Vastaa rehellisesti, kadehditko akateemisia?
Jos kadehdit,pystytkö erittelemään syitä. Koetko olevasi laiska tai tyhmä vai molempia?
Kommentit (126)
Miksi kukaan kadehtisi heitä, kun kuka tahansa voi päästä akateemiseksi, kun vaan viitsii tehdä töitä pääsykokeen eteen.
Ei tota kukaan myönnä vaikka kateellinen olisikin. Happamuus naamioitava muilla syillä kuin oma kateus.
En kadehdi. Itsellä on tosin ylempi korkeakoulututkinto, mutta en kadehdi tohtoreita.
En jaksaisi uhrata tutkimukselle kaikkea vapaa-aikaani, enkä haluaisi olla jatkuvissa pätkätöissä. On varmaankin aika rasittavaa hakea aina uutta työpaikkaa edellisen määräaikaisuuden päätyttyä vielä melkein kuusikymppisenä.
Joo. Työpaikkamme akateeminen osaa vaihtaa ne kakkavaipat pedagogisesti paremmin kuin mä.
(Ja oikeasti arvostan kyllä maisteriopintojaan)
En, olen liian boheemi siihen ahtaaseen kuplaan, johon akateemisten näemmä pitää mahtua. Toki tiedän, että se ei todellisuudessa pidä paikkaansa, akateemisia mahtuu moneen junaan, mutta silti en kadehdi.
Kun mulle avautuisi joku päivä, että mitä pitäisi kadehtia? Opintoja? Titteliä?
En kadehdi. Työkavereista varmaan suurimmalla osalla on akateeminen tutkinto takataskussa, mutta eipä nuo mitään ruudinkeksijöitä siltikään tunnu olevan. Oman alansa asiantuntijoita joo, mutta välillä ihmettelen, että miten ne osaavat edes perseensä pyyhkiä ilman, että joku seisoo vieressä ja kertoo miten se tapahtuu. (kyselevät siis multa niin aivottomia päivittäin)
Mukavia tyyppejä tietysti ovat, ja teen (yleensä) heidän kanssaan ihan mielelläni duunia.
Itse ole ihan ilman tutkintoja ja akateemisia opintoja ponnistanut päällikköasemaan täällä töissä, että ei vituta, enkä kadehdi. Laiska saatan olla, tyhmä en missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyhmä ja laiska ja minulla kaksi ylempää yliopistotutkintoa, mutta en kuitenkaan tunne itseäni akateemiseksi. Joten en kadehdi. Lähinnä säälin niitä, jotka tekevät "akateemisuudestaan" suuren numeron.
Meneppäs sitten töihin äläkä Täälä avaudu.
Öh, mitä kadehtimista nyt heissäkin on? Apua...
En kadehdi, minulla on erittäin hyvät tulot ilman yliopistokoulutusta. Turhaa olisin siellä viettänyt aikaa. Jos tässä nyt palkkaa tarkoitettiin, vai mitä
Vierailija kirjoitti:
En kadehdi. Itsellä on tosin ylempi korkeakoulututkinto, mutta en kadehdi tohtoreita.
En jaksaisi uhrata tutkimukselle kaikkea vapaa-aikaani, enkä haluaisi olla jatkuvissa pätkätöissä. On varmaankin aika rasittavaa hakea aina uutta työpaikkaa edellisen määräaikaisuuden päätyttyä vielä melkein kuusikymppisenä.
Ei tuo ole kaikkien tohtoreiden tulevaisuus, monet meistä ovat ihan hyväpalkkaisissa vakinaisissa työsuhteissa. Intohimoinen asenne työhön sekä työn ja vapaa-ajan sekoittuminen tosin on monilla pysyvä "vaiva" tai onni, niin kuin itse tuon näen.
Vierailija kirjoitti:
Kun mulle avautuisi joku päivä, että mitä pitäisi kadehtia? Opintoja? Titteliä?
Sitä kokonaisuutta!!!!!;
En kadehdi. Koulut käyty, työkokemusta kertynyt useilta aloilta, vakituinen hyvä työ hankittu vakaasta firmasta hyvässä asemassa, asuntolaina hankittu, velattomat autot ja perheen perustaminen suunnitteilla. Ikää 26v.
Ei tarvinnut käyttää vuosia opiskellessa saavuttaakseen tämän tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Öh, mitä kadehtimista nyt heissäkin on? Apua...
En kadehdi, minulla on erittäin hyvät tulot ilman yliopistokoulutusta. Turhaa olisin siellä viettänyt aikaa. Jos tässä nyt palkkaa tarkoitettiin, vai mitä
Joo et selvästi ole akateeminen. Hehehe T: Ap
Tavallaan. Minulla on itsellänikin kaksi korkeakoulututkintoa, mutta lääketieteellisiltä aloilta, joita en ehkä laske akateemisiksi. En kadehdi akateemisten työllisyystilannetta, mutta useiden sivistystasoa kadehdin. Huomaan toisinaan, että minulla on aukkoja sivistyksessä mm. historian- ja kirjallisuudentuntemuksen alueilla.
Osaan toki muita asioita, mutta arvostan hyvää yleissivistystä todella paljon.
En, koska olen itsekin akateeminen.
En.
Jätin 90- luvulla opinnot yht.kuntatieteellisessä kesken motivaation puutteen vuoksi.
Tosin mahdotonta tietää miten elämä olisi muotoutunut, mutta nykyiseen olen hyvin tyytyväinen.
Olen akateeminen ja minulla on virka, mutta koen, etten ole mikään kovin fiksu tai ahkera :) En usko, että kukaan kadehtii yliopistotutkintoa nykypäivänä.
Mä muuten vähän kadehdin naapurin rouvaa, joka on liikunta-alalla töissä, mm. ohjaa jumppatunteja. Varmasti mielekäs työ ja saa kannustaa muita liikkumaan samalla :)
Vierailija kirjoitti:
Jos kadehdit,pystytkö erittelemään syitä. Koetko olevasi laiska tai tyhmä vai molempia?
Kappas taas joku akateeminen kärsii itsetunto ongelmista ja tekee ketjuja joilla yrittää kerjätä kehuja ja ylistystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyhmä ja laiska ja minulla kaksi ylempää yliopistotutkintoa, mutta en kuitenkaan tunne itseäni akateemiseksi. Joten en kadehdi. Lähinnä säälin niitä, jotka tekevät "akateemisuudestaan" suuren numeron.
Hienoa huomata, että tästä maasta löytyy edes yksi akateeminen joka on tajuissaan ja kirjoittaa asiaa.