Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinillä ollut isovanhemmilla jouluaterialla roikkuvat korvikset, appiukko nolasi teinin jutuillaan

Vierailija
26.12.2016 |

No appiukon mielestä kaikki "killuttimet" ja metalli ihmisessä on turhaa ja naurettavaa. 13-vuotiaalla oli roikkuvat hopeakorvikset. Appiukko oli koko illan laukonut typeriä "vitsejään" suvun läsnäollessa

"öhöhöööhhö onkos sinulla avainniput korvissa, onhan se tietysti kätevää niin"
"Nyt jos menisit pyhäjärveen seisomaan niin kyllä tulisi saalista höhöhöhö"
"Varo nyt tai nuo uivat kohta siinä perunasalaatissa kun vähän kumarrut vielä"

Tyttö oli ollut niin vaikeana että oli melkein itkenyt. Kukaan aikuinen ei ollut puuttunut tähän ilkeilyyn, mitä mieltä?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse puuttunut ilkeilyyn?

Vierailija
2/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä ukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat lapsesi pukeutua sopimattomasti?

Vierailija
4/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut siellä vaan katsomassa omaa isääni vanhainkodissa. Teini kertoi tästä vasta jälkeenpäin kotona.

Ap

Vierailija
5/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli aina vähän samanlainen ja kyllä se on jonkinlaiset arvetkin jättänyt kun kumminkin joka päivä piti tekemisissä olla. Vaikeutti todella paljon naiseksi kasvamista. Sitten miehet täällä itkee kun naiset ei ole naisellisia vaikka osa miehistä sen ihan itse myös sabotoi :(

Vierailija
6/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska AP ei itse ollut paikalla, sehän käy ilmi tekstistä.

Vierailija
7/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon puheet olivat typeriä, mutta tuliko teinille täytenä yllätyksenä appiukon suhtautuminen korvakoruihin? Vai oliko se jo etukäteen tiedossa, ja teini halusi tarkoituksella provosoida appiukkoa pukeutumalla tavalla, jonka tiesi ärsyttävän appiukkoa?

Muut aikuiset todennäköisesti ajattelivat, että puheet ja asian vatvonta vain pitkittyvät, jos he puuttuvat niihin.

Vierailija
8/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt pientä läppää pitää kestää.

Vierailija
9/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just sellaiselta mitä omassa suvussani sekä vanhemmat että isovanhemmat tekivät. Ja ihan täysin selvinpäin.

Omalja kohdalla vähensin yhteydenpitoa sukuuni.

Käsittämätöntä, että tuollaista käytöstä on edelleenkin vanhempien ja isovanhempien keskuudessa. Ehkäpä hekin jossain vaiheessa ihmettelevät, että miksiköhän sukulaiset eivät enää tule käymään jouluna.

Vierailija
10/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen kantaa itse vastuun puketumisestaan ja helyistään. Jos ne korvakorut ovat kuin kalastuksessa käytettävät perhot, niin se 13v otti ihan itse riskin, että joku siitä huomauttaa. Meillä on olemassa tietyt yleisesti hyväksytyt (vanhoilliset?) etikettisäännöt, joihin kuuluu esim. se, että päiväkäytössä korvakorut eivät ole huomiotaherättävän isoja/runsaita. Appiukko vanhana kääkkänä huomautti asiasta, joka hänen sukupolvelleen oli itsestäänselvyys.

Vierailija
11/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut siellä vaan katsomassa omaa isääni vanhainkodissa. Teini kertoi tästä vasta jälkeenpäin kotona.

Ap

Missä teinin isä oli?

Vierailija
12/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samanlainen mummo. Joten aina kun mentiin kylään lätkäisin kunnon meikit naamaan, isot korut päälle ja lion vielä lyhyen mekon ja korkkarit. :) Tätä olen tehnyt nyt melkeen kymmenisen vuotta ja olen nyt 23-vuotias. Ei enää jaksa mummo leukojaan louskuttaa.

Vierailija
13/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koskaan, koskaan kun sinä ole paikalla, appi ei puhu noin? Enpä usko.

Vierailija
14/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti apellasi on vähän tylsä elämä.

Vierailija
15/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apen mielestä olit antanut lapsen pukeutua h*oramaisesti, niin nuorelle ei vielä SOVI isot killuttimet korviin, paitsi ehkä diskoon. Ei appikaan osannut käyttäytyä, mutta kuitenkin. Itse katson etiketin kuninkaallisilta, heillä on hyvä tyyli. Paitsi että polvihousuja ei meillä poika käytä :D

Vierailija
16/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi pipo pojalla sisätiloissa.

Vierailija
17/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo nyt ei ole mitenkään kamalaa kommentointia. Olen itse kuullut paljon pahempaa, joutunut tappelemaan äitini veljien kanssa seksuaalisesta ahdistelusta yms. Äitini oli myös nössö joka ei uskaltanut minua puolustaa, ja yrittipä vielä opettaa minulle, että on väärin lyödä takaisin jos minua lyödään ekana.

Lapsukaisellasi on asiat tosi, tosi hyvin jos tuollaisista kevyistä kommenteista voi itkua vääntää tulemaan. Itselleni tullut mieleenkään kertoa yhtäkään ongelmistani äidilleni. Hän olisi vain suuttunut kun rasitan häntä turhaan. Olette onnellinen perhe. Kannattaa olla kiitollinen!

Vierailija
18/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vittu edes jaksaa kuunnella tuollaista? Ihankuin joku metsäläinen tullut ihmisten ilmoille mölyämään ja näkee ensi kertaa korvakorut.

Joku roti vanhusten kunnioittamiseen, kyllä tuollaiselle pölvästille voi vaikka karjaista että turpa kiinni.

Vierailija
19/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt pientä läppää pitää kestää.

Tässä on kiteytettynä suomalainen nöyryyttämällä kasvattamisen idea. Lapsia nöyryytetään ja saatetaan naurun alaiseksi koska minuakin nöyryytettiin ja saatettiin naurun alaiseksi. 

Oli mm. suuri vitsi lähettää lapsi naapuriin lainaamaan jotakin keksittyä tavaraa jotta naapuritkin saivat osallistua kasvatustyöhön. 

Vierailija
20/141 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo nyt ei ole mitenkään kamalaa kommentointia. Olen itse kuullut paljon pahempaa, joutunut tappelemaan äitini veljien kanssa seksuaalisesta ahdistelusta yms. Äitini oli myös nössö joka ei uskaltanut minua puolustaa, ja yrittipä vielä opettaa minulle, että on väärin lyödä takaisin jos minua lyödään ekana.

Lapsukaisellasi on asiat tosi, tosi hyvin jos tuollaisista kevyistä kommenteista voi itkua vääntää tulemaan. Itselleni tullut mieleenkään kertoa yhtäkään ongelmistani äidilleni. Hän olisi vain suuttunut kun rasitan häntä turhaan. Olette onnellinen perhe. Kannattaa olla kiitollinen!

Ootko sä se sama joka neuvoit mua eilen mun ketjussa olemaan hymyilevä, onnellinen emäntä, kun minua loukkaava äitini tulee käymään? Jos oot, niin oookkkei....