Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappajakoira raateli taas, vaaralliset rodut kiellettävä!

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki USA:ssa vuosittain kerättyyn listaan koirien tappamista ihmisistä. Kaikki tapukset eivät ole mukana, vain ne, mitä listan kerääjille on mediasta osunut silmiin. Uhreja on ollut 20 -30 henkeä joka vuosi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States#Fa…

Vierailija
162/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pitbul koirat jotka ovat hyökänneet lapsien kimppuun tai omistajansa,ovat olleet kilttejä koiria.Tämä tulisi kaikkien muistaa.Pitbullit ovat jalostettu koirarotu joiden persoonallisuuteen kuuluu arvaamaton väkivaltainen käytös.Pitbullit ovat tappaneet kaikkein eniten ihmisiä maailmalla omistajiaan,ja erityisesti lapsia.Jos pitbull hyökkää kimppuun se ei päästä irti vaikka sitä ammuttaisiin aseella tai sitä lyötäisiin jollakin esineellä,rautatangolla,puukalikalla.Vasta kun koira on henkihieverissä tai kuollut se päästää irti saaliistaan.Pitbullit ovat myös tavattoman voimakkaita koiria ne jaksavat raahata perässään 1000 kilon kuormia helposti.Pitbullit pystyvät hyppäämään myös korkealle aina 8 metriin saakka.Jos itseäni tulisi pitbull vastaan vaihtaisin nopeasti kadun toiselle puolelle,enkä todellakaan koskaan jättäisi pikkulasta pitbullin kanssa kahden missään olosuhteissa,vaikka omistaja kuinka vannoisi että tämä koira on kiltti eikä tee kenellekään mitään.

ei heikkohermoisille(oikeasti) http://www.files.dogsbite.org/uploaded_images/natylee-murphee-pit-bull-…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/85/d9/a5/85d9a5597d07548da5be…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on paljon suurempi suu, kuin oikeastaan yhdelläkään muunrotuisella isolla koiralla. Ovat rotevia ja hyvin voimakkaita koiria, tietääkseni niiden puruvoima on myös kaikki rodut mukaanlukien, sieltä vahvimmasta päästä. Sitten kun siihen lisää hurjan luonteen, niin eihän niitä pysäytä mikään. Säkäkorkeudeltaanhan nuo ei niitä suurimpia ole.

Dr. Brady Barr of National Geographic (Dangerous Encounters: Bite Force, 8pm est 8/18/2005) – Dr. Barr measured bite forces of many different creatures. Domestic dogs were included in the test.

Here are the results of all of the animals tested:

Humans: 120 pounds of bite pressure

Domestic dogs: 320 LBS of pressure on avg.  A German Shepard, American Pit Bull Terrier (APBT) and Rottweiler were tested using a bite sleeve equipped with a specialized computer instrument.  The APBT had the least amount of pressure of the 3 dogs tested. 

Wild dogs: 310 lbs

Lions: 600 lbs

Miten meni tuo arvio noin niinkuin omasta mielestä?

Suhteessa mihin?

Alkuperäisessä lainauksessa todettiin että Sillä (Pitbullilla) on paljon suurempi suu, kuin oikeastaan yhdelläkään muunrotuisella isolla koiralla. Ovat rotevia ja hyvin voimakkaita koiria, tietääkseni niiden puruvoima on myös kaikki rodut mukaanlukien, sieltä vahvimmasta päästä. Sitten kun siihen lisää hurjan luonteen, niin eihän niitä pysäytä mikään. Säkäkorkeudeltaanhan nuo ei niitä suurimpia ole.

Johon vastattiin että heikoin ainakin noista testatuista. Näin maalaisjärjellä voisin kuvitella että mitä isompi koira, sen suurempi puruvoima jolloin mastiffit sekä laumikset päihittää pitbullin mennen tullen.

Et sitten muunlaista vertailua kyennyt kopioimaan tänne, kuin vertailun, missä esim. rotta, on juuri samanlainen jysky, mutta huomattavasti isompi jne. Nyt tää kuitenkin menee sivuraiteille, bulli on taistelukoira, eli luonteeltaan huomattavasti arvaamattomampi, kuin rotta.

Vierailija
164/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muaki purru kaks kertaa bichon frise ja kerran chihuahua vai mitä lie koiria on, isommat ei koskaan ole. Vois nuokin rodut sitten kieltää samalla.

Tottakai, koska bichon frise ja chihukin käyttäytyy ihmisen päälle käydessään näin: https://www.youtube.com/watch?v=vh9OPY8oQ4s

Juu on täysin verrattavissa nämä eri rotujen puremat. Vähän sama kuin vertaisi koiran päälle käyvää sutta kissaan. Tosin nämä tietynrotuiset koirat on sitä suttakkin vaarallisempia ja tehokkaampia tappajia.

Pikkuinen koira voi tappaa lapsen siinä missä isokin. ongelma ei ole koirissa, vaan kasvattajissa

Ei se kuule ole ihan sama voima puremisessa eikä riuhtomisessa, vaikka miten paljon selität ja väännät.

Riuhtominen on yleistä terrierielle, joita käytettiin aikoinaan tuho- ja saaliseläinten metsästämiseen. Terrieri nappaa ja ravistelee, eikä päästä irti.

Höpsis. Esim. rottakoiraksi jalostettu tappaa rotan sekunnin murto-osassa, jonka jälkeen päästää kyllä välittömästi irti ja alkaa etsimään uutta saalista. Riippuu vähän terrieristä, että millaisen eläimen metsästykseen se on jalostettu. Täytyy myös huomioida, että tarvitsee ihan eri määrän voimaa se rotan tappaminen vs. villisian tai härän kiinni pitäminen.

Tuossa rotan pyydystystä, alkaa kohdasta 2.35: https://www.youtube.com/watch?v=Tff9l4r9NTo

Omakin koira pyydystää jyrsijöitä, eikä niitä välttämättä tarvitse edes tapporavistaa.

Vierailija
165/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä huudellaan, kuinka jokin tietty (tai tietyt) koirarodut ovat vaarallisia.. jopa se sinun lussana käsilaukkukoira tai labradori voi olla myös vihainen ja käydä toisten kimppuun jos niitä ei kouluteta

Eiköhän se järkikin sano, että se vika on usein ja lähes aina siinä, joka sitä hihnaa kädessään pitää..

..

Ainiin, mutta eihän av-mammat usko järkipuhetta :D

Minusta nyt tuntuu, ettei osa porukasta ymmärrä mitä eroa on esim. pitbullin puremisella ja villakoiran puremisella. En ymmärrä miten kukaan voi edes saman päivän aikana näitä verrata toisiinsa.

Tuossa on aggressiivinen kultainennoutaja: https://www.youtube.com/watch?v=_CydSqoOFiQ

Videolla kultsulla on koppa päässä, mutta näkee siitä silti, miten se on hyökkäyksissään aivan erilainen kuin aiemmalla videolla nähty kopatettu rotikka. Rotikka ryysäsi kopasta huolimatta ihmisen päälle, kaatoi tämän maahan ja hakkasi ihmistä tauotta kuonollaan, yrittäen purra. Kultsu yrittää purra, perääntyy, puree nopeasti, perääntyy jne. ei viitteitä siitä, että kultsu iskisi hampaat ihmisen ja pitäisi kiinni, nykien ja ravistellen.

Mutta tuokin video todistaa, että oikealla koulutuksella koira ei ole aggressiivinen... eli tuo videosi nyt sotii vähän sun omaa sanaa vastaan :) ongelma siis omistajassa, ei koirassa

Se todistaa sen, että kultsusta voi kouluttaa vähemmän resurssiaggressiivisen kyllä. Kyse tyystin erilaisesta aggression muodosta kuin mikä pitbulleilla on.

Nämä tällaiset kommentit vain vahvistavat käsitystäni siitä, että tietyt rodut pitäisi kieltää, kun niitä ottavat eivät vain voi tajuta ja myöntää että millainen otus siinä käsissä on. Surullista, niin surullista. Sitten niitä viedään koirapuistoihin hihnassa tai irrallaan tai päästetään jossain polulla irti, kun "voi se chihukin käydä kurkkuun kiinni".

Tavallaan ei niin kovasti säälitä nämä omien koirien tappamiksi tulleet aikuiset, heillä oli kuitenkin aikuisena mahdollisuus tehdä päätökset

http://www.bbc.com/news/uk-england-northamptonshire-37371852

Mutta kodissaan tai jossakin sukulaisvierailulla tapetut lapset kylläkin. Ja näitä tulee ihan tasaista tahtia lisää

http://www.bbc.com/news/uk-england-northamptonshire-37371852

Vierailija
166/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekispä joku tilaston kaikista niistä koirista ja ihmisistä, jotka kuolee haavoista johtuviin tulehduksiin.

Vierailija
167/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Kerropa sitten vielä, mitkä ovat vaarallisia rotuja. Minua on purrut tasan 3 koiraa: puudeli, jack russel-terrieri ja suomenpystykorva. Itselläni 65-kiloinen boerboel ( http://www.tueborboerboels.com/boerboel/ ), joka on kuin sylikoira... Kas kun se on kasvatuksesta kiinni, eikä koiran rodusta. 

Tämä hokema siitä, että mulla on niin kiltti iso koira, ei todista mitään. Kyllähän se järkikin sanoo, että se iso koira tekee pahaa jälkeä jos puree, mutta se kissan kokoinen koira, jonka suukin on niin pieni, ettei sinne ihmisen isovarvas mahdu purtavaksi, ole kenellekkään edes vihaisena suurikaan riski.  Kyllä ainakin jos itse saan valita hyökkääkö kimppuuni  vihainen saksanapaimenkoira (tai jokin muu iso rotuinen koira) tai sitten vaikka viisi  vihaista 3kg painavaa chihuahuata,  valitsen ilman epäröintiä ne 5 chihuata. Kyllä ihminen huomattavasti paremmin sille rääpäleelle pärjää, kun jollekin  tappajakoiralle. Ja vaikka ne 99% tappajakoirista olisi kilttejä kuin enkelit, se yksi voisi tappaa.  Ja vaikka ne kääpiörodut olisi 100% vihaisia ja agressiivisia, tuskin ne ketään ihmistä hengiltä saisi.  Tai edes toista koiraa, niin kuin tässä tapauksessa. Omien isojen koirieni kimppuun on hyökännyt sekä sakemanni, että norjan harmaa. Kerran jopa suomen pystykorva (oma koira siis kultainen noutaja ja berhardilainen) Pikkukoiran kimppuun on hyökännyt useamman kerran jokin keskikokoinen koira.

Vierailija
168/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koirat pitäis lain nojalla LOPETTAA: saastuttavat, purevat ja haisevat ällölle!

Vierailija
169/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nykyään ihmiset olee vaarallisempia kuin koirat ne eivät räjäyttele itseään pariisissa

Eiköhän ihminen ole aina ollut vaalallisin olio sekä itselleen, että eläimille. Ihmisten raakuuksien rinnalla koirat ym on pikkutekiöitä. Mutta olen siis sitä mieltä, että ns taistelukoira rodut voitaisiin kieltää. Ei siitä ainakaan kenellekään mitään vahinkoakaan olisi.

Vierailija
170/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuohon "raateluun" on johtanut? Pitbullit ei minun kokemuksen mukaan ole vaarallisia. Väärissä käsissä on, mutta siinä tapauksessa on vika omistajassa. Valitettavasti pittejä otetaan munanjatkeeksi pelottelemaan ihmisiä ja hyökkäämään muiden kimppuun. Mun pittiuros ei tekisi mitään pahaa kenellekkään. Kissanpennut pelkää sitä ja raatelee naamaa, tämä vaan heiluttaa häntää ja yrittää mennä pusuttelemaan. Koskaan ole yrittänyt hyökätä vaikka on monesti nenilleen saanut veri tirskuen.

Tää on niin taas tätä... Media vaan ennestään korostaa pitbullien "vaarallisuutta" jos kyseessä olisi pikkunen paskakasa chihuahua niin ketään ei kiinnostais. Chihuthan ne niitä hirveimpiä on. Räksyttää ja puree ja näykkii. Ei tosin saa tuhoa aikaan, mutta ei siihen kiinnitetä huomiota.

Mun isä oli niin ennakkoluuloinen ja asiaa vastaan, kun kerroin ottavani pitbullin. On sitten mieli muuttunut, sanoi ettei ole koskaan tavannut kiltimpää koiraa. Nukkuvat aina yhdessä päiväuniakin kun olen kylässä.

Rodusta tietämättömät taas huutelee... Ottakaa asioista selvää ennenkun nimitätte ketään tappajaks! Enemmän ne vitun labbikset hyökkää

pittbullin hyökkäys pitbull ei päästä irti vaikka sitä lyödään pampuilla,sitä suihkutetaan pippurilla,sille annetaan sähköiskuja taserilla,potkitaan mutta mikään ei tehoa.

http://www.liveleak.com/view?i=379_1461264867

Vierailija
171/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Noissa tilanteissa koirani on pysynyt rauhallisena, mutta mielessä on käynyt mitä jos minun koirani olisi hermostunut ja purrut takaisin. Silloin se olisi leimattu "tappajakoiraksi" ja vaadittu lopetettavaksi huolimatta tilanteeseen johtaneista tapahtumista ihan vaan siksi kun se sattuu olemaan saksanpaimenkoira.

Mun koiran kaulaan kävi omistajalta irti nilistänyt chihu. Onneksi kävi kaulaan eikä kuonoon, nyt poika vaan vilkaisi mua, että "viittitkö ottaa pois". Mutta tosiaan kävi mielessä mullakin silloin, että jos olisi kuonoon käynyt kiinni, niin olisi varmaan koirallakin saattanut mennä hermo... 

Tässä se ero juuri onkin. Jos koirasi kimppuun olisi hyökännyt tappajakoira, ei koirasi olisi selvinnyt vain pelkällä katseella" viittikkö ottaa pois". vaan koirallasi olisi ollut kaula revitty saman tien. Chihhu ei ole todellinen uhka vaikka olisi kuinka vihainen.   Omien koirieni kimppuun on hyökännyt lähinnä isoja koiria, mutta ei omat koirani ole koskaan osanneet puolustautua. Se on niin yksilöstä kiinni. Mutta totuus on se, että pieni koira ei juurikaan oikeasti ole uhka, mutta iso vihainen koira voi sitä olla.

Vierailija
172/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuohon "raateluun" on johtanut? Pitbullit ei minun kokemuksen mukaan ole vaarallisia. Väärissä käsissä on, mutta siinä tapauksessa on vika omistajassa. Valitettavasti pittejä otetaan munanjatkeeksi pelottelemaan ihmisiä ja hyökkäämään muiden kimppuun. Mun pittiuros ei tekisi mitään pahaa kenellekkään. Kissanpennut pelkää sitä ja raatelee naamaa, tämä vaan heiluttaa häntää ja yrittää mennä pusuttelemaan. Koskaan ole yrittänyt hyökätä vaikka on monesti nenilleen saanut veri tirskuen.

Tää on niin taas tätä... Media vaan ennestään korostaa pitbullien "vaarallisuutta" jos kyseessä olisi pikkunen paskakasa chihuahua niin ketään ei kiinnostais. Chihuthan ne niitä hirveimpiä on. Räksyttää ja puree ja näykkii. Ei tosin saa tuhoa aikaan, mutta ei siihen kiinnitetä huomiota.

Mun isä oli niin ennakkoluuloinen ja asiaa vastaan, kun kerroin ottavani pitbullin. On sitten mieli muuttunut, sanoi ettei ole koskaan tavannut kiltimpää koiraa. Nukkuvat aina yhdessä päiväuniakin kun olen kylässä.

Rodusta tietämättömät taas huutelee... Ottakaa asioista selvää ennenkun nimitätte ketään tappajaks! Enemmän ne vitun labbikset hyökkää

pittbullin hyökkäys pitbull ei päästä irti vaikka sitä lyödään pampuilla,sitä suihkutetaan pippurilla,sille annetaan sähköiskuja taserilla,potkitaan mutta mikään ei tehoa.

Ootko koskaan kattonut miten pk-lajeissa menestyvät koirat pitävät kiinni? Eipä niitäkään saa irti ilman käskyä.

Koirat eivät muuten tunne kipua kun pääsevät tarpeeksi kiihtyneeseen tilaan, vinttikoira voi jatkaa juoksua maaliin asti vaikka jalka olisi murtunut, tai kuolla radalle kun elimistö pettää. Metsästyskoirat voi kärsiä reissulla vaikka minkälaisia haavereita mutta ne tajutaan vasta myöhemmin kun eläin on rauhoittunut.

Vierailija
173/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on purrut aikoinaan Kääpiöpinseri. Meidän koiran kimppuun taas on käynyt Labbis.

Pitäisi kieltää kyseiset tappajarodut!

Vierailija
174/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään koira ei ole purrut ketään, ennen kuin tekee sen ensimmäisen kerran. Mummolassa oli aikoinaan husky ja tuntui turvalliselta jopa taaperon silittää alkuun. Mutta vanhemmiten sekosi ja oli vihainen kaikille. 

Vierailija
175/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. En ikimaailmassa altistaisi perhettäni ja sivullisia sellaiselle eläimelle johon on sisäänrakennettuna tällainen käytös edes hypoteettisena mahdollisuutena. Suomessa oli pari vuotta sitten läheltä piti -tilanne 8-vuotiaan koulubussia odottaneen lapsen kanssa joka ei vähäisimmässäkään määrin provosoinut jotain dogo-tyyppistä koiraa.

Vierailija
176/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Kerropa sitten vielä, mitkä ovat vaarallisia rotuja. Minua on purrut tasan 3 koiraa: puudeli, jack russel-terrieri ja suomenpystykorva. Itselläni 65-kiloinen boerboel ( http://www.tueborboerboels.com/boerboel/ ), joka on kuin sylikoira... Kas kun se on kasvatuksesta kiinni, eikä koiran rodusta. 

Jotain sinusta kertoo se, että kolme koiraa on joutunut puremaan sinua. Minua ei ole eläessäni purrut yksikään koira, ei oma eikä muiden.

Olipas taas. Syyllistät uhria. Sulla taitaa olla itselläsi koira joka hyökkäilee ihmisten kimppuun.

Koira ei koskaan saa purra ihmistä. Jokainen ihmistä purrut koira ansaitsee tappotuomion.

Vierailija
177/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sano tätä puolustellakseni, vaan ihan asiana, jonka itse juuri opin ja joka vastuuttomien pitti tms. omistajien vuoksi koiranomistajan on hyvä tietää: tämän videon ja aiemman videon kommenteissa molemmissa sanottiin, että sen tappajakoirankin saa irrottamaan otteensa sillä, että menee koiran taakse ja kuristaa -- joko pannasta, tai sitten pitänee uskaltaa kiupauttaa oma vyö sen koiran kaulan ympärille. Ilmeisesti kuristumisen huomaa se viettinsä vallassakin oleva koira, ja lopulta päästää saaliistaan otteen irti haukkoakseen henkeä.

Vierailija
178/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi