Ei kai piimä pieretä?
Mieheni väittää että maksimaalinen määrä pierua tulee jos syö hernekeittoa ja juo piimää. Hernekeiton uskon ja ymmärrän, mutta piimä taitaa olla mieheltä väärinkäsitys tai perätön uskomus? Eikö piimän pitäisi päinvastoin tasapainottaa vatsaa?
Kommentit (9)
Olen kanssa kuullut tuon uskomuksen, että piimä pierettäisi. No, ei minua ainakaan. Pahiten tuntuu pierettävän pulla ja olut.
Kun aloitin piimän juonnin pitkän tauon jälkeen, niin kyllä minulla kaasua muodostui. Oli todella kuumaa ja uskomattoman pahalta haisevaa ilmaa, mikä jättimäisinä päästöinä takapuolesta tuli. :(
En kyllä kutsuisi niitä pelkiksi pieruiksi. Eli siinä mielessä miehesi on oikeassa...
Loppui kun olin juonut piimää noin viikon.
Yksi Shout Park jakso käsitteli pieremistä. Siinä kaikki joivat ja piikittivät itseensä omenamehua saadakseen ilmavaivoja.
En ole huomannut yhteyttä.
Tuota olen itsekin ihmetellyt. Piimää, ruisleipää ja hernekeittoa. Näin olen kuullut sanottavan. Piimä yksinään ei pieretä. Ehkä se on tuo compo. :D
Huoh. Mjoo, teoriassa tämä on mahdollista jos verrataan vaikkapa piimää ja maitoa. Piimä sisältää eläviä maitohappobakteereja, ihan niitä samoja mitä meidän suolistossa elää luonnostaan. Jokaisella on kuitenkin omansalainen tasapaino erilaisten mikrobien suhteen, ja ns. tottumaton vatsa voi mennä "sekaisin" uudesta mikrobilisäyksestä. Pahimmassa tapauksessa seuraa epänormaalia ulostetta. Useimmiten kuitenkin, kun kyseessä ovat hyvät bakut, seuraa vain ilmavaivoja kunnes suoliston mikrobit asettuvat. Toki, jos laktoosi-intolerantti juo suuria määriä nornaalia piimää, oireilu johtuu pääasiassa laktoosista.
Laktoositon piimä ei pieretä.