Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
Kommentit (429)
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
Minäkin maksan lentolipustani saman kuin muutkin, joten potkin alas laskettua selkänojaasi niin että hampaasi lyövät loukkua... tai kunnes nostat selkänojasi takaisin pystyasentoon. Niin se vaan menee.
Ööööööö.... Penkin potkiminen ei kuulu lipun hintaan. Penkin kallistus sen sijaan on :p
Ei kuulu, mikäli se häiritsee takana istuvaa ja tälle asialle et mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tilannetajun puutetta jos näkee että takana istuu pitkä ihminen ja siihen kallistaa selkänojansa. No juntti on juntti ja sellaisella on varmasti muitakin ongelmia elämässään.
On tilannetajun puutetta mennä istumaan karjaosastolle, jos pituus on ongelma.
Mistä näitä urpoja tulee. On paljon lentoja joihin ei saa sitä parempaa paikkaa edes rahalla.
Jos et ole koskaan kuullut varauloskäyntipaikasta, olet ehkä tässä itse se urpo. 😂
Ja tälle paikalle ei ole yhtään tunkua?
Kumma kyllä, ei tunnu olevan. Mä en maksa ekstraa istuinpaikastani ja siltikin mut sijoitetaan yksin matkustavana varauloskäyntipaikalle useammin kuin millekään muulle paikalle. Perheen kanssa matkatessa taas paikat ovat olleet normiriveillä.
Penkinkallistajat taas nostavat selkänojansa aika äkkiä, kun mun pitää kovasti penkoa selkänojan lehtitaskua, jumpata jalkoja turvotuksen ja tukosten ehkäisemiseksi omalla reviirilläni ja kun alkaa kummasti yskittää että pitää vallan eteenpäin nojata yskiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmiMinäkin maksan lentolipustani saman kuin muutkin, joten potkin alas laskettua selkänojaasi niin että hampaasi lyövät loukkua... tai kunnes nostat selkänojasi takaisin pystyasentoon. Niin se vaan menee.
Koneessa ei kuule kannata öykkäröidä.
Totta. Huvittava lukea näitä voimafantasioita missä tehdä ties mitä jäynää edessä olevalle. Todellisuudessa kukaan ei kuitenkaan tee mitään ja jos tekee niin lentoemo nuhtelee ankarasti. Jos ei sekään auta, niin rettelöitsijä poistetaan lennolta ja ap jatkaa matkaa normaalisti penkki kenossa.
Se ei sitten ole rettelöintiä, kun edessä istuva yrittää pahoinpidellä minua penkillään vai?
Itse matkustelen töiden vuoksi paljon. Kallistan surutta penkkiä eikä siitä ole ikinä aiheutunut mitään ongelmaa. Eikä myöskään minun edessä olevien kallistelusta ole haittaa. Kyllä se pienikin kallistus auttaa niskan terveyden kanssa. Mitä enemmän kallistuu, sen parempi. Tuskin busineksessäkään olisi muuten fullflat penkkejä ellei siitä olisi jotain iloa ;)
Isäni veli on reilu 200cm pitkä ja hänelle lentokoneessa matkustaminen on tukalaa. Polvet leikattu ja saa muutenkin istua kuin silli suolapurkissa pitkine jalkoineen. Voin vain kuvitella miltä tuon pituisena ja leikattuna tuntuu kuin edellä oleva laskee penkin.
Keskeinen seikka lienee tässä minustakin se, että on tahditonta ja suorastaan töykeää lisätä omaa mukavuutta muiden mukavuuden kustannuksella. Tai en tiedä voidaanko puhua enää muiden mukavuudesta, jos esim. hyvin pitkät joutuvat jo lähtökohtaisesti olemaan melko paketissa. Puhumattakaan siitä, että joku laskee penkkinsä selkänojan alas. Se nyt vain yksinkertaisesti on itsekästä eikä kuulu hyviin tapoihin. Tietysti sinä saat ravintolassakin laittaa kyynärpäät pöydälle ja röyhtäillä, mutta vain moukka tekee niin jos tietää (kuten suurin osa nuorista ja aikuisista suomalaisista) sen olevan etikettien ja hyvien käytöstapojen vastaista. Näkihän sitä jo aikoinaan sellaisia teinejäkin, joiden mielestä oli coolia poiketa massasta ja rikkoa sääntöjä. Kun saatiin kytät paikalle, niin paukuteltiin suurinpiirtein henkseleitä koska ollaan niin mahtavia. Ehkä osa ihmisistä saa tyydytystä urpoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa taas muistui mieleen, että suurin osa palstalle kirjoittavista provoaa tai elää haavemaailmassa. Oikeasti penkin kallistaminen ei juurikaan häiritse takana istuvaa muulloin kuin ruokailun aikana. Eivätkä penkit tule niin alas, että edessä istuvan hiuksiin pääsisi luontevasti käsiksi. Kirjoittajat eivät vaan tiedä tätä, koska eivät ole koskaan lentokoneessa istuneetkaan.
ps. Jos vaadit normaalia enemmän tilaa itsellesi, ota paikka hätäuloskäynnin kohdalta tai eturivistä.
Kyllä se tasan tarkkaan häiritsee. Näitä paikkoja ei riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 191 cm, eikä haittaa yhtään jos edessä oleva kallistaa penkkiä. Tosin.. mä muistankin vaihtaa asentoa monta kertaa niin, että polvet kolahtavat kunnolla edessä olevaan penkkiin, laitan istuimessa olevan tarjottimen monta kertaa ala ja läpsäytän ylös.. etenkin silloin kuin se penkkiä kallistanut kusipää on just nukahtamassa lennon aikana.
Mä olen se persjalkainen kusipää joka istuu sun edessä ja vähät välittää sun potkuista ja kolautteluista - nukkumaan en pysty istuessa kuitenkaan.
Sitten et nuku. Minua et penkilläsi kuitenkaan kiusaa.
Ei tuo haittaa ruokailussakaan... tarjottimet eivät kallistu selkänojan mukana missään tällä vuosituhannella käyttöönotetussa koneessa.
travelling salesman kirjoitti:
Itse matkustelen töiden vuoksi paljon. Kallistan surutta penkkiä eikä siitä ole ikinä aiheutunut mitään ongelmaa. Eikä myöskään minun edessä olevien kallistelusta ole haittaa. Kyllä se pienikin kallistus auttaa niskan terveyden kanssa. Mitä enemmän kallistuu, sen parempi. Tuskin busineksessäkään olisi muuten fullflat penkkejä ellei siitä olisi jotain iloa ;)
Oikeastiko kuvittelet, ettei sun penkin kallistaminen ikinä aiheuta ongelmia, mielipahaa ja matkustusmukavuudesta tinkimistä takana istuvalle? Moni ei kehtaa muuta sanoa, kuin "ei haittaa", jos kysyy haittaako penkin kallistaminen.
Itse matkustan myös paljon työni takia (economyssa) ja penkkejä kallistetaan lähinnä pitkillä lennoilla sekä yölennoilla. Toki joku yksittäinen minä-minä-minä -persoona tykkää sen penkkinsä kallistaa jopa 30-60 min. lennoillakin.
Vierailija kirjoitti:
Exit-paikkoja ei todellakaan ole aina saatavilla eikä kaikilla lennoilla tai lentoyhtiöissä niitä voi varata etukäteen. Bisnes-luokka on liian kallis eläkeläiselle, joka lentää kuusi kertaa vuodessa etelän loma-asunnolle. Exit-paikkoja ei myöskään anneta aivan kaikille; ei raihnaisille, huonosti liikkuville tms.
Monilla ei ole lennoilla mitään käytöstapoja. Esim. jo lähdössä erottaa ne nirppanokat, jotka voivat muodostua ongelmaksi: juoksutetaan kuumassa koneessa henkilökuntaa etsimään tyynyjä ja peittoja kolmen tunnin päivälennolla, peitot rytätään sitten minne sattuu. Seistään käytävällä rupattelemassa pehva jonkun nenässä. Säilötään tarjottimelta ylijäänyttä ruokaa käsilaukkuun ja istuintaskuun. Kailotetaan kovaäänisesti koko lentomatka, tietenkin käytävän yli kaverille.
Eniten tätä on tietenkin lomalennoilla, mutta kyllä reittilennoillakin osataan.
Ai niin, ja ne lomalentojen ikuiset sankarit, jotka tulevat koneeseen narutopeissa ja shortseissa talvellakin ja erottuvat kentällä hyvin pukeutuneista kanssamatkustajista kuin huutomerkki.
Muut asiat ymmärrän, mutta mitä pahaa siinä on, jos laittaa ruoan mitä ei jaksa syödä laukkuunsa. Minusta on sääli heittää ruokaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin kauaa ei koskaan ole tarvinut sitä edessä istujan selkänojaa potkia kun se on jo nostettu ylös.
Selkänojanpotkijat ja muut supersankarit matkustavat oikeassa elämässä nippusiteissä elleivät osaa rauhoittua :D
Kuule kun polvet on niin länässä, että veri ei kunnolla kierrä jaloissa, niin se penkin potkiminen/tuuppiminen on oikeestaan ainoa keino selvitä matkasta ilman veritulppaa. Aion siis potkia jatkossakin jos tarve vaatii.
Nimimerkillä "Nippusiteetön"
Koska jalottelemaan ei pääse? Jos sinulla on sairaus, joka pakottaa potkimaan eteenpäin (:D), ei sinun kuulu lentää sellaisilla istumapaikoilla, joissa on tuoli edessä. Ei ole muiden vika sinun sairautesi.
Jos sinulla on sairaus, joka pakottaa kallistelemaan penkkiä, nuin se on sinun ongelma eikä muiden. Pysy kotona.
Juuri sellaiset muutaman kerran lomalle lentävät on kaikkein pahimpia ja valittavat joka asiasta kuten siitä että joku kallistaa selkänojaa. Huomatkaa että vaikka te lentäisitte sen kolmen tunnin lennon vaikka Lontooseen, on monen matka jatkumassa siitä vielä vaikka 20 tuntia. Paikat ei kestä pystyssä olevaa penkkiä niin pitkään. Ja edelleen painotan että kukaan ei ole vielä minulle uskaltanut tai halunnut sanoa että penkkini kallistaminen haittaisi.
Ja kun olet kipannut selkänojan ala-asentoon - koska MINULLA on OIKEUS - työnnät saastaiset varpaasi edessä istuvan käsinojille ja heilautat pitkät ei niin puhtaat hiuksesi takana istuvan naamalle - koska MINULLA on OIKEUS, koska olen maksanut lippuni. Vähäisimmätkin käytöstavat ovat kiertäneet sinut kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Hopla kirjoitti:
Nopeastihan potksisen vahingossa nilkolle tai teen jotain muuta mulkkua jos joku kallistaa penkkiä kysymättä tai varoittamatta.
Matkustajien potkimisesta saattaa joutua nippusiteisiin.
Niin myös matkustajien jalkojen pahoinpitelystä....
Olet taas näitä, joka ei ymmärrä että jotkut JOUTUVAT matkustamaan. Useimmille se on se yksi vuoden kohokohta ja sitten loma on pilalla kun joku kallistaa penkkiään.
Vierailija kirjoitti:
Isäni veli on reilu 200cm pitkä ja hänelle lentokoneessa matkustaminen on tukalaa. Polvet leikattu ja saa muutenkin istua kuin silli suolapurkissa pitkine jalkoineen. Voin vain kuvitella miltä tuon pituisena ja leikattuna tuntuu kuin edellä oleva laskee penkin.
Keskeinen seikka lienee tässä minustakin se, että on tahditonta ja suorastaan töykeää lisätä omaa mukavuutta muiden mukavuuden kustannuksella. Tai en tiedä voidaanko puhua enää muiden mukavuudesta, jos esim. hyvin pitkät joutuvat jo lähtökohtaisesti olemaan melko paketissa. Puhumattakaan siitä, että joku laskee penkkinsä selkänojan alas. Se nyt vain yksinkertaisesti on itsekästä eikä kuulu hyviin tapoihin. Tietysti sinä saat ravintolassakin laittaa kyynärpäät pöydälle ja röyhtäillä, mutta vain moukka tekee niin jos tietää (kuten suurin osa nuorista ja aikuisista suomalaisista) sen olevan etikettien ja hyvien käytöstapojen vastaista. Näkihän sitä jo aikoinaan sellaisia teinejäkin, joiden mielestä oli coolia poiketa massasta ja rikkoa sääntöjä. Kun saatiin kytät paikalle, niin paukuteltiin suurinpiirtein henkseleitä koska ollaan niin mahtavia. Ehkä osa ihmisistä saa tyydytystä urpoudesta.
Oikeesti mua ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa sun isäsi 2-metrisen veljen jalat. 😂😂😂 Sano että menee autolla tai että ostaa itselleen rahalla jalkatilaa. 😄
Hätäuloskäyntien kohdalle ei pääse esim lapset joten monelle pitkälle vanhemmalle se ei ole mahdollinen vaihtoehto. Olen itse matkustanut useasti lasteni kanssa ja joka kerta henkilökunta on kieltänyt edellä olevaa kallistamasta penkkiään (jos on sattunut tuollainen itsekäs aivokääpiö kohdalle) sylissä olevan vauvani niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Maksan ruokailusta lennolla saman kuin muutkin, ja tarjottimeni voi vahingossa kippautua päälaellesi kun torkut edessäni penkkisi kallistaneena. -sorry
Miten tuo voisi tapahtua edes "vahingossa"? Oletko ikinä ollut lentokoneesssa? Jos tarjotin kippautuu edessä istuvan päälaelle, niin se ei voi mitenkään olla muu kuin tahallinen teko. Ja siitä sinä joutuisit hankaluuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hätäuloskäyntien kohdalle ei pääse esim lapset joten monelle pitkälle vanhemmalle se ei ole mahdollinen vaihtoehto. Olen itse matkustanut useasti lasteni kanssa ja joka kerta henkilökunta on kieltänyt edellä olevaa kallistamasta penkkiään (jos on sattunut tuollainen itsekäs aivokääpiö kohdalle) sylissä olevan vauvani niskaan.
Joku fiksumpi voisi varata niistä etu-keskiriveistä istuimen, jonka edessä on paikka vauvan korille. Mutta mitäs ne sanoikaan niistä kauhoista ja lusikoista..? Olet siis yksinkertainen ihminen. Aivokääpiö, kuten itsekin sanoit.
Tiesitkö, ettei noilla paikoilla saa istua kuka tahansa? Varauloskäyntipaikoille on tarkat kriteerit.