Siis pitääkö noille kaduilla kierteleville ruusukauppiaille maksaa jotakin kun tyrkyttävät pyytämättä ruusun käteen?
Ja kun sitä yrittää antaa takaisin, osoittelevat laukkua koura ojossa? Voiko vain otaa sen annetun ruusun ja kädellä tiehensä.
Kommentit (75)
Ei ainakaan pudä ottaa kukkaroa esiin, sillä kerjäläinen on aina tilaisuuden tullen myös varas. Ei millään pahalla, niin se vain on. Jos on tapana antaa kerjäläisille rahaa, varataan pikkurahaa taskuun sitä varten.
Miksei kansasta kaikki tajua, että tuo on rikollisjärjestöjen täsmäorganisoitua toimintaa, kun täällä oleskelevat osan vuodesta? Vaikka kuinka valistetaan, niin aina joku kaivaa kuvetta. Koko Romanian ottaminen EU:hun oikein itki ennustusta tästä. Sitten joku mies ostaa vielä seksiä noilta aliravituilta paritettavilta naisilta.
Maailmalla liikkuessa on tosiaan ihan viisasta pitää pikkuhiluja taskussa. Joskus on helpompi päästä eroon roskasakista niillä. Lompakkoa ei ikinä pidä kaivaa esiin.
Vierailija kirjoitti:
Heitä maahan.[/
Aiva näin. Ei mitään syytä yrittää antaa kukkaa takaisin.Kun tulevat koskettamaan, huuda kurkku suorana poliisia. Aggressiivinen kaupustelu ja kerjääminen, jossa rikotaan sinun henkilökohtaista koskemattomuuttasi ja tilaasi, ei ole laillista.
Siksihän ne lääppivät, jotta pääsisivät koruihin ja lompakoihin käsiksi. Jos joku jää kiinni, on omaisuus jo kolmannella osapuolella, joka lähtee heti käpälämäkeen.
Mikäli romani lähestyy, niin tosiaan älämölö ja mekkala pystyyn välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Osa noista otti vielä lapsia ja koiria mukaan. Yllättäen katosivat nämä säälitehosteet katukuvasta, kun kerrottiin molempien huostaanotosta, mikäli touhu jatkuu.
Ranskassa nuo säälitehosteet ovat täydessä käytössä. Pienet lapset kadulla ja vanhemmat vääntävät naamalleen tekokärsivän ilmeen.
Voi ei taasko niitä pyörii täällä Suomessa?? Viimeksi näin Tampereella vajaa 10 vuotta sitten. Luovuttivat pian, koska ihmiset kyllästyivät eivätkä ne saaneet siitä tarpeeksi rahaa. Älkää nyt herranjumala antako mitään rahaa niille ja tukeko rikollisjärjestelmää! Taustalla mahdollisesti räikeää ihmiskauppaa.
Näin niistä pääsee tälläkin kertaa eroon: Kun kerjäläiseukko iskee kukan käteesi, katkaise kukka tai heitä se maahan. Ei mitään armoa. Niiden ryysyläisten täytyy tajuta, että tässä maassa maksetaan veroja ja veroilla rahoitetaan vähävaraisten sosiaaliturva. Ne, jotka eivät ole oikeutettuja sosiaaliturvaan (eli laittomat kerjäläiset), eivät saa oleskella tässä maassa. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Niitä kutsutaan romanikerjäläisiksi. Sylje maahan, jos et naamalle kehtaa ja toivota pikaista paluuta kotimaahan. Rahaa ei pidä ikinä antaa. Silti näkee välillä, että joku zuvaggi mahdollistaa niiden rikollisen loisimisen täällä. Jos ei olisi lainkaan tuloja, ei Suomi paljon kiinnostaisi.
Minne kotimaahan? Ovat ihan suomalaisia kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä kutsutaan romanikerjäläisiksi. Sylje maahan, jos et naamalle kehtaa ja toivota pikaista paluuta kotimaahan. Rahaa ei pidä ikinä antaa. Silti näkee välillä, että joku zuvaggi mahdollistaa niiden rikollisen loisimisen täällä. Jos ei olisi lainkaan tuloja, ei Suomi paljon kiinnostaisi.
Minne kotimaahan? Ovat ihan suomalaisia kuule.
Ootko vähän tyhmä? Tai sitten trolli, mutta kerrotaan nyt, jos tällä palstalla pyörii jotain blondeja 15v bimboja:
Romania on maa Euroopassa. Romaniasta tulee Suomeen romanialaisia kerjäläisiä, joilla ei todellakaan ole Suomen kansalaisuutta eivätkä osaa yhtään Suomea. Nämä romanialaiset ovat ihan eri asia kuin Suomessa yli 100 vuotta kansalaisten verorahoilla elätetyt, hyväosaiset manne-romanit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törmäsin Espanjassa sellaiseen kerjäläisilmiöön, jossa afrikkalaiset miehet päivystävät ilta-aikaan parkkipaikoilla ja kadun varsilla ja viittilöimällä ohjaavat parkkiruutua etsiviä autoja vapaille paikoille. Tästä "palvelusta", halusi sitä tai, pitäisi antaa korvaus. Pari kertaa apu oli tervetullutta, mutta useammin näistä huutavista ja huitovista itseoppineista liikenteenohjaajista oli vain haittaa. Varsinkin, jos parkkipaikka on puolityhjä, ei siinä ulkopuolista apua parkkiruudun löytämisessä tarvita.
Minä ajoin aina eri paikkaan mitä viittilöivät. Siinähän tulivat käsi ojossa rahaa pyytelemään siitä huolimatta. Tuossahan on idea saada lompakko tuntemaan itsensä kiitollisuuden velkaiseksi ja antamaan rahaa.
Monessa paikassa voi olla auton kyljessä muutama naarmu jos et maksa suojelurahaa.
En ota ruusua, jos huomaan ajoissa, en mene heidän suuntaansa, vaihdan kadun puolta jne. Jos tulevat ihan liki, pidän lompakosta kiinni, otan tylyn ilmeen ja sanon poliisi napakalla äänellä.
Kerran kirjastossa mulle annettiin ruusu käteen. Aloin puhumaan vaan suomeksi ilahtuneena "oi kiitos, ihanaa, en olekaan saanut ruusua pitkään aikaan".. Sen jälkeen vaan repi multa sen kädestä ja lähti juoksemaan pois, kun näki kirjaston vahtimestarin tulevan meitä kohti.
En tajunnut yhtään mistä oli kyse. Myöhemmin kuulin, että tällaisia on ja ne pyytää rahaa. Kaveri nauroi minulle, en ollut koskaan ennen pikkukaupungissani nähnyt ruusunmyyjiä...
Joskus on joku parkkipaikalla tullut huitomaan kun olen ajanut ruutuun ja avannut minulle vielä ovenkin.
Olen kiittänyt ansaitsemallaan tavalla, eli puristanut häntä kädestä ja toivottanut hauskaa illanjatkoa. (Oltuani ensin satavarma että auton ovet menivät lukkoon.)
Jotain sieltä on perään huudeltu, en yhtään tiedä mitä. Jos on kysytty mistä olen kotoisin niin AINA ruotsista.
Reilu kuukausi takasinpäin melkein pissin housuun kun tuollainen ruusutyrkyttäjä pelästytti parkkipaikalla.
Olin tulossa kaupasta kahta kauppakassia kantaen ja olin nostamassa niitä automme takakonttiin kun huomasin sivusilmällä pimeällä parkkipaikalla jonkun hahmon hiipineen seisoskelemaan viereeni n. 20cm päähän minusta! Kiljahdin aika kovaa säihkähdyksen vuoksi ja tämä törppö tyrkyttää jotain ruusua. Pimeällä parkkipaikalla, hyi saakeli kun pelästyin. Huusin sitten aika kovaa NO THANKS!! vaikka ihan pelkkä no:kin olisi varmasti riittänyt.
Minulle ojennettiin ruusu ja lappu, jossa luki, että 3 e. Taputin taskua kuin varmistaakseni, että lompakko on siellä. Kieltäydyin ja samassa tuli pari muuta kerjäläistä selittämään jotain ja kas - kun lähdin, ei taskussa enää ollutkaan muovitaskua, jonka sisällä oli nenäliina.
Ne on pelottavia parkkipaikoilla iltaisin. Seurasin kerran toimintaa autostani ja ne vaanivat piilossa, kunnes tulee kaupasta ulos nainen yksin, useampaa kauppakassia kantaen. Sitten hiipivät takaisin puskan taakse odottamaan. Miehiä eivät lähestyneet tai pariskuntia.
Olkaa oikeasti varovaisia niiden kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Ne on pelottavia parkkipaikoilla iltaisin. Seurasin kerran toimintaa autostani ja ne vaanivat piilossa, kunnes tulee kaupasta ulos nainen yksin, useampaa kauppakassia kantaen. Sitten hiipivät takaisin puskan taakse odottamaan. Miehiä eivät lähestyneet tai pariskuntia.
Olkaa oikeasti varovaisia niiden kanssa!
Soittakaa nyt aina poliisit kun tällaista toimintaa näette!
Noita pyörii ainakin pääkaupunkiseudulla nykyään ihan ympärivuotisesti. Osa Kasper, Jesper ja Joonatanista tulevat kausiluontoisesti tyhjentämään toisten asunnot. Ei rahaa = ei elinolosuhteita. Leirit puretaan. Tuo todella on rikollisliigojen pyörittämää toimintaa.
Romani myy vaikka kuolleen hevosen ravurina. Sana on yhtä luotettava kuin viis töistä. Suosikkilukunsa.