Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En keksi yhtään hyvää syytä käydä töissä. Miksi sinä käyt töissä?

Vierailija
29.12.2016 |

Koska kaiken saa valmiina ja elämänsä voi käyttää johonkin kivempaan. Huijasin kerran kuolemaa ja tajusin, että elämäni menee hukkaan töitä tehdessä.

Eläke järjestelmään en usko, ne vähät mitä olen kerryttänyt niin tuskin koskaan päätyvät minulle kuitenkaan.

Tämä valittu työttömyys tuntuu silti hiertävän monia ja nykyään aina esim. Sukulaisia nähdessäni joudun selittämään, että ei en halua töihin sinne enkä sinne, vaikka kuinka tunnette paikan pomon ja heillä olisi avoin paikka.

Tekemisen arvoista työtä ei vaan nykyaikana riitä kaikille. Arvostan todella paljon kuitenkin esim. Sairaanhoitajia, lääkäreitä yms välttämättömien töiden tekijöitä. Mutta myös veturin kuljettajaa, bussikuskia ja siivoojaa.
Kiitos heille, että he viitsivät uhrata siiivun elämästään (ja osa terveydestään) meidän muiden vuoksi.

Sen sijaan en ollenkaan enää ymmärrä miten joku viitsii uhrata elämänsä kaupan kassalla, vartioidessa tyhjiä rakennuksia tai vaikkapa taksi kuskina. Puhumattakaan jostain tehdas työntekijöistä.

Mutta siis kysymys otsikossa. Ajaako sinut töihin kutsumus työtäsi Kohtaan vai mikä?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistaakseni omasta mielestäni 'laadukkaan' vapaa-ajan. Eli töistä saadun palkan avulla saan tarvittavat varusteet, eläimieni ylläpidon jne. 

Vierailija
2/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin työstäni. Se on haastavaa, saan siitä tyydytystä, yleisesti arvostettu ammatti, hyvä palkkaus ja erinomainen ja aivan mahtava työporukka. Työ ei ole elämän pääsisältö, mutta se tuo elämääni todella paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka tilille 5700 e per kk

Lomarahat

Kivat työtehtävät

Kivat työkaverit

Vierailija
4/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään työstäni ja saan rahaa elääkseni

Vierailija
5/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mielelläni töihin saadakseni palkkaa. Ei tämä köyhyys ole kivaa. Mutta yli 50v. nainen ei ole kovaa valuuttaa tänä päivänä työmarkkinoilla.

Vierailija
6/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älylliset haasteet, itsensä ylittäminen ja raha.

Vierailija
7/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en käy töissä, sillä työtä ei riittänyt minulle. Kävisin kyllä mielelläni. Ihan rahan takia vain. Tietysti mieluiten tekisin jotakin sellaista, jossa pärjään ja jossa voin siten olla hyödyksikin.

Sinun elämäntapaasi en paheksu.

Vierailija
8/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankuluksi.

Aiemmin ajattelin, että saisin myös naisia jos saan rahaa. Muttei sitä tavallisista hommista niin paljon nettoa, että naisia kiinnostaisi.

Vierailija
9/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä puhtaasti rahan takia.

Vierailija
10/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on mielekäs työ ja tykkään siitä ja olen vielä hyväkin työssäni. Arki ja lomat tuntuu ihan eriltä, kun on töissä. Ja tietty palkka.

Vierailija
11/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa rahaa yli 30 000e vuodessa (miinus verot).

Se on rakas harrastus.

Teen jotain hyödyllistä.

Saan elintarvikkeita ilmaiseksi.

Vierailija
12/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään siivoojaksi tai hoitajaksi haluaisi.

5300€/kk, haastavat ja kiinnostavat asiantuntijatehtävät ja jatkuva oppiminen motivoivat.

Vierailija
13/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia. Vaikka palkassa ei ole kehumista, saan päättää itse rahankäytöstäni ja omistuksistani, ilman että yksikään Kelan tai sossun täti syynää tilejäni.

Vierailija
14/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee työtä ei pidä syömänkään

Vierailija
15/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää ei kestä kotona olemista. Käyn töissä ja saan toimeentulotukea.

Vierailija
16/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No raha, että saa asunnon, elämää helpottavia tavaroita, esim. pyykinpesukone, jääkaappi ym. On varaa autoon, ruokaan ym.  Voi ostaa lämpimiä vaatteita ja sellaisia mistä itse tykkää (ei tarvi kierrellä kirppiksillä), Yleensäkin turvallisuuden tunnetta saa rahasta ja työ on myös paikka missä tapaa työkavereita ja se tuo myös yhteisöllisyyden tunnetta koska muuten viettäisin kaikki päiväni lähes yksin.

Olen ollut myös työttömänä ja silloin joutuu miettiä mihin rahat oikein riittävät mikä ei ole mielestäni kovinkaan mielekästä. Ja kyllähän sitä tekemistä keksii työttömänäkin mutta itse ainakin olen mieluummin töissä koska välillä aika kävi pitkäksi.

Vierailija
17/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinun toimeentulosintulee, ap? Millä rahalla elät?

Vierailija
18/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska töissä on kivaa ja mukavia ihmisiä.

Vierailija
19/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena ikuisuuskysymys vastakysymyksenä ap:lle: Millä perustelet sen, että sinulla on mielestäsi oikeus käyttää muiden tienaamia verorahoja omaan elämiseesi? Jos siis olet työkykyinen ja nostat työttömyysturvaa, etkä elä esim. säästöilläsi.

Itse nautin työstäni jonka koen kutsumusammatikseni. Ja ajattelen että ihmisen velvollisuus on elättää itsensä, jos se vain on mahdollista.

Vierailija
20/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

loman vuoksi, pidän yleensä pari kuukautta myös palkatonta vapaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi