Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En keksi yhtään hyvää syytä käydä töissä. Miksi sinä käyt töissä?

Vierailija
29.12.2016 |

Koska kaiken saa valmiina ja elämänsä voi käyttää johonkin kivempaan. Huijasin kerran kuolemaa ja tajusin, että elämäni menee hukkaan töitä tehdessä.

Eläke järjestelmään en usko, ne vähät mitä olen kerryttänyt niin tuskin koskaan päätyvät minulle kuitenkaan.

Tämä valittu työttömyys tuntuu silti hiertävän monia ja nykyään aina esim. Sukulaisia nähdessäni joudun selittämään, että ei en halua töihin sinne enkä sinne, vaikka kuinka tunnette paikan pomon ja heillä olisi avoin paikka.

Tekemisen arvoista työtä ei vaan nykyaikana riitä kaikille. Arvostan todella paljon kuitenkin esim. Sairaanhoitajia, lääkäreitä yms välttämättömien töiden tekijöitä. Mutta myös veturin kuljettajaa, bussikuskia ja siivoojaa.
Kiitos heille, että he viitsivät uhrata siiivun elämästään (ja osa terveydestään) meidän muiden vuoksi.

Sen sijaan en ollenkaan enää ymmärrä miten joku viitsii uhrata elämänsä kaupan kassalla, vartioidessa tyhjiä rakennuksia tai vaikkapa taksi kuskina. Puhumattakaan jostain tehdas työntekijöistä.

Mutta siis kysymys otsikossa. Ajaako sinut töihin kutsumus työtäsi Kohtaan vai mikä?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työn tärkein motivaattori ei ole palkka, vaan se, että todellakin voisin tehdä sitä vaikka harrastuksena ilman palkkaakin. Liksa on siinä hyvä bonus. En haluaisi tehdä niin vastenmielistä työtä, että töihin pitäisi raahautua joka päivä kyrpä otsassa  vain rahan takia, ja koko työaika menisi kellon kyttäämiseen, että koska pääsee pois.

Teen töitä karjanhoitajana ja kyllä varmasti on monta tuntia tullut tehtyä ilman palkkaakin, kun ei jokaista tuntia aina muista kirjata ylös. Tein ennen muita töitä ja kyllä se oli sitä työvuoron loppumisen ja vapaiden odottamista vaan, palkka oli ainoa mikä mieltä vähän lämmitti.

Vierailija
62/62 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 20 vuodessa säästänyt ja sijoittanut puolimiljoonaa. Kun muutan sen miljoonaksi, jään eläkkeelle. Tätä tehdessäni matkustelen, harrastan ja ostelen, mitä halua. Jos pelkkä ruoka ja henkisyys riittää, niin tuo on ihan ok. Harvalle riittää. Ainakaan siinä vaiheessa, kun kukaan ei tulekaan sitä persettä pyyhimään ja omat voimat eivät riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi