Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen perhe katkaisi välit mieheeni minun takia

Vierailija
18.12.2016 |

Eli ovat vähän huonommin menestyneitä. Käyttävät alkoa ja työpaikat vaihtuu tai niitä ei ole, autoa ei ole varaa korjata ja perintätoimisto on kirjekaveri.

Itse olen ihan normaalista perheestä, tuon tuliaisia yms. Nämä ihmiset vihasivat tuliaisia, joululahjoja ei aikuisille anneta ja pitopalvelut juhlissa on pröystäilyä ja uusavuttomuutta. Vihasivat minua, joten lakkasin käymästä. Mies suuttui heille kun olivat minulle ilkeitä, ja nyt eivät halua olla miehen kanssa tekemisissä, kun valitsi "kermaperseen". Paha mieli miehen puolesta, varsinkin nyt jouluna. Pitäisikö meidän lähestyä heitä taas?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi olla, kun ei ole tuollaisista ihmissuhteista kokemusta, enkä muista koskaan katkaisseeni välejä keneenkään niin se tuntuu aika isolta jutulta. Enkä todellakaan tarkoita painostaa miestä pitämään heihin yhteyttä, vaikka nyt ajateltuna se on toki voinut miehestä tuntua siltä. Lähinnä koen huonoa omaatuntoa, että takiani he alunperin suuttuivat. Tmäkin toki aika hullua, koska en ajatellut heidän olevan wt tai muutakaan. Pidin heitä vaan ihmisinä joilla ei ole käynyt niin hyvä tuuri. 

Tiedän, että mies suuttuu jos vien lapsille lahjat, mutta ne aion silti viedä. Oma periaatteeni on kuitenkin se, ettei vanhempien välit saa vaikuttaa lapsiin. En menetä yhtään mitään antamalla heille lahjoja. Tai, no siitä seuraa jälleen yksi riita miehen kanssa, mutta uskon hänen kuitenkin ymmärtävän. Muuten lopetan miehen ahdistelun hänen perhettään koskien. Ei tosiaan ole tuollaista kokemusta, niin olen varmasti ollut miehelle surkea tuki tässä. 

Ap

Keskustele miehesi kanssa tästä asiasta. Älä siis vie lahjoja vain omin päin miehesi mielipiteestä piittaamatta. Kyllä miehesikin varmasti keskustelun jälkeen lämpiää enemmän tälle ajatukselle, jos hän tietää lasten arvostavan teitä ja yhteydenpitoanne vanhemmistaan huolimatta. Kun suhtaudut ymmärtäväisemmin etäisyyden pitämiseen muihin sukulaisiin, niin luultavasti miehesikin suhtautuu ymmärtäväisemmin yhteydenpidon jatkamiseen lapsiin.

Varautukaa siihen, että vanhemmat saattavat myös ensin käyttää lapsia pelinappuloina eli eivät anna teidän "kostoksi" pitää heihinkään yhteyttä. Tilanne voi siitä huolimatta kuitenkin muuttua jossakin vaiheessa, kun lapset itsekin alkavat tällaista kieltoa kyseenalaistamaan. Lapsia nähdessä täytyy sitten olla todella varovainen, ettei mitenkään arvostele heidän kuullen heidän vanhempiaan, jotta lapset saavat vastaisuudessa luvan vierailla ja pitää yhteyttä.

Eikö ap sitten muka käytä lapsia pelinappuloina? Hän lahjoilla sotkee heidät omaan sotkuunsa! Kokemuksesta tiedän että eivät ne lapset tarvitse turhaa roinaa eli niitä lahjoja kun paras lahja olisi että aikuiset tulisivat keskenään toimeen. Mutta ap haluaa taas sen hyvän ja paremman olon ITSELLEEN kun hän on sellainen 'parempi ihminen' joka ostaa muille lahjoja. Ei hän oikeasti niiden lasten tunteista välitä.

Vierailija
62/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi olla, kun ei ole tuollaisista ihmissuhteista kokemusta, enkä muista koskaan katkaisseeni välejä keneenkään niin se tuntuu aika isolta jutulta. Enkä todellakaan tarkoita painostaa miestä pitämään heihin yhteyttä, vaikka nyt ajateltuna se on toki voinut miehestä tuntua siltä. Lähinnä koen huonoa omaatuntoa, että takiani he alunperin suuttuivat. Tmäkin toki aika hullua, koska en ajatellut heidän olevan wt tai muutakaan. Pidin heitä vaan ihmisinä joilla ei ole käynyt niin hyvä tuuri. 

Tiedän, että mies suuttuu jos vien lapsille lahjat, mutta ne aion silti viedä. Oma periaatteeni on kuitenkin se, ettei vanhempien välit saa vaikuttaa lapsiin. En menetä yhtään mitään antamalla heille lahjoja. Tai, no siitä seuraa jälleen yksi riita miehen kanssa, mutta uskon hänen kuitenkin ymmärtävän. Muuten lopetan miehen ahdistelun hänen perhettään koskien. Ei tosiaan ole tuollaista kokemusta, niin olen varmasti ollut miehelle surkea tuki tässä. 

Ap

Keskustele miehesi kanssa tästä asiasta. Älä siis vie lahjoja vain omin päin miehesi mielipiteestä piittaamatta. Kyllä miehesikin varmasti keskustelun jälkeen lämpiää enemmän tälle ajatukselle, jos hän tietää lasten arvostavan teitä ja yhteydenpitoanne vanhemmistaan huolimatta. Kun suhtaudut ymmärtäväisemmin etäisyyden pitämiseen muihin sukulaisiin, niin luultavasti miehesikin suhtautuu ymmärtäväisemmin yhteydenpidon jatkamiseen lapsiin.

Varautukaa siihen, että vanhemmat saattavat myös ensin käyttää lapsia pelinappuloina eli eivät anna teidän "kostoksi" pitää heihinkään yhteyttä. Tilanne voi siitä huolimatta kuitenkin muuttua jossakin vaiheessa, kun lapset itsekin alkavat tällaista kieltoa kyseenalaistamaan. Lapsia nähdessä täytyy sitten olla todella varovainen, ettei mitenkään arvostele heidän kuullen heidän vanhempiaan, jotta lapset saavat vastaisuudessa luvan vierailla ja pitää yhteyttä.

Eikö ap sitten muka käytä lapsia pelinappuloina? Hän lahjoilla sotkee heidät omaan sotkuunsa! Kokemuksesta tiedän että eivät ne lapset tarvitse turhaa roinaa eli niitä lahjoja kun paras lahja olisi että aikuiset tulisivat keskenään toimeen. Mutta ap haluaa taas sen hyvän ja paremman olon ITSELLEEN kun hän on sellainen 'parempi ihminen' joka ostaa muille lahjoja. Ei hän oikeasti niiden lasten tunteista välitä.

Ootko tosissasi? Ap selvästi kertoi aikaisemmassa viestissään, että kyseessä on lapset, joiden kanssa hän ja hänen miehensä ovat viettäneet paljon aikaa ja hänellä on syntynyt heihin tunneside. Yksinkertaistat liikaa ap:ta nyt kyllä ja teet hänestä jonkin monsterin. Ei elämä ole noin mustavalkoista. Veljen vaimo sitäpaitsi näyttäisi olevan ihan ok asian kanssa, jos kerran hän on lahjatoiveet erikseen ap:lle kertonut. Kyse on lähinnä siitä, että hyväksyykö muu perhe sen, että lapset saavat olla tekemisissä kenen sukulaisen kanssa haluavat, vaikka aikuiset pitäisivätkin hajurakoa. Eli ovatko aikuiset osapuolet valmiita joustamaan sen verran ylpeydestään lasten edun vuoksi. Ja tää edellyttää toimiakseen sitä, että aikuiset pitää lasten aikana suunsa supussa muista sukulaisista parhaansa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ettei miehen äiti ole ihan terve, mutta silti surettaa miehen puolesta. On kuitenkin tämän äiti..

En ymmärrä miten keksivät minun "yrittävän olla parempi ihminen" kun tuon tuliaisia! Vien niitä myös siskoille ja kaikille kenellä käyn kylässä harvemmin. Mielestäni se on kohteliasta.

Nuo vastaa miehen viesteihin "ole nyt sen prinsessan kanssa" 😩

Ap

Tässähän on se todiste että ap tosiaan pitää itseään parempana. Ap, sä viet ne tuliaiset jotta sinulla olisi se paremman ihmisen olo ja kiva olo. Yleensä tuliaiset viedään jotta vastaanottajalle tulisi kiva olo. Eli olet aika paska ja itsekäs ihminen, varsinkin kun haukut alkkiksiksi ja hulluiksi ihmisiä. Miehesikin on sika kun heitti perheensä bussin alle sun kermaperseen vuoksi.

Mikä ihmeen kermaperse-fiksaatio sulla on? Näetkö kermaperseitä ennemmän ympärilläsi? Maailmasi vaikuttaa mustavalkoiselta. Et taida ymmärtää kokonaistilannetta.

Vierailija
64/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aloittajan pitäisi nyt ensisijaisesti kunnioittaa miehensä päätöstä. Et ehkä ymmärrä, miten pitkä ja vaikea prosessi perheestään irtautuminen ja välien lopullinen katkaisu hänelle on ollut.

Luulet, että teet hyvää, kun painostat häntä lähettämään jouluviestejä tai laittamaan sukulaislapsille lahjoja. Sun täytyy ymmärtää, että miehesi ON JO KÄYNYT nuo vaiheet omassa prosessissaan läpi ja hän tietää, että noin toimimalla hän satuttaa ja repii itseään lisää.

Välien katkaisu perheeseen on rankka ratkaisu, ja se tehdään silloin, kun tiedossa jo on, että minkäänlainen yhteydenpito ei ole mahdollista ja kaikkea on yritetty. Päätös myös pysyy jatkuvasti rankkana ja raskaana, jos muut läheiset eivät tue ja ymmärrä, vaan syyllistävät ja "haluavat auttaa".

Jos miehesi ei halua noita lahjoja laittaa, sun täytyy kunnioittaa häntä ja hyväksyä hänen päätöksensä. On tosi ikävää ja kamalaa, että välinne noihin lapsiin ovat nyt poikki. Ymmärrät kuitenkin varmaan, että nuo väkisin viedyt lahjat eivät suhdetta tuo sinulle takaisin, vaan osoittavat miehelle, ettet tue häntä hänen henkilökohtaisessa ja kipeässä päätöksessään.

Toivottavasti välit lapsiin voivat korjaantua myöhemmin. Aloitteen on kuitenkin tultava mieheltäsi, sinä et voi asiasta päättää loukkaamatta häntä.

Vierailija
65/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aloittajan pitäisi nyt ensisijaisesti kunnioittaa miehensä päätöstä. Et ehkä ymmärrä, miten pitkä ja vaikea prosessi perheestään irtautuminen ja välien lopullinen katkaisu hänelle on ollut.

Luulet, että teet hyvää, kun painostat häntä lähettämään jouluviestejä tai laittamaan sukulaislapsille lahjoja. Sun täytyy ymmärtää, että miehesi ON JO KÄYNYT nuo vaiheet omassa prosessissaan läpi ja hän tietää, että noin toimimalla hän satuttaa ja repii itseään lisää.

Välien katkaisu perheeseen on rankka ratkaisu, ja se tehdään silloin, kun tiedossa jo on, että minkäänlainen yhteydenpito ei ole mahdollista ja kaikkea on yritetty. Päätös myös pysyy jatkuvasti rankkana ja raskaana, jos muut läheiset eivät tue ja ymmärrä, vaan syyllistävät ja "haluavat auttaa".

Jos miehesi ei halua noita lahjoja laittaa, sun täytyy kunnioittaa häntä ja hyväksyä hänen päätöksensä. On tosi ikävää ja kamalaa, että välinne noihin lapsiin ovat nyt poikki. Ymmärrät kuitenkin varmaan, että nuo väkisin viedyt lahjat eivät suhdetta tuo sinulle takaisin, vaan osoittavat miehelle, ettet tue häntä hänen henkilökohtaisessa ja kipeässä päätöksessään.

Toivottavasti välit lapsiin voivat korjaantua myöhemmin. Aloitteen on kuitenkin tultava mieheltäsi, sinä et voi asiasta päättää loukkaamatta häntä.

Näinhän se on. Ymmärrän, miten vaiketa on, kun tullaan erilaisista perheolosuhteista. Lapsirakas välittää muidenkin lapsista ja on vaikeata ymmärtää, miksei viattomille lapsille voisi antaa joululahjoja. Aloittajan tapauksessa voisi käydä niinkin, ellei jo ole, että käly tilanteesta huolimatta haluaa vain lahjoja lapsille. Lopputulos: ap ja miehensä ovat vain lahjakoneita. Tilanne menisi vielä rasittavammaksi miehelle, joka tietää perheensä asenteet. Ja varsinkin ap:lle, jolla ei ole kokemusta katkerista ihmisistä.

Vierailija
66/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis he kokevat tuliaisina myös ruuat yms. Enkä siis joka kerta vienyt. Mutta vaikka siidereitä jos kutsuivat saunaan, tai fetasalaatin jos mentiin yllättäen, jouluna joku peruslahja, viiniä ja lasienkeli kun tykkäävät niistä. En vienyt mitään isoa, ja vasta myöhemmin kuulin, mitä he näistä "olen teitä parempi"-lahjoista ajatteli.

Mies sanoi ettei hänen puolestaan tarvi olla heihin missään tekemisissä, ennen kuin pyytävät anteeksi. Tiedän ettei anteeksipyyntöä tule koskaan, ja pelkään, että mies katkeroituu minulle. Siksi pyysin miestä laittamaan heille jonkun viestin. Nyt miestä ärsyttää, kun takiani laittoi viestin ja sai vaan kettuilua takaisin (minkä kuulemma jo tiesi tapahtuvan..).

Mutta on siis ok vaan hylätä oma perhe??

Ap

Ei miehesi ole ensimmäinen eikä taida olla valitettavasti viimeinenkään, jonka välit lapsuusperheeseen ovat poikki. Jos mies on sanonut, ettei tarvitse olla hänen lapsuusperheensä kanssa tekemisissä ja sinä pakotat hänet ottamaan yhteyttä - sillä tavalla juuri miehesi katkeroituu sinulle. Nyt on jo ärsyyntynyt. Perheitä on erilaisia, miehesi perhe on aivan erilainen kuin omasi ja miehesi tietää sen. Miksi sinä yrität leikiä kuin se olisi samanlainen kuin omasi?

Vierailija
67/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei minua haittaisi, että mies pitäisi heihin yhteyttä. Jonkun aikaa mies kävikin siellä yksin, kun tuli selväksi etteivät pitäneet minusta. Kuitenkin sitten suuttuivat siitä, etten käynyt ja alkoivat haukkumaan minua miehelle ja mies katkaisi välit, ja uhkasi vielä rikosilmoituksella häirinnästä.

En nyt välttämättä heitä elämääni kaipaisi ollenkaan, mutta lähinnä pelottaa että mies kuitenkin kaipaisi. Hän on ihan erilainen kuin tuo muu perhe.. Ja sanoo haluavansa parempaa elämää, eikä halua että mahdolliset lapsemme ikinä ovat noiden ihmisten luona ja näkevät sen riitelyn mallin. Kuitenkin suuttuu itse minulle, kun yritän vain, että hän säilyttäisi edes asialliset välit. Hänen mielestään asiattomiin ei voi olla asiallisia välejä.

Mies tulee kyllä hyvin toimeen perheeni ja ystävieni kanssa, ja vanhempani pitävät hänestä paljon. Silti mietin voiko mies tuntea jotakin kaipuuta omaa perhettään kohtaan. Heillä on kuitenkin aika ronski huumori ym hyviäkin asioita, joita mies saattaa kuitenkin kaivata. Välit ovat siis menneet siskoon, veljeen ja vanhempiin ja samalla veljen lapsiin.  Edes veljen lapsille mies ei aio ostaa joululahjoja, eikä anna minun ostaa (tämä on mielestäni kaikista surullisinta, koska lapset tykkäävät meistä..)

Ap

Ap, on parempi, että puit asiaa täällä AV:llä kun se sinua niin vaivaa kuin että jankuttaisit miehellesi. Miehesi ajatuksia et tiedä ellei hän niistä kerro eikä miettiminen=arvaileminen kyllä edistä asiaa yhtään. Anna miehesi toimia kuten hän parhaaksi katsoo äläkä sooloile mitään omin päin. Hyvää tarkoittavat ihmiset saavat eniten pahaa aikaan.

Vierailija
68/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ettei miehen äiti ole ihan terve, mutta silti surettaa miehen puolesta. On kuitenkin tämän äiti..

En ymmärrä miten keksivät minun "yrittävän olla parempi ihminen" kun tuon tuliaisia! Vien niitä myös siskoille ja kaikille kenellä käyn kylässä harvemmin. Mielestäni se on kohteliasta.

Ap

Selvästi ovat kateellisia, kun huomaavat sinun olevan normaali ja tasapainoinen ihminen ja kokevat huonommuutta omasta toiminnastaan, ansaitusti. Ei kannata olla tekemisissä heidän kanssaan yhtään enempää kuin on pakko.

Vierailija
69/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olette varmasti oikeassa. Sanoin jo miehelle, etten niitä lahjoja vie jos hän ei halua. Mies vastasi arvostavansa sitä, mutta mikäli se on minulle oikeasti tärkeää ei halua pilata joulumieltäni kieltämällä. Näiden tekstien ansiosta nyt en kuitenkaan lahjoja vie. Käly ei ole sydänystäväni, mutta näistä ihmisistä ollut minulle mukavin (miehen äiti on uhannut häntä mm lastensuojeluilmoituksella, mutta ovat nyt hyvissä väleissä).

Joku kysyi onko mieheni hänen eksä. Mies ei ainakaan minua ole ikinä haukkunut millään nimellä, niin en usko 😄 Muuten kyllä sama tausta meillä.

Ap

Vierailija
70/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ootko tosissasi? Ap selvästi kertoi aikaisemmassa viestissään, että kyseessä on lapset, joiden kanssa hän ja hänen miehensä ovat viettäneet paljon aikaa ja hänellä on syntynyt heihin tunneside. Yksinkertaistat liikaa ap:ta nyt kyllä ja teet hänestä jonkin monsterin. Ei elämä ole noin mustavalkoista. Veljen vaimo sitäpaitsi näyttäisi olevan ihan ok asian kanssa, jos kerran hän on lahjatoiveet erikseen ap:lle kertonut. Kyse on lähinnä siitä, että hyväksyykö muu perhe sen, että lapset saavat olla tekemisissä kenen sukulaisen kanssa haluavat, vaikka aikuiset pitäisivätkin hajurakoa. Eli ovatko aikuiset osapuolet valmiita joustamaan sen verran ylpeydestään lasten edun vuoksi. Ja tää edellyttää toimiakseen sitä, että aikuiset pitää lasten aikana suunsa supussa muista sukulaisista parhaansa mukaan.

Minusta tässä on kummallista, jos ap ei saa olla ystävät veljen vaimon kanssa. Miksi ei?? Molemmat ovat ulkopuolelta tämän kaamean suvun. Itse nousisin kyllä takajaloille, jos minun mieheni ja hänen veljensä määräisivät, että naiset eivät saa olla tekemisissä keskenään, koska suku on riidoissa keskenään.

Vierailija
71/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ex-anoppini perheeltä. Haukkuivat myös yhtä lastaan kermaperseeksi kun tämä osti oman asunnon ja eli muuten vaan tavallista elämää. Ei ollut mitenkään rikas. Minä olin sitten vain hemmoteltu, kun oli ajokortti maksettu 😄😄 Ihan sairasta porukkaa koko suku. Ainakin oma "kälyni" oli pelkkä pummi joka itse keksi haluta lapsilleen sitä tätä ja tota. Jouduttiin niitä lapsia hoitamaan ihan liikaa, lainaamaan rahaa vaippoihin ja muutenkin koko meininki oli karmivaa. Mies oli kuin muu suku niin erottiin. Kyllä ne lapset krääsää saa, hopelta saa vanhemmat hakea mitä mielii.

