Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappajakoira raateli taas, vaaralliset rodut kiellettävä!

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa sitten vielä, mitkä ovat vaarallisia rotuja. Minua on purrut tasan 3 koiraa: puudeli, jack russel-terrieri ja suomenpystykorva. Itselläni 65-kiloinen boerboel ( http://www.tueborboerboels.com/boerboel/ ), joka on kuin sylikoira... Kas kun se on kasvatuksesta kiinni, eikä koiran rodusta. 

Vierailija
2/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse koiraihminen henkeen ja vereen ja mielestäni Pitbullit pitää kieltää Suomessa. 

Eläköön ne jotka on jo hankittu, mutta kasvattaminen ja maahantuonti pitää kieltää kokonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitbull ja vastaavat eivät todellakaan ole koirapuistokoiria!!! Itsellä amstaffi ja jo kasvattaja painotti ettei rotu ole aikuisena missään nimessä sovelias koirapuistoon, tämä on ihana ja kiltti koira ihmisille mutta rotutyypillisesti arvaamaton tuntemattomien ja varsinkin omaa sukupuolta olevia koiria kohtaan.

Vierailija
4/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä lista kiellettäviksi

1. Pitbullterrieri

2. Tosa inu

3. Amerikanstaffordshirenterrieri

4. Fila brasileiro

5. Dogo argentino

6. Amerikanbulldoggi

7. Boerboel

8. Kangal

9. Keskiaasianpaimenkoira

10. Kaukasianpaimenkoira

11. Etelävenäjänpaimenkoira

12. Tornjak

13. Sarplaninac

Lisätään vielä kaikki mastiffit + Staffordshirenbullterrieri

Vierailija
5/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Kerropa sitten vielä, mitkä ovat vaarallisia rotuja. Minua on purrut tasan 3 koiraa: puudeli, jack russel-terrieri ja suomenpystykorva. Itselläni 65-kiloinen boerboel ( http://www.tueborboerboels.com/boerboel/ ), joka on kuin sylikoira... Kas kun se on kasvatuksesta kiinni, eikä koiran rodusta. 

Tunne nyt vielä vähän sitä ylemmyydentunnetta - siihen asti, kunnes barboiled -koirasi ennenpitkää turhautuu jostain syystä ja genetiikka puskee läpi.

Vierailija
6/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Kas, kun se mastiffin purema on vähän raaempi juttu kun puudelin. Kyllä vaan se on koiran rodusta kiinni, sillä toiset on hankalampia kouluttaa kun toiset. Ja toiset saa isompaa jälkeä aikaseksi kun toiset.

Vierailija
7/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos vaikka ei annettais vaikeiden rotujen edustajia idiooteille ja muille sankareille?

Vierailija
8/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Pitbullterrieri

2. Tosa inu

4. Fila brasileiro

5. Dogo argentino

6. Amerikanbulldoggi

7. Boerboel

8. Kangal

10. Kaukasianpaimenkoira

12. Tornjak

13. Sarplaninac

Millähän kriteerillä valitsit just noi rodut? Ja miksi ihmeessä kaikki mastiffitkin tulisi kieltää?

Vierailija
9/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on purrut isovillakoira. Minulla on saksanpaimenkoira jota on purrut shetlanninlammaskoira ja kettuterrieri. Oma koirani ei ole purrut koskaan ketään.

Mun mielestä kaikki villakoirat, sheltit ja terrierit on kiellettävä!

Vierailija
10/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Jotain sinusta kertoo se, että kolme koiraa on joutunut puremaan sinua. Minua ei ole eläessäni purrut yksikään koira, ei oma eikä muiden.

Vierailija
11/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole koskaa, ei koskaan, koirassa, vaan omistajassa. Ihan sama onko kyseessä chihuahua, kultainen noutaja vai amstaffi, se pitää kouluttaa.

Vierailija
12/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Sinunkaan koirasi ei ole koirapuistokelpoinen  kuten linkkaamassasi tekstissä lukee. Miksi saisi ottaa koiria, jotka eivät sovi nyky-yhteiskuntaamme?

Vierailija
13/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Kas, kun se mastiffin purema on vähän raaempi juttu kun puudelin. Kyllä vaan se on koiran rodusta kiinni, sillä toiset on hankalampia kouluttaa kun toiset. Ja toiset saa isompaa jälkeä aikaseksi kun toiset.

No toki. Mutta mun boerboel ei ole koskaan purrut ketään, koska se on niin hyvin koulutettu. Plus että en ota turhia riskejä - en päästä koirapuistoissa irti, en päästä vieraita lapsia halimaan sitä, en jätä vieraitten kanssa yksin. Tätä en siis tee rodun takia, vaan siksi, että kyseessä on ISO KOIRA. Ja koirat on ELÄIMIÄ, joihin ei voi koskaan 100-prosenttisesti luottaa. 

Vierailija
14/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koskaa, ei koskaan, koirassa, vaan omistajassa. Ihan sama onko kyseessä chihuahua, kultainen noutaja vai amstaffi, se pitää kouluttaa.

Ja milläs koulutat vietin pois koirasta, häh?

Sama kuin kouluttaisi lehmästä hevosen.

Vierailija
15/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Sinunkaan koirasi ei ole koirapuistokelpoinen  kuten linkkaamassasi tekstissä lukee. Miksi saisi ottaa koiria, jotka eivät sovi nyky-yhteiskuntaamme?

No just ehdinkin kommentoimaan, etten päästä sitä koirapuistossa irti :) Lähinnä kyllä sen takia, että se myös leikeissään luulee olevansa pentu...eli saattaisi tassulla polkaista joltain chihuahualta selkärangan poikki. 

Vierailija
16/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuohon "raateluun" on johtanut? Pitbullit ei minun kokemuksen mukaan ole vaarallisia. Väärissä käsissä on, mutta siinä tapauksessa on vika omistajassa. Valitettavasti pittejä otetaan munanjatkeeksi pelottelemaan ihmisiä ja hyökkäämään muiden kimppuun. Mun pittiuros ei tekisi mitään pahaa kenellekkään. Kissanpennut pelkää sitä ja raatelee naamaa, tämä vaan heiluttaa häntää ja yrittää mennä pusuttelemaan. Koskaan ole yrittänyt hyökätä vaikka on monesti nenilleen saanut veri tirskuen.

Tää on niin taas tätä... Media vaan ennestään korostaa pitbullien "vaarallisuutta" jos kyseessä olisi pikkunen paskakasa chihuahua niin ketään ei kiinnostais. Chihuthan ne niitä hirveimpiä on. Räksyttää ja puree ja näykkii. Ei tosin saa tuhoa aikaan, mutta ei siihen kiinnitetä huomiota.

Mun isä oli niin ennakkoluuloinen ja asiaa vastaan, kun kerroin ottavani pitbullin. On sitten mieli muuttunut, sanoi ettei ole koskaan tavannut kiltimpää koiraa. Nukkuvat aina yhdessä päiväuniakin kun olen kylässä.

Rodusta tietämättömät taas huutelee... Ottakaa asioista selvää ennenkun nimitätte ketään tappajaks! Enemmän ne vitun labbikset hyökkää

Vierailija
17/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Itselläni ei enää ole koiria mutta silloin kun oli, niiden kanssa ulkoileminen oli ahdistavaa kun ympäristöön pesiytyi noita listassakin mainittuja rotuja. Mastiffien omistaja huusi jo kaukaa, että pienet koirat on pidettävä hänen koiristaan kaukana, koska muuten ne tappavat. Baarin edustalla oli jengiä, joka piti molossirotuista koiraa irrallaan. On ihan turha uskoa, että kasvattajat antaisivat pentuja vain kokeneille, vastuuntuntoisille ihmisille; tunnen itsekin 18-vuotiaan joka sai suomalaiselta kasvattajalta ensimmäiseksi koirakseen pitbullin. Ja jos ei kotimaisilta saa niin ulkomailta ainakin. Ehdottomasti samanlainen kielto kuin muistaakseni Tanskassa jo on.

Vierailija
18/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Jotain sinusta kertoo se, että kolme koiraa on joutunut puremaan sinua. Minua ei ole eläessäni purrut yksikään koira, ei oma eikä muiden.

Ai jaa! :D :D Mitenhän esim suomenpystykorvan purema oli oma vika, lapsena pyöräilin kirkkotiellä niin se hyökkäsi pihasta nilkkaan kiinni..?

Russel oli oma vika, oli vieras koira ja menin liian lähelle sen naamaa lepertelemään (olin nuori ja humalassa, sattui kotibileissä). 

Vierailija
19/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tuohon "raateluun" on johtanut? Pitbullit ei minun kokemuksen mukaan ole vaarallisia. Väärissä käsissä on, mutta siinä tapauksessa on vika omistajassa. Valitettavasti pittejä otetaan munanjatkeeksi pelottelemaan ihmisiä ja hyökkäämään muiden kimppuun. Mun pittiuros ei tekisi mitään pahaa kenellekkään. Kissanpennut pelkää sitä ja raatelee naamaa, tämä vaan heiluttaa häntää ja yrittää mennä pusuttelemaan. Koskaan ole yrittänyt hyökätä vaikka on monesti nenilleen saanut veri tirskuen.

Tää on niin taas tätä... Media vaan ennestään korostaa pitbullien "vaarallisuutta" jos kyseessä olisi pikkunen paskakasa chihuahua niin ketään ei kiinnostais. Chihuthan ne niitä hirveimpiä on. Räksyttää ja puree ja näykkii. Ei tosin saa tuhoa aikaan, mutta ei siihen kiinnitetä huomiota.

Mun isä oli niin ennakkoluuloinen ja asiaa vastaan, kun kerroin ottavani pitbullin. On sitten mieli muuttunut, sanoi ettei ole koskaan tavannut kiltimpää koiraa. Nukkuvat aina yhdessä päiväuniakin kun olen kylässä.

Rodusta tietämättömät taas huutelee... Ottakaa asioista selvää ennenkun nimitätte ketään tappajaks! Enemmän ne vitun labbikset hyökkää

Hei, mut tosi hienoa että sinä parannat Pitbullien omistajien mainetta täällä! :D

Vierailija
20/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Pitbullterrieri

2. Tosa inu

4. Fila brasileiro

5. Dogo argentino

6. Amerikanbulldoggi

7. Boerboel

8. Kangal

10. Kaukasianpaimenkoira

12. Tornjak

13. Sarplaninac

Millähän kriteerillä valitsit just noi rodut? Ja miksi ihmeessä kaikki mastiffitkin tulisi kieltää?

Tanskassa ko. rodut kielletty + lisäsin muutaman jota harkittu. Perustuu tilastoituihin hyökkäyksiin. Mun mielestä aika hyvä lista, jota voisi joku alan ammattilainen vielä täydentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi