Kapselikahvi for dummies
Sain paketillisen kahvikapseleita, vaikka en omista laitetta jossa niitä käytetään. Onko noilla kapseleilla mitään käyttöä ilman keitintä? Onko niissä sisällä pikakahvia vai kahvinporoja? Voiko sisällön kaataa kuumaan veteen tai käyttää vaikka leivonnassa?
Kiitos jos joku viitsii valistaa tietämätöntä.
Kommentit (11)
Ei niitä taida kannattaa käyttää ilman keitintä. Ainakin mun kapseleissa (Dolce Gusto keittimeen) on sellaista kuivaa jauhetta, josta ei oikein maku irtoa edes hyvin ilman sitä painetta jonka keitin tuottaa.
Eipä niillä oikein mitään tee, painetta tarvitaan sen verran.
Voi hyvinkin onnistua kun kaadat kuumaa vettä purujen päälle, kokeile.
Hitto juuri kokeilin capuccinoa paulingin kapseleilla, en ole ikinä yhtä pahan makuista capua juonut, mitä hiton paskaa noi maitokapsellit on, ei ole maitoa vaan jotain helvetin pahaa litkua mutta mitä?
Ne kapselit täytyy hävittää sekajätteen kanssa. Yksi idiootin keksintö nuo. Kapselikeittimet tuottaa kalliilla luontoa tuhoavaa roskaa ja saadaan ihmiset maksamaan hurjasti siitä, että jokin on paketissa. Kahvia kondomilla :-(
Vierailija kirjoitti:
Ne kapselit täytyy hävittää sekajätteen kanssa. Yksi idiootin keksintö nuo. Kapselikeittimet tuottaa kalliilla luontoa tuhoavaa roskaa ja saadaan ihmiset maksamaan hurjasti siitä, että jokin on paketissa. Kahvia kondomilla :-(
Tällaiselle kaltaiselleni kiireiselle sinkulle aivan loistava keksintö. Kalleus ei ole ongelma, koska rahasta mulla ei ole pulaa, ajasta ja viitsimisestä sen sijaan on. Ei toivoakaan, että alkaisin pelkästään itselleni valmistaa aamuisin perinteiseen tapaan cappuccinoa tai latte macchiatoa, jota aina aamuisin juon. Kapselikoneella onnistuu näppärästi.
Ympäristöä olen säästänyt omalta osaltani ihan tarpeeksi sillä, että olen valinnut jättää lisääntymättä, eli minusta ei polveudu lisää länsimaisten kuluttajien sukupolvia.
Sain Dolce Guston lahjaksi. Silloin harvoin kun sitä käytän, niin lisään maidon purkista ja heitän nuo maitokapselit suoraan roskiin.
Aloittaja päivittää: avasin yhden kapselin ja tutkin sisältöä, joka oli hyvin hienoksi jauhettua kahvia, ei siis pikakahvia. Kokeilin käyttää sitä tavallisessa Moccamasterissa niin että kaadoin suodatinpussiin yhden kapselin sisällön ja lisäksi tavallista Juhla-Mokkaa päälle. Kahvista tuli ihan juomakelpoista, mutta siinä oli pieni kitkerä pikakahvimainen makuvivahde. Kai nuo tuollakin tavalla tulevat käytetyiksi, mutta mihinkään kakkutaikinaan en uskaltaisi noita puruja laittaa, vaikka ensin suunnittelin niin.
Miksi pitää väkisin käyttää...? Etenkin jos kokeili tavallisella keittimellä ja kahviin tuli sivumaku? Anna jollekulle jolla on ko. kone.
Vierailija kirjoitti:
Itse vien Nespressot pienmetallikierrätykseen kuten pitääkin.
kapselikahvit on tuhlausta. todella kalliita ja tulee paljon roskaa. ei hyvä luonnolle tai lompakolle! sitten käy niin että seuraavassa mallissa onkin nelikulmaiset kapselit! sitten on ostettava uusi kahvinkeitin! ihan tyhmää!
Miksi et avaa ja katso, mitä siellä on?