Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumankauta oon 37 ja petyin äidiltä saamiin lahjoihin

Vierailija
25.12.2016 |

Voiko aikuinen ihminen lapsellisemmaksi mennä? Oon nauranut itselleni, mutta myös melkein itkettää.
Siskoni saivat kivemmat lahjat

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä vähän oudolta kuulostaa. Itse en edes muista tai tiedä, mitä sisarukseni saivat :D Hyvä jos omiakaan lahjoja enää muistaa. Muutama muu asia meni edelle.

Vierailija
2/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua. En oo itse vielä onnistunut kasvamaan aikuiseksi sen suhteen ettenkö haluaisi lahjoja ja vielä sellasia toivottuja. Ehkä vielä joku päivä. Olen siis itsekin harmitellut kun en ole saanut sellaisia lahjoja joissa olisi oikeasti ajateltu minua. Kyllä se antaa jotenkin sellaisen kuvan, ettei minusta välitetä kun ei sen vertaa ole vaivauduttu että jotain mieluista olisi hankittu, kun kerran lahja on ostettu. Tänä vuonna kerroin suoraan haluavani lahjakortin tiettyyn liikkeeseen ja valitsin itse konvehtirasianikin. Olin tyytyväinen. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sait??

Vierailija
4/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletan, ettei sulla ole omia lapsia? Jos olisi, iloitsisit heidän lahjoistaan etkä murehtisi omiasi tai kadehtisi siskosi lahjoja.

Vierailija
5/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pettynyt aikuisiällä oikein katkerasti, kyyneliin asti. :D Naurettava ajatus, mutta totta. Pettymykseni johtui siitä, että on surullista kuinka huonosti äitini tuntee minut, ja lahjavalinnat alleviivasivat tätä tosiasiaa. Äitini näkee minussa itsensä, ei minua sellaisena kuin olen, ja koska olen oikeasti todella erilainen kuin hän, lahjat olivat poikkeuksetta minulle aivan sopimattomia. Jopa silloin kun olin pyytänyt jotain tiettyä asiaa, saatoin saada sen sijaan jotain aivan muuta, kalliimpaa, mutta sellaista jolle minulla ei ollut mitään käyttöä. Tuntuihan se tosi pahalta.

Sain sitten lopulta vanhempani uskomaan, että en todella halua saada lahjoja jouluna enkä syntymäpäivänä. Muutaman vuoden ajan jouduin asiaa ajamaan, mutta nyt nuo kamalat ajat ovat vihdoin takanapäin, ja uskallamme kaikki jättää toinen toisemme lahjoitta. 

Vierailija
6/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petyin sähköhammasharjaan, mutta olenkin 14

Vierailija
7/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät sisaruskateelliset aikuiset lellipennut.

Vierailija
8/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 15 vuotiaille ei osteta lahjoja vaan annetaan rahaa. Mutta sinä taidatkin katkeruudesta päätellen olla alle 15 v. Itse en muista lapsuuden lahjoistani mitään, kun olin köyhästä perheestä. Kaikki lahjat olivat varmaan pehmeitä paketteja tai sitten sukset. Luistimiin ei ollut varaa.

Vierailija
9/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole pettynyt! Puhtaantuntuiset hampaat on arjen ylellisyyttä!

Minäkin sain sähköhammasharjan, oli paras lahja, vaikka olenkin 53!

Vierailija
10/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kumpi meistä äidin pikku lellipentu [lempilapsi] on, kenen hiukset ovat pellavaa ja kultaa....?"

"Sinä olet minun siskoni, en tahdo että kilpailumme jatkuu..."

Onkohan Laura Närhen ja Erinin biisi saanut alkusysäyksensä jouluaattoillasta?

Vierailija
11/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 15 vuotiaille ei osteta lahjoja vaan annetaan rahaa. Mutta sinä taidatkin katkeruudesta päätellen olla alle 15 v. Itse en muista lapsuuden lahjoistani mitään, kun olin köyhästä perheestä. Kaikki lahjat olivat varmaan pehmeitä paketteja tai sitten sukset. Luistimiin ei ollut varaa.

Höpsistä, kyllä teinitkin lahjoista tykkää ja laativat listoja, kun kysytään mitä toivoo. Meidän 16-vee oli ihan ihmeissään miten monta pakettia sai, kun oli kerrottu ettei osteta mitään isoja tänä vuonna. Sai kuitenkin muutaman toivomansa lahjan ja lisäksi muutamia ylläreitä ja tykkäsi kovasti. 

Ap:ta voin lohduttaa, että itse pääsin vasta 44-vuotiaana siihen henkiseen kypsyyteen, etten oikeasti koe tarvitsevani jouluna yhtään mitään.

Vierailija
12/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole pettynyt! Puhtaantuntuiset hampaat on arjen ylellisyyttä!

Minäkin sain sähköhammasharjan, oli paras lahja, vaikka olenkin 53!

Minäkin sain viime vuonna (omasta pyynnöstäni) vanhemmiltani uuden sähköhammasharjan, ja se oli lahjoistani paras ja tarpeellisin.

Mutta ymmärrän kyllä, ettei se 14-vuotiasta hirveästi ilahduta.N50

Vierailija
13/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua äiti löi joka päivä kartulla. Mutta jouluna hän löi kuivuneella pullapitkolla. Siinä on minun paras joulumuistoni. Saan siitä vieläkin hyvän joulumielen.

M82

Vierailija
14/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli hyvä äiti.

Vierailija
15/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole pettynyt itse lahjoihin, mutta siihen, että minä sain vain yhden lahjan ja veljeni sai kaksi. Toinen veljeni lahja oli täsmälleen samanlainen kuin omani. Ja ikää minulla on 35 vuotta. :D

Vierailija
16/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on elossa vielä, on nyt 99. Vien hänelle joka joulu pullapitkon.

M82

Vierailija
17/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M82:n äiti on saanut hänet joko hyvin nuorena tai hyvin vanhana. Ihmeellistä. 

Vierailija
18/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikuiset saa lahjoja enää ollenkaan. Lahjojen saanti loppui joskus 14-15 vuotiaana.

Vierailija
19/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä valittamista. Olisin onnellinen, jos olisin saanut edes äidiltäni yhden epämieluisan lahjan. En saanut mitään ja olen sinua 15 vuotta nuorempi. Eikö joulussa pääasia ole jouluntunnelma?

Vierailija
20/46 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ho, ho, ho vaan ja vitun kivat joulut kaikille. Tuli täs teidän kommenttei lukies mielee, et itteeki vähän harmittaa eiliset lahjat. Mut hei, ehkä tän yli pääsee. Hyvät jatkot!