Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
Kommentit (429)
Maksan ruokailusta lennolla saman kuin muutkin, ja tarjottimeni voi vahingossa kippautua päälaellesi kun torkut edessäni penkkisi kallistaneena. -sorry
Maksan veroja niinkuin muutkin joten minun ei tarvitse osata käyttäytyä!
Tää on hyvä provo koska tää herättää kesustelua
Olen aina oikeassa, sanot mitä sanot
Lensin viimeksi sekä klm:n että air francen koneilla ja molemmissa oli sellaiset penkit, joihin ei vaikuttanut edessä olevan penkin kallistaminen yhtään. Ei ruokailuun eikä leffan katsomiseen.
Lennot oli n 14h ja itse yritän ainakin nukkua, ettei määränpäässä olisi niin kuollut. Ei siellä juurikaan muuta tekemistä ole.
Toivoisin vaan että ennen kuin kallistaa niin tarkastaa onko toisella jotain juotavaa tai läppäri siinä edessä ennen kuin kallistaa. On meinaa ikävästi läppäri jäänyt penkinväliin ja juoman saanut juuri ja juuri pelastettua ettei lentänyt syliin.
Kaikilla on oikeus kallistaa mutta kanssamatkustajia voi myös ajatella. Ja tietysti hyväksyä se että jos kallistaa penkkiä niin edessä oovea voi nojata eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.
Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi
No voi voi. Minullakin on sitten oikeus oikoa jalkojani ja potkia samalla penkkiäsi. Tietenkin vahingossa, minkäs minä jaloilleni mahdan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kai saan sitten haistella hiuksiasi ja letittää hiuksesi haluamalla tavallani? olen myös maksanut paikastani :)
Hiuksiani tai mitään muutakaan minulle kuuluvaa ei tule olemaan puolellasi. Jos joku koskisi hiuksiini, nostaisin siitä todellakin metelin. AP
No jos kallistat penkkiäsi, olet minun puolellani, joten turhaan kitiset ja natiset. Se on voi voi vaan. t. ohis
Vierailija kirjoitti:
Mä kaivan räkää nenästäni ja vaivihkaa tiputtelen muovaamiani räkäpalleroita penkin kippaajien tukkaan ja naureskellen itseksen. ;-)
P.s. Se takana istuva on saattanut maksaa enemmän kuin sinä. Ne liput ei ole aina saman hintaisia kaikille... Newsflash.
Minä kaadan heidän päälleen vettä. Vahingossa tietenkin. Nousee muuten penkki äkkiä ylös...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Penkkinsä taakse kallistavat ovat itsekkäimpiä mulkkuja ja suurimpia ihmisperseitä mitä maa päällään kantaa. Kaikilla pitäisi olla sen verran kokemusta ahtaissa tiloissa matkustamisesta, että ei ainakaan tekisi kanssamatkustajansa olosta entistä tukalampaa.
Miten luulet minun rentoutuvan tai nukkuvan, jos pidän penkkiä pystyasennossa? AP
Ei ole meidän ongelma. Rentoudu ja nuku kotonas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yleensä huomaan jos joku yrittää kallistaa penkkiä ja ryhdyn vastatoimiin.
Pidän vain selkänojaa paikallaan niin kauan kunnes edessä istuva ymmärtää yskän.Ei päättynyt kauhean hyvin, kun tätä yritettiin viimeksi minulle tehdä. ;) Aloin katsoa leffaa ja olin laskemassa mukavuuteni maksimoimiseksi selkänojaani äärimmäiseen taka-asentoon, niin takana istuva urvelo blokkasi selkänojan polvellaan. Huomautin tästä yhden kerran. Seuraava huomautus tulikin matkustamohenkilökunnan suusta, eikä todellakaan minulle. :D Oli kyllä hyvä leffa!
Kumpikohan tässä oli urvelo? Olisit antanu toisen matkustajan olla rauhassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä kallistan penkkiä maltillisesti niin junassa kuin lentokoneessakin, kysyn takanaolijalta muodon vuoksi kohteliaasti, haittaako se häntä. Koskaan ei ole haitannut. :)
...paitsi kerran. Minulla oli selkä kuitenkin silloin niin kipeä, että pakko oli tavuttaa hiukan ja pahoittelin asiaa ja selitin tilanteen. Ei auttanut, alkoi se potkiminen ja muu v*ttuilu. Pakko oli vaihtaa ymmärtäväisen vieruskaverin kanssa paikkoja vieruskaverin ehdotuksesta. Mutta potkijan kaveri oli samanlainen v*ttupää, eli potkinta ja muu ilkeily jatkui. Olipas kivaa. Onneksi särkylääkkeen tuplaaminen vaikutti jossain kohtaa niin sai ne potkijat muuta tekemistä.
Ps. Penkkiä kallistin siis n. 3cm.
Jos kanssamatkustajaa haittaisi kallistaminen, niin kallistaisitko silti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, mikä ongelma se on, jos edessä oleva kallistaa penkkinsä. Ei se penkki taakse päin liiku, vaan se selkänojan yläosa. Ei siis vaikuta jalkatilaan, ja vaikka olisi ihminen miten lihava, ei se läski siellä selkänojan yläkohdalla ole.
Ihmiset, jotka ovat istuneet edessäni, ovat monta kertaa kallistaneet selkänojaa, eikä se ole vaikuttanut matkustamiseeni yhtään.
Jos haluat käyttää sitä pöytää, menee hankalaksi esim. Läppärin kanssa tai ristikon täyttäminen. Jotkut tekee töitä/opiskelee lennon aikana.
Ja jotkut nukkuvat lennon aikana.
Nukkua voi penkki pystyasennossakin. Matkustaessa täytyy ottaa myös muut huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän vain selkänojaa paikallaan niin kauan kunnes edessä istuva ymmärtää yskän.Ei päättynyt kauhean hyvin, kun tätä yritettiin viimeksi minulle tehdä. ;) Aloin katsoa leffaa ja olin laskemassa mukavuuteni maksimoimiseksi selkänojaani
Ai äärimmäiseen taka-asentoon, niin takana istuva urvelo blokkasi selkänojan polvellaan. Huomautin tästä yhden kerran. Seuraava huomautus tulikin matkustamohenkilökunnan suusta, eikä todellakaan minulle. :D Oli kyllä hyvä leffa!
Ai sinä saat maksimoida mukavuutesi toisten kustannuksella? No et todellakaan saa!
Vierailija kirjoitti:
Minä kallistan penkkiä maltillisesti niin junassa kuin lentokoneessakin, kysyn takanaolijalta muodon vuoksi kohteliaasti, haittaako se häntä. Koskaan ei ole haitannut. :)
...paitsi kerran. Minulla oli selkä kuitenkin silloin niin kipeä, että pakko oli tavuttaa hiukan ja pahoittelin asiaa ja selitin tilanteen. Ei auttanut, alkoi se potkiminen ja muu v*ttuilu. Pakko oli vaihtaa ymmärtäväisen vieruskaverin kanssa paikkoja vieruskaverin ehdotuksesta. Mutta potkijan kaveri oli samanlainen v*ttupää, eli potkinta ja muu ilkeily jatkui. Olipas kivaa. Onneksi särkylääkkeen tuplaaminen vaikutti jossain kohtaa niin sai ne potkijat muuta tekemistä.
Ps. Penkkiä kallistin siis n. 3cm.
Anteeksi, mutta mitä hyötyä edes on 3 cm:n kallistuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän vain selkänojaa paikallaan niin kauan kunnes edessä istuva ymmärtää yskän.Ihme juntteja. Mikset sano ystävällisesti, että olisiko mahdollista kallistaa penkkiä vähemmän? Todella törkeää ja epäkohteliasta käytöksesi.
Ihme juntti itse olet, kun kysy takana istuvalta haittaako penkin kallistaminen häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käsittänyt, mikä ongelma se on, jos edessä oleva kallistaa penkkinsä. Ei se penkki taakse päin liiku, vaan se selkänojan yläosa. Ei siis vaikuta jalkatilaan, ja vaikka olisi ihminen miten lihava, ei se läski siellä selkänojan yläkohdalla ole.
Ihmiset, jotka ovat istuneet edessäni, ovat monta kertaa kallistaneet selkänojaa, eikä se ole vaikuttanut matkustamiseeni yhtään.
Kyse on polvitilasta. Ahtaimmissa koneissa polveni ovat kiinni selkänojassa ilman kallistamistakin. En ole läski, vaan pitkäjalkainen. 36 tuumaa lahjepituus. Mutta mun puolesta saa kallistaa. Tuskin selkää painavat polveni ovat niin mukavat sille penkkinsä kallistavallekaan. Kärsitään sitten yhdessä.
Eli toisin sanoen et osaa istua lentokoneessa oikein. Niitä polvia ei katsos pidä 90 asteen polvikulmassa muut kuin täysin idiootit. Me muut osaamme suoristaa jalkamme edessä istuvan penkin alle. :D
Niin esimerkiksi minä pidän polviani suorassa kulmassa, koska silloin viallisiin jalkoihini sattu vähiten....-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.
Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.
Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.
Ihana voimaantumisfantasia. <3
Totuus: et tehnyt mitään. 2. totuus: et tunge pulloa mihinkään etkä tee ensi kerrallakaan yhtään mitään.
Tiedätkö miksi? Selkänojan saa laittaa taka-asentoon, mutta toista matkustajaa ei saa häiritä tuolla tavoin.
Kyseessä ei todellakaan ollut mikään fantasia, vaan totisinta totta 12 tunnin lennolla. Ja tuon pullokikan näin telkkarista, ihan varmana kokeilen sitä. Se on paljon helpompi, kuin 12 tunnin polvien tärisyttely.
Eikä edellä oleva ainakaan mitään valittanut. Mutta kuuden tunnin jälkeen turhauttavasta käyttäytymisestä päätellen veikkaan, ettei hänellä mukavaakaan ollut. Ei se tonttu siltikään nostanu selkänojaansa. Olis varmaan nukkunu paremmin pystyasennossa.
Eri asia olisi ollut, jos hän olisi kohteliaasti kysynyt minulta asiaa, eikä olisi vetänyt loppuun asti sitä tuoliaan.
Mitäs kuvittelet lentoemännän sanovan, kun kerron hänelle, ettei istuimeni selkänoja toimi? Parhaassa tapauksessa pääsisin business-luokkaan istumaan, mutta todennäköisemmin kuitenkin lentoemäntä huomaisi, että edessä istuvan selkänojan liikkuminen on estetty mekaanisesti matkustajan toimesta. Tuosta saisit huomautuksen. AP
Tuskinpa saa. Ainakaan minä en ole koskaan saanut. Ei sinulla tai kellään muullakaan ole oikeutta jyrätä kipeiden jalkojeni päälle. Minun oikeuteni menevät tässä tapauksessa edelle.
Vierailija kirjoitti:
Ja minulla on oikeus pitää paikallani jalkojani juuri niinkuin haluan, esimerkiksi niin, että edessä olevaa penkkiä ei valitettavasti voi kallistaa koska jalkani blokkaavat sen 😊
Juuri näin. Jos minun täytyy pitää jalkojani juuri siinä asennossa ettei niitä särje, niin ei lentoemäntä sille mitään mahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kallistaa penkkinsä mun edessä, niin mä potkin sitä ihan tarkotuksella. Oon maksanut paikastani niin saan tehdä mitä haluan.
No mä toivon, että kirjoituksesi on provo. "Oon maksanut paikastani niin saan tehdä mitä haluan" mä olen maksanut monista asioista, enkä saa tehdä kaikkea mitä haluan.
En todellakaan tajunnut, että tämä asia on näinkin iso ongelma suomalaisille. Toki, minuakin ärsyttää, jos lennän pitkää matkaa välillä economyluokassa ja edessäolija vetää kysymättä, varoittamatta penkkinsä ihan alas. Olen pitkä, 179 cm ja jalkani ovat todella pitkät (189 cm pitkällä miehelläni on saman pituiset jalat kuin minulla....) ja kyllä se olisi helpompi istua, jos edessäolija ei kaada penkkiä syliin.
On sitä välillä juotavatkin kaatunut päälle, kun varoittamatta pamautetaan penkki syliin, mutten silti ole KOSKAAN alkanut riehumaan/osoittamaan mieltäni tällaisesta kenellekään. Tottakai olen tämän seurauksena kaatanut oman tuolini taaksepäin, jotta olisi edes hieman mukavampi lentoasento. Olen kuitenkin aina ensin kysynyt takanaolijalta, onko se ok - KOSKAAN ei ole ketään haitannut, eikä kukaan ole koskaan rynkytellyt tuoliani tai tehnyt mitään muutakaan lapsellista.Valitettavasti jokaisella on ihan oikeus laskea se penkki ala-asentoon, mutta takanaolijalla sen sijaan ei ole oikeutta alkaa tästä osoittamaan mieltään.
N24
Kyllä on. En minä huvikseni valita vaan ihan koska on syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tilannetajun puutetta jos näkee että takana istuu pitkä ihminen ja siihen kallistaa selkänojansa. No juntti on juntti ja sellaisella on varmasti muitakin ongelmia elämässään.
On tilannetajun puutetta mennä istumaan karjaosastolle, jos pituus on ongelma.
Mistä näitä urpoja tulee. On paljon lentoja joihin ei saa sitä parempaa paikkaa edes rahalla.
Jos et ole koskaan kuullut varauloskäyntipaikasta, olet ehkä tässä itse se urpo. 😂
Ja tälle paikalle ei ole yhtään tunkua?
Toisaalta, selkänojaa saa kallistaa. Toisaalta, pitää ottaa huomioon muut ihmiset. Molemmin puolin.