Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertovatko teidän miehet mihin menevät?

Vierailija
28.12.2016 |

Mieheni isällä on ollut tapana vaan lähteä. Joskus menee kioskille käymään, joskus on hävinnyt viikoksi ulkomaille. Nyt omalla miehelläni on vähän ilmaantunut samaa. Ei nyt pitkäksi aikaa lähde ilmoittamatta, mut saattaa lähteä pariksi tunniksi naapuriin sanomatta mitään tms. Sit jos ihmettelen, minne meni, käyttäytyy, kuin olisin kohtuuton, kun kyselen. En siis valita siitä, että menee ja vierailee, vaan siitä, ettei kerro, että menee. Nytkin tuli töistä puoli kolmen maissa, kävi alaovella, mutta ei sanonut mitään. Lähti jonnekin, en tiedä mihin. Ärsyttää tuommoinen! Onko muiden miehillä samaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä oli tuollainen. Saattoi tulla töistä kotiinkin vasta joskus kasin-ysin maissa, muka hengaillut kaupungilla tai jotain. Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu ilmoittaa missä menee. Ei siihen mitään lupaa tarvi kysellä, mutta on asiallista laittaa vaikka viesti, ettei toisen tarvi ihmetellä että missä se nyt luuraa. Noloa jos tulee vaikka joku kylään ja kysyy missä Pertti, niin sanoa että ei aavistustakaan.

Tuo ei varsinaisesti ollut eromme syy, mutta ehkä pieni osasyy. Syö tuollainen luottamusta.

Vierailija
2/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kertoo aina mihin menee. Musta taas semmoinen tarkka raportointi ei olisi tarpeenkaan, mutta kertokoon jos kerran haluaa.

Kuulostaa että teillä ei mene kovin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä tosi outoa lähteä jonnekin ilmoittamatta. En lähtisi, eikä lähtisi miehenikään. Kyllähän me normaalisti keskustellaan koko ajan. En kävisi edes roskia viemässä huikkaamatta siitä.

Sen sijaan esimerkiksi duunin jälkeisiä menoja meillä ei ole tapana raportoida. Voi lähteä töiden jälkeen kaupungille, asioille tai tapaamaan kavereita eikä siitä ole tapana erikseen ilmoitella. Ehkä olisi eri asia, jos työaikamme olisivat säännölliset, mutta muutenkin tulemme milloin sattuu. Jos täytyy tietää, missä toinen on ja milloin tulossa, niin sitten soitetaan ja kysäistään.

Vierailija
4/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse naisena syyllistynyt samaan. Esim. töistä tullessa jäin kaupungille ilman eri ilmoitusta miehelle. Johtui siitä, että olin asunut ennen avoliittoamme yksin pitkään, enkä vain tullut ajatelleeksi että pitää ilmoittaa. Korjasin tapani muutamien huomautusta jälkeen.

Vierailija
5/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanoo ja itse sanon kans. Ei oo mitään sen ärsyttävämpää ku miettiä et mihi se toine ny meni ja kauan meinaa olla ja eihän ole sattunut mitään. Ihan jos toinen lähtisi käymään kylässä jossain eikä sano mitään ja minä miettisin kotona et jaa no ehkä se meni ostaa maitoa. Pari tuntia myöhemmin ei vieläkään kuulu ja alan pelkäämään että on ajanut kolarin tai jotain. Siksi on kiva kun ilmotetaan joten pystyy vähän kartoittamaan että kauan pitäisi mennä että tulisi kotiin.

Vierailija
6/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielestähän hänen käytöksessään ei oo mitään vikaa. Menee heti puolustuskannalle, jos kysyn syytä siihen, miksi ei kerro.Muutenkin, jos hän huomaa, et mua joku hänen tekemisensä haittaa (esim. ajaa autolla todella piittaamattomasti), hän oikein kiusaa minua ja tekee enemmän. En enää juurikaan suostu hänen kyytiinsä. En voi häntä muuttaa ja kysymys kuuluukin, kuinka kauan jaksan elää suhteessa, jossa on asioita, johon olen tyytymätön. /ap

Vierailija
7/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se huikkaa lähtiessään, että käy kaverilla tai koiran kanssa pidemmän lenkin.. tai sitten laittaa töistä lähtiessään viestin, ettei tule suoraan himaan, vaan piipahtaa oluella/leffassa/treeneissä.

Vierailija
8/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni teki just äskön noin ja mua ärsytti suunnattomasti. Ei sanonut mitään, lähti vaan autolla. Soitin perään, kun lapset kyselivät.

Sanoi kysyneensä ohjelmaa aamulla ja mulla ei ollut mitään erityistä, niin päätti lähteä. Sanoin, että pitää sanoa, kun lähtee. Hän sanoi, että ei olis sitten muka päässyt, kun mulla on muka niin paljon tarpeita. Tuo ei ole totta! Tietty olis päässyt.

Mulla on nyt enemmän tarpeita, kun loukkasin käteni kuukausi sitten ja en voi tehdä kaikkia tähän asti tekemiäni töitä. Miestä ärsyttää, lun joutuu auttelemaan (esim ruokahuollossa)

Vierailija
9/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, tuli mieleen yks kaverin eksä, jolla oli tapana kysyä kaverilta, kun tämä nousi ylös, että "mihin sä meet". Asuivat yksiössä. :D 

Mutta vakavasti puhuen, totta kai on korrektia ilmoittaa, mihin on menossa ja mihin aikaan luulee olevansa kotona. Ihan jo päivällistäkin ym. ajatellen... 

Vierailija
10/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilmoitetaan mihin mennään. Laitetaan viestiä jos töissä menee pitkään.

Tosin meillä on myös yhteinen lapsi, joten menot pitää synkronoida senkin vuoksi. Tai kysästä käykö toiselle lähteä mummolan talkoisiin ensi vko ti.

Vierailija
11/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me molemmat joskus tehdään noin, en tiedä miksi, ei vaan jaksa aina puhua edes sen vertaa :D

Ei pitkäksi aikaa kuitenkaan.

Ja jos menee koirien kanssa lenkille, ei sanota ikinä mitään. Nökeehän sen kun toinen laittaa koiria lenkille että mihin on menossa :D kaverin luona miehensä kanssa sopivat aina kaikesta. "Menen klo 18 lenkille ja tulen klo 19.15" rasittavaa

Vierailija
12/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tekee noin vain, jos on mulle vihainen. Sillon kun on normaali keskusteluyhteys, viestii tavalla tai toisella (puhe, whatsapp tms) että "käyn postissa", "menen hetkeksi autotalliin" tms. 

Vierailija
13/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestähän hänen käytöksessään ei oo mitään vikaa. Menee heti puolustuskannalle, jos kysyn syytä siihen, miksi ei kerro.Muutenkin, jos hän huomaa, et mua joku hänen tekemisensä haittaa (esim. ajaa autolla todella piittaamattomasti), hän oikein kiusaa minua ja tekee enemmän. En enää juurikaan suostu hänen kyytiinsä. En voi häntä muuttaa ja kysymys kuuluukin, kuinka kauan jaksan elää suhteessa, jossa on asioita, johon olen tyytymätön. /ap

Mun mielestä tuollainen on kumppanistaan täydellistä piittaamattomuutta. Vaikka hänellä tuo ilmoittaminen on opittu tapa.

Kyllä parisuhteen pitää joustaa, eikä tarvii minuuttiaikataulua tietää, mutta suurinpiirtein.

Mun miehellä neljänkympin kriisissään tuli hetki, kun se jätti ilmoittamatta asioita. Hävis vaan. Kerroin, etten tykkää tuosta uudesta tavasta. Sitten sain kuulla olevani kyylä ja rasittava roikkuja. Hän ei ole mulle selitysvelvollinen mistään. Jaha, jos näin on, niin mies voi sitten uudestaan miettiä tätä parisuhdetta ja sen miellekkyyttä. Samoilla "säännöillä" menty se 15 vuotta, että jos nyt vituttaa, niin herra on kyllä vapaa lähtemään. Ei lähtenyt, mutta oli vielä jonkin aikaa hankala. Puolivuotta meni ja sitten otti itse puheeksi, että olipa hän ajattelematon. Pyysi anteeksikin. Hän otti sen hetken niin raskaasti, että kaikesta pitäisi tehdä kirjaa.. No, kun ei tarvinnut. Ei mun tarvii tietää kenen kanssa ja mitä tekee. Kunhan suurinpiirtein tiedän, missä on ja monelta tulee.

Vierailija
14/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me molemmat joskus tehdään noin, en tiedä miksi, ei vaan jaksa aina puhua edes sen vertaa :D

Ei pitkäksi aikaa kuitenkaan.

