Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksan lentolipusta saman hinnan kuin muutkin, joten kallistan penkkini taka-asentoon kun haluan

Vierailija
26.12.2016 |

Ja tätähän ei voi kukaan tulla kieltämään. Moni takanani istuva honkkeli on tosin yrittänyt itkeä asiasta lentoemännille, mutta he ovat vain joutuneet toteamaan, että kaikilla on lupa laittaa penkkinsä taka-asentoon, pois lukien nousut, laskut ja ateriat.

Vuosi vaihtuu taas ulkomailla, ja toivon sellaista +190-senttistä urveloa taakseni mäkättämään ja itkemään, kun polviin koskee. :D T: 161 cm judomimmi

Kommentit (429)

Vierailija
181/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kapasiteetti

Vierailija
182/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin kauaa ei koskaan ole tarvinut sitä edessä istujan selkänojaa potkia kun se on jo nostettu ylös. 

Selkänojanpotkijat ja muut supersankarit matkustavat oikeassa elämässä nippusiteissä elleivät osaa rauhoittua :D

Kuule kun polvet on niin länässä, että veri ei kunnolla kierrä jaloissa, niin se penkin potkiminen/tuuppiminen on oikeestaan ainoa keino selvitä matkasta ilman veritulppaa. Aion siis potkia jatkossakin jos tarve vaatii. 

Nimimerkillä "Nippusiteetön"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exit-paikkoja ei todellakaan ole aina saatavilla eikä kaikilla lennoilla tai lentoyhtiöissä niitä voi  varata etukäteen. Bisnes-luokka on liian kallis eläkeläiselle, joka lentää kuusi kertaa vuodessa etelän loma-asunnolle. Exit-paikkoja ei myöskään anneta aivan kaikille; ei raihnaisille, huonosti liikkuville tms. 

Monilla ei ole lennoilla mitään käytöstapoja. Esim. jo lähdössä erottaa ne nirppanokat, jotka voivat muodostua ongelmaksi: juoksutetaan kuumassa koneessa henkilökuntaa etsimään tyynyjä ja peittoja  kolmen tunnin päivälennolla, peitot rytätään sitten minne sattuu. Seistään käytävällä rupattelemassa pehva jonkun nenässä. Säilötään tarjottimelta ylijäänyttä ruokaa käsilaukkuun ja istuintaskuun. Kailotetaan kovaäänisesti koko lentomatka, tietenkin käytävän yli kaverille.

Eniten tätä on tietenkin lomalennoilla, mutta kyllä reittilennoillakin osataan.

Ai niin, ja ne lomalentojen ikuiset sankarit, jotka tulevat koneeseen narutopeissa ja shortseissa talvellakin ja erottuvat kentällä hyvin pukeutuneista kanssamatkustajista kuin huutomerkki. 

Vierailija
184/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin se periaate että potkin ja tönin penkkiä niin kauan että kallistaja nostaa sen ylös.

Vierailija
185/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ei onneks haittaa sit, et potkin sun penkkiä kun mun polvet nyt vaan on siel sun penkissä ja vaihtelen asentoa ja saatan "vahingossa" estää sun nukkumisen ja rentoutumisen. Lisäks nousen usein jaloittelemaan siitä syystä ja otan tukea ylös kiemurtelemiseen sun penkistä enkä katso jääkö hiukset väliin. Oon maksanut lippuni ja jos sä satut tuleen mun puolelle nii voi voi.

Vierailija
186/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa taas muistui mieleen, että suurin osa palstalle kirjoittavista provoaa tai elää haavemaailmassa. Oikeasti penkin kallistaminen ei juurikaan häiritse takana istuvaa muulloin kuin ruokailun aikana. Eivätkä penkit tule niin alas, että edessä istuvan hiuksiin pääsisi luontevasti käsiksi. Kirjoittajat eivät vaan tiedä tätä, koska eivät ole koskaan lentokoneessa istuneetkaan.

ps. Jos vaadit normaalia enemmän tilaa itsellesi, ota paikka hätäuloskäynnin kohdalta tai eturivistä.

Provoaa persjalkainen tappi. Mihin laitan sen eturivissä istuvan henkilön jonka paikalle haluan? Survotaanko vessaan.

Jos olisit ikinä matkustanut lentokoneella, tietäisit että nimellisellä rahallisella korvauksella saa valita haluamansa paikan. 

Persjalkaisille lentäminen varmasti onkin tuskallista, kun jalat eivät riitä lattiaan asti vaan roikkuvat reisien varassa ja verenkierto estyy. Siitä minulla ei ole kokemusta, omat jalkani ovat huomattavasti keskivertosuomalaista pidemmät. Lentokoneeseen olen aina mahtunut tuskattomasti istumaan (en ole ylipainoinen).

Vierailija
187/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin se periaate että potkin ja tönin penkkiä niin kauan että kallistaja nostaa sen ylös.

Sinulla onkin sitten mukavat lentomatkat. Penkin potkiminen ja töniminen sellaisella voimalla, jota jaksaa jatkaa pari - kymmenen tuntia putkeen, ei edes tunnu pahalta edessä istuvasta :D.

Vierailija
188/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin kauaa ei koskaan ole tarvinut sitä edessä istujan selkänojaa potkia kun se on jo nostettu ylös. 

Selkänojanpotkijat ja muut supersankarit matkustavat oikeassa elämässä nippusiteissä elleivät osaa rauhoittua :D

Kuule kun polvet on niin länässä, että veri ei kunnolla kierrä jaloissa, niin se penkin potkiminen/tuuppiminen on oikeestaan ainoa keino selvitä matkasta ilman veritulppaa. Aion siis potkia jatkossakin jos tarve vaatii. 

Nimimerkillä "Nippusiteetön"

Koska jalottelemaan ei pääse? Jos sinulla on sairaus, joka pakottaa potkimaan eteenpäin (:D), ei sinun kuulu lentää sellaisilla istumapaikoilla, joissa on tuoli edessä. Ei ole muiden vika sinun sairautesi.

Vierailija
189/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kallistetaan kaikki, niin kaikilla on epämukavaa!

Vitsit kun ap on nero.

Vierailija
190/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua ei onneks haittaa sit, et potkin sun penkkiä kun mun polvet nyt vaan on siel sun penkissä ja vaihtelen asentoa ja saatan "vahingossa" estää sun nukkumisen ja rentoutumisen. Lisäks nousen usein jaloittelemaan siitä syystä ja otan tukea ylös kiemurtelemiseen sun penkistä enkä katso jääkö hiukset väliin. Oon maksanut lippuni ja jos sä satut tuleen mun puolelle nii voi voi.

Niin kauan kun pysyn omassa penkissä, kallistetussa tai ei, olen kuule ihan omalla puolellani. Kerrankin kun hipaset mua, niin kuulet kunniasia.

Kerran joku luuseri suomituristi yritti ilmeisesti "kouluttaa" minua, kun tuolini satuin laskemaan ala-asentoon kaukolennolla. Siellä niin puhistiin ja potkiittiin että. Kerran huomautin ystävällisesti asiasta henkilölle, mutta sama meno jatkui hetken päästä. Oli sitten pakko kannella lentoemännälle tästä keskenkasvuisesta luuserista. Sai muuten lentoemännältä tiukat sanat eikä sen jälkeen enää potkiminen ja heiluttelu jatkunut, puhina sen sijaan kylläkin mutta sehän ei minua haitannut.

Vierailija
191/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa taas muistui mieleen, että suurin osa palstalle kirjoittavista provoaa tai elää haavemaailmassa. Oikeasti penkin kallistaminen ei juurikaan häiritse takana istuvaa muulloin kuin ruokailun aikana. Eivätkä penkit tule niin alas, että edessä istuvan hiuksiin pääsisi luontevasti käsiksi. Kirjoittajat eivät vaan tiedä tätä, koska eivät ole koskaan lentokoneessa istuneetkaan.

ps. Jos vaadit normaalia enemmän tilaa itsellesi, ota paikka hätäuloskäynnin kohdalta tai eturivistä.

Provoaa persjalkainen tappi. Mihin laitan sen eturivissä istuvan henkilön jonka paikalle haluan? Survotaanko vessaan.

Jos olisit ikinä matkustanut lentokoneella, tietäisit että nimellisellä rahallisella korvauksella saa valita haluamansa paikan. 

Persjalkaisille lentäminen varmasti onkin tuskallista, kun jalat eivät riitä lattiaan asti vaan roikkuvat reisien varassa ja verenkierto estyy. Siitä minulla ei ole kokemusta, omat jalkani ovat huomattavasti keskivertosuomalaista pidemmät. Lentokoneeseen olen aina mahtunut tuskattomasti istumaan (en ole ylipainoinen).

Esim. noin kolmasosa vuonna 2016 tekemistäni lennoista ei ole ollut mahdollista saada /ollut vapaana parempaa paikkaa. Olen jopa siirtänyt lentoani aikaisemmalle päivälle monta kertaa että sain tilavamman paikan silloin kun aikatauluni on vaan sen sallinut. Joihinkin kohteisiin olen valinnut yhtiön jolla tilavammat jalkatilat vaikka välilaskun kautta. Paluulennoilla sama. Matkapäiviä n. 90/2016.

Terv. 192cm. ei persjalka jota lentäminen on alkanut vituxx@m@@n.

Vierailija
192/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki AV:n käyttäjät  menee samaan paskaan provoon. Huoh.......................

Vierailija
193/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeastihan potksisen vahingossa nilkolle tai teen jotain muuta mulkkua jos joku kallistaa penkkiä kysymättä tai varoittamatta.

Vierailija
194/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan lippini joten voin pieraista penkkiä kallistan naaman edessä.

Vierailija
195/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista vain. Viimeksi edessä olevan kaverin ei paljon tarvinnut yölennolla nukkua, kun jalat hytkyi ikävästi selkänojaa vasten musiikin tahdissa.

Kaveri ei valittanut polvesta selässä, enkä minä valittanut ahtaasta tilasta. Silti uskon, että edellä olevaa harmitti asia enemmän.

Ensi kerralla tungen saman tien pullon niin, ettei sitä selkänojaa saa taakse. Siinähän on.

Miten tuo pullokikka toimii? Tähän asti mä oon joutunu vaan odottamaan, kun menee käymään vessassa että pääsen pamauttamaan penkin takas ylös :) Mulkerot, yleensä 55+ räsäyttää penkkinsä alas just ennen ruokailua - i love you.

Vierailija
196/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä vaan penkki, jos istun sun takana. Ei mahdu jalat oikein penkki suoranakaan. Mutta sen jälkeen mikään ei estä mua rummuttelemasta sun niskatyynyä. Jaksan taputella pitkään, joten et kai kuvittele, että tyydyn noin itsekkään paskiaisen alistettavaksi? Sattumalta just viime lennolla Kiovasta Hkiin poistettiin kaksi henkilöä ennen lähtöä, kun tuli häikkää käsittääkseni käsinojista, kuka ne saa omia. Poliisit kävi kuumakallet ulostamassa ja matkaan päästiin reilu puoli tuntia myöhässä. Kauanko uskoisit että jaksaisit kuunnella niskassasi mun iloista epärytmikästä penkin heiluttelua?? Jos sulla palaa pinna, niin voi tulla iso lasku...  

Vierailija
197/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopla kirjoitti:

Nopeastihan potksisen vahingossa nilkolle tai teen jotain muuta mulkkua jos joku kallistaa penkkiä kysymättä tai varoittamatta.

Matkustajien potkimisesta saattaa joutua nippusiteisiin.

Vierailija
198/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan hyvän vinkin pitkäkoipisille. Lentokoneen selkänoja on hyvin ohut ja taipuisa eteen päin. Jos edessä istuja kaataa selkänojan ala-asentoon, paina selkänojaa polvillasi eteenpäin. Saat painettua sen helposti hieman etukenoon, eli suoremmaksi kuin normaali asennossa olevat penkit.

Sellaiset jalkaprässifantasiat siellä. :D Voin lyödä 500 euroa vetoa, ettet saa työnnettyä taakse kallistettua penkkiä etuasentoon aiheuttamatta lentoyhtiölle satojen eurojen laskua hajotetusta selkänojasta. :D

Kyllä se vain taipuu, eikä mene rikki. Selkänoja on tehty turvallisuussyistä taipuisaksi.

Kannattaa kokeilla, on huvittava katsella kun edessäistuja ei yleensä hiffaa aluksi mitä tapahtuu kun istuukin selkä kumarassa eteen päin kun penkin yläosa taipuu. Asento on epämiellyttävä ja selkänoja nousee ylä asentoon aika nopesti.

Ylä_asento

Vierailija
199/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista ihan vapaasti mun puolesta, ei häiritse lainkaan.

Sama täällä. Ostan riittävästi jalkatilaa.

Vierailija
200/429 |
27.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takanasi istuva on maksanut saman hinnan lentomatkasta kuin sinäkin, joten hänellä on oikeus istua joutumatta rusikoiduksi polvistaan.