan elättämäksi, koska omaisuutta on noin 600 000 euroa. Ttt:a tai asumistukeakaan en olisi saanut ja peruspäivärahalla vuosia eläminen on perseestä. Onneksi perin kohta lisää, jolloin voin ehkä vähentää työntekoa. Teen nytkin osa-aikaa.

Kannattaisi vähän seurailla yhteiskunnallisia asiota. Et ilmeisesti ole tajunnut että omaisuus ei enää vaikuta asumistukeen? Upporikaskin saa nykyisin asumistukea, jos ei ole tuloja.

Upporikas ei saa asumistukea. Ihminen saa asumistukea kohtuullisiin vuokramenoihin. Mä esim asun niin edullisessa kaupungin asunnossa, että asumistuki tulee kattamaan koko vuokran. Siis tässä otetaan huomioon neliöt, talossa asuva lapsi, talon valmistumisvuosi, vuokra.

T, sosiologi joka on perillä näistä asioista

Vierailija
59/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä puhtaasti rahan takia.

Niin minäkin. Ei ole koskaan ollut mitään intohimoa työtä kohtaan tai  unelma-ammattia. Lukioikäisenä kieltäydyin tarjotusta kesätyöstä koska kuka hullu kesällä töitä tekis jos voi lomailla pitkään. Jos sais lottovoiton niin heti siirtyisin oloneuvokseksi.

Vierailija
60/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaiken saa valmiina ja elämänsä voi käyttää johonkin kivempaan. Huijasin kerran kuolemaa ja tajusin, että elämäni menee hukkaan töitä tehdessä.

Eläke järjestelmään en usko, ne vähät mitä olen kerryttänyt niin tuskin koskaan päätyvät minulle kuitenkaan.

Tämä valittu työttömyys tuntuu silti hiertävän monia ja nykyään aina esim. Sukulaisia nähdessäni joudun selittämään, että ei en halua töihin sinne enkä sinne, vaikka kuinka tunnette paikan pomon ja heillä olisi avoin paikka.

Tekemisen arvoista työtä ei vaan nykyaikana riitä kaikille. Arvostan todella paljon kuitenkin esim. Sairaanhoitajia, lääkäreitä yms välttämättömien töiden tekijöitä. Mutta myös veturin kuljettajaa, bussikuskia ja siivoojaa.

Kiitos heille, että he viitsivät uhrata siiivun elämästään (ja osa terveydestään) meidän muiden vuoksi.

Sen sijaan en ollenkaan enää ymmärrä miten joku viitsii uhrata elämänsä kaupan kassalla, vartioidessa tyhjiä rakennuksia tai vaikkapa taksi kuskina. Puhumattakaan jostain tehdas työntekijöistä.

Mutta siis kysymys otsikossa. Ajaako sinut töihin kutsumus työtäsi Kohtaan vai mikä?

Öö? Arvostat siis veturinkuljettajia ja bussikuskeja, mutta et taksisuhareita, jotka kuljettavat ihmisiä silloin, kun junat ja bussit eivät kulje, tai paikkoihin joihin junilla ja busseilla ei pääse, tai esimerkiksi huonosti liikkuvia vanhuksia (omalla äidilläni on Kelan taksiseteleitä, jotta hän pääsee esimerkiksi hammaslääkäriin jos tekohampaissa on ongelmaa)?

Tehtailla taas tehdään aika paljon käyttötavaroita meille ja vientiin, ja siitä viennistä saadaan rahaa Suomeen, ja se raha menee esimerkiksi juuri sosiaaliturvaan.

Tyhjätkin rakennukset ovat jonkun omaisuutta - yksityisten ihmisten, yritysten tai valtion - ja on halvempaa sekä fiksumpaa palkata sinne vartija huolehtimaan siitä, että kukaan riemuidiootti tai spurgu ei käy polttamassa koko paikkaa maan tasalle kuin ihmetellä palovakuutuksia ja sitä, miten paljon saa niistä rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi