Miehen perhe katkaisi välit mieheeni minun takia
Eli ovat vähän huonommin menestyneitä. Käyttävät alkoa ja työpaikat vaihtuu tai niitä ei ole, autoa ei ole varaa korjata ja perintätoimisto on kirjekaveri.
Itse olen ihan normaalista perheestä, tuon tuliaisia yms. Nämä ihmiset vihasivat tuliaisia, joululahjoja ei aikuisille anneta ja pitopalvelut juhlissa on pröystäilyä ja uusavuttomuutta. Vihasivat minua, joten lakkasin käymästä. Mies suuttui heille kun olivat minulle ilkeitä, ja nyt eivät halua olla miehen kanssa tekemisissä, kun valitsi "kermaperseen". Paha mieli miehen puolesta, varsinkin nyt jouluna. Pitäisikö meidän lähestyä heitä taas?
Kommentit (103)
Kiitos! En aiokaan olla miehen äitiin, veljeen ja siskoon enää tekemisissä, enkä myöskään millään tavalla patistaa miestä olemaan.
Mutta haluan antaa noille lapsille lahjat. He ovat olleet meillä usein yökylässä, olemme käyneet pusitoissa yms, jos nyt emme enää juuri edes näe, niin todellakin haluan nämä heidän toivelahjat antaa. Lasten äiti on mielestäni mukava.
Minulla ei ole sisaruksia, niin ehkä jotenkin takerrun liikaa ihmisiin. Ehkä siksi olen niin surullinen tästä kaikesta. Pidin noita ihmisiä ystävinäni. Ja kuvittelin olevani noiden lasten elämässä mukana.
Saatan kuulostaa jotenkin kontrolloivalta, mutta enemmän mies on suhteessamme päättänyt asioita. Lapset ovat kuitenkin minulle tärkeitä, ja koska heitä emme enää voi hoitaa, niin lahjat ovat ainoa mitä kautta voin heille lähettää iloa.
En ymmärrä miksi täälläkin niin moni kokee minut jotenkin ilkeänä, vaikka en ole ikinä halunnut kenellekään mitään pahaa. En ole miehellekään haukkunut hänen perhettään, enkä missän nimessä ilkeyttäni vienyt tuliaisia. Vahingossa kuitenkin itkin, kun miehen äiti lähetti ilkeitä viestejään myös minulle. Mies suuttui siitä lopullisesti ja uhkasi heitä rikosilmoituksella.
Ap
Sun omassa kirjoituksessasi on aistittavissa halveksuntaa miehen perhettä kohtaan.. liekkö siinä syy että ovat vaistonneet arvostelevan asenteen ja ottaneet siitä kunnolla nokkiinsa?
Taitaa koko perheellä olla itsetunto-ongelmia ja melkoinen alemmuuskompleksi. Se tuskin tulee paranemaan, joten ehkä parempi ettette ole väleissä. Tuo ei ole varallisuudesta tai mistään sellaisesta kiinni, moni köyhäkin haluaa tuoda tuliaisia tai antaa pieniä lahjoja. Tuo selittyy vain jonkinnäköisellä häiriöllä mielenterveydessä tai persoonallisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin voi olla, kun ei ole tuollaisista ihmissuhteista kokemusta, enkä muista koskaan katkaisseeni välejä keneenkään niin se tuntuu aika isolta jutulta. Enkä todellakaan tarkoita painostaa miestä pitämään heihin yhteyttä, vaikka nyt ajateltuna se on toki voinut miehestä tuntua siltä. Lähinnä koen huonoa omaatuntoa, että takiani he alunperin suuttuivat. Tmäkin toki aika hullua, koska en ajatellut heidän olevan wt tai muutakaan. Pidin heitä vaan ihmisinä joilla ei ole käynyt niin hyvä tuuri.
Tiedän, että mies suuttuu jos vien lapsille lahjat, mutta ne aion silti viedä. Oma periaatteeni on kuitenkin se, ettei vanhempien välit saa vaikuttaa lapsiin. En menetä yhtään mitään antamalla heille lahjoja. Tai, no siitä seuraa jälleen yksi riita miehen kanssa, mutta uskon hänen kuitenkin ymmärtävän. Muuten lopetan miehen ahdistelun hänen perhettään koskien. Ei tosiaan ole tuollaista kokemusta, niin olen varmasti ollut miehelle surkea tuki tässä.
Ap
Keskustele miehesi kanssa tästä asiasta. Älä siis vie lahjoja vain omin päin miehesi mielipiteestä piittaamatta. Kyllä miehesikin varmasti keskustelun jälkeen lämpiää enemmän tälle ajatukselle, jos hän tietää lasten arvostavan teitä ja yhteydenpitoanne vanhemmistaan huolimatta. Kun suhtaudut ymmärtäväisemmin etäisyyden pitämiseen muihin sukulaisiin, niin luultavasti miehesikin suhtautuu ymmärtäväisemmin yhteydenpidon jatkamiseen lapsiin.
Varautukaa siihen, että vanhemmat saattavat myös ensin käyttää lapsia pelinappuloina eli eivät anna teidän "kostoksi" pitää heihinkään yhteyttä. Tilanne voi siitä huolimatta kuitenkin muuttua jossakin vaiheessa, kun lapset itsekin alkavat tällaista kieltoa kyseenalaistamaan. Lapsia nähdessä täytyy sitten olla todella varovainen, ettei mitenkään arvostele heidän kuullen heidän vanhempiaan, jotta lapset saavat vastaisuudessa luvan vierailla ja pitää yhteyttä.
Mun mielestä on ikävää, että tämä vaikuttaa teidän parisuhteeseen ja joudutte juhlapyhinä aina vatvomaan tätä.
Tekisin miehen kanssa nyt jonkun linjauksen asiaan, eli ota sinä kanta että mies saa olla tekemisissä perheensä kanssa, jos niin haluaa, sinä et sitä estele. Sinä et ole missään tekemisissä koko suvun kanssa toistaiseksi, etkä tulevaisuudessakaan ennen kuin sinulta on pyydetty anteeksi noita haukkumisia.
Unohda ne lahjat, anna olla, jatkakaa elämäänne. Asiat voivat olla toisin 3 vuoden tai 5 vuoden kuluttua ja sitten on sopiva aika parannella suhteita miehen sukuun, tai sitten ei.
Mutta älä missään nimessä anna tämän vaikuttaa teidän suhteeseenne, siinä mies on oikeassa.
Tutulta kuulostaa.
Puolisoni suvussa on täysin samanlaista porukkaa riittämiin. Ja eihän niiden kanssa pysty olemaan!
Olen ihan mielelläni vittumainen kermaperse ja elämme omaa elämäämme ilman kateellisia sukulaisia.
Ap, mun mielestä on väärin että pakotat miehesi olemaan yhteydessä perheeseensä kun mies hyvin tietää että siitä seuraa vain vitutusta ja loukkaantumista.
Anna miehesi päättää itse asiasta, se on hänen perheensä. Älä yllytä, painosta tai vihjaile. Voit kysyä, mutta aiemman painostuksesi vuoksi en tekisi sitäkään usein.
Tuo on vähän kuin yllyttäisi kaveria kusemaan sähköaitaan väittämällä ettei se toisella kerralla satu ollenkaan.
Miksi sulla on noin suuri tarve mielistellä sitä miehen perhettä? Mikset tee kuten miehesi pyytää ja jätä tapaamista veljen vaimon kanssa ja lahjojen vientiä väliin? Miksi ehdoin tahdoin haluat tehdä miehen toivetta vastaan? Tuntuu että oikein haluat riitaa ja draamaa. Viet tuliaisia ja lahjoja vaikka tiedät ettei pehe tykkää ja viet niitä lahjoja vaikka mies ei tykkää. MIKSI? Mikset anna miehen hoitaa itse omaa suhdettaan sukuunsa? Miksi sinä menet siihen väliin sekoilemaan? Haluatko päästä miehestä eroon? Sillä voin kertoa että teille tulee takuuvarmasti ero jos jatkat tuolla linjalla. Mies selvästi haluaa päästä eroon suvustaan ja sinä et anna vaan roikut näissä sukulaisissa kuin iilimato. Onko susta jotenkin kivaa kun suku riitelee ja tappelee SINUSTA. Imarteleeko se sinua jotenkin?
Tiedän kyllä, että on väärin tehdä miehen tahtoa vastaan, koska kyse on hänen suvustaan. Mutta oikeasti, mielestäni mies on lapsellinen, kun ei vaan periaatteesta halua, että annamme lahjoja hänen veljensä lapsille. Ei siis ajattele lapsia, vaan periaatetta, että mitään yhteyttä ei pidetä, piste. Minusta se on vaan naurettavaa. Kaikesta muusta olen valmis luopumaan. Yritin jopa sopia, että näiden lahjojen jälkeen en ota yhteyttä keneenkään heistä. Mutta ei käy miehelle. Ja me oikeasti riidellään näin typerästä asiasta. Ehdotin, että annan ne lahjat vain omalla nimelläni, niin ei käy edes se.
Oikeasti meinaan itkeä tätä asiaa töissä, koska säälittää niin paljon noi lapset. Olisin vaan halunnut vielä nähdä heitä.. Ja nyt ärsyttää myös todella paljon mies. Ehkä säälin vähän myös itseäni... Joulufiilis on kokonaan poissa. Tekisi mieli vaan vetää prinsessakilarit ja lähteä vanhemmille ennakkoon yksin ja kieltää miestä ostamasta minullekaan lahjaa.
Ap
Minusta voit hyvin antaa lahjat miehen veljen lapsille. Voitko toimittaa lahjat miehen veljen vaimolle niin, ettei veli välttämättä edes tajua, että muutama lahja on teiltä? Lapsethan saavat jouluisin paljon lahjoja, niin ei välttämättä tajua mitään. Veljen vaimo voi myöhemmin sopivassa tilaisuudessa kertoa lapsille kahden kesken mitkä lahjat olivat teiltä.
Meidän suvussa ei onneksi ole tällaista alempi/ylempi sekoilua, mutta vierestä olen seurannut tapausta, missä ns. hyvän perheen tytär otti miehekseen työtön/pikavippi/kaljanjuoja -miehen, ja vaikka kuinka juhlissa kaikki käyttäytyivät sivistyneesti, niin kyllähän tuon kuvion tajusivat kaikki. Ja eroon se liitto päättyi, eikä tullut yllätyksenä varmaan kenellekään. Hienoa, että miehesi on räpiköinyt paremmille vesille!
Ei ole lapsen tehtävä ymmärtää, terapioida, kouluttaa tai paapoa vanhempiaan edes aikuisena. Jos miehen vanhemmat ovat oikeasti idiootteja, niin ei miehesi sinulle ainakaan katkeroidu mikäli yhtään arvostaa itseään. Ja sinä taas et ole miehellesi tilivelvollinen hänen vanhemmistaan. Päättäkää ja nauttikaa omasta tasapainoisesta elämästänne, aikuiset ihmiset.
En vaan ymmärrä, mitä mies menettää siinä, että minä annan joululahjat minulle tärkeille ihmisille.. En niitä nyt anna, jos mies ei oikeasti suostu, mutta äsyttää ja surettaa kylllä. Nuo lapset saa ehkä 3 lahjaa, joten ne oikeasti merkitsisivät heille paljon.
Minusta tuntuisi oikealta viedä lahjat lapsille ja ottaa sitten kiukkuinen mies. Jos en vie, mies on hyvällä tuulella ja minä surullinen. Lahjat voisi olla vaikka "pukilta" kunhan saisivat ne. Tätä lahjaa tuo vanhempi on toivonut ainakin marraskuun alusta saakka.
Ap
Aikamoinen kulttuuriero sinun ja miehesi taustoilla. Tämmöistä siitä sitten seuraa. Miehesi ei välttämättä edes ymmärrä sitä, että sinä et ole ikinä kokenut tai nähnytkään semmoista käytöstä , mikä taas miehesi ja hänen sukunsa mielestä on ihan normaalia riitelyä.
Joissakin perheissä ja suvuissa on jo useamman sukupolven ajan totuttu riitelemään ja jotkut ihan selvästi nauttii riitelystä ja todella osaa sen hyvin. Tässä tulee mieleen miehen suvun kaikilla panoksilla hyökkääminen sekä miehen vastahyökkäys jostain poliisi-ilmoituksesta. Tämmöistähän se siis heittele toisilleen normaalit perheenjäsenet keskenään, paitsi näköjään mm. miehesi suku.
Olet täysin altavastaajana tässä, kokemattomuuttasi ja naiviuttasi. Et osaa heidän pelisääntöjään ollenkaan, etkä osaa luonnollisesti reagoida ollenkaan niinkuin he ovat tottuneet ja odottavat sinu reagoivan.
Älä päästä tätä kulttuurieroa sinun ja miehesi väliin. Anna miehesi toimia hullun sukunsa kanssa, kuten on tottunut ja kuten sielläkin päässä oletetaan ja odotetaan toimivan.
Mutta pysy sinä omana itsenäsi; kiltimpänä, normaalina, ystävällisenä ja tasapainoisena ihmisenä
Selitä miehellesi oma tapasi ajatella ja toimi sen mukaan.
Toivon todella, ettei tämä nyt nouse sinun ja miehesi väliin ongelmaksi. Silloin taas kerran paha mieli ja älyttömät reaktiot ja lopulliset vahingot siirtyy eteenpäin. Yritä kaikin voimin estää se.
Vierailija kirjoitti:
Eli ovat vähän huonommin menestyneitä. Käyttävät alkoa ja työpaikat vaihtuu tai niitä ei ole, autoa ei ole varaa korjata ja perintätoimisto on kirjekaveri.
Itse olen ihan normaalista perheestä, tuon tuliaisia yms. Nämä ihmiset vihasivat tuliaisia, joululahjoja ei aikuisille anneta ja pitopalvelut juhlissa on pröystäilyä ja uusavuttomuutta. Vihasivat minua, joten lakkasin käymästä. Mies suuttui heille kun olivat minulle ilkeitä, ja nyt eivät halua olla miehen kanssa tekemisissä, kun valitsi "kermaperseen". Paha mieli miehen puolesta, varsinkin nyt jouluna. Pitäisikö meidän lähestyä heitä taas?
Hatun nosto miehelle. Miehen tuleekin lähtökohtaisesti olla vaimonsa puolla, vaikka sitten tarvittaessa omia vanhempiaan vastaan. Mies on mitä ilmeisemmin tekemässä loikkaa ylempään sosiaaliluokkaan ja pieni hajorako vanhempiinsa on varmasti paikallaan. Älä yritä hieroa sopua jos toiset ovat haastaneet riitaa. Pärjäätte ilman miehen vanhempia.
t.mies
Ootko mun eksän uusi vaimo? Eksän perhe on perinteisiä elämänkoululaisia ja itse olen ihan tavallisesta perheestä. Heille oli jotain uskomattoman hienoa että opiskelin yliopistossa.... Mulle se on ihan normaalia. Ex myös haukkui kermaperseeksi, koska mua ei ole hakattu lapsena, olen asunut lapsuuteni ok-talossa, olen saanut harrastaa ym. Huoh
Ymmärrän tavallaan miehesi kannan lahjoihinkin, mutta toisaalta se on juuri niiltä lapsilta pois, ei keltään muulta. Jos nämä lapset ovat vähävaraisia, niin mitä pahaa siinä olisi, jos he saisivat nämä lahjat? Tarviiko sitä kertoa keneltä ne lahjat on saatu? i
Inhottavaa tietysti, jos esim. veljen vaimon täytyisi asiaa salailla, mutta onhan se nyt tyhmää, jos lapsilta täytyy viedä jouluilo aikuisten riitelyn takia.
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä, mitä mies menettää siinä, että minä annan joululahjat minulle tärkeille ihmisille.. En niitä nyt anna, jos mies ei oikeasti suostu, mutta äsyttää ja surettaa kylllä. Nuo lapset saa ehkä 3 lahjaa, joten ne oikeasti merkitsisivät heille paljon.
Minusta tuntuisi oikealta viedä lahjat lapsille ja ottaa sitten kiukkuinen mies. Jos en vie, mies on hyvällä tuulella ja minä surullinen. Lahjat voisi olla vaikka "pukilta" kunhan saisivat ne. Tätä lahjaa tuo vanhempi on toivonut ainakin marraskuun alusta saakka.
Ap
Jätä nyt se suku rauhaan. Ole surullinen tämä joulu ja unohda koko asia sen jälkeen. Sinä et ikävä kyllä ole vastuussa näistä lapsista tai heidän onnestaan. On ikävää, että lapset joutuvat kärsimään, mutta et sinä pysty asiaa mitenkään muuttamaan, suututat vain muut pahemmin.
Kyseessä on miehesi suku. Anna siis miehesi päättää, ja kunnioita hänen päätöstään. Päätöksistä voi toki keskustella, mutta anna miehesi tehdä lopullinen päätös keskustelun päätteeksi ja hyväksy se. Tue siis miestäsi hänen päätöksessään. Teidän tärkein tehtävänne on tukea toisianne asioissa, jotka se toinen kokee oikeasti tärkeiksi ja merkitykselliseksi, lakkaa siis vetämästä mattoa miehesi jalkojen alta. Miehesi on hienosti ollut puolellasi omaa perhettään vastaan, anna sille se arvo joka sille kuuluu ja tee sama hänelle.
Siis mitä pidemmälle tätä ketjua luen, sitä varmempi olen siitä, että ap on se jolla tässä on ongelma..
Taidat väkisin haluta riitaa ja draamaa? Ihme sekopää.
Olisit onnellinen, että MIEHESI EI HALUA OLLA PERHEENSÄ KANSSA TEKEMISISSÄ, kun tilanne heidän kanssaan on tuollainen. Mä itkisin ONNESTA jos mun mieheni puolustelisi minua ja laittaisi välit vanhempiinsa poikki koska vihaavat minua ja yrittävät saada meidät eroamaan. Siis en voi käsittää miksi sinä haluat väkisin heissä roikkua?
Ja toinen, mikä ihmetyttää - sä haluat ostaa väkisin lahjoja miehesi veljen lapsille. Miehesi veljen, joka on myös osallistunut haukkumiseesi? Mun mielestä toi on pimeetä ja säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ettei miehen äiti ole ihan terve, mutta silti surettaa miehen puolesta. On kuitenkin tämän äiti..
En ymmärrä miten keksivät minun "yrittävän olla parempi ihminen" kun tuon tuliaisia! Vien niitä myös siskoille ja kaikille kenellä käyn kylässä harvemmin. Mielestäni se on kohteliasta.
Nuo vastaa miehen viesteihin "ole nyt sen prinsessan kanssa" 😩
Ap
Tässähän on se todiste että ap tosiaan pitää itseään parempana. Ap, sä viet ne tuliaiset jotta sinulla olisi se paremman ihmisen olo ja kiva olo. Yleensä tuliaiset viedään jotta vastaanottajalle tulisi kiva olo. Eli olet aika paska ja itsekäs ihminen, varsinkin kun haukut alkkiksiksi ja hulluiksi ihmisiä. Miehesikin on sika kun heitti perheensä bussin alle sun kermaperseen vuoksi.