Vierailija
72/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, että on väärin tehdä miehen tahtoa vastaan, koska kyse on hänen suvustaan. Mutta oikeasti, mielestäni mies on lapsellinen, kun ei vaan periaatteesta halua, että annamme lahjoja hänen veljensä lapsille. Ei siis ajattele lapsia, vaan periaatetta, että mitään yhteyttä ei pidetä, piste. Minusta se on vaan naurettavaa. Kaikesta muusta olen valmis luopumaan. Yritin jopa sopia, että näiden lahjojen jälkeen en ota yhteyttä keneenkään heistä. Mutta ei käy miehelle. Ja me oikeasti riidellään näin typerästä asiasta. Ehdotin, että annan ne lahjat vain omalla nimelläni, niin ei käy edes se. 

Oikeasti meinaan itkeä tätä asiaa töissä, koska säälittää niin paljon noi lapset. Olisin vaan halunnut vielä nähdä heitä.. Ja nyt ärsyttää myös todella paljon mies. Ehkä säälin vähän myös itseäni... Joulufiilis on kokonaan poissa. Tekisi mieli vaan vetää prinsessakilarit ja lähteä vanhemmille ennakkoon yksin ja kieltää miestä ostamasta minullekaan lahjaa. 

Ap

Minusta sinä haluat ostaa ne lahjat ihan periaatteesta, et aidosta hyväsydämisyydestäsi. Koska jos olisit hyväsydäminen, miehesi tunteet merkitsisivät sinulle enemmän, kuin joidenkin random-lasten, siis lapsia maailmassa piisaa, tulisitko ostamaan meidänkin lapsille paketit? ;)

Ja mitä tulee tuohon, että moitit miestä nyt epäkypsäksi, niin sanoisin, että ei ole mikään ihme, jos miehellä ei ole kapasiteettia venyä sinun pelkän periaatteesi suuntaan OMAN sukunsa asiassa, jos hänellä on kerran tuollaiset vanhemmat ja noin on kohdeltu. Ehkä mies olisi toivonut enemmän tukea siltä perheeltä, joille nyt ostelet paketteja ja ei halua sen takia että heitä erikoishyysätään. Koska te ette ole sellaisissa väleissä, että paketit sinulta olisivat jotenkin must. Siksi toimintasi ON erityishyysäystä.

Vierailija
73/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan ymmärrä, mitä mies menettää siinä, että minä annan joululahjat minulle tärkeille ihmisille.. En niitä nyt anna, jos mies ei oikeasti suostu, mutta äsyttää ja surettaa kylllä. Nuo lapset saa ehkä 3 lahjaa, joten ne oikeasti merkitsisivät heille paljon.

Minusta tuntuisi oikealta viedä lahjat lapsille ja ottaa sitten kiukkuinen mies. Jos en vie, mies on hyvällä tuulella ja minä surullinen. Lahjat voisi olla vaikka "pukilta" kunhan saisivat ne. Tätä lahjaa tuo vanhempi on toivonut ainakin marraskuun alusta saakka. 

Ap

Ei kuulu sinulle noin karkeasti sanottuna jos se haittaa miestäsi? Kenet sä olet oikein nainut, miehesi, vai ne lapset? Joskus ihmisen on vain pakko valita. Olet tosi ärsyttävä, kun olet niin olevinasi huolissasi toisten mielenterveydestä, vaikka samalla aiheutat miehellesi pahaa mieltä. Lapset menevät edelle, mutta ei minusta vieraan perheen lapset, joita ei nyt varmaan pahoinpidellä, jonka sä estäisit? Te lasu jos lasten olot huolestuttavat.

Koko ongelmaa ei olisi, ellei miehen vanhemmat ois tuollaisia juntteja, älä siis miestäsi syyttele mistään nyt. Kasvata vähän paksumpi nahka jos kaikkien muiden asiat surettaa noin hirveästi. Sinuna antaisin sen rahan sille lasten äidille ja kertoisin tilanteen hänelle, hän ostakoot mitä haluaa, enkä puhuisi miehelle mitään. Mutta ymmärrän, että se veljen vaimo vois kokea rahan antamisen taas ongelmallisena. Että siksi et varmaan tee niin.

Vierailija
74/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, päätimme etten vie lahjoja.

Ap

Vierailija
75/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitvit. Minä tekisin kyllä miltä itsestä tuntuu! Saa olla aika herkkähipiä mies jos ei kestä, että vaimo antaa lahjoja lapsille.

Vierailija
76/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta ne lapset eivät ole apeelle mitään sukua oikeasti. Ap on keksinyt olla kauhuissaan lasten puolesta kun eivät saa hänen lahjojaan ja kaikkea muura sontaa kun nämä tunteet ovat vain apeen päässä, ei niiden lasten oikeita tunteita. Mikä pakkomielle sillä oikein on toisten lapsista, hankkisi oman jos on jokin äiti Teresa-syndrooma.

Vierailija
77/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, että on väärin tehdä miehen tahtoa vastaan, koska kyse on hänen suvustaan. Mutta oikeasti, mielestäni mies on lapsellinen, kun ei vaan periaatteesta halua, että annamme lahjoja hänen veljensä lapsille. Ei siis ajattele lapsia, vaan periaatetta, että mitään yhteyttä ei pidetä, piste. Minusta se on vaan naurettavaa. Kaikesta muusta olen valmis luopumaan. Yritin jopa sopia, että näiden lahjojen jälkeen en ota yhteyttä keneenkään heistä. Mutta ei käy miehelle. Ja me oikeasti riidellään näin typerästä asiasta. Ehdotin, että annan ne lahjat vain omalla nimelläni, niin ei käy edes se. 

Oikeasti meinaan itkeä tätä asiaa töissä, koska säälittää niin paljon noi lapset. Olisin vaan halunnut vielä nähdä heitä.. Ja nyt ärsyttää myös todella paljon mies. Ehkä säälin vähän myös itseäni... Joulufiilis on kokonaan poissa. Tekisi mieli vaan vetää prinsessakilarit ja lähteä vanhemmille ennakkoon yksin ja kieltää miestä ostamasta minullekaan lahjaa. 

Ap

Itkee töissä lasten vuoksi kun säälittää niin ne lapset.... Just. Eikö sulla ap ole omaa elämää yhtään.

Vierailija
78/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä keskustelusta! Meneehän se päivä näinkin, mitähän keksisi huomenna!?

Vierailija
79/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä pidemmälle tätä ketjua luen, sitä varmempi olen siitä, että ap on se jolla tässä on ongelma..

Taidat väkisin haluta riitaa ja draamaa? Ihme sekopää.

Olisit onnellinen, että MIEHESI EI HALUA OLLA PERHEENSÄ KANSSA TEKEMISISSÄ, kun tilanne heidän kanssaan on tuollainen. Mä itkisin ONNESTA jos mun mieheni puolustelisi minua ja laittaisi välit vanhempiinsa poikki koska vihaavat minua ja yrittävät saada meidät eroamaan. Siis en voi käsittää miksi sinä haluat väkisin heissä roikkua?

Ja toinen, mikä ihmetyttää - sä haluat ostaa väkisin lahjoja miehesi veljen lapsille. Miehesi veljen, joka on myös osallistunut haukkumiseesi? Mun mielestä toi on pimeetä ja säälittävää.

Tämä. Minustakin jotenkin ihan pervoa. En oikein tajua, miksi juuri ne pari lasta ovat niin tärkeitä, että oman miehen kanssa pitää asiasta riitaa synnyttää. Se johtuu aloittajan omista elämänkokemuksosta, eikä niistä lapsista tai heidän olosuhteistaan. En kyllä vain keksi mikä siellä on takana, keksisitkö millään ap itse? Olitko sinä tai onko toinen vanhemmistasi ollut lapsena aineellisessa puutteessa sukuriitojen takia??

Vierailija
80/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässähän on se todiste että ap tosiaan pitää itseään parempana. Ap, sä viet ne tuliaiset jotta sinulla olisi se paremman ihmisen olo ja kiva olo. Yleensä tuliaiset viedään jotta vastaanottajalle tulisi kiva olo. Eli olet aika paska ja itsekäs ihminen, varsinkin kun haukut alkkiksiksi ja hulluiksi ihmisiä. Miehesikin on sika kun heitti perheensä bussin alle sun kermaperseen vuoksi.

Miksi tähän on tullut näin paljon alapeukkuja? Aivan mahdollinen skenaario, ei oikeasti sydämellään toisille hyvää haluava ihminen toimi noin. Itseä tuossa voidellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi