Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magneettikuvaus yksityisellä, kokemuksia

Vierailija
19.12.2016 |

Onko kukaan käynyt yksityisellä magneettikuvauksessa? Miksi menit yksityiselle, etkö päässyt kunnalliselle? Mitä kävit kuvauttamassa? Millainen kokemus oli ja paljon maksoi suunnilleen?
Pääseeköhän yksityiselle esim. kahden viikon sisällä?
Täällä pk-seudulla on kamalasti yksityisiä magneettikuvauspaikkoja ja mietin että mitenhän sen valitsisi minne menisi, mikä olisi paras. Itselläni ei ole mitään suurta vaivaa, vuoden ajan ollut välillä päänsärkyä ja välillä kasvoissa pientä puutumisen tunnetta. Tosin sitäkään ei nyt viimeiseen kuukauteen. Yhden kerran olen käynyt kunnallisella lääkärillä, mutta eipä se mitään kummoista sanonut. Tiedän, että kunnalliseen magneettikuvaukseen en pääsisi näin "pienillä" vaivoilla, mutta asia vaivaa minua, joten haluaisin mennä pään magneettikuvaukseen. Luulisi, että jos jotakin häikkää tuolla esim verenkierrossa on, niin se selviäisi magneettikuvauksella?

Kiitos kaikille jotka jaksavat vastata :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja nostaa

Vierailija
2/47 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mennä erikoislääkärille ensin? Tarvitset kai jokatapauksessa jonkun kommentoimaan kuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviit lähetteen sinne kuitenkin

Vierailija
4/47 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, hyvä kun sanoitte. Enpä jotenkaan ollut ajatellut asiaa noin, mutta niinhän se taitaa olla. Kai kuitenkin erikoislääkäri minulle antaa lähetteen vaikkei hänkään katsoisi magneettikuvauksen olevan "tarpeellinen"? Minähän sen kuitenkin itse maksan. AP

Vierailija
5/47 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit mennä käsittääkseni ilman erikoislääkärin lähetettä, mutta sitten et saa Kela-korvausta. Korvaustaulokot löytyy netistä. Itse kävin yksityisellä, koska kunnallisen jono oli niin pitkä. Ensin piti päästä sairaalan lääkärin konsultaatioon, ja käymällä yksityiselä saatoin saada leikkauspäätöksen konsultaation yhteydessä. Ettei tarttenut odottaa aikaa kuvaukseen ja sitten taas uutta konsultaatio aikaa. Minulla oli erikoislääkärin lähete niskan kuvaukseen ja lähete sairaalaan, maksoi 265e, mutta kelakorvaus on pienentynyt nyt, eli on kalliimpi.

Vierailija
6/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä mennä magneettiin itsekin mutta sit sä esität itse epäilyn, ja vaan siihen vastataan (kyllä/ei).

Mitään 'Näkyyks siellä jotain' -tyyppisiä tutkimuksia ei olekaan.

Vierailija
7/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla vaivoilla mitään tarvetta.

Mutta jos halua ja maksat kaiken itse niin mee cityterveyteen, on halvin.

Voi vaan varata, ja mennä, maksaa 258€.

http://cityterveys.fi/hinnasto/

Mutta en näe tarpeelliseksi.

Vierailija
8/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin magneettiin aattelit mennä? Pään vai? Kuulostaa sydänvaivoilta tuo puutuminen. Sen verran kannattaa mennä lääkäriin et tiedät mitä aluetta kuvataan. Yliopistollisissa sairaaloissa olisi varmasti parhaat laitteet.

Vierailija
9/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sun lääkäriin mennä vaikka yksityisesti jotta tiedät mihin kuviin ja kuka sulle lausunnon selittää.

Vierailija
10/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisään että kaikkea ei ole kiva tietää. Esim. Päänalueella voi olla ikäviä juttuja mille ei voi tai kannata tehdä mitään vaikka aiheuttaisi päivittäisiä pääsärkyjä. Esim. 40% ihmisistä on pelkästään käpyrauhasen alueen kasvain kuolintutkimuksissa. Sen lisäksi miljoona muuta paikkaa päässä mihin voi jotain tulla eli parempi ettei aina edes tiedä. Niin kauan kuin pystyy oireiden kanssa elämään niin anna olla.

11/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi jännityspäänsäärkyä noilla oireilla? Mulla oli.

Itse pääsin riesasta eroon fysioterapian avulla.

Itselläni aivojen ja kaularangan TT-kuvat ja magneettikuvat olivat aivan normaalit. Neurologisissa testeissä ei mitään hälyttävää, joskin jotain pientä poikkeamaa silmien nykimisessä (nystagmus) ja ja toisen käden puristusvoimassa.

Vierailija
12/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä lisään että kaikkea ei ole kiva tietää. Esim. Päänalueella voi olla ikäviä juttuja mille ei voi tai kannata tehdä mitään vaikka aiheuttaisi päivittäisiä pääsärkyjä. Esim. 40% ihmisistä on pelkästään käpyrauhasen alueen kasvain kuolintutkimuksissa. Sen lisäksi miljoona muuta paikkaa päässä mihin voi jotain tulla eli parempi ettei aina edes tiedä. Niin kauan kuin pystyy oireiden kanssa elämään niin anna olla.

Olipahan neuvo.

Vierailija
13/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Itselläni aivojen ja kaularangan TT-kuvat ja magneettikuvat olivat aivan normaalit. Neurologisissa testeissä ei mitään hälyttävää, joskin jotain pientä poikkeamaa silmien nykimisessä (nystagmus) ja ja toisen käden puristusvoimassa.

noilla oireilla hyvä että kävit kuitenkin kuvilla. Nystagmus usein kasvaimesta johtuvaa (painaa johonkin näköhermoon) samoin puristusvoima usein puuttuu jos päänalueella kasvain mut hyvä et selvisit puhtain paperein.

Vierailija
14/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunge kinkku persesees kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan neuvo.

no eikö? Joka asiaa ei kannata murehtia, ei vaan kannata. Ihan siis neurologin neuvo, parempi ettei jokaista poikkeamaa tiedä kun ne on todella yleisiä.

15/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

noilla oireilla hyvä että kävit kuitenkin kuvilla. Nystagmus usein kasvaimesta johtuvaa (painaa johonkin näköhermoon) samoin puristusvoima usein puuttuu jos päänalueella kasvain mut hyvä et selvisit puhtain paperein.

Kunnallisella. Lääkäri katsoi tarpeelliseksi, itse en niinkään osannut olla huolissani.

Muutenkin toi sun tekstisi on täyttä scheissea.

Vierailija
16/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Kunnallisella. Lääkäri katsoi tarpeelliseksi, itse en niinkään osannut olla huolissani.

Muutenkin toi sun tekstisi on täyttä scheissea.

aijaa, itsellä ainakin juuri nuo oireet kasvaimesta ja muilla ketkä tiedän joilla sama sairaus. Törkeetä kirjoittaa noin : (

Vierailija
17/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan neuvo.

no eikö? Joka asiaa ei kannata murehtia, ei vaan kannata. Ihan siis neurologin neuvo, parempi ettei jokaista poikkeamaa tiedä kun ne on todella yleisiä.

Ja tämä neuvosi versus tilanne, missä kuvaamisella pystytään ajoissa havaitsemaan vakava poikkeama ja vielä tekemään sille jotain...

Vierailija
18/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan neuvo.

Ja tämä neuvosi versus tilanne, missä kuvaamisella pystytään ajoissa havaitsemaan vakava poikkeama ja vielä tekemään sille jotain...

Annetaanhan lääkäreiden päättää milloin tilanne vaatii jatkotoimenpiteitä, eikö vaan?

Vierailija
19/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipahan neuvo.

Annetaanhan lääkäreiden päättää milloin tilanne vaatii jatkotoimenpiteitä, eikö vaan?

Juuri niin. Teidän amatöörien typerät neuvot ovat pahimmillaan vaarallisia.

Vierailija
20/47 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kyseessä on epituriaalinen hemokontriitti vasemmalla balnassialueella. Fataalinen.

Odotettava elinikä: 2-4 kuukautta.

Hoito-ohje: burana 400 Turbo 2 kertaa päivässä anaalisesti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi