Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada töitä muutaman vuoden työttömyys putken jälkeen ?

Vierailija
23.12.2016 |

Jäin muutama vuosi sitten työttömäksi, ja tarvisin kipeästi rahaa laskuihin ja kaikkeen. Elätettävänä lisäksi pari lastakin ja olen joutunut myymään omistus asuntoni ja kesämökkini ja muuttamaan vuokralle kauas kaikesta, eikä sekään riitä. Töitä yrittänyt hakea niin puhelinmyynnistä kuin siivouksesta mutta mitään ole saanut vuosiin. Työuraa yli 30 vuotta takana ja olen sähköasentaja koulutukseltani, mutta enään en edes omalle alalleni kelpaa. Miten minä saisin töitä, tässä ollaan vähän jo hätää kärsimässä ja lpaset valittaa kokoajan miksei meillä ole rahaa ?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolkyt vuotta työuraa takana, eli olet +50 vee. Varmaan lähempänä kuuttakymppiä.

Eli huonoja uutisia. Ei niitä töitä sun ikäisille ole. Lapset ovat myös nyt sitten saaneet huonoja vaikutteita, kun olet kotona vaan notkunut. Ei ole heilläkään kummoinen tulevaisuus.

Vierailija
2/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolkyt vuotta työuraa takana, eli olet +50 vee. Varmaan lähempänä kuuttakymppiä.

Eli huonoja uutisia. Ei niitä töitä sun ikäisille ole. Lapset ovat myös nyt sitten saaneet huonoja vaikutteita, kun olet kotona vaan notkunut. Ei ole heilläkään kummoinen tulevaisuus.

On kai niitä töitä nyt pakko olla ? Joudumme taivasalle pian jos en saa niitä töitä vähän äkkiä edes vaikka puhelin myynnistä. Sossun luukulle kun en suostu menemään niin kai niitä töitä nyt on oltava ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitä koulutustasi ja lähetä avoimia hakemuksia.

Vierailija
4/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuella töihin?

Vierailija
5/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä puhelinmyynnillä tienaa huonommin kuin työttämänä. Sanoit muuttaneesi kauas kaikesta, se kuulostaa huonolta, eikai siellä kaukana nyt varsinkaan ole töitä :/ Pystyisitkö tekemään "yrittäjänä " töitä sähkömiehenä? Jos ei niin:

Perhepäivähoitajaksi? Vartijaksi? 

Jos on lukupäätä niin lastentarhanopettajaksi, menet yliopistoon ja alat tehdä 1-2v jälkeen sijaisuutta ja jäät sille tielle kunnes pääset eläkkeelle. 

Vierailija
6/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on töitä kaikille jotka vaan viitsii tehdä. Tätähän hoetaan kaikkialla, myös täällä.

Opiskele lähihoitajaksi tai mene työharjoitteluun. Muista että työttömyys on oma vikasi.

Vierailija
7/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitä koulutustasi ja lähetä avoimia hakemuksia.

Ei minulla olisi varaa ja aikaa lähteä opiskelemaan uutta alaa enää tässä iässä. Avoimia hakemuksia olen kyllä älähettänytkin mutten niihinkään saa aina edes sitä et tullut valituksi vastausta.

Vierailija
8/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuella töihin?

Henkilö ei ole ollut vielä ansiosidonnaisen jälkeen viittäsataa päivää työttömänä.

Vierailija
9/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuella töihin?

Ei pelkkä palkkatuki riitä mihinkään kun nykyään kaikki on niin kallista ! Minun pitää kuitenkin elättää myös lapset.

Vierailija
10/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet lähihoitajaksi. Kyllä siellä skutassa joku mummo on joka kaipaa kyytiä.

Vierailija
11/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sillä puhelinmyynnillä tienaa huonommin kuin työttämänä. Sanoit muuttaneesi kauas kaikesta, se kuulostaa huonolta, eikai siellä kaukana nyt varsinkaan ole töitä :/ Pystyisitkö tekemään "yrittäjänä " töitä sähkömiehenä? Jos ei niin:

Jos on lukupäätä niin lastentarhanopettajaksi, menet yliopistoon ja alat tehdä 1-2v jälkeen sijaisuutta ja jäät sille tielle kunnes pääset eläkkeelle. 

Mutta mites minä sitten elätän lapset jos lähden opiskelemaan ? Ei opintotuet riitä mihinkään. Ja tuota yrittäjä hommaa olen kokeillut mutta en saanut yhtään työ keikkaa vaan isot velat niskoilleni. Ja hakenut siis olen ihan kaikkia töitä marjan poimijasta ylilääkäriin eli myös perhepäivä hoitajaksi va vartijaksi mutta eipä ole tyypit minua edes niihin hommiin halunneet.

Vierailija
12/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan työhakemukseen voi valehdella. Pitääkö olla aina niin rehellinen?

Vierailija
13/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous hommia saa

Vierailija
14/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskella ei voi , eikä mihinkään työhön huolita niin eihän siinä ole oikeasti mitään tehtävissä. Mitä apua odotit että me sitten tarjotaan?

Vierailija
15/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso työkkärin sivuilta, että onko alueellasi jotain rekrykoulutuksia, joissa siis rekrytoidaan suoraan yrityksiin harjoittelun kautta palkalliseksi. (Huom. rekrykoulutus on eri asia kuin taviskurssit, ja kulkee nimenomaan tuolla nimellä. Niillä kursseilla taas on vain harjoittelija. Sekin voi olla jollekin hyvä vaihtoehto, mutta pitkällä työkokemuksella tuskin antaa hirveästi uutta.)

Työkkärin lisäksi kaupungilla voi olla olemassa ns. palkkatukipaikkoja, joihin palkataan muutamaksi kuukaudeksi tai jopa vuodeksi pitkäaikaistyöttömiä, yleensä ovat sellaisia avustavia "duunari"tyyppisiä hommia. Katso, onko kaupunkisi sivuilla jotain työllistymispalveluja tmv, joista voi kysyä lisää.

Mutta käytännössä työllistyminen voi olla todella vaikeaa, ellet satu tuntemaan jotain rekrytoivaa ihmistä itse. Tai pysty menemään johonkin pätkätyöhön vuokrafirman kautta, mutta se taas voi pätkän pituudesta riippuen vaatia pieniä säästöjä, koska tuet katkeavat heti ja niiden uudelleen laskemisessa kestää. Ne tietty maksetaan sitten takautuvasti, mutta vähintään muutaman viikon ellei päälle kuukaudenkin tuloton ajanjakso tulee. Ellei käy tuuri ja saa pätkän perään aina uutta pätkää.

Vierailija
16/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuella töihin?

Henkilö ei ole ollut vielä ansiosidonnaisen jälkeen viittäsataa päivää työttömänä.

Siis mistä tuon säännön repäisit? Ap, palkkatukea voidaan maksaa työnantajalle joka palkkaa työttömän. Sinä saat siis normaalin palkan.

Vierailija
17/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mites minä sitten elätän lapset jos lähden opiskelemaan ? Ei opintotuet riitä mihinkään. Ja tuota yrittäjä hommaa olen kokeillut mutta en saanut yhtään työ keikkaa vaan isot velat niskoilleni. Ja hakenut siis olen ihan kaikkia töitä marjan poimijasta ylilääkäriin eli myös perhepäivä hoitajaksi va vartijaksi mutta eipä ole tyypit minua edes niihin hommiin halunneet.

Voit opiskella työttömyyspäivärahalla, jos työkkäri katsoo opiskelusi edistävän työllistymistäsi.

Monet lähtee tosiaan työkkärin kautta opiskelemaan lähihoitajaksi ja saavat opiskeluajan työttömyyspäivärahaa.

On olemassa myös aikuiskoulutustukea yms.

Miksi olet hakenut perhepäivähoitajaksi tai vartijaksi ilman koulutusta?

Ei noihin hommiin pääse, jollei ole alan koulutusta.

Molempiin koulutus on vieläpä todella lyhyt, perhepäivähoitajaksi kai noin 1,5 v. ja vartijaksi vielä lyhyempi.

Joku koulutus sun nyt täytyy hankkia, muuten et tule työllistymään koskaan.

Vierailija
18/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuella töihin?

Siis mistä tuon säännön repäisit? Ap, palkkatukea voidaan maksaa työnantajalle joka palkkaa työttömän. Sinä saat siis normaalin palkan.

Kyllä palkkatukipalkka on pienempi kuin normaali palkka.

Yleensä sellaista 1300-1600 euron luokkaa.

Vierailija
19/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuella töihin?

Kyllä palkkatukipalkka on pienempi kuin normaali palkka.

Yleensä sellaista 1300-1600 euron luokkaa.

Palkkatukea voi hakea ihan "normaaleihin" töihin. Puhut varmaankin jonkin yhdistyksen tarjoamista paikoista..?

Vierailija
20/31 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan työhakemukseen voi valehdella. Pitääkö olla aina niin rehellinen?

Mitä siihen työhakemukseen kannattaa valehdella jotta työllistyisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi