Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävaraiselle lahjaksi ruokakori, mitä antaisit?

Vierailija
23.12.2016 |

Eli ajattelin yhdelle vähävaraiselle ystävälle antaa lahjaksi ruokakorin, koska uskon että tulee tarpeeseen. Ideoita mitä siihen voisi laittaa. Varmaan kaupasta löytyy valmiitakin koreja,mutta mielummin kokoisiin itse korin hyvistä/hyödyllisistä tuotteista. Katselin kaupan koria ja siinä oli tyyliin jotain krutonkeja ym ehkä turhaakin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kossupullo, jallupullo ja raaka-aineet "Äityliinin" ruokatesepteihin:

Äityliini kirjoitti:

Tärkeintä on valmistaa ne laatikot oikein. Kaupan valmislaatikko on oikein hyvää, jos siihen sekoittaa voita suhteessa 1:1. Siis puolet laatikkoa, puolet voita. Sitten löräyttää pinnalle tuhdin annoksen kermaa ja lämmittää kuumassa uunissa noin 25 min.

Tällaista hieman "tuunattua" laatikkoa olen tarjonnut noin 100 grammaa per henkilö eli porkkana-, peruna- ja lanttulaatikkoa yhteensä noin 300 grammaa per ruokailija.

Kinkun sijaan olen tarjonnut possun kassleria, jonka keitän ensin rapeaksi padassa upporasvassa. Sitten haudutan kermakastikkeessa semmoisen 5-6 tuntia. Sekaan sinappia, suolaa ja vähän voita.

Alkuruuaksi tietysti normaalit sillit, lohet ja muut semmoiset.

Vierailija
22/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityliinin resepteissä on potkua ! Kunnollista vanhan hyvän ajan jouluruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palapaistia, rosollia, uunikalaa, pakastekeittoja, lihapasteijoita, joulutorttuja, limppuja.

Tällaisia vein joskus kaverille.   Oman joulumenyyn mukaan.

Ruokatavaraa semmoiselle joka itse laittaa. 

Satasen joulukuusi hintalapulla piristää aina.

Vierailija
24/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenjuojalta pieni viesti. Ostakaa hyvät ihmiset laadukasta mustaa teetä lahjaksi, ei niitä ties minä makuisia jouluteepusseja yms. Tai ostakaa jos olette 100% varma että saaja tykkää makuteestä. Itse en pidä ja taas sain neljä pakkausta lahjaksi. Juomatta jää aina.

Itse ostaisin koriin paistin, juustoa ison palan, jotain mehua, hapankorppuja, suklaata, kahvia tai teetä ja hedelmiä.

Vierailija
25/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia pähkinöitä, laatusuklaata, erikoisempia hedelmiä, taateleita, jouluisia mausteita, punaviiniglögi, ihania yrttejä... kaikkea sellaista mitä ei pikkubudjetilla raaski itse ostaa. 😊

Vierailija
26/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on parasta keskittyä säilyviin tuotteisiin, jotta niistä riittää iloa eikä tarvitse saman tien syödä kaikkea. Samoin yritän itse välttää turhan "hienoja" aineksia, vaan kerätä sellaista, mistä saa oikeasti syötävää, tämä toki lahjan saajasta riippuen. Itse antamassani korissa oli tänä vuonna muistaakseni juustoja, jotain hilloa, keksejä ja hapankorppuja, lohi- ja maksapateeta purkissa, kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, kuviopastaa, artisokansydämiä purkissa, kirkastettua voita purkissa, suklaata, tölkki glögiä ja pullo punaviiniä. 

Vierailija
27/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ehdotuksia! Lidlin herkkukorille täältä kans pisteet. Helppo vaihtoehto, jos ei ole aikaa/halua miettiä jokaista juttua erikseen. Tai jos ei vaikka tiedä saajan mieltymyksistä. Ja ovat kaikki säilyviä tuotteita.

Vierailija
28/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut monena vuotena Lidlin herkkukorin ja pisteet siitä. Kaikki on vähän parempaa ja kaikki 1-2 purkkia lukuunottamatta tulee syötyä. Ne 2 laitan sitten kiertoon.

Tykkään.

Minkä hintainen? Tuleeko halvemmaksi kun ostaa kaikki tuotteet erikseen?

Vierailija
29/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavismausteet tai jotkut vähän "hienommat" mausteseokset voisivat olla myös hyvä idea, niitä on aika kallista ostaa itse ja niistä tekee ruokaa aika kauan aikaa.

Sillä tavalla mietitty sisältö, että sen pystyy käyttämään suurimmaksi osaksi tavallisessa ruokailussa. Siis ettei laita jotain lisukkeita, joita perinteisesti syödään jonkun lampaan sisäfileen kanssa, kun siihen sisäfileeseen ei välttämättä ole toisella varaa.

Vierailija
30/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lahjaksi töistä herkkukorin, jossa oli juustoja, hilloja, suklaata ja viiniä.

Vierailija
31/33 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teenjuojalta pieni viesti. Ostakaa hyvät ihmiset laadukasta mustaa teetä lahjaksi, ei niitä ties minä makuisia jouluteepusseja yms. Tai ostakaa jos olette 100% varma että saaja tykkää makuteestä. Itse en pidä ja taas sain neljä pakkausta lahjaksi. Juomatta jää aina.

Itse ostaisin koriin paistin, juustoa ison palan, jotain mehua, hapankorppuja, suklaata, kahvia tai teetä ja hedelmiä.

Kai sitä voi vähän olla vaihtelua välillä? En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä yksi ainoa maku on oikea ja muut menee roskiin? Itsekin tykkään teestä, myös mustasta. Mutta jotkut makuteetkin voi olla hyviä. Heität ne tietty roskiin edes maistamatta?

Vierailija
32/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotteita, jotka pitää käyttää nopeasti. Muutama ns. vähävarainen tuttuni on jo kaupitellut minulle kahvia, hilloja ja riisiä lahjaksi saamistaan koreista. Samalla ovat valittaneet, että tarvitsevat rahaa, koska tupakka on kallista.

Eli koriin tuotteita, joita on hankala myydä, koska pitää syödä heti.

Hyi, mitä ylimielistä holhoamista.

Lahjat jo annettu, mutta itse laittaisin koriin esim. hedelmiä, hyvää leipää, voita, erilaisia pähkinöitä, rusinoita, suklaata, pastaa, pestoja, jonkin liha- ja kalatuotteen, jollei vegaani, juustoja jne.

Vierailija
33/33 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä voi vähän olla vaihtelua välillä? En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä yksi ainoa maku on oikea ja muut menee roskiin? Itsekin tykkään teestä, myös mustasta. Mutta jotkut makuteetkin voi olla hyviä. Heität ne tietty roskiin edes maistamatta?

Aika snobimaista tosiaan. Tulee mieleen tuttuni jotka nyrpistivät nenäänsä sille että mulla sattui olemaan vain pussiteetä (+ kahvia ja muita juomia) kun he olivat kylässä.

En kyllä haluisi korissa mitään helposti pilaantuvaa kuten paistia tai juustoa. Hapankorppuja lähinnä ihmettelisin.