Ja jos menee koirien kanssa lenkille, ei sanota ikinä mitään. Nökeehän sen kun toinen laittaa koiria lenkille että mihin on menossa :D kaverin luona miehensä kanssa sopivat aina kaikesta. "Menen klo 18 lenkille ja tulen klo 19.15" rasittavaa

Ei mustakaan tarvitse sanoa, kauanko on. Mut "käyn naapurissa kahvilla" tai "meen autotalliin" antaa käsitystä, miten pitkästä jutusta suurinpiirtein on kysymys. /ap

Vierailija
15/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin arvelin, teillä on ongelmia. Sinuna alkaisin vastaavasti ottaa etäisyyttä ja rakentaa omaa elämää irrallaan miehestä. Kun sulla on omat kuviot, harrastukset, ystävät ja rahat, niin alat pikku hiljaa huomata, ettet oikeastaan tarvi tätä huonoa suhdettasi mihinkään.

Vierailija
16/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Haha, tuli mieleen yks kaverin eksä, jolla oli tapana kysyä kaverilta, kun tämä nousi ylös, että "mihin sä meet". Asuivat yksiössä. :D 

Mutta vakavasti puhuen, totta kai on korrektia ilmoittaa, mihin on menossa ja mihin aikaan luulee olevansa kotona. Ihan jo päivällistäkin ym. ajatellen... 

Haha mun mies on just tollanen :D Kyllä me toisille sanotaan jos pihalta poistutaan ja vaikka kauppaan ois tarkotus mennä. Mutta se kun nousen sohvalta ja mies kysyy heti et minne menen, NO VESSAAN! Sitten kun ollaan tupakalla ja katon et ai tuhkis on täynnä, käympä tyhjentää enkä sano asiasta mitään. Mie kävelen roskista kohen tuhkakuppi kädessä ja mies kysyy 'minne sie menet?', no varmaa käyn antamassa naapurille tumppeja lahjaksi!

Vierailija
17/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuollainen on kumppanistaan täydellistä piittaamattomuutta. Vaikka hänellä tuo ilmoittaminen on opittu tapa.

Kyllä parisuhteen pitää joustaa, eikä tarvii minuuttiaikataulua tietää, mutta suurinpiirtein.

Mun miehellä neljänkympin kriisissään tuli hetki, kun se jätti ilmoittamatta asioita. Hävis vaan. Kerroin, etten tykkää tuosta uudesta tavasta. Sitten sain kuulla olevani kyylä ja rasittava roikkuja. Hän ei ole mulle selitysvelvollinen mistään. Jaha, jos näin on, niin mies voi sitten uudestaan miettiä tätä parisuhdetta ja sen miellekkyyttä. Samoilla "säännöillä" menty se 15 vuotta, että jos nyt vituttaa, niin herra on kyllä vapaa lähtemään. Ei lähtenyt, mutta oli vielä jonkin aikaa hankala. Puolivuotta meni ja sitten otti itse puheeksi, että olipa hän ajattelematon. Pyysi anteeksikin. Hän otti sen hetken niin raskaasti, että kaikesta pitäisi tehdä kirjaa.. No, kun ei tarvinnut. Ei mun tarvii tietää kenen kanssa ja mitä tekee. Kunhan suurinpiirtein tiedän, missä on ja monelta tulee.

Juuri tuota tarkoitan! Miehelläni kyl varmaan myös ikäkriisiä. Samoin anoppi sanonut, et appi muuttui neljänkympin tienoossa. Voiskohan mitenkään vaikuttaa, et ei oma mies menis samaa reittiä.. /ap

Vierailija
18/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet 20 vuotta yhdessä ja en voisi kuvitellakaan ettemme tietäisi toistemme olinpaikkaa.ihan normaalia meillä, että sanomme "käyn suihkussa" "vien roskat" "käyn lenkillä""käyn kaupassa" jne.

Vierailija
19/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet 20 vuotta yhdessä ja en voisi kuvitellakaan ettemme tietäisi toistemme olinpaikkaa.ihan normaalia meillä, että sanomme "käyn suihkussa" "vien roskat" "käyn lenkillä""käyn kaupassa" jne.

Yli kahdenkymmenen vuoden suhde meilläkin. /ap

Vierailija
20/41 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa... olen kuullut tuollaisesta mutta ei onneksi ole tullut vastaan. Kotona opetettiin että menoista, myöhästymisistä tai poikkeavista kotiintuloajoista ilmoitetaan niille keiden kanssa asuu, se kuuluu käytöstapoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi