Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla 70 tuhatta euroa rahaa, naisellani velkaa 45 tuhatta ja pyysi, että maksaisin hänen velkansa pois. Mitä tässä pitäisi nyt tehdä?...

Master45
23.12.2016 |

8v ollaan oltu yhdessä ja asutaan saman katon alla. Naiseni on aikoinaan paljon rahallisesti avustanut mua, kun on ollut tiukkaa. Ja muutenkin aina ollut, koko suhteen ajan kauhean huolehtivainen ja kiltti. Muutenkin menee hyvin ja itestä tuntuu pahalta, kun en ole voinut naistani noiden velkojensa kanssa koskaan auttaa.
Nyt olisi mahdollisuus, mutta en tiedä kannattaako? Velat ovat naisen ja itse ne aiheuttanut, mielestäni
hänen kuuluisi hoitaa ne itse alta pois.
Välillä taasen tuntuu kauhean pahalta nähdä, kun naiseni raataa pitkiä työpäiviä ja melkein jokaisen vk lopun että saisi velkansa joskus kuitattua ja minulla komeilee kiva summa rahaa tilillä, kun toinen reppana ihan persaukinen.
Olen sanonut naiselleni , että mun täytyy miettiä asiaa. Naiseni ei ole suuttunut eikä jankkaa tuosta velan maksamisesta jatkuvasti, joskus kyselee että no olenko päättänyt.
Mitä tehdä? En ole mikään rahanahne, joten mulle jäisi tuosta kyllä ihan sievonen summa vielä jäljelle. Toisaalta, haluaisin säästää rahani ja joka kuukausi laitankin aina lisää palkasta rahaa tuohon ja sitten eläkkeellä vois vaikka muutta ulkomaille tai jotain..
Mielipiteitä, neuvoja? Kukaan ollut samanlaisessa tilanteessa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään vosu ole ton rahan arvonen. Mieti kuinka monta tuntia maksullisten kanssa saisit tolla rahalla.

Vierailija
2/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDD juujuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan niinkuin kuule itte haluat!

Vierailija
4/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin suuremman vastuun arjen kuluissa, mutta suoraan en mieheni velkoja maksaisi. Ehkä jonkin lyhennyksen silloin tällöin.

Vierailija
5/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maksaa, mutta saatat menettää naisen, jos et niin tee. Mieti nainen vai rahat.

Vierailija
6/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa toisen velkaa. Avustat maksamalla juoksevista kuluista isomman osan.

Vierailija
7/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan noin valtavaa summaa kuittaisi. Ensisijaisesti ihminen itse lyhentää velkansa. Tietty voit auttaa hieman jos haluat.

Vierailija
8/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinussa on yhtään herrasmiestä autat naistasi.Nainen kyllä palkitsee sinut avokätisyydestä.

Vierailija
9/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
10/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasit sitten summat vaihtaa muttet keksiä omaa tarinaa.

Vierailija
11/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi hullulta jos nyt vain siirtäisit 45.000€ naisen tilille, mutta kerran olette jo vakaassa suhteessa ja nainen kuitenkin myös avittanut sinua, voisit avustaa vaikkap ottamalla vähän isomman lohkon arjen pyörittämisestä tai auttaa sen verran, että saisitte muutamia yhteisiä vapaaviikonloppuja.

Tuon sanottuani totean silti ettei sinulla ole mitään velvollisuutta maksaa, jos se väärältä tuntuu - sinun ovat rahasi. Olisiko mm. yhteinen viikonloppuaika kuitenkin sen rahan arvoista?

Vierailija
12/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse maksaa, mutta saatat menettää naisen, jos et niin tee. Mieti nainen vai rahat.

Ehdottomasti rahat veliseni.Ei naisiin voi luottaa!

Vierailija
13/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuossa on pari tärkeää juttua. Ensinnäkin, kuinka paljon se nainen sua avusti taloudellisesti kun olit tiukoilla? Oletko ne korvannut? Onko naisella ollut velat miten kauan ennen teidän seurustelua ja avoliittoa?

Ja toinen asia, kun olette kerran noin kauan jo olleet yhdessä, miksi ette ole naimisissa? Jos olisitte naimisissa teillä olisi yhteinen omaisuus, ja siinä ei olisi periaatteessa väliä kenen velkoja ja rahoja.

Kyllähän sinä voisit maksaa vaikka puolet siitä naisen velasta niin se helpottaisi hänen taakkaansa, ja korvaisi sitä että hän tekee paljon sinun hyvinvointisi eteen. Ja teidän pitää kyllä katsoa se että onko naisella kohtuuttoman suuret menot tuloihin nähden, jos hänellä menee kaikki rahat ja sulla jää säästöön, kun olette samaa taloutta, yhteiskunta olettaa että olette elättämisvastuulla toisistanne (esim. asumistukea hakiessa) 

Vierailija
14/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisin noin paljon rahaa,kävisin jokapäivä huorissa

Vierailija
15/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasit sitten summat vaihtaa muttet keksiä omaa tarinaa.

Oma tarina. Molemmat keksinyt

Vierailija
16/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten menee naisen kanssa? Aiotteko naimisiin? Näetkö teidät yhdessä vielä 40 vuoden päästä? Onko suhteessa ongelmia?

Jos on mitään epäilyksiä niin en maksaisi, mutta jos kyseessä olisi minun paras ystäväni, kumppanini ja se oikea ihminen jonka haluan rinnalleni aina niin rahalla ei siinä vaiheessa ole niin suurta merkitystä eikä haittaisi maksaa koska velat vaikuttaisivat minunkin arkeen.

Vierailija
17/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nainen velkaantunut siksi, että on auttanut sinua?

Miten sinä olet saanut tuollaisen summa kerättyä, jos kerran olet ollut itse niin tiukassa tilanteessa, että sinua on pitänyt auttaa?

Ts. missä vaiheessa ja miksi tämän 8 vuoden yhdessäelon aikana toinen on avustanut ja sitten velkaantunut, kun taas toinen on muuttunut köyhästä hyvin toimeentulevaksi.

Vierailija
18/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun oli ilmeisesti tarkoitus todistaa jotain...? Onnistuitko...?

Vierailija
19/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on nyt bueno.Annoin naiselleni kauneimman joululahjan mitä voi antaa.Mustan silmän ja 100 metriä etumatkaa.Se on homma paketoitu ja nyt huoriin!

Vierailija
20/21 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi