Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumankauta oon 37 ja petyin äidiltä saamiin lahjoihin

Vierailija
25.12.2016 |

Voiko aikuinen ihminen lapsellisemmaksi mennä? Oon nauranut itselleni, mutta myös melkein itkettää.
Siskoni saivat kivemmat lahjat

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten helpottavaa lukea, että muutkin pettyvät vanhemmilta saatuihin lahjoihin. Minulle olisi ihan sama, jos en saisi yhtään lahjaa, jos niin tapahtuisi tasapuolisesti kaikille sisaruksille. Mutta kun toinen saa rahaa ja tavaraa lapsineen aika lailla enemmän. En ole kade vaan näköjään 46 vuotiaskin toivoo tasapuolista kohtelua. En ole tottunut tähän vaikka tätä on jatkunut koko aikuisiän.

Vierailija
42/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen, että sinulla on vielä äiti, jolta voit saada lahjoja. Minä olin tuossa iässä ollut jo yhdeksän vuotta äiditön. Hautajaiset olivat silloin joulukuun puolivälissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut sloggie pikkuhousuja ja lakanoita äidiltäni lapsena JOULULAHJOIKSI!! Asioita, jotka normaalin äidin tulisi ostaa omasta kukkarostaan ihan taloustavaroina. Naurettavaa touhua kun ei mitään oikeasti miellyttävää ole halunnut koskaan ostaa vaan pihistellä rahoja pelkkiin taloustavaroihin.

:O Minä juuri annoin lapsille uudet petivaatteet (siis peitot, tyynyt, lakanat yms) joululahjaksi. Olisivat toki saaneet ne muutenkin, mutta ajattelin, että kivampi kun on enemmän paketteja...  Olivatko lapset nyt salaa pettyneitä? 

Meillä on sisarukset saaneet, toiveita lukuunottamatta, aikuisena samat lahjat: suklaata ja villasukat. Joka vuosi ja joka vuosi ne on ainakin itsestäni kivat lahjat. Lapsena saatiin jokainen yksi vähän isompi lahja (ei mitään pleikkareita, meitä oli monta) ja sitten juuri villasukkia ja tumppuja, vaatteita yms. En tajunnut silloinkaan niistä pettyä. 

Ymmärrän hyvin aikuisen pettymyksen lahjoihin, jos tuntuu ettei vanhempi ollenkaan tunne - eli vaikka laskettelusukset ihmiselle joka inhoaa talvilajeja... Tai jos toinen sisar saa huomattavasti kalliimman lahjan (ilman syytä) tai osuvamman lahjan. 

Vierailija
44/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin ole lahjojen perään, mutta kieltämättä tuntui oudolta anoppilassa saada cd ja konvehtirasia kun anopin koira sai kymmenkunta kalliin oloista lahjaa.

Vierailija
45/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko aikuinen ihminen lapsellisemmaksi mennä? Oon nauranut itselleni, mutta myös melkein itkettää.

Siskoni saivat kivemmat lahjat

Surullista, että yli 18v saa joululahjoja.

Vierailija
46/46 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttäret ei saa lahjoja - pojat kyllä sekä synttäri - että joululahjat ja varmaan vielä nimpparilahjatkin - se on sitä vanhanajan erottelua, kun ollaan tyttärille kateellisia ajan alusta asti - ehkä rahaa tilille siinä kaikki. ei mitään omaa vaivannäköä, että tällä lailla olen sinua ajatellut. yksi ihana sukulainen aina lähetti jotain omin ajatuksin kyhättyä ja kyllä se lämmitti ihan eri tavalla, kun joku tilinauhalla rahaosoitus - joskin se ihan tarpeellista- mutta rahaa nyt voi lahjoittaa ehkä eri tilanteissa, kuin juuri juhlapäivinä. osoittaa halun puutetta jakaa itsestään mitään.