Velat: ymmärrättekö, että teissä toteutuu luonnonvalinta?
Kommentit (115)
Jos luonnonvalinta nykypäivänä vielä toimisi en olisi elänyt tähänkään ikään mennessä.
"Luonnonvalinta" toteutuu tahattomasti lapsettomissa, ei omasta valinnastaan lapsettomissa.
No kyllä minä olen päättänyt tästä asiasta, ei luonto
Kyllä, minä olen itse valinnut lapsettomuuden. En ole levittänyt kännipäissäni koipiani ja tullut kiksautetuksi spermaa sisälleni. On todellakin luonnonvalinta, miten nämä lapselliset lisääntyvät: päiväkoti- ja koulukiusaajia, itkupotkuraivareita kaupoissa saavia, busseissa palosireeneinä kiljuvina, haistattelijoita, mummonryöstelijöitä, lukutaidottomia, koulussa menestymättömiä, epäkasvatettuja olioita ikävuodet 4-19, näitä koko Suomi on täynnä. Onneksi olkoon te surkeat äitylit ja isipapat, epäonnistuneille ihmistaimille on todellakin syynsä!
Luonnonvalinta on sitä, että geenit eivät jostain syystä siirry eteenpäin. Syy voi olla esimerkiksi yksilön heikko lisääntymisvietti. Olette evoluution näkökulmasta häviäjiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta on sitä, että geenit eivät jostain syystä siirry eteenpäin. Syy voi olla esimerkiksi yksilön heikko lisääntymisvietti. Olette evoluution näkökulmasta häviäjiä.
Ap
Mitä minä tässä häviän? Kun kuolen niin on tuon taivaalista mitä täällä tapahtuu.
Ap: ja jos sun lapsi ei lisäänny aikoinaan tai kuolee ennen lisääntymisikää on lopputulos sun geenien kannalta sama kuin se ettet ois ikinä lapsia hankkinu. Kannattaa siis hankkia 20 lasta ja kannustaa niitä lisääntymään teineinä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja ne elämänhallinnasta ymmärtämättömät seitsemän lapsen potentiaalisesti päihderiippuvaiset vanhemmat, jotka sikiävät jokaisen vastaantulijan kanssa ovat voittajia. Niin siis ainakin evoluution näkökulmasta. *tirsk*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä minä tässä häviän? Kun kuolen niin on tuon taivaalista mitä täällä tapahtuu.
Evoluution näkökulmasta katsottuna yksilöt ovat geenien kantajia. Oikeammin toki on sanottava, että geenit ovat häviäjiä, yksilön elämällähän ei ole sen suurempaa merkitystä.
Ap
Ap, jos saat vammaisen lapsen tai pikkubreivikin, toteutuuko luonnonvalinta?
Entä silloin, kun Vilja Erikan vanhemmat saivat tyttärensä?
Tai kun Dalai Laman kaltaiset hahmot eivät hanki lapsia?
Jos, niin mitähän se luonto meinaa?
Kaikenlainen sairas ja tyhmä roskaväki sikiää siihen tahtiin, etten taida antaa "luonnonvalinnalle" paljoakaan painoarvoa. Jos tuo on evoluution valitsema suunta, ja nuo ovat ne halutut ominaisuudet, ihan mielelläni säästän omilta jälkeläisiltäni tuon Idioluutio-tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMitä minä tässä häviän? Kun kuolen niin on tuon taivaalista mitä täällä tapahtuu.
Evoluution näkökulmasta katsottuna yksilöt ovat geenien kantajia. Oikeammin toki on sanottava, että geenit ovat häviäjiä, yksilön elämällähän ei ole sen suurempaa merkitystä.
Ap
Voi luoja 😂 Pitäneekö mun olla pahoillaan, että geenini ei jatku? Eipä voisi vähempää kiinnostaa ja hyvä, että luonto on tämän minun puolestani hoitanut. Pääsee nääs vähemmällä, kun ei tartte itse mitään miettiä edes.
Vierailija kirjoitti:
Ap: ja jos sun lapsi ei lisäänny aikoinaan tai kuolee ennen lisääntymisikää on lopputulos sun geenien kannalta sama kuin se ettet ois ikinä lapsia hankkinu. Kannattaa siis hankkia 20 lasta ja kannustaa niitä lisääntymään teineinä.
Evoluutio karsii tehokkaasti pois ne, jotka eivät edes yritä.
Ap
Velankin geenit jatkuvat sisarusten ja sukulaisten myötä. Velan oma päätös olla lisääntymättä ei ole luonnonvalintaa, koska paljon hänen geeneistään jatkuu. Yksilöllä ei ole merkitystä vaan isommilla joukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa ne elämänhallinnasta ymmärtämättömät seitsemän lapsen potentiaalisesti päihderiippuvaiset vanhemmat, jotka sikiävät jokaisen vastaantulijan kanssa ovat voittajia. Niin siis ainakin evoluution näkökulmasta. *tirsk*
Kyllä, heidän geeninsä ovat voittajia. Eri asia on tietysti se, meneekö evoluutio hyvään vai huonoon suuntaan.
Luonto ei paljoakaan valitse, kun Afrikka lisääntyy ja Länsimaat juurikaan eivät.
Ei ole kyse luonnon valinnasta vaan omasta valinnasta.
Jos ehkäisyvälineitä ei olisi, ja kaikki silti harrastaisivat seksiä estoitta, ja sitten vaan katsottaisiin miten vahvin selviää, olisi kyse luonnonvalinnasta.
Nythän ongelmana on pikemminkin se, että fiksut naiset eivät lisäänny. Eli juuri ne, joiden kannattaisi lisääntyä.
Ns. heikompi aines taas ei perhesuunnittelua harrasta.
🇺🇦🇮🇱
Luonto on antanut ihmiselle kyvyn ajatella aivoillaan olla lisääntymättä niin halutessaan ja sitä kykyä on ihan järkevää käyttää kun katsoo nykymaailman tilannetta. Mielestäni on ennemmin surullista ettei luonnonvalintaa hyväksytä, vaan hankitaan lapsia sitten vaikka keinohedelmöityksellä.
Vapaaehtoisuus on kirjaimellisesti oma valinta, vaikka voi tietty olla että jotkut velat ovat tietämättään hedelmättömiä. Joillekin veloille lapsettomuus ei ole helppo päätös ja sitä ei tehdä jonkun lapsivihan takia, vaan esim. edellä mainitun maailman tilanteen vuoksi. Osa taas hankkii lapsen adoptoimalla ja myös lapsia aiemmin hankkinut voi valita olla lisääntymättä enempää.
Siltä osin kuin tällaiset aloitukset eivät ole pelkkiä provoja, epäilen näiden olevan sellaisten ihmisten aloituksia, joilla ei ole laisinkaan yksilöllisiä saavutuksia tai suorituksia elämässään ja joille se on hankala paikka.
Se, olenko vai enkö ole äiti, on perhekokoon liittyvä päätös, joka ei millään lailla tee minusta parempaa tai menestyneempää. Jokaisella on oma omat itsenäiset ja yksilölliset saavutuksensa, jotka ovat riippumattomia siitä, elääkö hän yksin, elääkö parisuhteessa tai elääkö parisuhteessa, jossa on lapsia. Toivon voivani tyttärelleni opettaa, että hän yksilönä pyrkii kohti omia tavoitteitaan ja saavuttaa asioita, joita haluaa. Jos on parisuhde, on tärkeää huolehtia siitä. Jos on lapsia, on tärkeää huolehtia heistä. Ne ovat kuitenkin asioita, jotka ovat osa yksityiselämää, eivätkä kerro ihmisestä yksilönä tai hänen saavutuksistaan mitään. Osa korvaa yksilöllisen epäonnistumisen elämässä tehtailemalla aloituksia, joissa normaali päätös perhekoosta nostetaan korkealle. Olen lapselleni äiti ja miehelleni vaimo. Kellekään muulle en ole noita asioita ja siksi minulla täytyy olla myös jotain sellaista, jota olen yksilönä osana yhteiskuntaa. Joku toinen elää lapsettomana sinkkuna, se on päätös kuten vaikka päätös siitä, missä haluaa elää (kaupungissa, maalla, talossa, kerrostalossa) tai mitä haluaa harrastaa. Se ei kerro yksilöstä muuta kuin hänen perhekokomieltymyksistään ja elämäntapamieltymyksistään. Ei se ole ihmisen mitta.
t. äiti
Ei, tämä on minun valintani.