Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 50 000 korkeakoulutettua työtöntä --- työnantaja ei löydä työntekijöitä vaikka 4 paikkaa avoinna

Seija 43
19.12.2016 |

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/yrittaja-timo-turhautui-tyottomiin-tarj…

Että pistää vihaksi. Eikö työt kelpaa korkeakoulutetulle työttömälle?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viitaten raflaavaan otsikointiin; miksi ihmeessä korkeakoulun käynyt haluaisi asentamaan keittiötä? t. vtm

Jaa, että ennemmin makoilee uuninpankkolla piereskelemässä kuin lähtee tekemään rehellistä työtä? Häpeä!

Ap

Peukuista päätellen tätä palstaa lukee moni korkeastikoulutettu joka ei viitsi hakea töitä, kun kuvittelevat olevansa liian hyviä siihen.

Minä olen aloitusta alapeukuttanut ja montaa kommenttia yläpeukuttanut, vaikka en ole korkeakoulutettu enkä edes työtön. Sinä sen sijaan luulet olevasi muita parempi.

Vierailija
62/67 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, naurattaa aina noi "oman auto lasketaan eduksi". Millä hiton järjellä työttömällä mitään autoa olisi, ei minullakaan ole vaikka palkka 3500/kk :'D Jos työssä tarvii autoa, niin miksi helvetissä firma ei ole jotain leasingromua ottanut, kun yrittäjät saa kuitenkin kaikesta verovähennyksiä?! Kuka urpo olettaa, että jollain köyhällä, työttömällä olisi varaa käyttää autoa firman hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko olevani tekijä tuohon työhön, olen 45v. merkonomi, nainen jolla on peukalo keskellä kämmentä ja työkokemusta toimistotyöstä.

Vierailija
64/67 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työ kelpaa?

Vierailija
65/67 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työnantajat jaksa ketään opastaa työhönsä. Sehän maksaa. Otetaan ennemmin jo joku toisessa firmassa töitä tekevä suoraan puikkoihin.

Vierailija
66/67 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työ kelpaa?

Koska kyseiseen työhön vaaditaan tulityökortti sekä luvat sähkö-, vesikaluste- ja kylmäkoneasennuksiin. Jostain syystä näitä ei sisältynyt minun filosofian maisterin tutkintooni.  Mutta onhan meillä täällä yli 50 000 pakolaisstatuksella maassa olevaan, jotka on otettu tänne juuri tuon kaltaisia töitä varten. Miksei heidän joukostaan löydy 4 halukasta?

Vierailija
67/67 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei työ kelpaa?

Koska kyseiseen työhön vaaditaan tulityökortti sekä luvat sähkö-, vesikaluste- ja kylmäkoneasennuksiin. Jostain syystä näitä ei sisältynyt minun filosofian maisterin tutkintooni.  Mutta onhan meillä täällä yli 50 000 pakolaisstatuksella maassa olevaan, jotka on otettu tänne juuri tuon kaltaisia töitä varten. Miksei heidän joukostaan löydy 4 halukasta?

Aivan. Tyhminkin korkeakoulutettu työtön tajuaa tuon. Miksi vaivautua jos kerran vastassa on heti lupamuuri työnteon esteenä. Sitä paitsi BC korttia harvemmin enää nuoremmalta sukupolvelta löytyy ja taitaa tuo ajaminen vielä tarvita ammattipätevyyden sekin. Lisäksi korkeakoulutettu henkilö, joka juuri jää 500 päiväiselle, luonnollisesti haluaa ensisijaisesti ensin katsoa oman alan paikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä