Missä iässä opit ettei ihmisiä voi kohdella miten tahansa?
Kommentit (17)
Opin n. 20 vuotiaana ettei ihmisille voi vittuilla päin naamaa. Sain piikittelevästä kommentista nyrkin naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitapa sinä.
Hiukan yli 20 vuoden iässä ja aikuistuin.
Opin joskus parikymppisenä että minua voi kohdella ihan miten tahansa ja vsastuuseen ei joudu koskaan.
4-5 vuotiaana. Äiti kertoi, kun työnsin naapurin Villen lätäkköön.
No en ole koskaan joutunut miettimään tuota. Osaa tapailu-ja seurustelukumppaneista olen toki kohdellut osin myös huonosti. Kaikesta oppii, mutten ole koskaan käyttäytynyt pelkästään huonosti jotain ihmistä kohtaan.
Mä opin jo lapsena, että minua sai vahingoittaa, mutta minä en saanut edes puolustautua.
Olen kyllä ihan lapsesta asti oppinut kohtaamaan ihmiset hyvin. Tällä palstalla välillä tekisi mieli sanoa rumasti, kun joku puhuu ihan tyhmiä. Mutta en voi.
En minä suostu kohtelemaan sen paremmin kuin minua kohdellaan. Elämä opetta jne.
Olen tiennyt niin kauan kuin muistan. Onneksi kuitenkin netissä voin puhua suoraan ja haukkua.
Moni kai vasta kuolinvuoteellaan.
Vasta ehkä 35-v:na. Aloin vain tuntea myötuntoa niitä kohtaan, joille ennen pyörittelin silmiäni, huomauttelin ym. tyhmää. Vieläkin hävettää, vaikka olen jo yli 50-v.
Opin jo pienenä mutta sitten tulin tänne av:lle...
Vierailija kirjoitti:
Vasta ehkä 35-v:na. Aloin vain tuntea myötuntoa niitä kohtaan, joille ennen pyörittelin silmiäni, huomauttelin ym. tyhmää. Vieläkin hävettää, vaikka olen jo yli 50-v.
Tää on sitä henkistä kasvua :)
Lapsena jo opin. Olen aina ollut ajatteleva, sekä sosiaalisia nyansseja herkästi huomaava. Vahva oikeudentaju näihin yhdistettynä on ollut myös jonkinlainen riippakivi varsinkin nuoruudessa. Juoruilijat, narskut ja muut manipulaattorit ottavat tällaisen helposti silmätikukseen, koska pitävät uhkana.
En tietenkään ole ollut täydellinen ja kun olen voinut huonosti, niin olen sitä saattanut eteenpäinkin laittaa. Suurimman osan näistä tilanteista elämäni ajalta muistan todella hyvin ja koen niistä häpeää edelleen. Siinäkin esimerkki kuinka tällainen ei ole pelkästään vahvuus. Itsekkyys ja hälläväliä asenne voi olla myös terveellistä yksilön kannalta.
M30
Olisko enemmistö joka ei koskaan kohtele muita ihmisiä jäteastioina irl.
Anonyyminä netissä nämäkin monesti sortuvat.
Vierailija kirjoitti:
Olisko enemmistö joka ei koskaan kohtele muita ihmisiä jäteastioina irl.
Anonyyminä netissä nämäkin monesti sortuvat.
Itseasiassa enemmistö sortuu myös IRL.
Aloitapa sinä.