Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappajakoira raateli taas, vaaralliset rodut kiellettävä!

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brad Pitt Bull.

Joku mainitsi ettei pitbulleja juuri ole Suomessa. Akilla ja Ritalla on! Mistä lie hankkineet.

Vierailija
122/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa videossa ei siis näytä verta eikä suolenpätkiä, mutta näkyy kyllä mitä eroa on siinä, että esim. villakoira puree vs. pitbull puree. Videon pikkukoira selviää tilanteesta hengissä, mutta menee shokkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo koirien hyökkäykset on ihan marginaalitapauksia.

En haluaisi oman vauvani joutuvan edes marginaalitapauksen raatelemaksi. Mikä on, että vähemmän aggressiiviset rodut eivät näille kivipäille kelpaa?

Vierailija
124/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaki purru kaks kertaa bichon frise ja kerran chihuahua vai mitä lie koiria on, isommat ei koskaan ole. Vois nuokin rodut sitten kieltää samalla.

Vierailija
125/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kilteimmistä ja ystävällisimmistä koirista -  niin ihmisille kuin eläimille - jonka tiedän on dogo argentino, yksi noista pahiten parjatuista roduista. 

Suurinta osaa noista kieltolistan roduista on jo pitkään jalostettu siten, että yhteisössä elämisen kannalta kielteisiä ominaisuuksia ei suosita. 

Kyllä nämä koiraihmiset ovat sairaita.

Jos halutaan kilttejä ja ystävällisiä koiria niin valinta on sitten top10 vaarallisimmat rodut. Yrittäkää ymmärtää, että jos halutaan kiva seurakoira niin sitten otetaan sellainen rotu, joka on jalostettu kivaksi seurakoiraksi. Jos halutaan, että koira pistää pärjää petojen tai suurriistan kanssa tai raatelee pihalle tulleen tunkeilijan niin valinta on sitten dogo tai vastaava.

Kumpia tulisi suosia nykyaikana kaupunkialueilla?

Vittu mitä idiootteja.

Vierailija
126/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muaki purru kaks kertaa bichon frise ja kerran chihuahua vai mitä lie koiria on, isommat ei koskaan ole. Vois nuokin rodut sitten kieltää samalla.

Tottakai, koska bichon frise ja chihukin käyttäytyy ihmisen päälle käydessään näin: https://www.youtube.com/watch?v=vh9OPY8oQ4s

Juu on täysin verrattavissa nämä eri rotujen puremat. Vähän sama kuin vertaisi koiran päälle käyvää sutta kissaan. Tosin nämä tietynrotuiset koirat on sitä suttakkin vaarallisempia ja tehokkaampia tappajia.

Vierailija
127/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä huudellaan, kuinka jokin tietty (tai tietyt) koirarodut ovat vaarallisia.. jopa se sinun lussana käsilaukkukoira tai labradori voi olla myös vihainen ja käydä toisten kimppuun jos niitä ei kouluteta

Eiköhän se järkikin sano, että se vika on usein ja lähes aina siinä, joka sitä hihnaa kädessään pitää..

..

Ainiin, mutta eihän av-mammat usko järkipuhetta :D

Vierailija
128/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuohon "raateluun" on johtanut? Pitbullit ei minun kokemuksen mukaan ole vaarallisia. Väärissä käsissä on, mutta siinä tapauksessa on vika omistajassa. Valitettavasti pittejä otetaan munanjatkeeksi pelottelemaan ihmisiä ja hyökkäämään muiden kimppuun. Mun pittiuros ei tekisi mitään pahaa kenellekkään. Kissanpennut pelkää sitä ja raatelee naamaa, tämä vaan heiluttaa häntää ja yrittää mennä pusuttelemaan. Koskaan ole yrittänyt hyökätä vaikka on monesti nenilleen saanut veri tirskuen.

Tää on niin taas tätä... Media vaan ennestään korostaa pitbullien "vaarallisuutta" jos kyseessä olisi pikkunen paskakasa chihuahua niin ketään ei kiinnostais. Chihuthan ne niitä hirveimpiä on. Räksyttää ja puree ja näykkii. Ei tosin saa tuhoa aikaan, mutta ei siihen kiinnitetä huomiota.

Mun isä oli niin ennakkoluuloinen ja asiaa vastaan, kun kerroin ottavani pitbullin. On sitten mieli muuttunut, sanoi ettei ole koskaan tavannut kiltimpää koiraa. Nukkuvat aina yhdessä päiväuniakin kun olen kylässä.

Rodusta tietämättömät taas huutelee... Ottakaa asioista selvää ennenkun nimitätte ketään tappajaks! Enemmän ne vitun labbikset hyökkää

Älähän hauku chihuja rotuna. Tuollainen käytöshän on vain koulutuksen puutetta.

Tässä on koko ketju pitbullien haukkumiseen, vaikka kyseinen tapaus on myöskin hyvin todennäköisesti koulutuksen puutetta? Miksi pittejä saa sitten leimata tappajakoiriksi?

En sanonut, että pittejä saa, vaan että syyllistyt itse rodun haukkumiseen siksi, että kyseisiä chihu-yksilöitä ei ole koulutettu oikein (tai ollenkaan).

(Yleisesti ottaen kyllä silläkin on merkitystä, minkälaista tuhoa mikäkin rotu saa kouluttamattomana mahdollisesti aikaan).

Mä perustan mun näkemykseni kokemuksille. Mä tiedän neljä henkilöä, joilla on chihu, joka ikinen niistä on räksyttävä, näykkivä ja aggressiivinen muita eläimiä kohtaan ja yrittää purra kun silitän. Itselläni on pitti joka on todella kiltti. Käydään usein kasvattajan luona, jolla on neljä pittiä ja kaikki ihania ihmisystävällisiä eikä lainkaan aggressiivisia. Chihuja ei taideta niin kouluttaa, mutta pittejä kyllä. Jos pitti hyökkää, taustalla on ilmeisesti väärä omistaja ja vääränlainen koulutus tai sitten sitä pidetään egokoirana.

Et vieläkään tajua: älä hauku chihuja - niiden omistajilla on vastuu niiden käytöksestä.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Mut täällä porukalla haukutaan pitbulleja, niiden haukkuminen on sit ok täällä. Mä sanon muuta sitten, kun näen sisäsiistin, hienokäytöksisen chihun, joka ei hauku muille ja näykkäile kissoja, muita koiria tai ihmisiä. Mun kokemus chihuista vaan on tollainen. Sama täällä on noilla pittien haukkujilla, joiden kokemus piteistä on median tappajakoirauutiset. Totta kai pitävät niitä tappajakoirina kun eivät niistä muuta tiedä. Mä taas itse pidän chihuja räyhäävinä, aggressiivisina pikkukoirina, kunnes tulee kokemus hyvin käyttäytyvästä chihuahuasta. Vielä ei ole tullut vastaan, mutta odotan sitä päivää kun luuloni todistetaan vääriksi.

Sama havainto, ikävä kyllä: en ole tavannut vielä hyvin käyttäytyvää, ystävällistä chihuahuaa vaikka niitä meidän seudulla on varsin paljon. 

Onko se rodun vai piittaamattomien omistajien syytä?

Tämän rodun tapauksessa varmaan sekä että. Yleensä pikkukoirien omistajista on vain hupaisaa, kun pieni koira räyhää isommilleen ja osoittaa näin kuulemma "ison koiran luonnetta". Siis mitä helvettiä? Ison koiran ei tarvitse uhota eikä näykkiä.  Pikkukoirat pitäisi kouluttaa ja sosiaalistaa yhtä huolella kuin isommatkin, ilmeisesti se että pientä pystyy hallitsemaan ihan hihnan päässä roikkumalla saa ihmiset ajattelemaan, ettei muuta tarvita. 

Vierailija
129/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä huudellaan, kuinka jokin tietty (tai tietyt) koirarodut ovat vaarallisia.. jopa se sinun lussana käsilaukkukoira tai labradori voi olla myös vihainen ja käydä toisten kimppuun jos niitä ei kouluteta

Eiköhän se järkikin sano, että se vika on usein ja lähes aina siinä, joka sitä hihnaa kädessään pitää..

..

Miten kiellämme vastuuttomat koiranomistajat? Ei mitenkään. Seurakoiralla he eivät kuitenkaan saa naapuriaan kovin helposti hengiltä.

Vierailija
130/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koskaa, ei koskaan, koirassa, vaan omistajassa. Ihan sama onko kyseessä chihuahua, kultainen noutaja vai amstaffi, se pitää kouluttaa.

Ja koska idiootteja ihmisiä ei voi kieltää, niin kielletään vaaralliset koirarodut. Annetaan kaikille chihuahuat, ne ei tee idioottien käsissä yhtä pahaa jälkeä kuin nuo tässä ketjussa kiellettäväksi ehdotetut rodut. Problem solved.

Oletko koskaan hoitanut pikkukoiran neulanterävien hampaiden jäljiltä syvältä tulehtunutta puremaa? Ne ovat tosi salakavalia, pieniä ja näkymättömiä turkin suojissa. Jos laskettaisiin vakuutusyhtiöiden tällaisista tapauksista maksamat korvaukset, niistä tulisi vino europino vuosittain.

Vierailija
131/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu kuin rikollinen tarvitsee tappajakoiran?

Vierailija
132/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koskaa, ei koskaan, koirassa, vaan omistajassa. Ihan sama onko kyseessä chihuahua, kultainen noutaja vai amstaffi, se pitää kouluttaa.

Ja koska idiootteja ihmisiä ei voi kieltää, niin kielletään vaaralliset koirarodut. Annetaan kaikille chihuahuat, ne ei tee idioottien käsissä yhtä pahaa jälkeä kuin nuo tässä ketjussa kiellettäväksi ehdotetut rodut. Problem solved.

Oletko koskaan hoitanut pikkukoiran neulanterävien hampaiden jäljiltä syvältä tulehtunutta puremaa? Ne ovat tosi salakavalia, pieniä ja näkymättömiä turkin suojissa. Jos laskettaisiin vakuutusyhtiöiden tällaisista tapauksista maksamat korvaukset, niistä tulisi vino europino vuosittain.

Mieluummin pino euroja kuin lapsen (tai aikuisenkaan) henki.

Vierailija
133/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rodunjalostus on vastenmielistä. Kaikki ylijalostetut häiriörodut ja muodottomaksi jalostetut muut koirat kiellettävä. Ylipäätänsä koirien pidosta ilman selkeää hyötytarkoitusta ei ole mitään järkeä. Koiravero tulisi ollavähintään 1000e/vuosi, maksetaanhan autoilunkin haitoista.

Vierailija
134/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Kerropa sitten vielä, mitkä ovat vaarallisia rotuja. Minua on purrut tasan 3 koiraa: puudeli, jack russel-terrieri ja suomenpystykorva. Itselläni 65-kiloinen boerboel ( http://www.tueborboerboels.com/boerboel/ ), joka on kuin sylikoira... Kas kun se on kasvatuksesta kiinni, eikä koiran rodusta. 

Sinunkaan koirasi ei ole koirapuistokelpoinen  kuten linkkaamassasi tekstissä lukee. Miksi saisi ottaa koiria, jotka eivät sovi nyky-yhteiskuntaamme?

No just ehdinkin kommentoimaan, etten päästä sitä koirapuistossa irti :) Lähinnä kyllä sen takia, että se myös leikeissään luulee olevansa pentu...eli saattaisi tassulla polkaista joltain chihuahualta selkärangan poikki. 

Viet boerboelin koirpauistoon hihnassa, etkä päästä irti? Ööö..kukkkuu?

Olen tiettyjen rotujen kieltämisen kannalta. Ainakun tällaisten rotujen omistaja kirjoittaa netissäkin jotakin, niin paljastuu että ovat vähän yksinkertaisia, eivätkä loppupelissä kuitenkaan tajua, että mitä siinä käsissä on. Kieltoon vain!

No kukkuu vaan :D Mites tuo sisälukutaito siellä käkikellon sisällä, kun pidän kiinni siksi, ettei raisuilla leikeillään vahingoita muita koiria? Eli koira on koirapuistossa hihnassa (= mun hallinnassa tarvittaessa), mutta saa silti sosiaalisia kontakteja, kun "kaverit" tulee tervehtimään. Minä tiedän hyvin, mitä mulla on "käsissä". 

Sanottakoon vielä, että jos puistossa on hiljaista ja paikalla vaan saman kaliberin koiria (=isompia), päästän toki irti. Mutta tänä käsilaukkukoirabuumiaikana aika usein siellä on joku nyrkillätapettava seassa, niin en uskalla päästää irti, kun tosiaan voi mennä selkäranka poikki, jos astuu päälle. 

Vierailija
135/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on purrut isovillakoira. Minulla on saksanpaimenkoira jota on purrut shetlanninlammaskoira ja kettuterrieri. Oma koirani ei ole purrut koskaan ketään.

Mun mielestä kaikki villakoirat, sheltit ja terrierit on kiellettävä!

No millanen oli jälki, kun isovillakoira puri? Ja miten kävi sakullesi kun sheltti ja kettuterrieri puri?

Tällainen? (varoitus! Voi järkyttää herkkiä, itselläni meinasi itku tulla jo heti alkuunsa, enkä pystynyt jatkamaan.): https://www.youtube.com/watch?v=s9M5SgsPJV0

Villakoira puri yllättäen takaapäin pakaraan, roikkui kiinni hampaillaan kun yritin rimpuilla irti. Housut repesivät, iho repesi ja tulehtui pahoin. En pystynyt istumaan puoleen vuoteen.

Terrieri juoksi pihaltaan ja iski hampaansa suoraan sakuni kylkeen. Tuli verta vuotava haava. Ei onneksi tulehtunut kun ajelin karvat pois alueelta ja puhdistin monta kertaa päivässä. Sheltti puri kuonosta, viiksituppi tulehtui ja kuono turposi, tarvitsi antibioottikuurin. Vastaantullut sheltin taluttaja kysyi, että saako tulla nuuskimaan ja annoin luvan. Tuon jölkeeälkeen en ole päästänyt pikkukoiria nuuskimaan..

Noissa tilanteissa koirani on pysynyt rauhallisena, mutta mielessä on käynyt mitä jos minun koirani olisi hermostunut ja purrut takaisin. Silloin se olisi leimattu "tappajakoiraksi" ja vaadittu lopetettavaksi huolimatta tilanteeseen johtaneista tapahtumista ihan vaan siksi kun se sattuu olemaan saksanpaimenkoira.

Näistä omista kokemuksistani johtuen olen aina todella kriittinen "tappajakoira" -uutisten suhteen. Tätä juttua en tosin edes lukenut eikä kiinnosta katsoa sinun videotasi.

Vierailija
136/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa videossa ei siis näytä verta eikä suolenpätkiä, mutta näkyy kyllä mitä eroa on siinä, että esim. villakoira puree vs. pitbull puree. Videon pikkukoira selviää tilanteesta hengissä, mutta menee shokkiin.

Et ole kuullut tapauksista, jossa pikkuinen koira repinyt lapsen 

Vierailija
137/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kuullut tapauksista, jossa pikkuinen koira repinyt lapsen 

Tosi monesta, joissa joku näistä tappamaan jalostetuista rodusta on tehnyt sen, mihin ne on jalostettukin. Omistajansa mukaan täysin yllättäen.

Vierailija
138/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..

Minusta nyt tuntuu, ettei osa porukasta ymmärrä mitä eroa on esim. pitbullin puremisella ja villakoiran puremisella. En ymmärrä miten kukaan voi edes saman päivän aikana näitä verrata toisiinsa.

Tuossa on aggressiivinen kultainennoutaja: https://www.youtube.com/watch?v=_CydSqoOFiQ

Videolla kultsulla on koppa päässä, mutta näkee siitä silti, miten se on hyökkäyksissään aivan erilainen kuin aiemmalla videolla nähty kopatettu rotikka. Rotikka ryysäsi kopasta huolimatta ihmisen päälle, kaatoi tämän maahan ja hakkasi ihmistä tauotta kuonollaan, yrittäen purra. Kultsu yrittää purra, perääntyy, puree nopeasti, perääntyy jne. ei viitteitä siitä, että kultsu iskisi hampaat ihmisen ja pitäisi kiinni, nykien ja ravistellen.

Vierailija
139/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kilteimmistä ja ystävällisimmistä koirista -  niin ihmisille kuin eläimille - jonka tiedän on dogo argentino, yksi noista pahiten parjatuista roduista. 

Suurinta osaa noista kieltolistan roduista on jo pitkään jalostettu siten, että yhteisössä elämisen kannalta kielteisiä ominaisuuksia ei suosita. 

Kyllä nämä koiraihmiset ovat sairaita.

Jos halutaan kilttejä ja ystävällisiä koiria niin valinta on sitten top10 vaarallisimmat rodut. Yrittäkää ymmärtää, että jos halutaan kiva seurakoira niin sitten otetaan sellainen rotu, joka on jalostettu kivaksi seurakoiraksi. Jos halutaan, että koira pistää pärjää petojen tai suurriistan kanssa tai raatelee pihalle tulleen tunkeilijan niin valinta on sitten dogo tai vastaava.

Kumpia tulisi suosia nykyaikana kaupunkialueilla?

Vittu mitä idiootteja.

Jep, koirarotuja on satoja (ja puhtaasti seurakoirarotujakin PALJON(, halutaan seurakoira- sitten valitaan joku dogo, rotikka, tai pitti - ei voi ymmärtää...

Vierailija
140/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tilanteissa koirani on pysynyt rauhallisena, mutta mielessä on käynyt mitä jos minun koirani olisi hermostunut ja purrut takaisin. Silloin se olisi leimattu "tappajakoiraksi" ja vaadittu lopetettavaksi huolimatta tilanteeseen johtaneista tapahtumista ihan vaan siksi kun se sattuu olemaan saksanpaimenkoira.

Mun koiran kaulaan kävi omistajalta irti nilistänyt chihu. Onneksi kävi kaulaan eikä kuonoon, nyt poika vaan vilkaisi mua, että "viittitkö ottaa pois". Mutta tosiaan kävi mielessä mullakin silloin, että jos olisi kuonoon käynyt kiinni, niin olisi varmaan koirallakin saattanut mennä hermo... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän