Olen 25 ja mielestäni on hassua miten yli 10 vuotta vanhemmat miehet iskevät minua
Ei sillä, että he olisivat jotenkin kurpahtaneita tms, mutta ollaanhan me ihan eri elämäntilanteessa :D nuo miehet usein tuntuvat etsivän tulevien lastensa äitiä tai vähintäänkin haluaiaivat muuttaa omakotitalon rauhaan ja mennä naimisiin. Itse haluan vielä rellestää, käydä festareilla ja matkustaa. Avioliitto tai lapset eivät kuulu suunnitelmiini.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 25 v. Mielelläni ottaisin 35 v. miehen jolla on suunnitelmissa perheen perustaminen lähivuosina. Kun noilla oman ikäisillä poitsuilla ei mitään sen suuntaista ole koskaan käynytkään mielessä. Perustapa siinä sitten perhettä opintojaan vielä suorittavan pojanklopin kanssa...
Mikset sitten ota? Tuossa iässä vanhempia miehiä on liiaksikin asti tarjolla. Tai sitten itse ns. kunnollisen oloisena naisena vedin sellaisia puoleeni, vaikka itseäni tuossa iässä ei kiinnostanut vakiintunut parisuhde vanhemman miehen kanssa ja mieluiten olisin halunnut tapailla oman ikäisiäni, mutta heitä taas kiinnosti enemmän hauskanpito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi 25-vuotiaana voinut kuvitellakaan olevani itseäni 10 vuotta vanhemman kanssa. He olivat silloin minusta ihan pystyynkuolleita ukkoja! Nyt kun olen itse vieläkin vanhempi niin ihan hyvin voisin ottaa 10 vuotta nuoremman miehen. Niin se näkökulma muuttuu (epärealistiseksi) kun ikää tulee :D.
Miehet vanhenevat keskimäärin selvästi hitaammin kolmenkympin jälkeen naisiin verrattuna. Olen itse nelikymppinen ja suurin osa ikäluokkani naissista on karseita tätejä tai sitten itsensä nälkiinnyttäneitä ryppynaamoja. Tiedostan etten itsekään näytä parikymppiseltä mallillta, mutta keskimäärin huomattavasti paremmin olen vanhentunut.
Hauskoja juttuja. Mielipiteet vaihtelee otsikosta toiseen. Kun on galluppeja ollut palstalla, niin jokaisella naisella on ollut suhde 16-25 vuoden iässä 4-,5-, 6- j jopa 7-kymppiseen äijään....se oi nii ihkua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi 25-vuotiaana voinut kuvitellakaan olevani itseäni 10 vuotta vanhemman kanssa. He olivat silloin minusta ihan pystyynkuolleita ukkoja! Nyt kun olen itse vieläkin vanhempi niin ihan hyvin voisin ottaa 10 vuotta nuoremman miehen. Niin se näkökulma muuttuu (epärealistiseksi) kun ikää tulee :D.
Miehet vanhenevat keskimäärin selvästi hitaammin kolmenkympin jälkeen naisiin verrattuna. Olen itse nelikymppinen ja suurin osa ikäluokkani naissista on karseita tätejä tai sitten itsensä nälkiinnyttäneitä ryppynaamoja. Tiedostan etten itsekään näytä parikymppiseltä mallillta, mutta keskimäärin huomattavasti paremmin olen vanhentunut.
Olen täysin samaa mieltä! Minkä ihmeen takia totuuden myöntäminen tekee joillekin naisille niin kipeää? Jos mies pitää itsestään hyvää huolta, hän näyttää hyvältä vielä viisikymppisenäkin. Naislta kauneus kyllä ropisee kolmenkympin jälkeen nopeasti. Ihon heleys katoaa. Toki keski-ikäinenkin (35+)nainen voi olla ihan ok näköinen, mutta se varsinainen hehkeys on silloin jo mennyttä. Miehet toki vanhenevat myös samalla tavalla, mutta erona on se, että miehiset piirteet muuttuvat vain charmikkaammiksi, kun nuorukasen piirteet katoavat. Nyt siis puhun miehistä, jotka pitävät huolta kehostaan ja itsestään. Itsensä lihottavat sen sijaan eivät komistu vanhemmiten.
Mutta ap on siis nuori nainen, joka kuvittelee, että nämä vanhenemisen lait eivät häntä koske. Oi nuoruus oi hulluus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas toisin päin. Naiset pitävät usein hyvää huolta ihostaan ja kunnostaan jo nuoresta lähtien. Monet kolmevitoset ystäväni eivät juuri ole muuttunut siitä kuin olivat reilu kaksikymppisiä.
Sori nyt vaan, mutta ei naamarasvoilla mitään ihmeitä tehdä. Voihan niillä ihon palautumista tehostaa ja ikääntymistä hieman hidastaa, mutta ei kannata kuvitella liikoja. Aikamoisia harhaluuloja naisilla omasta ulkonäöstään 30+ ikäisenä. Ehkä siksi niin moni jääkin sinkuksi ja ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te miehet olette niin sokeita omalle rupsahtamisellenne? Enemmän tuolla ulkona liikkuessa näkyy hyvännäköisiä nelikymppisiä naisia kuin hyvännäköisiä nelikymppisiä miehiä.
Gay fish kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te miehet olette niin sokeita omalle rupsahtamisellenne? Enemmän tuolla ulkona liikkuessa näkyy hyvännäköisiä nelikymppisiä naisia kuin hyvännäköisiä nelikymppisiä miehiä.
Kalapuikkosetä nyt vaan menee sinne oman heimonsa pariin kun ei ymmärrä naisista mitään.
Kannattaa muistaa että perheenperustamisvietti iskee sitten nopeasti, jos iskee. Ihan parin vuoden kuluttua voi ollakin jo aivan toinen ääni kellossa, ja silloin suurin piirtein ikäisesi miehet ovat jo päässeet uranousuun kiinni eli alkavat kiinnostaa laajemminkin naisia. Varhain kypsyneistä parikymppisistä epätoivoisiin lapsettomiin nelivitosiin saakka.
Naisen elämä on vaarassa sakata pahasti tuossa kolmenkympin tienoilla mitä tulee parinvalintaan. Siihen saakka nainen on ollut se jonka ympärillä on kaikki pyörinyt mutta tilanne muuttuu melkein yhdessä yössä siihen että yhä sinkkuna olevien naisten täytyykin alkaa jahdata niitä (suhteellisen harvoja) miehiä jotka ovat pysyneet urakehityksessä naisten vauhdissa mukana. Ja näillä miehillä sitten tosiaan on mistä valita, kolmekymppinen akateeminen hyvinsäilynyt mies kun on lopulta melko harvinainen verrattuna siihen kuinka paljon on akateemisia hyvinsäilyneitä naisia... ja kaikki tällaiset miehet eivät ole vielä edes päässeet nauttimaan hyvästä elämästä juhlimisineen, irtosuhteineen, matkusteluineen jne. kun vapaa-aika on mennyt lähinnä töissä ja tentteihin lukiessa ja sosiaalinen elämäkin on ehkä karttanut nuorta mukatylsää nörttiä.
On kyllä pinnallista sakkia. Kaikki me rupsahdetaan, sinäkin! Onhan noita itseään peilaavia, kuvaavia ym. kana aivoja nähty. Valtaosa itsetunnottomia.
Vierailija kirjoitti:
Gay fish kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalapuikkosetä nyt vaan menee sinne oman heimonsa pariin kun ei ymmärrä naisista mitään.
Kalapuikkosetä on parikymppinen opiskelijanainen...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että perheenperustamisvietti iskee sitten nopeasti, jos iskee. Ihan parin vuoden kuluttua voi ollakin jo aivan toinen ääni kellossa, ja silloin suurin piirtein ikäisesi miehet ovat jo päässeet uranousuun kiinni eli alkavat kiinnostaa laajemminkin naisia. Varhain kypsyneistä parikymppisistä epätoivoisiin lapsettomiin nelivitosiin saakka.
Naisen elämä on vaarassa sakata pahasti tuossa kolmenkympin tienoilla mitä tulee parinvalintaan. Siihen saakka nainen on ollut se jonka ympärillä on kaikki pyörinyt mutta tilanne muuttuu melkein yhdessä yössä siihen että yhä sinkkuna olevien naisten täytyykin alkaa jahdata niitä (suhteellisen harvoja) miehiä jotka ovat pysyneet urakehityksessä naisten vauhdissa mukana. Ja näillä miehillä sitten tosiaan on mistä valita, kolmekymppinen akateeminen hyvinsäilynyt mies kun on lopulta melko harvinainen verrattuna siihen kuinka paljon on akateemisia hyvinsäilyneitä naisia... ja kaikki tällaiset miehet eivät ole vielä edes päässeet nauttimaan hyvästä elämästä juhlimisineen, irtosuhteineen, matkusteluineen jne. kun vapaa-aika on mennyt lähinnä töissä ja tentteihin lukiessa ja sosiaalinen elämäkin on ehkä karttanut nuorta mukatylsää nörttiä.
En ole kokenut tähän ikään mennessä (31) viettiä vielä edes parisuhteeseen. Mielenkiintoista nähdä tuleeko sellainen koskaan omalle kohdalle. Ennemminkin jännityksellä odotan koenko samankaltaisia tarpeita mitä suurin osa muista ihmisistä selkeästi kokee, tähän mennessä olo on ollut suht omituinen muiden etsiessä kovalla vimmalla toista puoliskoa itselleen ja sen päälle tietysti tavoitteena lapset :D
Gay fish kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai näkyy koska hyvännäköisiä naisia on niin paljon enemmän kuin hyvännäköisiä miehiä. Melkeinpä kaikki keskimääräisen abiluokkakuvan tytöistä on vähintäänkin ihan nättejä, iso osa kauniita ja varmaan joukossa on muutama joka voisi kokeilla mallinhommiakin. Pojista välttämättä yksikään ei ole komea.
Mä en myöskään ymmärrä tätä. Tottakai kullakin makunsa mutta että itse juuri ja juuri 20-vuotiaana lämpeäisin 30-50 vuotiaille miehille... En ymmärrä mitä nämä tälläset kuvittelee itsestään. Lähinnä alkaa ahdistaa ja oksettaa. Jotkut ällötykset jopa työpaikalla asiakaspalvelutyössä heittävät "hauskoja" juttujaan ja ei auta kun olla huomioimatta kun pakoonkaan töidesi sivussa et pääse. Onhan se joillekin huumoria mutta muhun ei oikein uppoa jotkut kaksimieliset jutut setien suusta. Pahimmat tavannut baarissa, eivät ymmärrä että ei on ei ja en ole kiinnostunut. En osaa olla tarpeeksi ilkeä ja näyttää mitä ajattelen :D oivoih
Mitä sillä iällä on väliä? Ikis saa vaan bensaa taas.
Onhan se varmaan outoa. Vaikken olekaan sinua 10 vuotta vanhempi niin en itse ainakaan jaksa sitä nuoralla tanssimista, mikä nuoren naisen kanssa vaaditaan. Kypsän miehen onni on hyvä suhteellisen oman ikäinen vaimo kotona ja tarpeeksi rahaa nuoria maksullisia varten lompakossa.
Vierailija kirjoitti:
Don't worry, olen 46 ja kaikki n. 65 -> katsovat minua. Huh, oikein pelästyin kun tämä tapahtui ensimmäisen kerran. Ketä toi pappa oikein kattelee.... siis mua. Aaaaaapua.
Tää on kyl niin hyvä :D Olen saman ikäinen, ja täsmälleen samoja kokemuksia, samalla fiiliksellä :D Se on nimittäin niin, että ainakin täällä urbaanissa ympäristössä itseni ikäiset mimmit on suurin piirtein saman oloisia kuin vaikkapa kolmefemmat. Sitten taas tuommoiset 65-vuotiaat miehet on ihan oikeasti eri sukupolvea, siinä on ihan kriittinen ero. On tosi vaikeaa käsittää, että miten toi kuvittelee että... ;) Itselläni on lisäksi hyvännäköinen pari vuotta nuorempi aviomies, jonka kanssa on pidetty yhtä melkein 20 vuotta.
Mutta sain tälle ilmiölle selvennystä tässä ihan taannoin. Itselläni on viisikymppinen miespuolinen ystävä, jonka olen tuntenut teini-iästä saakka. Hän oli aikoinaan tosi kovaa valuuttaa kaikkien mimmien keskuudessa, ja olisi sitä suurinpiirtein ikäistensä parissa edelleen. Hän kuitenkin on eronsa jälkeen ryhtynyt metsästämään tuommoisia parikymppisiä naisia, ja ei kertakaikkiaan näytä ymmärtävän ettei charminsa pure näihin. Vaikuttaa siltä, että hän elää päänsä sisällä edelleen sitä entistä aikaa. Hän on ns nuori sisältä, kokee olevansa sama tyyppi kuin silloin ennen, eikä ymmärrä että nuoret naiset näkevät kuitenkin hänet vanhana miehenä. Että tuommoinen kuusfemmakin voi hyvinkin henkisesti kokea olevansa ihan sama ihminen kuin parikymmentä vuotta aiemmin, eikä käsitä että faktinen fyysinen ikä on se mitä muut näkevät ja katsovat.
Kyllästynyt kirjoitti:
Mä en myöskään ymmärrä tätä. Tottakai kullakin makunsa mutta että itse juuri ja juuri 20-vuotiaana lämpeäisin 30-50 vuotiaille miehille... En ymmärrä mitä nämä tälläset kuvittelee itsestään. Lähinnä alkaa ahdistaa ja oksettaa. Jotkut ällötykset jopa työpaikalla asiakaspalvelutyössä heittävät "hauskoja" juttujaan ja ei auta kun olla huomioimatta kun pakoonkaan töidesi sivussa et pääse. Onhan se joillekin huumoria mutta muhun ei oikein uppoa jotkut kaksimieliset jutut setien suusta. Pahimmat tavannut baarissa, eivät ymmärrä että ei on ei ja en ole kiinnostunut. En osaa olla tarpeeksi ilkeä ja näyttää mitä ajattelen :D oivoih
Varmaan johtuu parista syystä. Ensinnäkin osa nuorista naisista lämpenee vanhemmille miehille, perustaen jopa uusperheen heidän kanssaan. Toisekseen 30+ iässä ei enää erota ja ymmärrä mitä eroa sillä on onko nainen 20 vai 22 vai 24 vai 26, vaikka oikeasti nuorena jo parin vuoden ero vaikuttaa tosi paljon. 20- ja 26-vuotias voi näyttää kolmevitosen silmissä ihan samalta vaikka toinen on vasta muuttanut kotoaan omilleen ja toinen taas on voinut olla jo monta vuotta työelämässä ja saattaisi perustaakin perheen vähän vanhemman miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas toisin päin. Naiset pitävät usein hyvää huolta ihostaan ja kunnostaan jo nuoresta lähtien. Monet kolmevitoset ystäväni eivät juuri ole muuttunut siitä kuin olivat reilu kaksikymppisiä.
Sori nyt vaan, mutta ei naamarasvoilla mitään ihmeitä tehdä. Voihan niillä ihon palautumista tehostaa ja ikääntymistä hieman hidastaa, mutta ei kannata kuvitella liikoja. Aikamoisia harhaluuloja naisilla omasta ulkonäöstään 30+ ikäisenä. Ehkä siksi niin moni jääkin sinkuksi ja ilman lapsia.
Kuka on puhunut naamarasvoilla ihmeen tekemisistä? Naiset nyt vaan satsaavat ulkonäköönsä enemmän jo nuoresta pitäen ja ovat kiinnostuneita pitämään huolta ulkonäöstään. Jos ulkonäöstä ja terveydestä pitää alusta alkaen huolta, niin ei mitään järisyttävää yhtäkkistä rupsahtamista tapahdu. Minun tuntemani naiset ovat aina suojanneet ihon hyvin auringolta, harrastaneet monipuolisesti erilaisia liikuntamuotoja, ovat olleet kiinnostuneita terveellisestä ruuasta ja tehneet itselleen heti omilleen muutettuaan ravinteikasta ruokaa eivätkä sortuneet jatkuvaan pitsa- ja hesemättöilyyn. Monet tuntemani miehet taasen ovat heränneet vasta kolmikymppisinä kiinnostumaan ruuanlaitosta ja terveellisemmästä ravinnosta. He ovat parikymppisinä nähneet kavereitaan lähinnnä baareissa olutta tissutellen, mikä on jättänyt jälkensä koko habitukseen. Naisilla kavereiden näkeminen sen sijaan on liittynyt paljolti muuhun kuin baareiluun, esim. juuri ulkoiluun ja kulttuurielämyksiin. Kyllä tällaiset terveelliset elämäntavat näkyvät kasvoilla ja koko olemuksessa myös neljääkymmentä lähestyttäessäkin.
Aamupäivän piristykseksi vähän faktatietoa avioliittoon menneiden ikäeroista:
"Suomalaisten aviopuolisoiden välinen ikäero on keskimäärin runsaat kolme vuotta. Kyse on useimmiten pareista, joissa mies on muutaman vuoden vaimoa vanhempi. Neljällä viidestä avioparista ikäeroa on enintään viisi vuotta. (Taulukko 1.)
Tilastokeskuksen mukaan 20 vuotta tai suurempi ikäero oli Suomessa vuonna 2012 runsaalla 4500 avioparilla, mikä on 0.46 prosenttia kaikista avioliitoista. Yli 30 vuotta ikäeroa löytyy vain 406 avioliitosta.(Taulukko 1.)"
Saanko perustella tällä, ettei minua kiinnosta perheestä haaveileva 45v. mies, josta olisi ihanteellista perustaa perhe 25v. naisen kanssa? Miehen järkevinä perusteluina mm. että elää taloudellisesti vakaassa asemassa, on statusta , pitänyt hyvän huolen itsestään ja vahva usko siihen, että nuoret naiset biologisesti haluavat parisuhteen juuri hänen kaltaistensa kanssa, eikä nuorten miesten. Perustelee evoluutiolla ja ties millä.
Ei halua uskoa, ymmärtää ja tajuta totuutta:
Tilastokeskuksen mukaan 20 vuotta tai suurempi ikäero oli Suomessa vuonna 2012 on 0.46 prosenttia kaikista avioliitoista.
Niin, kaikki eivät mene naimisiin, mutta onhan tuo nyt vähintään suuntaa antava tilasto ikäeron merkityksestä parisuhteessa, mihin liittyy perheen perustaminen.
Olemme mieheni kanssa molemmat 31 ja tuossa yksi ilta pohdittiin tätä ikäasiaa. Hän tuli sanoneeksi, että jos eroaisimme ja pitäisi katsella uusi tilalle, ottaisi hän mieluummin parikymppisen kuin ikäisensä naisen. Olin hieman järkyttynyt, että joko minä alan hänen mielestään olla hänelle liian vanha, mutta hän perusteli ajatuksensa sillä, että kolmekymppiset naiset alkavat jo lähes järjestään olla siinä epätoivoisessa iässä, että haluavat lapset ja asuntolainaloukun nyt heti.
Itsestäni taas tuntuu, että eihän kymmenen vuoden ikäerolla olisi enää mitään yhteistä ja elämäntilanne olisi aivan erilainen, mutta ehkä miehellä on pointtinsa. Ja kun pojat kerran miehistyvät hitaammin, niin kai se sitten näkyy siten, että reilusti nuoremmat naiset ovat henkisesti samalla tasolla. Ehkä miehen kanssa olemme harvinaiset, kun maailmamme ovat kohdanneet vaikka olemme saman ikäiset ja erotessa pitäisi minunkin etsiä kymmenen vuotta vanhempi mies. Vai kenties kymmenen vuotta nuorempi, kun en itsekään haaveile omakotitalosta ja lapsikatraasta...
Terveisin nimimerkki Ikäloppu haahka
Ei ollenkaan. Olen omat perheleikkini jo leikkinyt eikä kiinnosta mikään 20-25 -vuotias "kypsä" bilettäjäneito tai epätoivoisesti isäehdokasta etsivä kolmekymppinen maisteristyttö. Muutaman vuoden nuorempi nainen olisi kumppaniksi ihanteellinen. Hyvin säilyneitä on vaan vaikea löytää. :(