Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappajakoira raateli taas, vaaralliset rodut kiellettävä!

Kommentit (195)

Vierailija
21/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkauan kuin nämä taistelurotuisten koirien omistajat kieltävät tosiasiat, niin näitä sattuu. Jokaisen koiranomistajan tulisi tietää, että pitit, amstaffit, staffit ym. eivät ole mitään koirapuistokoiria. Yksilö voi olla kiltti vuosien ajan, mutta voi kerran kiihtyä liikaa ja jälki on tosi kurjaa. Ne eivät ole millään tapaa verrattavissa esim. labbiksiin.

Vierailija
22/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajan syytähän tuo on jos vie epäsopivan koiran koirapuistoon.

Mulla on sekarotuinen koira jossa on suurin osa juuri tätä parjattua pittiä. On maailman ihmisrakkain koira, ei koskaan satuttaisi ihmistä. Rakastaa lapsia yli kaiken. Mutta muita koiria vihaa hyvästä pentuajan sosiaalistamisesta huolimatta. Siksi me ei sen kanssa käydä koirapuistossa ja ulkoillessa koira on aina hihnassa ja tukevissa valjaissa. 

On meillä toinenkin koira, parjattua ja inhottua rotua sekin (tästä koirasta tuo terrierinpahiskin tykkää). On maailman paras perhekoira ja hienosti menee myös koirapuistossa. Valitettavasti vaan tuonkin rodun mainetta on väärät omistajat pilanneet, on vähän tympeää kun koirapuisto tyhjenee meidän saapuessa parkkipaikalle. :( 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Kerropa sitten vielä, mitkä ovat vaarallisia rotuja. Minua on purrut tasan 3 koiraa: puudeli, jack russel-terrieri ja suomenpystykorva. Itselläni 65-kiloinen boerboel ( http://www.tueborboerboels.com/boerboel/ ), joka on kuin sylikoira... Kas kun se on kasvatuksesta kiinni, eikä koiran rodusta. 

Kas, kun se mastiffin purema on vähän raaempi juttu kun puudelin. Kyllä vaan se on koiran rodusta kiinni, sillä toiset on hankalampia kouluttaa kun toiset. Ja toiset saa isompaa jälkeä aikaseksi kun toiset.

Niinpä. Ollessani 10-vuotias, kaverini tiibetinmastiffi nappasi kunnon purentaotteen käsivarrestani ja jouduin repimään käteni irti siitä huolimatta, että luu paistoi :) Kaverin äidin mielestä itse provosoin juoksemalla koiran ohi ja purentatilanteessa provosoin lisää näyttämällä pelkoni. - N24

24/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitbullit on ongelmakoiria lähinnä maineensa vuoksi. USAssa valtaosa sekarotuisista on joku pitmix ja perheillä on tapana hakea koira sellaisesta pelastuskeskuksesta :O. No, samassa maassa koiria myydään eläinkaupoissa.... Sitten ihmetellään, jos tulee yhtäkkiä käytösongelmaa. Koirankoulutus on ihan tuntematon käsite, koirien pitäisi vain osata olla koira.

Pointti on, että satun tuntemaan tuon pittien omistajan. Hän käytti koiriaan kävelyllä usein lähellämme. Joskus hänellä oli pentu tai pari mukana - kasvatti niitä. Jäin joskus lasten kanssa leikkimään niiden kanssa ja tajusin arvista, että ne ovat taistelukoiria. Siis oikeita. Ilmoitin poliisille ja sieltä kerrottiin, että joo tiedossa on, tyypillä on eläintenpitokielto... No, ainakin ne koirat olivat ihmisiä kohtaan todella ihania. 

Vierailija
25/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin lyödä pääni vetoa ettei koira ollut pitbull. Suomessa ei pitbulleja ole melkein kellään. Sen sijaa sekarotuisia kotona pennutettuja Venäläisiä sekarotuisia koiria myydään pitbulleina vaikka kuinka paljon. Pitbulleja on aika vaikeaa löytää jenkkien ulkopuolelta.

Ja onko se nyt epätavanomaista että koirapuistossa syntyy tappelu? Todistin viime vuonna kaksi tappelua puistossa, mutta kiistä ei uutisoitu, koska osapuolina ei ollut "pitbulleja". Ja mitä tulee omiin kokemuksiini pitbulleista, niin ovat hyvinkin leppoisia tapauksia. Huvittavaa seurata kun muutamat alkavat vauhkoamaan jonkin lehtijutun perusteella. Suomessa ei yksikään pitbull ole todistettavasti purrut ihmistä. Vääriä hälytyksiä on ollut mutta niitäkin vain muutamia.

Rauhoittukkee nyt ystävät...

Vierailija
26/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin ihmisiltä jotka eivät pysty pitämään mahdollisesti vaarallista koiraansa kurissa, olisi koiran pito kiellettävä.

Vierailija
27/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Kerropa sitten vielä, mitkä ovat vaarallisia rotuja. Minua on purrut tasan 3 koiraa: puudeli, jack russel-terrieri ja suomenpystykorva. Itselläni 65-kiloinen boerboel ( http://www.tueborboerboels.com/boerboel/ ), joka on kuin sylikoira... Kas kun se on kasvatuksesta kiinni, eikä koiran rodusta. 

Kas, kun se mastiffin purema on vähän raaempi juttu kun puudelin. Kyllä vaan se on koiran rodusta kiinni, sillä toiset on hankalampia kouluttaa kun toiset. Ja toiset saa isompaa jälkeä aikaseksi kun toiset.

Isovillakoiran puremasta tulee aika karua jälkeä, nimi. kokemusta on. Ihan minkä tahansa koiran puremasta voi saada bakteeritartunnan joka voi johtaa amputaatioon tai kuolemaan.  "Puudelien" puremat eivät ole yhtään sen harmittomampia kuin isojen koirienkaan.

http://dogs.petbreeds.com/stories/4046/dog-breeds-attack#Intro

28/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koskaa, ei koskaan, koirassa, vaan omistajassa. Ihan sama onko kyseessä chihuahua, kultainen noutaja vai amstaffi, se pitää kouluttaa.

Ja milläs koulutat vietin pois koirasta, häh?

Sama kuin kouluttaisi lehmästä hevosen.

Minkä vietin? Koiralla tappovietti? Olen kyllä kuullut lintukoirista ja ajokoirista yms.mutta LUONTAISESTAtappaja koirasta en koskaan.

Koirasta tulee juuri sellainen kun siitä KASVATETAAN ja KOULUTETAAN!

Luonnevikaiset ovat asiaerikseen, myös ihmisissä!

Vierailija
29/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näiden kieltojen suhteen huolissaan siitä, että kuulemma niissä ulkomailla on jonkun verran ns. vääriä koiriakin lopetettu. Eli jotain labbisristeytystä on pidetty pitbullina ja lopetettu, kun sillä ei ollut kuonokoppaa ihmisten ilmoilla liikkuessa (vissiin briteissä pitit tms. on luvanvaraisia ja niillä pitää aina olla kuonokoppa). Lisäksi olen kuullut, että briteissä sitä, onko koira pitbull vai ei, arvioidaan jollain pisteitystestillä, jossa yli 70 pistettä tarkoittaa, että koira on pitbull. Eikä siinä mitään, mutta kuulemma rotumääritelmän mukainen mäyräkoira voi vetää tuosta pitetestistä 66 pistettä...

Näin muuten en vastustaisi tuota, että jotkut koirat olisi ainakin luvanvaraisia, ja mahdollisesti joutuisi käyttämään kuonokoppaa, tai olisi ainakin kiellettyjä koirapuistossa. Toki se on kiinni omistajasta eikä koirasta, mutta paskasti koulutettu pitti saa enemmän tuhoa aikaan kuin paskasti koulutettu chihu.

Vierailija
30/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3586 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole koskaa, ei koskaan, koirassa, vaan omistajassa. Ihan sama onko kyseessä chihuahua, kultainen noutaja vai amstaffi, se pitää kouluttaa.

Minkä vietin? Koiralla tappovietti? Olen kyllä kuullut lintukoirista ja ajokoirista yms.mutta LUONTAISESTAtappaja koirasta en koskaan.

Meinaatko että ne taistelukoirat jalostetaan vaan halailemaan toisia koiria ja kissoja? 

Haluatko kokeilla uudestaan tuon viestisi kanssa, ei mennyt ihan putkeen?

Kyllä, koiria on jalostettu tappamaan. Taidat inhimillistää koiraa liikaa, niillä ei ole samanlaisia moraaliongelmia mitä ihmisellä.

Vierailija
31/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valtavat määrät surullisia tarinoita joissa joku näistä kyseenalaisista koiraroduista on ollut mitä ihanin perhekoira ja someen on postattu söpöjä kuvia nukkuvista vauvoista ja koirista kunnes joku on kuollut, yleensä se lapsi. Yksi pitbullejaan rakastanut perhe jäi nielee kun koira tappoi täysin yllättäen raskaana olevan perheenäidin ja siinä vaiheessa kun pitbull-intoilija isää haastateltiin, hän suunnitteli hautaavansa vaimonsa ja syntymättömän lapsensa niin että lopetettu tapoajakoira laitettaisiin samaan hautaan. Näinköhän todellisuudessa tehtiin... Jos kuollut nainen ja sikiö olisivat minun jälkeläisiäni, koira olisi laitettu lapseni ja lapsenlapseni hautaan kuolleen ruumiini yli.

Vierailija
32/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Tuohan on täyttä paskapuhetta. Tietyillä roduilla on suurempi riski käydä kiinni, tästä syystä poliisit käyttävät saksanpaimenkoiraa kultaisennoutajan asemasta. Jos se olisi vain kasvatuksesta kiinni, miksi näin on?

Vierailija
33/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen näiden kieltojen suhteen huolissaan siitä, että kuulemma niissä ulkomailla on jonkun verran ns. vääriä koiriakin lopetettu. Eli jotain labbisristeytystä on pidetty pitbullina ja lopetettu, kun sillä ei ollut kuonokoppaa ihmisten ilmoilla liikkuessa (vissiin briteissä pitit tms. on luvanvaraisia ja niillä pitää aina olla kuonokoppa). Lisäksi olen kuullut, että briteissä sitä, onko koira pitbull vai ei, arvioidaan jollain pisteitystestillä, jossa yli 70 pistettä tarkoittaa, että koira on pitbull. Eikä siinä mitään, mutta kuulemma rotumääritelmän mukainen mäyräkoira voi vetää tuosta pitetestistä 66 pistettä...

Näin muuten en vastustaisi tuota, että jotkut koirat olisi ainakin luvanvaraisia, ja mahdollisesti joutuisi käyttämään kuonokoppaa, tai olisi ainakin kiellettyjä koirapuistossa. Toki se on kiinni omistajasta eikä koirasta, mutta paskasti koulutettu pitti saa enemmän tuhoa aikaan kuin paskasti koulutettu chihu.

Olen kuullut ihan samaa. Jos satut omistamaan briteissä sekarotuisen ja jonkun mielestä se "näyttää pitbullilta" niin se on heihei sille koiralle, oli se sitten mikä tahansa sekoitus. Liikkuupa netissä huhuja että ihan rotukoiria olisi myös otettu omistajiltaan pitbulleina vaikka paperit sanovat ihan muuta...

34/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3586 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että ne taistelukoirat jalostetaan vaan halailemaan toisia koiria ja kissoja? 

Haluatko kokeilla uudestaan tuon viestisi kanssa, ei mennyt ihan putkeen?

Kyllä, koiria on jalostettu tappamaan. Taidat inhimillistää koiraa liikaa, niillä ei ole samanlaisia moraaliongelmia mitä ihmisellä.

Pointtina se että kukaan koira ei synny verenhimo suussa vaan se KASVATETAAN ja KOULUTETAAN siihen. Jolloin vika on ihmisessä ei koirassa/rodussa!

Vierailija
35/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas tätä uutisointia, pelkästään pittien näköisistä koirista uutisoidaan ja täten ihmiset olettavat että vain pitit puree, jos kaikista roduista tulisi uutista niin porukka huomaisi että siellä puremalistojen kärjessä on ihan muut rodut.

Vierailija
36/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Tuohan on täyttä paskapuhetta. Tietyillä roduilla on suurempi riski käydä kiinni, tästä syystä poliisit käyttävät saksanpaimenkoiraa kultaisennoutajan asemasta. Jos se olisi vain kasvatuksesta kiinni, miksi näin on?

Käyttävät saksan- ja belgianpaimenkoiria lähinnä siitä syystä, että ko. koirat ovat erittäin helposti koulutettavissa...

Vierailija
37/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Niinpä. Rodut on jalostettu aikoinaan tiettyihin tarkoituksiin ja koska ne ovat sisäsiittoisia, eivät ne geenit katoa sieltä. Paimenkoirilla on taipumus paimentaa, noutajilla kantaa esineitä, vahtikoirat ovat epäluuloisia vieraita kohtaan ja kynnys käydä kiinni on matalampi kuin ei-vartioivilla. Taistelukoirilla on taipumus olla pitämättä muista koirista. Koulutuksella näihin viettipohjaisiin toimintoihin ei voi paljonkaan vaikuttaa.

Vierailija
38/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä roduissa on eroja ja vielä enemmän ihmisissä jotka ottaa koiria. Miksi kukaan haluaa taistelukoiraksi jalostetun koiran kotikoiraksi?

Vierailija
39/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3586 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi laumanvartijarotuja on jalostettu suojeluun vuosisatoja. Miten kasvatat ja koulutat tämän koirasta pois? Koira ei ole ns. luontainen tappaja, mutta esim. tilanteessa, jossa laumanvartija kokee laumansa uhatuksi, se puolustaa laumaansa hyökkäämällä uhkaajan päälle. Kyse ei varsinaisesti ole koiran tappamishimosta vaan suojeluvaistosta. Koira on eläin, se toimii vaistojen ja viettien ohjaamana. Kouluttamalla voi muokata sen käytöstä, sillä ei silti voi kitkeä pois koiran vahvoja viettejä, toimintaa johon sitä jalostettu aikojen alusta.

Vierailija
40/195 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N41 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N41 kirjoitti:

Käyttävät saksan- ja belgianpaimenkoiria lähinnä siitä syystä, että ko. koirat ovat erittäin helposti koulutettavissa...

Mutta eivät bordercollieita vaikka ne vasta koulutettavissa ovatkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän