Influenssarokote ja koko porukka kipeenä
Kaikki muut paitsi mies joka ei rokotetta ottanut. Mitä olen muulta perheeltä kysellyt niin muillakin on ollut rintaa repivää yskää, huonompi kuntoinen jopa sairaalaan joutunut. Itsellä lisäksi jäseniä kolottaa ja kuumetta pitänyt. Kaikki nämä alkaneet rokotteen jälkeen.
Kommentit (52)
Aina tämä sama 😡Influenssa ja FLUNSSA ovat kaksi aivan eri tautia!! Itse sairastin 3v sitten (sika-)influenssan ja voi morjens mikä tauti! Siinä meinas järki lähteä. Kyllä tavallinen nuhakuumekin voi nostaa kuumeen korkealle ja päätä särkee ja nenä vuotaa niin että olo on karmea mutta kun influenssa iskee niin siinä on ihan eri taudista kyse 😞 Yskä joka repii keuhkoja, oksettava olo, korkea kuume ja yleinen pahoinvointi niin ettei edes telkkaria jaksanut katsoa vaan maata vain peiton alla liikkumatta. Olen ottanut sittemmin rokotteen ja toivon että se suojaa ainakin pahimmalta tautimuodolta.
Nyt on liikkeellä monenlaista flunssatautia. Oppikaa nyt hyvät ihmiset erottamaan jo flunssa ja influenssa toisistaan! Influenssarokote EI suojaa flunssalta. Adenoviruksessa voi olla rajutkin oireet, itse olin lasten kanssa melkein kaksi viikkoa sairaana. Nyt sairastaa mies. Koko lähipiiri ja koko oma perheemme on rokotettu. Trust me, sitten kun sen influenssan oikeasti sairastaa niin tajuaa eron. Siinä on todella kipeä. Olen sairastanut influenssan muutama vuosi sitten. Muistakaa myös se että influenssan lisäksi tulee usein jälkitauti joka voi olla mitä vaan korvatulehduksesta keuhkokuumeeseen. Tuttavani hoiti viime talvena teholla influenssapotilaita. Iso osa oli rokottamattomia perusterveitä aikuisia. Tiesittekö että influenssapotilaita pidetään teholla keinotekoisesti nukutettuna ja vatsallaan hengityskoneessa? Räkää imetään keuhkoista vähän väliä. Jos suinkin mahdollista niin haluan estää tuota tapahtumasta. Rokotettuna sairastaa ainakin lievemmän influenssan jos sen nyt sattuu saamaan.
Itse en ole ikinä ottanut influenssarokotetta eikä ole ikinä influenssaa ollutkaan tämän 36 vuoden aikana. Työkaveri otti rokotteen ja täsmälleen sama kokemus kuin ap:llä eli järkyttävä viikkoja kestänyt tauti alkoi heti sen jälkeen. Sanoi ettei ikinä enää ota ko rokotetta. Enkä ota itsekään kun terveempänä näköjään kestää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Rokote otettiin samaan aikaan miehen kanssa 2.11 ja välittömästi kummatkin erittäin kovassa ja sitkeässä taudissa. Näin kävi myös kollegalleen joka otti rokotteen aivan samana päivänä.
Mitähän tässä nyt on?
Mitähän tässä nyt on, kun meillä ei tullut mitään sitkeää tautia 😂 ja rokote otettiin.
No siis minulla vasta epäillyttävää onkin, joka vuosi olen rokotteen ottanut ja koskaan ei ole mitään sairastelua tullut!
Onko mulle annettu jotain lumerokotetta...?
..vai. Oiskohan noi jotkut oikeasti vähän yksinkertaisia ettei ne tajua ettei talvella saadulla flunssalla ja influenssarokotteella ole MITÄÄN tekemistä toistensa kanssa, vaanihan todennäköisiä , peräkkäin tapahtuneita asioita
En haluaisi ottaa, mutta on lähete hus: n,
ja ohjeena ottaa rokote. Kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama meillä. Rokote otettiin samaan aikaan miehen kanssa 2.11 ja välittömästi kummatkin erittäin kovassa ja sitkeässä taudissa. Näin kävi myös kollegalleen joka otti rokotteen aivan samana päivänä.
Mitähän tässä nyt on?
Mitähän tässä nyt on, kun meillä ei tullut mitään sitkeää tautia 😂 ja rokote otettiin.
No siis minulla vasta epäillyttävää onkin, joka vuosi olen rokotteen ottanut ja koskaan ei ole mitään sairastelua tullut!
Onko mulle annettu jotain lumerokotetta...?
..vai. Oiskohan noi jotkut oikeasti vähän yksinkertaisia ettei ne tajua ettei talvella saadulla flunssalla ja influenssarokotteella ole MITÄÄN tekemistä toistensa kanssa, vaanihan todennäköisiä , peräkkäin tapahtuneita asioita
No niinpä! Meillä koko perhe otti rokotuksen ja kolme meistä on sairastanut nuhakuumetta sen jälkeen, myös repivää yskää. Ainoastaan minä, perheen äiti olen säilynyt terveenä. Onkohan tällä jotain yhteyttä rokotukseen....?! No ei ole ei
En ymmärrä miksi ihmiset ottavat jokavuotisia rokotteita. Suorastaan joka vuosi myrkkyä kehoonsa. Ymmärrän kyllä rokotteet, jotka saamme lapsena tai hepatiitia vastaan.. En ottaisi mistään hinnasta t. Hoitaja
Olen ottanut influenssarokotteen ainakin jo 15v. putkeen ja luojan kiitos vain kerran sairastanut sen - rokotteen vuoksi erittäin lievänä. Viime talven rokote oli huonosti valittu ja sairastun maaliskuussa. Yhden päivän tein kuolemaa: kuume 39 astetta, jumalaton päänsärky, lihassärky ja silmäsärky. Kahden päivän kuluttua täysin terve.
Rokottamaton perheenjäsen poti samoja oireita 2 viikkoa lisänä kurkkukipu ja yskä ja jälkitautina keuhkokuume. Eipä jätä ottamatta rokotetta enää koskaan.
Muuten en ole sairas oikeastaan koskaan. Tavallisen flunssan nuhineen, yskineen ja kuumeineen olen sairastanut viimeksi viitisen vuotta sitten. Ja kerran ollut norovirus-vatsataudissa, jonka yksi neljästä lapsesta toi koulusta.
Naurattaa nämä hörhöt ja luulotautiset rokote"kriitikot". Miten typeriä voivat aikuiset ihmiset olla?
Ei ole tullu ko. tautia koskaan ja vuosikaudet olen rokotteen ottanu. Ja muuten parhaan suojan kehittymiseen elimistössä menee pari viikkoa rokotteen ottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset ottavat jokavuotisia rokotteita. Suorastaan joka vuosi myrkkyä kehoonsa. Ymmärrän kyllä rokotteet, jotka saamme lapsena tai hepatiitia vastaan.. En ottaisi mistään hinnasta t. Hoitaja
"Hoitajapa" hyvinkin 😂😂😂
Rokotteen teho tulee voimaan vasta 2 viikkoa rokotuksen jälkeen. Myös rokotettu voi saada influenssan, mutta harvemmin ja lievempänä. Satoja muitakin viiruksia pyörii liikenteessä, joten kaikenlaisia sairauksia voi tulla, vaikka olisi influenssarokotteen ottanutkin.
Itse olen sairastanut elämäni aikana n. 5 influenssaa. Viimeisimmän jälkeen joitakin vuosia sitten aloitin jokavuotiset rokotukset ja sen jälkeen ei yhtään influenssatartuntaa ole tullut. Olen kuullut monelta muulta samaa.
Rokote kannattaa kaikesta huolimatta ja mitä useampi rokotteen ottaa, sen tehokkaammin influenssan leviämistä pystytään estämään.
Inlfuensa todellakin on rankka tauti ja voi tappaa, joten ei lietsota turhaa rokotepelkoa!
Olen kuullut että moni ottaa rokotuksen kun kerran on influenssan sairastanut, itse kuulun näihin. Kyllä se influenssa on niin järkyttävä tauti että jos rokotteella sen vältän ja mahdollisesti tappavat/tehohoitoon vievät jälkitaudit niin rokote minulle, kiitos. Te rokotevouhottajat kun ensimmäisen kerran koette influenssan niin veikkaan että mietitte kahdesti joko jatkossa otatte rokotuksen... on nimittäin sellainen tauti jota ei mielellään koe kovin montaa kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos todella olet hoitaja niin sut pitäisi laittaa palkattomalle vapaalle tai sitten käytät hengityssuojaimia töissä jotta et levitä influenssaa potilaisiin ja henkilökuntaan. Todella edesvastuutonta käytöstä mutta hoitoalallehan valikoituu kaikenlaista sakkia...
Otin rokotuksen ja terveydenhoitaja fiksusti sanoi että rokotuksen jälkeen voi tulla influenssan kaltaisia oireita jotka kestävät pari päivää mutta influenssaa rokote ei aiheuta. Toki influenssalle on voinut altistua jo ennen rokotteen ottamista ja oireet ilmenevät rokotuksen jälkeen. Mitään ei rokotuksesta tullut.
Olen kerran ollut influenssassa ja se oli kyllä kamala tauti. Itselleni tuli paljon jälkitauteja joista toipuminen kesti kuukausia. Ja ihan nuori olen ja hyväkuntoinen.
Meillä koko perhe rokotettu. Miehellä keuhkoputkentulehdus, yhdellä lapsista keuhkokuume, muut perheestä terveenä.
Yksi lapsista sairastui heti rokotuksen jälkeen johonkin kuumeettomaan perus-flunssaan. Rokotteesta tuo tauti ei käsittääkseni johtunut, kun kovasti ainakin väitetään ettei rokotteesta voi sairastua. Tiedä sitten...
Nyt tuntuu olevan kauheasti kaikkea mahdollista liikkeellä, myös sitä influenssaa.
Tauteja jyllää mutta ainakin toistaiseksi itse ollaan saatu suoja influenssaa vastaan rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Influenssarokote suojaa vain ja ainoastaan kausi-influenssalta, ei flunssilta. Influenssa ei ole sama asia kuin flunssa. Flunssia on joka talvi liikkeellä pari sataa eri virustyyppiä, ja flunssienkin oireet voivat olla voimakkaat.
Joten jos joku nyt oikeasti kuvitteli, että influenssarokote takaa, ettei voi lainkaan sairastua kuumeiseen flunssaan, niin HALOO, herätkää jo todellisuuteen!Terveisin kymmenen vuotta influessarokotteet ottanut, ja influenssoilta välttynyt, mutta useamman flunssan silti sairastanut
Olen muutaman kerran ottanut rokotteen ja joka kerran sairastanut influenssan, ihan on testattu, ja taas olen influenssassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut paitsi mies joka ei rokotetta ottanut. Mitä olen muulta perheeltä kysellyt niin muillakin on ollut rintaa repivää yskää, huonompi kuntoinen jopa sairaalaan joutunut. Itsellä lisäksi jäseniä kolottaa ja kuumetta pitänyt. Kaikki nämä alkaneet rokotteen jälkeen.
Lähipiirissä kaksikin perhettä, joissa yksi jäi rokottamatta. Kummassakin perheessä se yksi sai influenssan, muuta pysyivät terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajana ymmätänet, että on ihmisiä, joille influenssa on perustervettä vaarallisempi. Tietänet myös sen, että joka vuosi perusterveitäkin sairastuu sairaalahoitoa vaativaan tautiin. Heikompikuntoisia kuolee vuosittainb ja toisinaan niitä perusterveitäkin.
Meillä näin: mies sairastui influenssaan, ihan virallisesti diagnoosi siitä. Alkoi nopeasti ja kuumeella joka nousi 39 asteeseen, ei nuhaa, kova päänsärky. Tuota kesti sitten 4 pv, kuiva yskä ilmestyi myös. Sitten kuume laski alle 38, jolloin tuli sitten nuha. Reilun viikon oli pois töistä.
Minulla ja tyttärellä on influenssa rokote otettuna marraskuun alussa ja me olemme olleet terveitä.
Kuulun riskiryhmään itse sairauteni vuoksi ja mies on aina vähätellyt rokottamista. Pakko myöntää että pieni opetus oli hänelle tämä että hän sairastui. Ehkäpä empatiakyky vähän paranee ja ajattelisi myös muita kuin omaa napaansa. Nyt kun ymmärsi kuinka koville tauti ottaa vaikka on terve ja hyväkuntoinen.