Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä-uutisten myötä aion kokeilla köyhäilyä!

Vierailija
29.12.2016 |

En irtisanoudu töistä enkä tee muutakaan radikaalia kuten autonmyyntiä, mutta päätin että saan käyttää vain tietyn summan rahaa kuussa. Kuitit talteen ja pidän kirjaa mitä ostan jne.

Mikä olisi mielestänne sopiva summa millä pitäisi pärjätä pakollisten kulujen jälkeen?

Pakollisia siis; Vuokra, vesimaksu, sähkö, vakuutukset, auton pakolliset kulut (vähennän toki ajamista eli säästän polttoaineen kultuksessa).

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
62/108 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan onnistu, koska oikeasti köyhällä ilman työtä on aikaa 1) tehdä ruokia itse 2) ravata kaupassa tarjousten perässä 3) kerätä pulloja 4) ostaa halvalla ja myydä kalliilla vaikka tori.fi -tavaroita 5) mahdollisuus pukeutua rääsyhin ja olla leikkaamatta tukkaansa.

Työssäkäyvällä kuluu liikaa aikaa työssäkäyntiin ja ainakin minun on pakko näyttää edustuskelpoiselta, johon kuluu rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan onnistu, koska oikeasti köyhällä ilman työtä on aikaa 1) tehdä ruokia itse 2) ravata kaupassa tarjousten perässä 3) kerätä pulloja 4) ostaa halvalla ja myydä kalliilla vaikka tori.fi -tavaroita 5) mahdollisuus pukeutua rääsyhin ja olla leikkaamatta tukkaansa.

Työssäkäyvällä kuluu liikaa aikaa työssäkäyntiin ja ainakin minun on pakko näyttää edustuskelpoiselta, johon kuluu rahaa.

No en tiedä sinusta mutta ei mun kyllä tarvitse. Siistit vaatteet löytyy, joten kunhan saa hiukset pestyä ja vaatteet pidettyä puhtaana, niin töissä kehtaa näyttäytyä. Mitä ihmettä sulle pitää tehdä?

AP

Vierailija
64/108 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä sinusta mutta ei mun kyllä tarvitse. Siistit vaatteet löytyy, joten kunhan saa hiukset pestyä ja vaatteet pidettyä puhtaana, niin töissä kehtaa näyttäytyä. Mitä ihmettä sulle pitää tehdä?

AP

Vierailija
65/108 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muista käyttää puhelinta vain 10e/kk. Sen verran pystyy lataamaan saldoa. Ja kaikki parturit, hieronnat, leffat, harrastukset, ulkona syömiset, hammaslääkärit ym. Muista jättää käymättä. Niihin ei köyhällä ole varaa.

Minulla puhelimen kuukausimaksu 4,90 €/kk, sisältää rajattoman nettiyhteyden (hidas mutta netinkäyttö kuitenkin onnistuu ja 2000 minuuttia puheluita Elisan ja Saunalahden numeroihin. Yleensä ei tule muita kuluja tuon 4,90 lisäksi koska en juurikaan soittele mihinkään.

Vierailija
66/108 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkkä ruoka, juoma ja tarpeelliset lisäravinteet niin n. 150e kuukaudessa minulla.

Vierailija
67/108 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni reilu vuosi sitten tuli tosi vähän töitä joulu- ja helmikuuksi. Saimme tietää tästä syksyllä.

Aloin isommalla kädellä siivota kotia ja laitoin aika paljonkin kirppikselle, fb.hen, torille ja huutikseen myyntiin.

Sain rahaa n tonnin ja sain hyvin paikattua palkkavajetta. Tajusin vaan lopussa mitä seuraavaksi myyn. Kun myyn kotoa tavaraa, se pn myyty ja tilalle ei mitään tule.

Tämähän ei tietenkään pidä paikkansa ja lisäksi tällä hetkellä voisin tehdä saman uudestaan.

Mutta kun myy tarpeetonta hinnoilla 0.20 - 2 e kpl, kyllä ihan hirveesti saa tehdä töitä, jotta tonni tulee kasaan.

Vierailija
68/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä se blogi on? Vai joko ap kyllästyi ajatukseen?

Vierailija
69/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukuus on itseaiheutettua köyhyyttä :)

Vierailija
70/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile opiskelijan 473 euroa. Siitä kaikki kulut, myös vuokra ja muut asumiskulut. Tuosta ylimenevä otetaan sitten lainana, jota saat 400e/kk. Kokeile 4-5 vuotta ja laske paljon lainaa on tullut otettua.

Vierailija
71/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epärealistisen tilanteesta tekee se että köyhän talous menee kuralle siinä vaiheessa kun se kodinkone/ auto/ asunto hajoaa eikä ole vara maksaa. Yrität säästää, mutta mistä säästät? Ja jos jotain jää, säästö aika niin pitkä että lisää kerkeää hajota ennenkuin edellisen saat.

Pikkuhiljaa tilanne menee pahaksi, ja alat todella ahdistua. Kyse ei siis ole pelkästään siitä kuinka halvalla saat kuukaudeksi ruokaa pöytään. Jännittävähän se on kokeilla haasteena 1kk kun tilanne ei ole pakollinen, mutta kun elät sitä kokoajan, ruokittavana pienet lapset ja siivottava niiden sotkut, 1/2 vuotta olet jo tiskannut käsin ja käynyt kauppareissut lasten kanssa kävellen jne. Siitä on hehku kaukana.

Niin, en sitä ahdistusta etsikään. Jos alkaa ahdistaa liikaa, lopetan. Tarkoitus kokeilla miten vähällä MINÄ pärjäisin nyt vaikka sen 3kk. En aio luopua astianpesukoneestani tai adoptoida lapsia tähän kokeiluun mukaan.

Tarkoitus on tehdä jotenkin kokemus tästä, onpahan puheenaiheeksi kahvipöydässä ja voin tahtoa ystävät pelaamaan lautapelejä ja tehdä heille pannukakkua tai köyhiä ritareita sen sijaan että mennään ravintolaan ja baariin!

AP

Mulla on sellainen tuntuma tästä, että haluat vain kokeilullasi osoittaa, että köyhät valittaa turhasta.

Sehän tämänkin palstan agenda on ollut jo pitkään.

Mulle jää vuokran jälkeen 380 e/kk. Sossu maksaa sähkön ja reseptilääkkeet.

Tuosta maksan puhelimen ja netin, matkakortista en edes haaveile.

Vierailija
72/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epärealistisen tilanteesta tekee se että köyhän talous menee kuralle siinä vaiheessa kun se kodinkone/ auto/ asunto hajoaa eikä ole vara maksaa. Yrität säästää, mutta mistä säästät? Ja jos jotain jää, säästö aika niin pitkä että lisää kerkeää hajota ennenkuin edellisen saat.

Pikkuhiljaa tilanne menee pahaksi, ja alat todella ahdistua. Kyse ei siis ole pelkästään siitä kuinka halvalla saat kuukaudeksi ruokaa pöytään. Jännittävähän se on kokeilla haasteena 1kk kun tilanne ei ole pakollinen, mutta kun elät sitä kokoajan, ruokittavana pienet lapset ja siivottava niiden sotkut, 1/2 vuotta olet jo tiskannut käsin ja käynyt kauppareissut lasten kanssa kävellen jne. Siitä on hehku kaukana.

Niin, en sitä ahdistusta etsikään. Jos alkaa ahdistaa liikaa, lopetan. Tarkoitus kokeilla miten vähällä MINÄ pärjäisin nyt vaikka sen 3kk. En aio luopua astianpesukoneestani tai adoptoida lapsia tähän kokeiluun mukaan.

Tarkoitus on tehdä jotenkin kokemus tästä, onpahan puheenaiheeksi kahvipöydässä ja voin tahtoa ystävät pelaamaan lautapelejä ja tehdä heille pannukakkua tai köyhiä ritareita sen sijaan että mennään ravintolaan ja baariin!

AP

Mulla on sellainen tuntuma tästä, että haluat vain kokeilullasi osoittaa, että köyhät valittaa turhasta.

Sehän tämänkin palstan agenda on ollut jo pitkään.

Mulle jää vuokran jälkeen 380 e/kk. Sossu maksaa sähkön ja reseptilääkkeet.

Tuosta maksan puhelimen ja netin, matkakortista en edes haaveile.

Minusta tuo 380 kuulostaa äkkiseltään ihan hyvältä summalta jos yksin asut.

Ap, joko oot blogin aloittanut? Tuleva lukija ilmoittautuu :)

Vierailija
73/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittanut. Ehdotuksia nimestä ja mikä blogisivu olisi hyvä?

Vierailija
74/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kolmen kuukauden koetus"

Vierailija
75/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blogger on helppokäyttöinen ja blogin nimi voisi olla Suu säkkiä myöten.

Vierailija
76/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotuella.omablogi.fi

Tuolta löytyy, en vielä ehtinyt tehdä mitään artikkelia mutta sunnuntaina alkaa!

AP

Vierailija
77/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sitä tarpeettoman tavaran myyntiä.

Tuuri ostaa Aku Ankat, maksaa 0.10 e kpl. Taskukirjoista tulee enemmän.

Keräsin niitä isot kasat, monet antavat ilmaiseksi ja kävin kesällä ystäväni kanssa ostosmatkalla.

Sain kaikki ostokseni maksettua Aku Ankoilla. Tosin niitä oli todella paljon.

Olen nyt pari v laittanut jonkun tavaran myyntiin joka viikko. Ei hirveesti rahaa tule mutta jotain. Tarpeetonta olen vaan myynyt.

Vierailija
78/108 |
30.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile sitä tarpeettoman tavaran myyntiä.

Tuuri ostaa Aku Ankat, maksaa 0.10 e kpl. Taskukirjoista tulee enemmän.

Keräsin niitä isot kasat, monet antavat ilmaiseksi ja kävin kesällä ystäväni kanssa ostosmatkalla.

Sain kaikki ostokseni maksettua Aku Ankoilla. Tosin niitä oli todella paljon.

Olen nyt pari v laittanut jonkun tavaran myyntiin joka viikko. Ei hirveesti rahaa tule mutta jotain. Tarpeetonta olen vaan myynyt.

Mulla on todella vähän mitään tarpeetonta, en ole tavaran hamstraaja. Ostan tavaraa vain tarpeeseen ja harkitusti, laadukasta. Mitään Aku Ankkoja ei ole nurkissa. Vaatteita on paljon, mutta käytänkin kaikkia ainakin jonkin verran, joten en niistäkään ole karsimassa tämän kokeilun vuoksi.

AP

Vierailija
79/108 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/108 |
31.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys  ei ole pelkästään sitä, että kk on vähän rahaa käytössä. Köyhyys on myös sitä, että saat ne pienet rahamäärät - asumistuet, lapsilisät, työmarkkinatuet pieninä erinä kuukauden aikana. Kun kuun alussa maksetaan asumistuki - sinulla on sitten ehkä  satasen verran ylimääräistä maksaa eläminen seuraavat kaksi viikkoa asumismenojen jälkeen jne. Ja kun viikosta ja kuukaudesta toiseen "kitkuttelet", odotat vain ajan kulumista, että selviät taas seuraavasta pienen rahan rupeamasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi