Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Influenssarokote ja koko porukka kipeenä

Vierailija
29.12.2016 |

Kaikki muut paitsi mies joka ei rokotetta ottanut. Mitä olen muulta perheeltä kysellyt niin muillakin on ollut rintaa repivää yskää, huonompi kuntoinen jopa sairaalaan joutunut. Itsellä lisäksi jäseniä kolottaa ja kuumetta pitänyt. Kaikki nämä alkaneet rokotteen jälkeen.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin marraskuussa viikon sairaalassa, diagnoosina influenssa. Rokotteen otin lokakuussa, ei näköjään tehonnut.

Vierailija
2/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rokotteen teho on yleensä noin 50-60 % luokkaa, jos on onnistuttu arvaamaan oikein se, miten viirus muuntuu. Ei kukaan väitäkään, että se suojaisi täydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulosta influenssalta ja jos sitä on niin lievällä pääsette rokotteen takia.

Vierailija
4/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokote suojaa vain ja ainoastaan kausi-influenssalta, ei flunssilta. Influenssa ei ole sama asia kuin flunssa. Flunssia on joka talvi liikkeellä pari sataa eri virustyyppiä, ja flunssienkin oireet voivat olla voimakkaat.

Joten jos joku nyt oikeasti kuvitteli, että influenssarokote takaa, ettei voi lainkaan sairastua kuumeiseen flunssaan, niin HALOO, herätkää jo todellisuuteen!

Terveisin kymmenen vuotta influessarokotteet ottanut, ja influenssoilta välttynyt, mutta useamman flunssan silti sairastanut

Vierailija
5/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä. Rokote otettiin samaan aikaan miehen kanssa 2.11 ja välittömästi kummatkin erittäin kovassa ja sitkeässä taudissa. Näin kävi myös kollegalleen joka otti rokotteen aivan samana päivänä.

Mitähän tässä nyt on?

Vierailija
6/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa virustaudilta, rokotteella ei ole mitään vaikutusta asiaan

Vierailija
7/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Rokote otettiin samaan aikaan miehen kanssa 2.11 ja välittömästi kummatkin erittäin kovassa ja sitkeässä taudissa. Näin kävi myös kollegalleen joka otti rokotteen aivan samana päivänä.

Mitähän tässä nyt on?

Huonosta tuurista, virustauti oli jo alkamassa kun rokotteen otti. Rokote ei aiheuta mitään kovaa tautia.

Vierailija
8/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tässä nyt on?

Mikähän tässä tosiaan on. Minä ja mies emme ehtineet rokotetta otattaa, mutta lapsille se laitettiin. Miehen kanssa olemme olleet toista kuukautta kipeinä. Repivää yskää viikkotolkulla, räkä valuu, välillä helpottaa ja taas valuu. Lihaskipuja joinain päivinä ja kuumettakin on ollut kummallakin tämän kuukauden aikana .

Lapset, jotka saivat rokotteen, ovat sairastaneet yhden oksennustaudin.

Vierailija
9/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se monellakin juuri menee.

Siinä rokotteessa on jotakin outoa.

Itse en ole koskaan ottanut.

Aina vähän epäilyttää, kun joku ei ole edes kokeillut ja silti tuomitsee. 

Eipä silti, en ota enää itsekään. Perheettömänä ei edes haittaa ketään, jos kupsahdan tautiin. Otin yhtenä talvena ja olin koko talven kipeä. Sitten pidin pari vuotta taukoa ja otin sikainfluenssan ja seuraavana talvena normaalin influenssarokotteen. Olin koko talven aivan uupunut ja kesälläkin vielä puolikuntoinen. Kilpirauhasarvoni menivät ihan mutkalle (poistettu rauhanen). Tuosta kuukausien piinasta oli paljon enemmän vaivaa kuin kerran elämässäni sairastamastani influenssasta. Toki sen kanssa en joutunut sairaalaan vaan meni kotona sairastaen, vaikka tosi kipeä olinkin. 

Vierailija
10/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa ihmiset luulemaan, että kaikki räkätaudit on influenssaa? Ihan tiedoksi, että niitä muita taudinaiheuttajia on satoja. Influenssa voi toki tulla rokotteesta huolimatta, mutta räkätauti ei automaattisesti ole influenssaa, eikä rokote sitä aiheuta "heti kun otin rokotteen" eikä sen jälkeenkään. Kyllä ihmiset vaan on tyhmiä. Jessus.

Vierailija
11/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se monellakin juuri menee.

Siinä rokotteessa on jotakin outoa.

Itse en ole koskaan ottanut.

Aina vähän epäilyttää, kun joku ei ole edes kokeillut ja silti tuomitsee. 

Eipä silti, en ota enää itsekään. Perheettömänä ei edes haittaa ketään, jos kupsahdan tautiin. Otin yhtenä talvena ja olin koko talven kipeä. Sitten pidin pari vuotta taukoa ja otin sikainfluenssan ja seuraavana talvena normaalin influenssarokotteen. Olin koko talven aivan uupunut ja kesälläkin vielä puolikuntoinen. Kilpirauhasarvoni menivät ihan mutkalle (poistettu rauhanen). Tuosta kuukausien piinasta oli paljon enemmän vaivaa kuin kerran elämässäni sairastamastani influenssasta. Toki sen kanssa en joutunut sairaalaan vaan meni kotona sairastaen, vaikka tosi kipeä olinkin. 

Epäile toki, kaikin mokomin. Tuttujen ja työkaverien juttuja olen kuunnellut ja päättänyt sitten, etten itse mene ottamaan.

Vierailija
12/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa sairastunut aina flunssaan, vaikka olen ottanut rokotteen ja sitten yhtenä vuotena jätin ottamatta, koska ajattelin sen olevan yksi ja sama ottaako vai ei. No, sairastin elämäni kamalimman influenssataudin joka kesti kolme viikkoa`?? En minä älynnyt, että ilman rokotetta se sama tauti tulee moninkertaisena sitten päälle. Muut rokotetut perheenjäsenet selvisivät samasta taudista viikon potemisella, jopa astmaatikko lapseni tokeni muutamassa päivässä. Siitä lähtien olen ottanut rokotteen joka vuosi, se oli ihan kammottava tauti...Joka ei ole influenssaa sairastanut ei oikeasti tajua, millainen järkyttävä tauti on kyseessä perusterveellekin ihmiselle..

Vierailija
13/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään voi olla sattumaa, että meidänkin perheessä seitsemällä ihmisellä alkoi oireet heti rokotteen jälkeen.

Vierailija
14/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme saa ihmiset luulemaan, että kaikki räkätaudit on influenssaa? Ihan tiedoksi, että niitä muita taudinaiheuttajia on satoja. Influenssa voi toki tulla rokotteesta huolimatta, mutta räkätauti ei automaattisesti ole influenssaa, eikä rokote sitä aiheuta "heti kun otin rokotteen" eikä sen jälkeenkään. Kyllä ihmiset vaan on tyhmiä. Jessus.

Ei tässä luulla että se on influenssaa, vaan ihmetellään kun rokotteen jälkeen tullaan heti kipeäksi.

Vierailija
15/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotteen. Ei flunssaa eikä influenssaa.

Vierailija
16/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden influenssa on vähän erilainen kuin rokoite, myös rokotetut voivat sairastua, mutta lievemmin.

Vierailija
17/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla oli flunssa jo ennen kuin alettiin rokotteita jakaa. Kyllä sen täytyy rokotteesta johtua, eiku.... Kaikenlaista flunssaa nyt vaan on ollut jo varhaisesta syksystä liikkeellä.

Vierailija
18/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut flunssa viimeksi yli viisi vuotta sitten eli ei ole liikkeellä väistämättä kaikenlaista.

Vierailija
19/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä nyt että mistä se flunssa tulee, kun menette ensin odottamaan rokotetta terveyskeskukseen jossa on paljon sairaita potilaita, totta kai se tartunta tulee niiltä muilta potilailta tai sitten jostain muualta. Ei influenssarokote aiheuta influenssaa eikä flunssaa. Ja noita viruksia on jatkuvasti satoja liikenteessä, bakteereitakin on ihan hinkuyskästä, mykoplasmasta ja keuhkoklamydiasta lähtien.

Vierailija
20/52 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä nyt että mistä se flunssa tulee, kun menette ensin odottamaan rokotetta terveyskeskukseen jossa on paljon sairaita potilaita, totta kai se tartunta tulee niiltä muilta potilailta tai sitten jostain muualta. Ei influenssarokote aiheuta influenssaa eikä flunssaa. Ja noita viruksia on jatkuvasti satoja liikenteessä, bakteereitakin on ihan hinkuyskästä, mykoplasmasta ja keuhkoklamydiasta lähtien.

Haettiin rokotus neuvolasta eikä siellä ollut ketään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän