Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen perhe katkaisi välit mieheeni minun takia

Vierailija
18.12.2016 |

Eli ovat vähän huonommin menestyneitä. Käyttävät alkoa ja työpaikat vaihtuu tai niitä ei ole, autoa ei ole varaa korjata ja perintätoimisto on kirjekaveri.

Itse olen ihan normaalista perheestä, tuon tuliaisia yms. Nämä ihmiset vihasivat tuliaisia, joululahjoja ei aikuisille anneta ja pitopalvelut juhlissa on pröystäilyä ja uusavuttomuutta. Vihasivat minua, joten lakkasin käymästä. Mies suuttui heille kun olivat minulle ilkeitä, ja nyt eivät halua olla miehen kanssa tekemisissä, kun valitsi "kermaperseen". Paha mieli miehen puolesta, varsinkin nyt jouluna. Pitäisikö meidän lähestyä heitä taas?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä tunkki joulupaketissa.

Ei tunkkia voi väkisin tyrkyttää. Pidä tunkkisi!

Vierailija
22/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei minua haittaisi, että mies pitäisi heihin yhteyttä. Jonkun aikaa mies kävikin siellä yksin, kun tuli selväksi etteivät pitäneet minusta. Kuitenkin sitten suuttuivat siitä, etten käynyt ja alkoivat haukkumaan minua miehelle ja mies katkaisi välit, ja uhkasi vielä rikosilmoituksella häirinnästä.

En nyt välttämättä heitä elämääni kaipaisi ollenkaan, mutta lähinnä pelottaa että mies kuitenkin kaipaisi. Hän on ihan erilainen kuin tuo muu perhe.. Ja sanoo haluavansa parempaa elämää, eikä halua että mahdolliset lapsemme ikinä ovat noiden ihmisten luona ja näkevät sen riitelyn mallin. Kuitenkin suuttuu itse minulle, kun yritän vain, että hän säilyttäisi edes asialliset välit. Hänen mielestään asiattomiin ei voi olla asiallisia välejä.

Mies tulee kyllä hyvin toimeen perheeni ja ystävieni kanssa, ja vanhempani pitävät hänestä paljon. Silti mietin voiko mies tuntea jotakin kaipuuta omaa perhettään kohtaan. Heillä on kuitenkin aika ronski huumori ym hyviäkin asioita, joita mies saattaa kuitenkin kaivata. Välit ovat siis menneet siskoon, veljeen ja vanhempiin ja samalla veljen lapsiin.  Edes veljen lapsille mies ei aio ostaa joululahjoja, eikä anna minun ostaa (tämä on mielestäni kaikista surullisinta, koska lapset tykkäävät meistä..)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehen veljen lasten äiti kuitenkin pyysi kanssaan kahville, ja kertoi vielä lasten lahjatoiveet. Mies ei haluaisi, että näen koko ihmistä, koska hän on kuulemma vaan utelemassa minulta kaikkea ja kertomassa muille. Miehen mielestä on törkeää pyytää lahjoja (kun veli oli mukana haukkumisessa) joten hänen mielestään minun pitäisi ilmoittaa etten pääse, ja jos väkisin haluan mennä, niin lahjoja ei tarvi viedä. Mielestäni voin kuitenkin aikuisena ihmisenä itse päättää, haluanko ilahduttaa mielestäni ihanien lasten joulua. 

Miehen mielestä riitelemme siksi, koska sitä hänen perheensä haluaakin... Mitä mieltä olette tuosta joululahjaasiasta? Eikö lapset kuitenkin ole syyttömiä isänsä huonoon käytökseen? Näitä toiveita lapset eivät tule saamaan, jos en niitä vie, siitä olen ihan varma.

Ap 

Vierailija
24/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veis lahjoja.. On hope jouluavut yms.

Vierailija
25/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisen wt-porukan saakin jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
26/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt on wt waikka woissa paistaisi.

Vierailija
27/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pahoittaa kenenkään mieltä tunkemalla seuraan, vaikka ei tykätä?'

Mies on valintansa tehnyt, eli hylännyt lapsuudenkotinsa elämäntavan - ja sen valinnan ja sinun kanssa elää. Asia ei oikeastaan edes sinulle kuulu, vaan on ihan täysin miehesi oma asia. Pitäköön hän yhteyttä jos tahtoo, et sinä.

Kuka tässä hylkäsi ja kenet? Ajattelepa nyt tämä asia ihan täydellä järjellä! Mieti ihan tarkkaan varsinkin juuri tätä viimeistä yhteydenpitoa miehen perheeseen - siis kuka on se, joka on hylännyt tylyllä viestillä vastauksena ystävälliseen tervehdykseen?

Niin, onko se sitten oikein kun ovat hylänneet lapsensa - no, sillekään sinä et voi mitään!

Vierailija
28/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehen veljen lasten äiti kuitenkin pyysi kanssaan kahville, ja kertoi vielä lasten lahjatoiveet. ..

Miehen mielestä riitelemme siksi, koska sitä hänen perheensä haluaakin...  

Minkä helkkarin takia sinä tunget miehesi ja hänen perheensä väliin riitaa haastamaan? Anna olla!

Miehen veljen vaimo ei kuulu yhtään enempää perheeseen kuin sinäkään, ja jos olet hänen kanssaan olet väleissä, voit heidän lapsilleen jotain laittaa.

Vierailija
29/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis he kokevat tuliaisina myös ruuat yms. Enkä siis joka kerta vienyt. Mutta vaikka siidereitä jos kutsuivat saunaan, tai fetasalaatin jos mentiin yllättäen, jouluna joku peruslahja, viiniä ja lasienkeli kun tykkäävät niistä. En vienyt mitään isoa, ja vasta myöhemmin kuulin, mitä he näistä "olen teitä parempi"-lahjoista ajatteli.

Mies sanoi ettei hänen puolestaan tarvi olla heihin missään tekemisissä, ennen kuin pyytävät anteeksi. Tiedän ettei anteeksipyyntöä tule koskaan, ja pelkään, että mies katkeroituu minulle. Siksi pyysin miestä laittamaan heille jonkun viestin. Nyt miestä ärsyttää, kun takiani laittoi viestin ja sai vaan kettuilua takaisin (minkä kuulemma jo tiesi tapahtuvan..).

Mutta on siis ok vaan hylätä oma perhe??

Ap

Vaikuttaa siltä, että sinä et nyt voi tehdä asialle oikein mitään. Kaikki mitä teet on huono asia. Miehesi perhe vaikuttaa olevan kateellinen sinulle ja paremmuudellesi ja se ihan heidän omassa päässään silloin. Anna miehen ajatella asia itse ja hoitaa se siten kuin itse parhaiten näkee. Mies haluaa olla sinun kanssa, koska sinä kuulut hänen aikuisen elämään. Lapsuuden perhe kuuluu lapsuuteen. Toivottavaa tietenkin olisi, että voisi olla aikuisenakin hyvissä väleissä, mutta aina se ei onnistu.

Vierailija
30/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei minua haittaisi, että mies pitäisi heihin yhteyttä. Jonkun aikaa mies kävikin siellä yksin, kun tuli selväksi etteivät pitäneet minusta. Kuitenkin sitten suuttuivat siitä, etten käynyt ja alkoivat haukkumaan minua miehelle ja mies katkaisi välit, ja uhkasi vielä rikosilmoituksella häirinnästä.

En nyt välttämättä heitä elämääni kaipaisi ollenkaan, mutta lähinnä pelottaa että mies kuitenkin kaipaisi. Hän on ihan erilainen kuin tuo muu perhe.. Ja sanoo haluavansa parempaa elämää, eikä halua että mahdolliset lapsemme ikinä ovat noiden ihmisten luona ja näkevät sen riitelyn mallin. Kuitenkin suuttuu itse minulle, kun yritän vain, että hän säilyttäisi edes asialliset välit. Hänen mielestään asiattomiin ei voi olla asiallisia välejä.

Mies tulee kyllä hyvin toimeen perheeni ja ystävieni kanssa, ja vanhempani pitävät hänestä paljon. Silti mietin voiko mies tuntea jotakin kaipuuta omaa perhettään kohtaan. Heillä on kuitenkin aika ronski huumori ym hyviäkin asioita, joita mies saattaa kuitenkin kaivata. Välit ovat siis menneet siskoon, veljeen ja vanhempiin ja samalla veljen lapsiin.  Edes veljen lapsille mies ei aio ostaa joululahjoja, eikä anna minun ostaa (tämä on mielestäni kaikista surullisinta, koska lapset tykkäävät meistä..)

Ap

Sun mies on fiksu. Ihan turhaan pidät pahaa mieltäsi yllä miehesi puolesta. Kaikkien kanssa ei kannata olla tekemisissä, vaikka kuinka olisivat sukulaisia. Vähän tuntuu, että koska sulla ei ole ymmärrystä siitä, millaista on olla sidottu alas vetäviin sukulaisiin, niin yrität väkisin painostaa miestäsi pitämään yhteyttä "kun niin vain pitää tehdä". Veikkaan, että miehellesi on helpotus, jos saa jättää sukulaisensa taakseen ja rakentaa itselleen sellaisen elämän kuin itse haluaa ilman, että syyllistät häntä siitä.

Vierailija
31/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi olla, kun ei ole tuollaisista ihmissuhteista kokemusta, enkä muista koskaan katkaisseeni välejä keneenkään niin se tuntuu aika isolta jutulta. Enkä todellakaan tarkoita painostaa miestä pitämään heihin yhteyttä, vaikka nyt ajateltuna se on toki voinut miehestä tuntua siltä. Lähinnä koen huonoa omaatuntoa, että takiani he alunperin suuttuivat. Tmäkin toki aika hullua, koska en ajatellut heidän olevan wt tai muutakaan. Pidin heitä vaan ihmisinä joilla ei ole käynyt niin hyvä tuuri. 

Tiedän, että mies suuttuu jos vien lapsille lahjat, mutta ne aion silti viedä. Oma periaatteeni on kuitenkin se, ettei vanhempien välit saa vaikuttaa lapsiin. En menetä yhtään mitään antamalla heille lahjoja. Tai, no siitä seuraa jälleen yksi riita miehen kanssa, mutta uskon hänen kuitenkin ymmärtävän. Muuten lopetan miehen ahdistelun hänen perhettään koskien. Ei tosiaan ole tuollaista kokemusta, niin olen varmasti ollut miehelle surkea tuki tässä. 

Ap

Vierailija
32/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huomaa että olet henkinen kermaperse, etkä tajua että vaikka mies kaipaisikin kunnolla kohtelevia vanhempia, niin sellaisia ei hänellä ole. Joten miksi pitkität miehen eroa näistä?

Vierailija
33/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mies-raukkaa. Ensin vanhemmat kohtelevat huonosti tai eivät ainakaan osaa käyttäytyä ja luojaties miten se on loukannut miestä, ja sitten vaimon mielestä he ovat arvokkaampia kuin miehen mielipide.

Vierailija
34/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miehen perhe on ehkä sikäli hajulla, että olet mieleltäsi kermaperse. Sulle ei ole ikinä sattunut mitään tällaista ja voi voi, ja lahjoja pitää kuitenkin puoliväkisten tunkea vaikka kukaan ei tykkää. Koska sinä olet niin s**tanan hyvä ihminen ja miehesi puolesta päätät mikä suhde hänellä kuuluisi tuohon huonosti käyttäytyvään porukkaan olla. Yök.

Vierailija
35/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miehen veljen lasten äiti kuitenkin pyysi kanssaan kahville, ja kertoi vielä lasten lahjatoiveet. Mies ei haluaisi, että näen koko ihmistä, koska hän on kuulemma vaan utelemassa minulta kaikkea ja kertomassa muille. Miehen mielestä on törkeää pyytää lahjoja (kun veli oli mukana haukkumisessa) joten hänen mielestään minun pitäisi ilmoittaa etten pääse, ja jos väkisin haluan mennä, niin lahjoja ei tarvi viedä. Mielestäni voin kuitenkin aikuisena ihmisenä itse päättää, haluanko ilahduttaa mielestäni ihanien lasten joulua.  

Miehen mielestä riitelemme siksi, koska sitä hänen perheensä haluaakin... Mitä mieltä olette tuosta joululahjaasiasta? Eikö lapset kuitenkin ole syyttömiä isänsä huonoon käytökseen? Näitä toiveita lapset eivät tule saamaan, jos en niitä vie, siitä olen ihan varma.

Ap 

Ai että asetat vielä omat mielipiteesikin miehen mielipiteiden edelle hänen sukuaan koskien? Mikähän sinuakin oikein vaivaa? Mistään sydämestä tuo halu ilahduttaa ei kyllä tule.

Vierailija
36/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, eihän tuo ole normaalia ja tervettä toimintaa. Itsekin sain suhteen alkuaikoina päälleni anopin kateelliset vihat ja kuuntelin selkäni takana suputusta, kun "se on hienompi".  En itse ymmärtänyt, mitä hienoa minussa oli, kun miehen suku on kuitenkin "hienoa". Vuosien syrjimisen ja kärsimysten myötä ymmärsimme mieheni kanssa, että kyse oli narsismista. Revimme itsemme irti roskaämpärien rooleista. Älä pakota miestäsi perheensä luokse, ellei mies itse halua. Miehesi on saattanut saada samankaltaista kohtelua perheeltään ennen sinua. Ollut perheen syytetty lapsi. Tämän lapsen puoliso ja lapset saavat narsisteilta saman kohtelun, riippumatta millainen puoliso on tai millaiset lapset. Voimia ja pitäkää yhtä miehesi kanssa, sinä ja hän.

Vierailija
37/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ystävällinen asia ap jonka voin sinulle sanoa, on se, että otsikointisi on pielessä. Et sinä niitä välejä katkaissut, vaan miehen vanhemmat. Tajua nyt tämä, äläkä pyöritä koko elämää napasi ympärillä. Heidän mielipiteillään sinusta ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi, he vihaisivat ihan ketä tahansa, joka on asemaltaan kuin sinä ja käyttäytyy kuin sinä - ystävällisesti. Paitsi ettei tuo sinun käytöksesi ole edes oikeasti ystävällistä, vaan ajattelet vain itseäsi. Mutta kaikki eivät jaksa vastata ystävällisyyteen krokotiilihymy päällä, vaikka hyvinkasvavtetut ihmiset jaksavatkin, joten ANNAN OLLA.

Vierailija
38/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voi olla, kun ei ole tuollaisista ihmissuhteista kokemusta, enkä muista koskaan katkaisseeni välejä keneenkään niin se tuntuu aika isolta jutulta. Enkä todellakaan tarkoita painostaa miestä pitämään heihin yhteyttä, vaikka nyt ajateltuna se on toki voinut miehestä tuntua siltä. Lähinnä koen huonoa omaatuntoa, että takiani he alunperin suuttuivat. Tmäkin toki aika hullua, koska en ajatellut heidän olevan wt tai muutakaan. Pidin heitä vaan ihmisinä joilla ei ole käynyt niin hyvä tuuri. 

Tiedän, että mies suuttuu jos vien lapsille lahjat, mutta ne aion silti viedä. Oma periaatteeni on kuitenkin se, ettei vanhempien välit saa vaikuttaa lapsiin. En menetä yhtään mitään antamalla heille lahjoja. Tai, no siitä seuraa jälleen yksi riita miehen kanssa, mutta uskon hänen kuitenkin ymmärtävän. Muuten lopetan miehen ahdistelun hänen perhettään koskien. Ei tosiaan ole tuollaista kokemusta, niin olen varmasti ollut miehelle surkea tuki tässä. 

Ap

Sinun täytyy ymmärtää, että he eivät suuttuneet sinun takiasi. He käyttivät sinua kyllä tekosyynä, jolla laittaa miestäsi ja hänen toiveitaan paremmasta elämästä alas. Vaikka sinua ei olisi, niin miehesi luultavasti joka tapauksessa saisi jatkuvasti kuulla kuittailua "kermapersetoiveistaan". Ihan vain siksi, että he ottavat loukkauksena sen, että mies haluaa jotain muuta ja parempaa itselleen.

Suhtautumisestasi lapsiin olen ihan samaa mieltä. Eli toivottavasti välirikko ei heihin vaikuta ja puhu tosiaan siitä vielä miehesi kanssa. Tuskin hänkään haluaa mielipahaa lapsille aiheuttaa vaan pitää välimatkaa juurikin näihin asiattomasti käyttäytyviin aikuisiin sukulaisiinsa.

Vierailija
39/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ap olla ! Ne on miehen sukulaisia, ei sinun. Älä pidä yhteyttä heihin miehesi ylitse.

Vierailija
40/103 |
19.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi haluat ap pitää nuo ihmiset elämässänne? Eikö se jo osoita tarpeeksi ylemmyyttäsi? Lopeta jo nyt, et ole jumala, hahhahhahhahhaaa. Ja tuokin "on kuitenkn miehen äiti". Entä sitten? Se äiti voisi olla jo kuollut. Miksi pitää väkisin? Vai korpeaako sinua se, ettei alempitasoiset ihaile sinua?

Ymmärrän ap:ta. Jos on kasvanut normaalissa perheessä ja on tavalliset suhteet omiin vanhempiin, niin tuollaista perhettä on todella vaikea ymmärtää.

Itse surisin varmaan myös ap:n tilanteessa, sitä, että miehen suhteet omiin vanhempiin ovat noin toimimattomat. Onko miehelläsi muita sisaruksia, miten heidän välit teihin ja omiin vanhempiinsa toimivat?

Jos ap:lla on lapsia, nämä eivät opi tuntemaan ollenkaan isovanhempiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä