Onko sinua luultu ulkomaalaiseksi?
Onko sinua luultu ulkomaalaiseksi?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa minua on luultu ruotsalaiseksi monta kertaa ja samalla kiitelty hyvästä suomen kielestä. :)
Olen siis Rovaniemeltä lähtöisin. :)
On. Suomessa luultu espanjalaiseksi ja toisinaan myös, että toinen vanhemmista olisi Lähi-idästä tms. Karvoituksen perusteella voisi ollakin.
Olen ihan supisuomalaisen näköinen, mutta Kauppatorilla puhuttelivat englanniksi - onkohan se joku myyntitaktiikka?
Ranskalaiseksi, venäläiseksi ja puolalaiseksi. Kerran Suomessa joku venäläinen mummo tuli puhumaan venäjää.
On, useinkin. Suomessa minua luullaan ulkomaalaiseksi, muttei kuitenkaan osata nimetä minkä maalaiseksi minua luullaan. Olen vihreäsilmäinen, ruskeatukkainen (ei kuitenkaan mikään mustanruskea), hieman päivettynyt ihonväri ja pisamia. Ruumiinrakenteelta olen pitkä ja hoikka.
Huomaan myös ulkomailla esim. basaarityylisissä paikoissa, joissa on tapana yrittää tervehtiä asiakasta kotikielellä puoliväkisin, että nuo myyjät kokevat yhtä vaikeaksi kotimaani arvaamisen. Viimeksi minua taidettiin tervehtiä venäjäksi, mitä en pidä kohteliaisuutena.
Ei ole mua, mutta mun tyttöystävää on luultu välillä. Tyttöystäväni on ihan kantasuomalainen jolla on mustat hiukset ja ruskeat silmät ja vähän ruskettunut iho. Häntä on luultu monesti Italialaiseksi tai Espanjalaiseksi. Sinänsä jännää kun hänen siskonsa taas on kalpea kuin kalkkilaivan kapteeni, mutta on sinisilmäinen ja mustahiuksinen.
Yleensä minua luullaan hollantilaiseksi ulkonäön perusteella. Kun puhun, joko irlantilaiseksi tai amerikkalaiseksi. Pelkän nimen perusteella minua pidetään joko romanialaisena tai sardinialaisena. Asun ulkomailla ja mulla on ihan suomalainen nimi. :-)
Mua on luultu espanjalaiseksi tai italialaiseksi monta kertaa. Siellä suunnalla ei sukujuuria kuitenkaan laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä minua luullaan hollantilaiseksi ulkonäön perusteella. Kun puhun, joko irlantilaiseksi tai amerikkalaiseksi. Pelkän nimen perusteella minua pidetään joko romanialaisena tai sardinialaisena. Asun ulkomailla ja mulla on ihan suomalainen nimi. :-)
Jotenkin niin ihana. :)
T: Se jota luullaan usein ruotsalaiseksi
Minua on luultu ulkomailla saksalaiseksi ja suomalainen luuli minua ulkomaalaiseksi nimeni perusteella vaikka olen täysin suomalainen :D
Virossa ruotsalaiseksi, Suomessa venäläiseksi ja Italiassa englantilaiseksi tai amerikkalaiseksi.
On luultu ja olen ollut sen takia lähellä saada turpiini Helsingin yöelämässä.
Olen siis täysin kantasuomalainen, mulla on mustat hiukset ja lähes mustat silmät. muuttanut Pieksämäeltä Helsinkiin, vanhempani ovat aika tummia myös ovat siis karjalaisia. Itselläni oli aluksi aika ruskettunut iho, mutta välttelin aurinkoa niin tulin vaaleammaksi.
Minä olen matkustanut paljon, ja kaikissa (Euroopan) maissa minua aina luullaan paikalliseksi. Minua ei siis koskaan luulla ulkomaalaiseksi.
N48
Suomessa minua on luultu ruotsalaiseksi monta kertaa ja samalla kiitelty hyvästä suomen kielestä. :)