Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan

Vierailija
26.12.2016 |

Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.

Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi

Kommentit (429)

241/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätäuloskäyntien kohdalle ei pääse esim lapset joten monelle pitkälle vanhemmalle se ei ole mahdollinen vaihtoehto. Olen itse matkustanut useasti lasteni kanssa ja joka kerta henkilökunta on kieltänyt edellä olevaa kallistamasta penkkiään (jos on sattunut tuollainen itsekäs aivokääpiö kohdalle) sylissä olevan vauvani niskaan.

Joku fiksumpi voisi varata niistä etu-keskiriveistä istuimen, jonka edessä on paikka vauvan korille. Mutta mitäs ne sanoikaan niistä kauhoista ja lusikoista..? Olet siis yksinkertainen ihminen. Aivokääpiö, kuten itsekin sanoit.

Kaikissa konetyypeissä ei ole noita vauvakoppapaikkoja. Käsittääkseni esim. Finnairilla noita on vain mannertenvälisillä lennoilla.

Vierailija
242/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia ne istuimet rakennetaan niin että niitä voi kallistaa? Sitä varten että voidaan sitten kieltää kallistaminen???

Ja myös lyhyellä voi olla pitkät jalat ja lyhyt selkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia ne istuimet rakennetaan niin että niitä voi kallistaa? Sitä varten että voidaan sitten kieltää kallistaminen???

Ja myös lyhyellä voi olla pitkät jalat ja lyhyt selkä.

Niinpä!

Of course people can recline their seats. The seats are designed for it. There

isn’t a single aviation law against it. Cabin crew are totally for it.

Why shouldn’t passengers enjoy one of the few comforts available to them on a

flight.

Anti-recliners say their flight is made infinitely less comfortable when the

person in front is almost totally, obnoxiously, horizontal, and being tall

makes things even worse.

Airline seats are designed to go backwards.

Vierailija
244/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä otti päähän, kun sylipaikalla oli alle kaksivuotias ja edessä oleva kallisti penkin heti alussa, vaikka ei edes aikonut nukkua. Ei tullut sit hirveesti esteltyä lasta potkimasta, oli sen verran tukalat oltavat siinä.

Vierailija
245/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette niin sairaita, ettette kykene nukkumaan ilman takana matkustajan päällä röhnöttämistä, jääkää kotiin tai matkustakaa junalla sinne Thaimaaseenne.

Jos takana istuvan pitää voida tehdä töitä läppärillään, kyllä lentohenkilöstö nostattaa edellä istuvan tuolin selkänojan ylös, takana matkustavalle ei saa aiheuttaa kohtuutonta haittaa.

Vierailija
246/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, mitä narsismia ja arkipäivän sadismia!

Vierailija
247/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette niin sairaita, ettette kykene nukkumaan ilman takana matkustajan päällä röhnöttämistä, jääkää kotiin tai matkustakaa junalla sinne Thaimaaseenne.

Jos takana istuvan pitää voida tehdä töitä läppärillään, kyllä lentohenkilöstö nostattaa edellä istuvan tuolin selkänojan ylös, takana matkustavalle ei saa aiheuttaa kohtuutonta haittaa.

Ei niin sitten varmasti nostata. Ja tämä on fakta.

Vierailija
248/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän itseäni huomaavaisena matkustajana. Lennän paljon, vähintään kerran kuussa, monesti useampia lentoja kuukaudessa.

Kultakortin omistajana varaan yleensä aina varauloskäyntipaikan käytävän vierestä. Joskus kuitenkin lennän niin lyhyellä varoitusajalla, että ne paikat ovat jo menneet. Siinä tapauksessa otan normaalin käytäväpaikan. Ei kyllä tulisi mieleenkään kallistaa istuinta, sen verran ahdasta koneessa on. Hyvä säädettävä niskatuki (ei tyyny) mahdollistaa kyllä nukkumisen istuma-asennossa; muutaman kympin investointi. Pitkät yölennot lennän bisneksessä, jossa penkin saa vaakatasoon häiritsemättä muita.

En myöskään turhaan vaivaa henkilökuntaa, teen tilaukseni kun he ovat kohdalla, tai olen tilannut esim. aamiaiseni etukäteen, jolloin myös saan sen ensimmäisenä ennenkuin kärrytarjoilu alkaa.

Koneeseen menen ensimmäisten joukossa (kultakortin ansiosta), laitan tavarani ylös ja siirryn nopeasti istumaan blokkaamatta käytävää. Lennon aikana tarvitsemani tavarat otan sen jälkeen, kun kaikki ovat paikallaan, jotten aiheuta jonoa käytävälle.

Laskeuduttua nousen käytävälle, annan tilaa omalta riviltäni keski-ja ikkunapaikalta nouseville, jotta he pääsevät ensin ulos. Muuten käy niin, että taaempaa tulevat rynnivät tiiviiksi jonoksi käytävälle vaikeuttaen muiden postumista penkkirivistä. Voi kumpa kaikki ymmärtäisivät tämän.

Lentokone on paikka, jossa todellakin erottaa paljon matkustavat kerran vuodessa lomalle lähtijöistä. Toiset osaavat, toiset eivät.

Vierailija
249/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa tätä keskustelua. Miten lentokoneen penkin kallistaminen voi herättää näin suuria tunteita? Lennän paljon ja mieleeni ei ole edes juolahtanut että kallistamiseni häiritsisi jotakuta tai että itse häiriintyisin edessäni istuvan kallistetusta selkänojasta. Ja että jollekulle juntille käytöstavat merkitsevät sitä että penkkiä ei kallista koneessa... no huhhuh.

Vierailija
250/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.

Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.

Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.

Ihana voimaantumisfantasia. <3

Totuus: et tehnyt mitään. 2. totuus: et tunge pulloa mihinkään etkä tee ensi kerrallakaan yhtään mitään.

Tiedätkö miksi? Selkänojan saa laittaa taka-asentoon, mutta toista matkustajaa ei saa häiritä tuolla tavoin.

Kyseessä ei todellakaan ollut mikään fantasia, vaan totisinta totta 12 tunnin lennolla. Ja tuon pullokikan näin telkkarista, ihan varmana kokeilen sitä. Se on paljon helpompi, kuin 12 tunnin polvien tärisyttely.

Eikä edellä oleva ainakaan mitään valittanut. Mutta kuuden tunnin jälkeen turhauttavasta käyttäytymisestä päätellen veikkaan, ettei hänellä mukavaakaan ollut. Ei se tonttu siltikään nostanu selkänojaansa. Olis varmaan nukkunu paremmin pystyasennossa.

Eri asia olisi ollut, jos hän olisi kohteliaasti kysynyt minulta asiaa, eikä olisi vetänyt loppuun asti sitä tuoliaan.

Mitäs kuvittelet lentoemännän sanovan, kun kerron hänelle, ettei istuimeni selkänoja toimi? Parhaassa tapauksessa pääsisin business-luokkaan istumaan, mutta todennäköisemmin kuitenkin lentoemäntä huomaisi, että edessä istuvan selkänojan liikkuminen on estetty mekaanisesti matkustajan toimesta. Tuosta saisit huomautuksen. AP

Tuskinpa saa. Ainakaan minä en ole koskaan saanut. Ei sinulla tai kellään muullakaan ole oikeutta jyrätä kipeiden jalkojeni päälle. Minun oikeuteni menevät tässä tapauksessa edelle.

Sulla mitään oikeuksia ole estää kallistamasta penkkiä. Joko ostat paikan eturiviltä/business-/ykkösluokasta. JOKAINEN joka on lentokoneessa, voi sen penkin kallistaa. Siinä ei ole takanaolijalla kuule yhtikäs mitään sanottavaa.

Olen itsekin pitkä ihminen(187 cm) pitkillä jaloilla ja toki se on ikävämpää matkustaa pitkiä matkoja, jos edessäolija kallistaa penkkiä. Se nyt kuitenkin vaan kuuluu lentokoneen istuimen ominaisuuksiin. Jos se niin kovasti häiritsee, älä matkusta siellä economyluokassa. Koska sulla ei ole oikeuksia puuttua toisen penkin asentoon.

Vierailija
251/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin kauaa ei koskaan ole tarvinut sitä edessä istujan selkänojaa potkia kun se on jo nostettu ylös. 

Selkänojanpotkijat ja muut supersankarit matkustavat oikeassa elämässä nippusiteissä elleivät osaa rauhoittua :D

Kuule kun polvet on niin länässä, että veri ei kunnolla kierrä jaloissa, niin se penkin potkiminen/tuuppiminen on oikeestaan ainoa keino selvitä matkasta ilman veritulppaa. Aion siis potkia jatkossakin jos tarve vaatii. 

Nimimerkillä "Nippusiteetön"

Koska jalottelemaan ei pääse? Jos sinulla on sairaus, joka pakottaa potkimaan eteenpäin (:D), ei sinun kuulu lentää sellaisilla istumapaikoilla, joissa on tuoli edessä. Ei ole muiden vika sinun sairautesi.

Jos sinulla on sairaus, joka pakottaa kallistelemaan penkkiä, nuin se on sinun ongelma eikä muiden. Pysy kotona.

Oletko joku vähä-älyinen vai mistä päättelit, että minun sairaus pakottaa penkin kallistukseen? Sinulla se outo "sairaus" on joka pakottaa potkimaan eteenpäin. Ihan terve olen ja kallistan penkkiäni, jos siltä tuntuu. Sinun sensijaan ei kuulu lentää, jos tämä sairautesi vahingoittaa muita. Katsos se penkin kallistus kuuluu ihan jokaisen lentokoneistuimen ominaisuuksiin.

Vierailija
252/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopla kirjoitti:

Nopeastihan potksisen vahingossa nilkolle tai teen jotain muuta mulkkua jos joku kallistaa penkkiä kysymättä tai varoittamatta.

Matkustajien potkimisesta saattaa joutua nippusiteisiin.

Niin myös matkustajien jalkojen pahoinpitelystä....

Jalkojen pahoinpitely ::D joo ei tosiaan siitä penkin kallistuksesta seuraa yhtään mitään sille kallistajalle. Ainoastaan nousun/ruokailun/laskun aikana ne pyydetään nostamaan ylös.

Huomaa, että täällä kirjoittelee jotkut avohoitopotilaat hulluja fantasioitaan. Kyllä se tasantarkkaan menee niin, että jos häiriköit edessäolevaa penkinkallistajaa potkimalla/hiuksia repimällä/kaatamalla jotain päälle olet SINÄ se joka siitä vastuuseen joutuu. Onneksi te avohoitopotilaat ette lentämään ole päässeet, eikä kukaan noin oikeasti käyttäydy koneessa.

Ps. Ne penkit ei niin paljoa kallistu, että toisen otsaa edes näkisitte

Vierailija
253/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs te arvon takana istujat meinaatte tehdä, jos edessänne oleva kallistaa penkkiään siksi, koska hänen edessään oleva kallisti? Käyttekö huomauttamassa asiasta myös hänen edessään istuvalle? Monesti tuo on etenkin yölennoilla aikamoinen dominoefekti. Edelleenkin ilman sarvia ja hampaita: kun varaatte lennot, katsokaa heti, onko hätäexit- tai economy comfort -paikkoja saatavilla lisämaksusta. Usein on, eikä lisämaksu ole välttämättä kuin 50-70 euroa! Lähtöportilta saa lisäksi ostettua business-upgradeja muutamalla satasella jopa mannertenvälisille lennoille, jos pituutenne tekee oikeasti lentämisestä ahdistavaa!

Vierailija
254/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopla kirjoitti:

Nopeastihan potksisen vahingossa nilkolle tai teen jotain muuta mulkkua jos joku kallistaa penkkiä kysymättä tai varoittamatta.

Jalkojen pahoinpitely ::D joo ei tosiaan siitä penkin kallistuksesta seuraa yhtään mitään sille kallistajalle. Ainoastaan nousun/ruokailun/laskun aikana ne pyydetään nostamaan ylös.

Huomaa, että täällä kirjoittelee jotkut avohoitopotilaat hulluja fantasioitaan. Kyllä se tasantarkkaan menee niin, että jos häiriköit edessäolevaa penkinkallistajaa potkimalla/hiuksia repimällä/kaatamalla jotain päälle olet SINÄ se joka siitä vastuuseen joutuu. Onneksi te avohoitopotilaat ette lentämään ole päässeet, eikä kukaan noin oikeasti käyttäydy koneessa.

Kieltämättä pistää miettimään, onko monikaan näistä "näin MINÄ tekisin" -mesoojista matkustanut lapsuusaikojensa jälkeen lentokoneessa, kun puhutaan purkan sotkemisesta ja tarjottimen "vahingossa" kippaamisesta edestä istuvan päälle. Mitä hittoa? :D

Vierailija
255/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopla kirjoitti:

Kieltämättä pistää miettimään, onko monikaan näistä "näin MINÄ tekisin" -mesoojista matkustanut lapsuusaikojensa jälkeen lentokoneessa, kun puhutaan purkan sotkemisesta ja tarjottimen "vahingossa" kippaamisesta edestä istuvan päälle. Mitä hittoa? :D

Joo juuri näin. Kyllä jokainen, joka nykypäivänä matkustaa, tietää kuinka vähän ne penkit todellisuudessa edes kallistuu. :D Ja jos siellä alkaa edessäolijaa häiriköimään, on itse kyllä sitten tosiaan aika pian ongelmissa. En ole kyllä koskaan törmännyt lennoilla tuollaiseen käytökseen, eli oikeasti täällä vaan uhoaa ihmiset, jotka eivät koskaan (tai hyvin kauan sitten) ole lentäneet...

Terkuin 70 lentopäivää vuodessa

Vierailija
256/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ihmettelen koko keskustelua. Olen lentänyt usein viimeisten vuosien aikana, myös mannertenvälisiä lentoja, eikä koskaan edessä olevan istuimen kallistus ole ollut ongelma, enkä ole ajatellut omankaan penkin kallistamisen olevan ongelma. Miksi? Koska eiväthän ne penkit edes juurikaan kallistu!! Ei niillä hiuksia saa kenenkään suuhun jos on normaali tukka, elokuvaa voi katsoa vaikka penkki olisi kallistettu edessä, ja jalkatilaa on saman verran. Minusta istuimen säätö on ihan normaali toimenpide varsinkin yölennoilla. Enemmän häiritsee kitisevät lapset ja mahdollisesti liian juopuneet aikuiset ja mahatautiset jotka ramppaavat vessassa. 

Kannattaa näiden hermo kireällä -ihmisten jäädä kotiin. Kun on pitkälle lennolle lähdössä, pitää olla varautunut siihen että lento voi myöhästyä, aika voi tulla pitkäksi, perse ja jalat voi puutua, ei saa nukuttua, ruooka on pahaa yms. Penkin kallistus on pienin murhe ainakin minulle! Pääasia kuitenkin on se että pääsee ihanalle lomalle! 

Silti joka koneeseen lomalennoillakin tuntuu mahtuvan näitä joilla ruuvi on kireällä jo Helsinki-Vantaalla. Kerrankin takanani oleva mies sai hermoraivarin ja alkoi potkia penkkiä kun koneen siipiä pestiin lumesta ja lento viivästyi ehkä 10min. 

Vierailija
257/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän itseäni huomaavaisena matkustajana. Lennän paljon, vähintään kerran kuussa, monesti useampia lentoja kuukaudessa.

Kultakortin omistajana varaan yleensä aina varauloskäyntipaikan käytävän vierestä. Joskus kuitenkin lennän niin lyhyellä varoitusajalla, että ne paikat ovat jo menneet. Siinä tapauksessa otan normaalin käytäväpaikan. Ei kyllä tulisi mieleenkään kallistaa istuinta, sen verran ahdasta koneessa on. Hyvä säädettävä niskatuki (ei tyyny) mahdollistaa kyllä nukkumisen istuma-asennossa; muutaman kympin investointi. Pitkät yölennot lennän bisneksessä, jossa penkin saa vaakatasoon häiritsemättä muita.

En myöskään turhaan vaivaa henkilökuntaa, teen tilaukseni kun he ovat kohdalla, tai olen tilannut esim. aamiaiseni etukäteen, jolloin myös saan sen ensimmäisenä ennenkuin kärrytarjoilu alkaa.

Koneeseen menen ensimmäisten joukossa (kultakortin ansiosta), laitan tavarani ylös ja siirryn nopeasti istumaan blokkaamatta käytävää. Lennon aikana tarvitsemani tavarat otan sen jälkeen, kun kaikki ovat paikallaan, jotten aiheuta jonoa käytävälle.

Laskeuduttua nousen käytävälle, annan tilaa omalta riviltäni keski-ja ikkunapaikalta nouseville, jotta he pääsevät ensin ulos. Muuten käy niin, että taaempaa tulevat rynnivät tiiviiksi jonoksi käytävälle vaikeuttaen muiden postumista penkkirivistä. Voi kumpa kaikki ymmärtäisivät tämän.

Lentokone on paikka, jossa todellakin erottaa paljon matkustavat kerran vuodessa lomalle lähtijöistä. Toiset osaavat, toiset eivät.

Tämä menee nyt ohi keskustelun aiheesta, mutta voisitko suositella hyvää niskatukea. Mieheni matkustaa paljon junalla ja hänellä on sina niskat ja selkä jumissa.

Vierailija
258/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi uskoa tätä keskustelua. Miten lentokoneen penkin kallistaminen voi herättää näin suuria tunteita? Lennän paljon ja mieleeni ei ole edes juolahtanut että kallistamiseni häiritsisi jotakuta tai että itse häiriintyisin edessäni istuvan kallistetusta selkänojasta. Ja että jollekulle juntille käytöstavat merkitsevät sitä että penkkiä ei kallista koneessa... no huhhuh.

Minä en voi taas uskoa, ettei joku tajua, että sen penkin kallistaminen voi todellakin häiritä takana istuvaa.

Vierailija
259/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös ihmettelen koko keskustelua. Olen lentänyt usein viimeisten vuosien aikana, myös mannertenvälisiä lentoja, eikä koskaan edessä olevan istuimen kallistus ole ollut ongelma, enkä ole ajatellut omankaan penkin kallistamisen olevan ongelma. Miksi? Koska eiväthän ne penkit edes juurikaan kallistu!! Ei niillä hiuksia saa kenenkään suuhun jos on normaali tukka, elokuvaa voi katsoa vaikka penkki olisi kallistettu edessä, ja jalkatilaa on saman verran. Minusta istuimen säätö on ihan normaali toimenpide varsinkin yölennoilla. Enemmän häiritsee kitisevät lapset ja mahdollisesti liian juopuneet aikuiset ja mahatautiset jotka ramppaavat vessassa. 

Kannattaa näiden hermo kireällä -ihmisten jäädä kotiin. Kun on pitkälle lennolle lähdössä, pitää olla varautunut siihen että lento voi myöhästyä, aika voi tulla pitkäksi, perse ja jalat voi puutua, ei saa nukuttua, ruooka on pahaa yms. Penkin kallistus on pienin murhe ainakin minulle! Pääasia kuitenkin on se että pääsee ihanalle lomalle! 

Silti joka koneeseen lomalennoillakin tuntuu mahtuvan näitä joilla ruuvi on kireällä jo Helsinki-Vantaalla. Kerrankin takanani oleva mies sai hermoraivarin ja alkoi potkia penkkiä kun koneen siipiä pestiin lumesta ja lento viivästyi ehkä 10min. 

Kukaan 190cm + ei ihmettele että selkänojan kääntö kiilaa jalat huonoon asentoon varsinkin jos sivuilla ei ole tilaa että saisi polvet haralleen.

Vierailija
260/429 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa ollenkaan! Lapsellakin oli kivempaa viime lennolla kun edessä olevan penkki oli kallistettuna, sai hyvin potkittua siihen. Jos ei ois ollut, niin olis ollut vähän vaikeempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän