Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti - mitä kaikkia vaivoja ylipaino on aiheuttanut sinulle?

Vierailija
23.12.2016 |

Oli kyse sitten pienistä kolotuksista tai vakavammasta sairastumisesta - kerro kaikki

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään.

50 v., 165cm/74kg

No ei ihme, et ole kuin vähän pulska...

No, ap kysyi ylipainoisilta, ja olen ylipainoinen. Oiskohan kannattanut määritellä tarkemmin, jos haluaa vastauksia vain esim. Bmi 30+

Vierailija
42/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-tyypin diabeteksen oireita niin, että sokeriarvot on koholla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvissa tuntuu välillä, että pienempi taakka olisi parempi. Henkisesti olisi parempi olo, jos olisin tyytyväisempi kehooni.

Vierailija
44/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut pitkään ylipainoinen, niin ei niitä vaivoja tajuakaan ennen kuin laihtuu.

Vierailija
45/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 kg ylipainoinen. Kenkien jalkaan saaminen oli hankalaa. Vaatteet joutui ostamaan uusiksi. Peiliin katsominen ällötti. 

Vierailija
47/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaiva on kohonnut verenpaine, joka on painon pudotuksen myötä paranemaan päin. Olen kolmekymppinen ja aina ollut enemmän tai vähemmän lihava. Taannoin painoin melkein 130 kiloa, nyt 107. Terveenä ajattelin pysyä jatkossakin, siksi hilaan painoa alaspäin.

Vierailija
48/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 25v yhden lapsen äiti, ylipainoa n. 35kg.

Olematon kunto, arkiaskareet hengästyttää. En tupakoi. Maha riippuu jo aika alhaalla, ei varmaan palaudu laihdutettuanikaan. Rinnat on valtavat ja painavat, aiheuttaa niska, hartia ja yläselkäongelmia. Alaselkä kipeytyy plus iskias kun päivästä toiseen vain istuu. Jalkapöytä on painunut kasaan, nivelrikkoa. Vastustuskyky on olematon, nyt ollut 2viikkoa influenssan kourissa. Jatkuva ahdistus ja morkkis kaikesta syömisestä. Ihmisten pilkka vaikka söisit terveellisesti eli yrität laihduttaa toiset nauraa et "toi esittää vaan". Hormoonit sekaisin, lapsettomuutta (eka hoidoilla kun painoin 20kg vähemmän) ja kuukautiskierto epäsäännöllinen. Hiki ja hengitys haisee. Sydämestä puristaa..

Tammikuussa mulla alkaa psykoterapia josta toivon löytyvän avaimet päästä tästä syömishäiriöstä (epätyypillinen ahmimishäiriö) joka mut lihottanut. Ja tää kaikki siitä kun sukulaismies raiskasi ja häpäisi kun olin 15.

Silti mut on jätetty tän ongelman kanssa yksin joko vähätellään että oot "vain" läski. Tai sitten että on itseaiheutettua, rupeet vaa syömään oikein. Kun kyseessä sairaus niin ei onnistu noin.

Vierailija
49/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ylipaino on aiheuttanut valtavan vihan niitä ihmisiä kohtaan jotka kokevat asiakseen puuttua toisen ihmisen ulkonäköön, eli omassa tapauksessani painoon. Itse miellän ulkonäköni olevan minun oma yksityinen asiani, mutta jotkut taulapäät eivät sitä ymmärrä. Jos mun keho ei sua hotsita, käännä pääs muualle, älä tuu widdu urputtaa! Ei kaikkien naisten tarvitse olla himoittavan kauniita ja juuri sinun naismakuusi sopivia. Naisessa on muitakin ominaisuuksia kuin ulkonäkö. Itse löysin onneksi miehen joka vain tykkää siitä miltä näytän. 

Fyysisiä juttujakin on, mutta ne on pientä tämän widutuksen rinnalla. Pidän teitä kaikkia "valistajia" henkisesti köyhinä ja älyllisesti hyvin heikkoina.

Vierailija
50/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ongelma on ollut se, että 90 prosenttia vaatteista ei mahdu päälle ja jos mahtuu, näyttää kauhealta. Ennen tilasin brittikokoa 12.. sitten 18. Nyt kun olen laihtunut, saan kuulla että tuntuu varmaan paljon paremmalta. No ei tunnu, olen se sama ihminen sisältä eikä minulla ollut vaivoja.

Vierailija
51/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli parikymmentä vuotta reilusti ylipainoa, eikä minulla ollut sen kummempia painon tuomia vaivoja. Sitten onnistuin laihduttamaan 50 kg. Ja sairastuin kakkostyypin diabetekseen. Lääkärin mukaan syynä saattoi olla tuo vuosikausien sairaalloinen lihavuus, tai sitten ei. Nyt olen sitten lähempänä normaalipainoa ja pitkäaikaissairas.

Vierailija
52/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä aloituksissa pitäisi vähän tarkentaa että minkälaista ylipainoa tarkoitetaan, ei 10kg ylipaino aiheuta yhtään mitään, sitten kun on 30kg ylipainoa voidaan alkaa puhua haitoista.

Mulla on n. 50kg ylipainoa, ja kun kävelen alaspäin rappusia ottaa toiseen polveen kipeää, tosin näitä polvivaivoja on hoikillakin keski-ikäisillä puheistaan päätelleen. En tiedä mitkä oireet ja vaivat johtuu ylipainosta ja mitkä ei, mutta mitään diagnoosia ei ole muuta kuin että masennusta on ollut "aina" ja lääkärit sanoo oireeseen kuin oireeseen että johtuu masennuksesta ja että olisihan se hyvä myös laihduttaa, ja haluavat määrätä masennuslääkkeitä. Sanotaan että fyysiset kivut johtuu usein masennuksesta, joten ne voi mulla johtua siitä tai ylipainosta, nykyään joskus särkee koko kroppaa, mutta yleensä niska-hartia-seutu ja yläselkä on jumissa, sitä on ollut tosin jo hoikkana kun olen aina ollut huono liikkumaan ja kova lukemaan, tulee oltua liikaa samassa asennossa.

N42

Olen 16v 164cm/55kg ja portaita alaspäin kävellessä sattuu yleensä niin paljon, että jos kukaan ei ole näkemässä hypin portaat alas paremmalla jalalla :D.

Vierailija
53/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, raskausarpia paljon nopean lihomisen vuoksi.

Maha ja reidet isot, 30 kg ylipainoa

Vierailija
54/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto. En uskalla ostaa isompia vaatteita, koska se olisi myöntämys siitä, että oon oikeesti lihonu suht paljon verrattuna normaalipainoon. Farkut kiristää aika helvetisti istuessa, etenkin jos pitäisi eteenpäin vielä kumartua istuessa. Vaatekaapista puolet on käyttämättömänä, koska ei mahdu enää päälle. Liikkumista nyt ei merkittävästi haittaa, paitsi jossain jyrkässä ylämäessä hengästyn suht nopeasti. Joogaharrastus ei enää onnistuisi, koska eteenpäin kumartuessa istualtaan läskit ottaa vastaan ja keuhkot puristuu liikaa. Nivusiin joskus tulee hiertymiä, kun läskit hankaa. Onneks on suht pitkä kaula ja ei pallomahaa, niin en näytä miltään järkyttävältä läskikasalta vaatteet päällä. Alasti tän kyllä huomaa erittäin selvästi, erityisesti kun on tollaset helvetin vaahtokarkkinännipihat, jotka oli kyllä ihan silloinkin kun BMI oli 22.

t. 185cm/110kg mies, lihaksia varmaan negatiivinen prosenttiluku

Vierailija
55/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, en hengästy ikinä, juoksen yhtä ketterästi kuin gebardi, koskaan ei mikään paikka kolota, vaatteet ei purista, syönkin 100% terveellisesti ja liikun paljon enemmän kuin anorektiset nomaalipainoiset ämmät. T. av-läski

Vierailija
56/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua jo päivällä ja pisti mietityttämään. Listasin oman ylipainoni aiheuttamat vaivat. Aina yksittäisen vaivan kohdalla ei havahdu samallalailla miten tässä listatessa... olen 168 cm pitkä ja painoa 128 kg...

Akne: ruokavalioni on järkyttävä ja näkyy ihossa. Parin kuukauden ruokavalion siistimisellä iho ei muutu miksikään. Muutosta parempaan tapahtuu aina laihtumisen yhteydessä, mutta koska paino palaa niin aknekin purskahtaa kukoistukseensa. Pahin naama ja selkä.

Närästys: jokapäiväistä. Lääkitys ei auta. Itsehoitotuotteet menettivät tehonsa kymmenen vuotta sitten.

Hikoilu: ainoastaan mustat vaatteet käy, koska hikoilen runsaasti ihan vaan istuessani. Käytän kuukautissuojia kainaloissa ja reisien välissä jos tiedän joutuvani istumaan esim. Kokouksessa kauan aikaa. Hikoilusta jää työpaikan kokoustuoleihin jälkiä. Meille on osoitettu hienovaraisesti samat paikat palaverien ajaksi.. äärimmäisen noloa.

Ihon hautuminen: ihon poimuuntuessa ja roikkuessa haavaumia ja hautumia tulee. Iho on menettänyt elastisuuttaan nopean lihomisen ja laihtumisen yhteydessä. Kesäll hikoilun ollessa runsasta pahinta. Joskus olen saanut ihotulehduksen ja joutunut syömään lääkkeitä. Talkki ja kuivana pitäminen / ilmakylvyt auttavat, mutta vie aikaa ja en yletä hoitamaan itseäni kaikkialle.

Haju: hikoilun ja ihon hautumisen yhteistulos. Lisäksi suolistokaasut ovat järkyttäviä.

Suolisto ja vatsa: ilman pakkaantuminen, jatkuva ummetus. Turvotus.

Diabetes: tyyppi 2, lääkitys löytyy. Sokereiden pitäminen hyvällä tasolla vaatii vaivaa ja aiheuttaa stressiä. Huoli terveydestä on kova.

Virtsankarkailu: varoittamatta, jopa desejä. En voi juoda suositusten mukaista määrää vettä, koska vahingot lisääntyy runsaan juomisen yhteydessä. Elokuviin / teatteriin meneminen on mahdotonta sillä varoitusta ei tule ja elokuvan loppuessa täytyy jäädä istumaan kunnes kaikki ovat poistuneet. Lisäksi kerron aina henkilökunnalle jos vahinko käy ja tämä on äärimmäisen noloa. Seuraava penkkiin istuva voisi olla oma äitini tai sisareni lapsi...

Nivelkivut: jokapäiväistä, jalkojen virheasento lyttää kengät kävellessä. Kerran viikossa tulisi uusia kengät vaikka kävelen suhteellisen vähän.

Raskausarvet: nopea lihominen ja laihtuminen. Uusia arpia saan turvotuksen yhteydessä. Näin jouluna sain viimeksi uuden. Ei muuten erota, mutta ovat tummempia tuoreina.

Itsetunto: nolla.

Vierailija
57/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tätä ketjua jo päivällä ja pisti mietityttämään. Listasin oman ylipainoni aiheuttamat vaivat. Aina yksittäisen vaivan kohdalla ei havahdu samallalailla miten tässä listatessa... olen 168 cm pitkä ja painoa 128 kg...

Akne: ruokavalioni on järkyttävä ja näkyy ihossa. Parin kuukauden ruokavalion siistimisellä iho ei muutu miksikään. Muutosta parempaan tapahtuu aina laihtumisen yhteydessä, mutta koska paino palaa niin aknekin purskahtaa kukoistukseensa. Pahin naama ja selkä.

Närästys: jokapäiväistä. Lääkitys ei auta. Itsehoitotuotteet menettivät tehonsa kymmenen vuotta sitten.

Hikoilu: ainoastaan mustat vaatteet käy, koska hikoilen runsaasti ihan vaan istuessani. Käytän kuukautissuojia kainaloissa ja reisien välissä jos tiedän joutuvani istumaan esim. Kokouksessa kauan aikaa. Hikoilusta jää työpaikan kokoustuoleihin jälkiä. Meille on osoitettu hienovaraisesti samat paikat palaverien ajaksi.. äärimmäisen noloa.

Ihon hautuminen: ihon poimuuntuessa ja roikkuessa haavaumia ja hautumia tulee. Iho on menettänyt elastisuuttaan nopean lihomisen ja laihtumisen yhteydessä. Kesäll hikoilun ollessa runsasta pahinta. Joskus olen saanut ihotulehduksen ja joutunut syömään lääkkeitä. Talkki ja kuivana pitäminen / ilmakylvyt auttavat, mutta vie aikaa ja en yletä hoitamaan itseäni kaikkialle.

Haju: hikoilun ja ihon hautumisen yhteistulos. Lisäksi suolistokaasut ovat järkyttäviä.

Suolisto ja vatsa: ilman pakkaantuminen, jatkuva ummetus. Turvotus.

Diabetes: tyyppi 2, lääkitys löytyy. Sokereiden pitäminen hyvällä tasolla vaatii vaivaa ja aiheuttaa stressiä. Huoli terveydestä on kova.

Virtsankarkailu: varoittamatta, jopa desejä. En voi juoda suositusten mukaista määrää vettä, koska vahingot lisääntyy runsaan juomisen yhteydessä. Elokuviin / teatteriin meneminen on mahdotonta sillä varoitusta ei tule ja elokuvan loppuessa täytyy jäädä istumaan kunnes kaikki ovat poistuneet. Lisäksi kerron aina henkilökunnalle jos vahinko käy ja tämä on äärimmäisen noloa. Seuraava penkkiin istuva voisi olla oma äitini tai sisareni lapsi...

Nivelkivut: jokapäiväistä, jalkojen virheasento lyttää kengät kävellessä. Kerran viikossa tulisi uusia kengät vaikka kävelen suhteellisen vähän.

Raskausarvet: nopea lihominen ja laihtuminen. Uusia arpia saan turvotuksen yhteydessä. Näin jouluna sain viimeksi uuden. Ei muuten erota, mutta ovat tummempia tuoreina.

Itsetunto: nolla.

Ihan vaan lohduksi, että alipainosta ylipainoon meikäläinen hikoilee myös kuin pieni sika. Minäkin käytän mustia vaatteita varsinkin kesällä, koska olen silloin ihan läiskikäs. Hiki ei onneksi haise, koska syön hyvin terveellisesti.

Vierailija
58/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50kg ylipainoa, ikää 30 vuotta. Viimeiset 9 vuotta näin lihavana, sitä ennen normaalipainon ylärajoilla (bm 25). 

Verenpainetauti, alkoi ns. tyhjästä ja yllättäen. 

Maksa-arvot koholla; rasvamaksa. 

Kävellessä nilkkojen ulkosyrjiin sattuu, ylipainon aiheuttama virhe-asento jaloissa?

En jaksa touhuta lasten kanssa fyysisesti pitkiä aikoja, muutama minuutti kerrallaan. 

Vierailija
59/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään 50v 176cm 68 kg

kävelyä 8-14 km päivässä, ja paljon hedelmiä ja vihanneksia, ei sokeria, eikä alkoholia.

kunto on vähintäänkin hyvä

Vierailija
60/97 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun kysytään tämmöistä. Olen terve, terveempi keski-ikäinen, kuin moni muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi