Miksi varakkaita vihataan?
Mikseivät varakkaat saisi iloita aikaansaannoksistaan, ja ovat he solidaarisia köyhiäkin kohtaan. Maksavat kiltisti veronsa.
Kommentit (11)
En vihaa sitä, että joku varakas ja omistaa hienon veneen, kodin, auton...
Valitettavasti kaikki tuntemani tosi varakkaat on ihmisenä luonteeltaan ylimielisiä ja v...maisia. Sellaista vihaan.
Nalle oli kaikkien suosikki, kunnes alkoi haukkua köyhiä tuomassa hiekkaa hänen pankkinsa lattialle.
Minä muuten oikeasti kävin karistelemassa hiekat kengistäni Nallen pankin lattialle ja lopetin tilin, joka oli vuokravakuustili, josta takuuvuokrani kiellettiin minulta. Sori hanibeibi, nostin ne rahat ja käytin hyväkseni!
Vasemmiston ikuinen polttoaine, kateus😂
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston ikuinen polttoaine, kateus😂
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Nalle oli kaikkien suosikki, kunnes alkoi haukkua köyhiä tuomassa hiekkaa hänen pankkinsa lattialle.
Minä muuten oikeasti kävin karistelemassa hiekat kengistäni Nallen pankin lattialle ja lopetin tilin, joka oli vuokravakuustili, josta takuuvuokrani kiellettiin minulta. Sori hanibeibi, nostin ne rahat ja käytin hyväkseni!
Sillon kun pankista sai vielä palvelua ja oli noita konttoreita, niin tää nettipankki oli tekemässä tuloa ja sillon oli just joka kuudennella nettipankki ja se kasvo koko aika. Mun ex naapuri meni pankkiin jotain lainajuttuja tai jotain sellasta hoitamaan ja se sai niin paskaa kohtelua, että se tyylii naurettiin pihalle sieltä. Naapuri oli niin järkyttynyt siitä, että se ei edes tajunnu lopettaa tiliään siellä. Se meni ihan sekasin siitä kohtelusta.
Se jätkä voitti lotosssa 7 oikein sit muutaman viikon päästä ja ne rahat meni nordean tilille. Se käveli pankkiin, niin sen pankinjohtaja oli suu virneessä ja tervetuloa tervetuloa sähän oletkin ollu meille aina hieno asiakas. Naapuri oli ollu siinä, että aijaa, mut naurettiin veks täältä viimeks kun kävin. Se lopetti tilin nordeassa ja miljoonat siirty toiseen pankkiin.
Toisessa pankissa se joi konjakit johtajan kanssa ja sai kaikki kortit mitä tartti ja ja keikenlaisia neuvoja. Se kerto että mielikuvituksella ei ole rajaa, kun joku alkaa nuolee hanuria.
Kitisevät veroista, mutta eivät ole valmiita maksamaan työntekijöilleen sellaista palkkaa, että sillä tulisi toimeen ilman yhteiskunnan maksamia tukia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tulee paljon ulkomaalaisia joilla hiekkaa sandaaleissa, mutta he nostavat Suomen talouden.
Vierailija kirjoitti:
Kitisevät veroista, mutta eivät ole valmiita maksamaan työntekijöilleen sellaista palkkaa, että sillä tulisi toimeen ilman yhteiskunnan maksamia tukia.
Teetin juuri ison remontin. Maksoin just sen mitä työväki laskutti. Luuletteko, että varakkailla on aikaa tai mielenkiintoa miettiä mitä muuta maksaisivat?
> Mikseivät varakkaat saisi iloita aikaansaannoksistaan, ...
Tässä tehdään nyt se väärä oletus, että varakkuus olisi seurausta jonkin aikaansaamisesta. Eivät varakkaat usein ole tehneet sen enempää tai merkittävämpää työtä kuin köyhät, vaan kyse on onnesta ja oikeassa paikassa oikeaan aikaan olemisesta.
Jonkun hölmön pelin kirjoittaja myy pelinsä miljoonilla suurelle yhtiölle, jonka jälkeen peruspalkalla oleva duunari jatkaa sen kehittämistä. Sijoittamalla rikastunut taas kerää muiden tekemästä työstä voitot itselleen.
Eihän esimerkiksi Elon Musk itse niitä tuotteita ja firmoja, joista hän on kuuluisa, kehitellyt. Hän osti osakkeita ja antoi itseään lahjakkaampien insinöörien tehdä sen vaikeimman eli kehitystyön.
En todellakaan "vihaa" varakkaita. Esimerkiksi Tim Cook vaikuttaa miellyttävältä persoonalta. Toki hänenkin sanomisensa pitää laiitaa siihe kontekstiin, että ymmärtää hänen ajavan Applen etuja. Varakkuus ei minun kirjoissa oikeuta idiotismiin ja huutelemaan somessa typeryyksiä sen enempää kuin mikään muukaan.
Ei kai kaikkia vihata? Ehkä jos henkilö kyykyttää muita, se herättää epäilyksiä eli kannattaa orjatyötä tms. Onko näkemys mustavalkoinen vai väriä siinä, että jokainen voi valita elämänsä sisällön paremmin.