Lemmikin menetys, kokemuksia?
Mun rakas lemmikki menehtyi tapaturmaisesti noin 4viikkoa sitten. On niin outoo kun kotona ei oo ketään mun rakasta pitkäkorvaa, joka hyppäs yöllä sänkyyn kerjäämään rapsutuksia tai joka piti kissoille kuria, jos ne kävi pupuherran hermoille. <3 Ylipäätään niin outoo olla ilman sitä, se lähti niin yllättäen. <3
Mä vaan itken, itken ja itken kun on niin h*lvetin ikävä sitä. Melkein seitsemän vuoden ajan hän täällä loikki, kunnes yhtäkkiä ei oo yhtään kania kotona loikkimassa. Läheiset vaan vähättelee mun surua, ainakii ne jotka ei eläimistä pskaakaan välitä ja ne jotka suorastaan pelkäsi sitä pientä kääpiökokoista pupua! Yksikii idiootti vaan sano että varo ettei sen käpälä tule uurnasta ulos. Miten aikuinen ihminen voi olla niin h*lvetin idiootti? Eikö AIKUINEN ihminen tiedä että tuhkauksen jälkeen ei tasan mikään käpälä tule uurnasta ulos, muutenkaan kuolleella ei käpälät liiku, tuhkauksen jälkeen sitäkin vähemmän. Kanin kuoleman jälkeen tää samainen idiootti tarjoutu tuomaan kotoaan pahvilaatikon, jotta kanin voi vaan kipata roskikseen. Ehkä se olis niin omalle perheenjäsenelleen tehnyt, mutta mä en. Pieni pupunen lähti tuhkattavaks ja pienen pieni uurna on olohuoneessa sijaitsevassa hyllyssä.
Musta tuntuu että pää hajoaa ihan kohta. Oon täs viimesen tunnin aikana itkeny tän asian vuoksi enemmän kuin kertaakaan aiemmin. Päähänkii koskee ihan kiitettävästi varmaan itkemisen takia. Äsken ku nousin sängystä ylös, ni meinasin kaatua ku huimas. Oon valvonut koko yön koska päivärytmi päin peetä, mut tuskin nukkumisesta tulee yhtään mitään...
Aiemminkin on kuollut meiltä eläimiä, mutta ei niiden kuolemat oo ottaneet näin koville, koska kaikki muut on kuolleet sairauksiin tai vanhuuteen tai muista syistä. Niiden kuolemaa osas jotenkii tavallaan odottaa, mut tää viimeisin, lähti aivan yllättäen, aivan liian aikaisin.
Miten muut on selvinneet kun lemmikki on yllättäen, täysin odottamatta menehtynyt?
Ja ei tarvii yhdenkään ihmisen tulla kommentoimaan että mitä sä sitä suret, sehän oli VAIN kani. Yksikään mun lemmikeistä ei ole VAIN lemmikki, vaan erittäin rakas perheenjäsen. Nyt heitä on yksi vähemmän. <3 Maailman parasta jänöä ei enää ole ja sitä on vieläkin vaikea uskoa todeksi. :'(
Kommentit (41)
Kyllä kanilla on kaksi talttahammasta, joilla syö ja jyrsii kaiken, mitä eteen tulee. Syö myös omat papanansa. Ihan ehta jyrsijä. Kuulukootkin sitten jäniseläimiin mutta jyrsijä mikä jyrsijä.
Vierailija kirjoitti:
lemmikin menettänyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeasti, ne on vain elukoita. Niitä saa rahalla uusia. Puput on ruokaa, ei lemmikkejä.
Nii'i, kyllähän kaneja rahalla saa. Mitä se auttaa että uusia saa rahalla kun se uusi ei millään tavalla korvaa vanhaa? Joo voisin maksaa vaikka miljoonan, jos se tois sen menehtyneen kanin takas. Itseasiassa tekisin mitä vaan että saisin hänet takas, mut ei se vaan onnistu. Ei mua kiinnosta se että yhyy rahalla saa uusia!
Mitä sä tulit tähän keskusteluun mitään ees kommentoimaan jos ei ollut oikeeta asiaa?
Ehkä ne on sulle VAIN ELUKOITA! Joillekin ne on perheenjäseniä, jopa tärkeämpiä kuin yksikään ihminen. Ja ehkä sä puhut jostain jäniksistä tai rusakoista, ne voi ollakin ruokaa, vai lemmikkikanejako siellä päivälliseks syöt?
Ei rusakoita viitsi syödä, mutta jänis ja kasvatettu pupu on oikein maukasta syötävää. Meillä on myös kanoja jotka munii 1/2 vuotta ja sitten ne syödään. Koiraa ei syödä eikä kissaa mutta työssä nekin ovat. On menetetty kissa ja koirakin, mutta ne on hankittu tarpeeseen heti uudet ja ei ole vanhoja tarvinnut surra.. Kyllä se uusi korvaa vanhan heti, niin henkisesti kuin fyysisesti.
Kasva vähän ja älä kitise turhia. Ymmärrän että olet joku pentu, mutta turhaa valittamista tuo silti on.
Huomaa kuinka hyvin asiat täällä pohjolassa ovat, kun on aikaa itkeä pupua.
Minusta tuo on jo yliampuvaa ja ylimielistä.
Pentu? :D Naurattaisitko vielä lisää? :D :D
Sun kommentitko ei oo ylimielisiä? Jos sä hommaat menetetyn eläimes tilalle uuden ja se on sillä kuitattu, niinkö kaikkien pitäs ajatella? Kaikki ei toimi kuten sinä ajattelet!
Ja mitä sä edelleenkii tähän kommentoit?!
Ehkä jonku työeläimen kohdalla uusi korvaakin vanhan, mutta ei todellakaan tässä tapauksessa.
Joo, mut lemmikin saa rahalla uuden, ihmistä ei saa. Tuolta voi kaupasta hakea uuden " aina iloinen kun näkee minut"..
Vähän nyt realismia touhuun. Eläin on eläin, eikä sen kuolema ole maailman loppu.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole eläinrakas, ei voi tajuta miltä lemmikin menettäminen voi tuntua. Mulle koira on paljon rakkaampi kuin moni ihminen. Eläimeen voi luottaa, se ei petä ja on uskollinen. Se on aina iloinen, kun näkee minut. Koira on itseasiassa pelastanut minut masennukselta. Pystynyt siihen mihin ei pystynyt lääkkeet ja psykologit.
Nimenomaan!! Tähänkii keskusteluketjuun tullu jotain ihme vikisijöitä, joiden mielestä on väärin surra kania, ku onhan se nyt sentään kani eikä koira! Ja ilmeisesti joidenkii mielestä on ylipäätään VÄÄRIN surra rakasta lemmikkiään, vaikka sen ei pitäs toisten päänuppia paljoakaan kutkuttaa että itkenkö kanini vuoksi vai enkö!
Eläimet ei sentään petä luottamusta tai puhu p*skaa selän takana toisinkuin ihmiset.
Se että jollekin eläin on yhdentekevä jonka voi samantien korvata uudella, ei tarkoita että eläimet olis kaikille yhdentekeviä.
Eläimet on ainoa syy, miksi olen vielä elossa. Ja tottakai tuohonkin lauseeseen joku tarraa ja tulee vinkuu jotakii! Mut ihan totta kuulkaas on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei oikeasti, ne on vain elukoita. Niitä saa rahalla uusia. Puput on ruokaa, ei lemmikkejä.
Nii'i, kyllähän kaneja rahalla saa. Mitä se auttaa että uusia saa rahalla kun se uusi ei millään tavalla korvaa vanhaa? Joo voisin maksaa vaikka miljoonan, jos se tois sen menehtyneen kanin takas. Itseasiassa tekisin mitä vaan että saisin hänet takas, mut ei se vaan onnistu. Ei mua kiinnosta se että yhyy rahalla saa uusia!
Mitä sä tulit tähän keskusteluun mitään ees kommentoimaan jos ei ollut oikeeta asiaa?
Ehkä ne on sulle VAIN ELUKOITA! Joillekin ne on perheenjäseniä, jopa tärkeämpiä kuin yksikään ihminen. Ja ehkä sä puhut jostain jäniksistä tai rusakoista, ne voi ollakin ruokaa, vai lemmikkikanejako siellä päivälliseks syöt?
Ei rusakoita viitsi syödä, mutta jänis ja kasvatettu pupu on oikein maukasta syötävää. Meillä on myös kanoja jotka munii 1/2 vuotta ja sitten ne syödään. Koiraa ei syödä eikä kissaa mutta työssä nekin ovat. On menetetty kissa ja koirakin, mutta ne on hankittu tarpeeseen heti uudet ja ei ole vanhoja tarvinnut surra.. Kyllä se uusi korvaa vanhan heti, niin henkisesti kuin fyysisesti.
Kasva vähän ja älä kitise turhia. Ymmärrän että olet joku pentu, mutta turhaa valittamista tuo silti on.
Minusta tuo on jo yliampuvaa ja ylimielistä.Pentu? :D Naurattaisitko vielä lisää? :D :D
Sun kommentitko ei oo ylimielisiä? Jos sä hommaat menetetyn eläimes tilalle uuden ja se on sillä kuitattu, niinkö kaikkien pitäs ajatella? Kaikki ei toimi kuten sinä ajattelet!
Ehkä jonku työeläimen kohdalla uusi korvaakin vanhan, mutta ei todellakaan tässä tapauksessa.
Kuule, painapa tämä mieleesi. Sä et pentu muista enää muutaman kuukauden päästä koko eläintä. Pyydä äiteltäs rahaa, ja hae uusi pupu ja lopeta tuollainen naurettava käytös. Ihmisillä on oikeasti surua ja murhetta ja kuollut läheisiä ja rakkaita ihmisiä joten ei yksi jänis paljon paina. Ne on eläimiä joita metsästetään ja syödään. Ymmärrän jotenkin, että joku saattaa lemmikkinä haluta sellaista pitää, mutta älä nyt hirveän teatraalisesti sen perään itke, teet vain itsestäsi naurettavan.
Ja kyllä, sunnuntaina lähtee meidän pupuilta henki ja nyljen ja pistän ne likoomaan ja roikkumaan. Saadaan jouluksi jänispataa. Haluatko tulla pitämään niille hautajaiset??
Koita nyt kasvaa vähän.
Ei pupuilla ole mitään minuutta tai sielua, ne on saaliseläimiä, jotka toimii 100% reflekseillä. Ei ne ajattele tai mieti. Älä nyt oikeasti kehtaa pitää tuollaista porua jänöstä.
Toivo kultsi joulupukilta uusi pupunen itsellesi. Vielä kerkiää lähettämään toiveita.
Meillä koira on jopa helpottanut murrosikää. Murkkuikäinen poika voi lässyttää koiralle, saa siltä läheisyyttä, kun ei pysty näyttämään tunteita muuten. Vaikea käsittää miten jotkut suhtautuu eläimiin niin kylmästi. Itse oon ollut tosi pienestä asti eläinrakas. Mun paras kaveri oli pienenä meidän koira. :D Kuljettiin yhdessä pitkin peltoja ja metsiä ja kerättiin sammakonkutua ja ryömittiin ojissa. Syötiin samaa jätskiä ja nukuttiin vierekkäin. Vieläkin mieli herkistyy kuin muistelen sitä koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mut lemmikin saa rahalla uuden, ihmistä ei saa. Tuolta voi kaupasta hakea uuden " aina iloinen kun näkee minut"..
Vähän nyt realismia touhuun. Eläin on eläin, eikä sen kuolema ole maailman loppu.
Lapsia saa tehtyä ihan ilmaiseksi uusia jos edellinen kuolee mutta en mä tätä möläyttäisi lapsensa menettäneille vanhemmille. Ja ihminenkin on eläin. Nyt jotain tolkkua siihen mitä huutelee lemmikin menettäneille. Normaaleille ihmisille se lemmikki on helvetin tärkeä perheenjäsen mutta sitähän eivät palstan empatiakyvyttömät eläinvihaajat voi mitenkään käsittää, silmät kiiluen ja ilkeä virne naamalla siellä kirjoitellaan kaikkea "yhyy, se oli vaan elukka, kaupasta voi hakea uuden" oikein tarkoituksenakin loukata lemmikkinsä menettänyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt realismia touhuun. Eläin on eläin, eikä sen kuolema ole maailman loppu.Lapsia saa tehtyä ihan ilmaiseksi uusia jos edellinen kuolee mutta en mä tätä möläyttäisi lapsensa menettäneille vanhemmille. Ja ihminenkin on eläin. Nyt jotain tolkkua siihen mitä huutelee lemmikin menettäneille. Normaaleille ihmisille se lemmikki on helvetin tärkeä perheenjäsen mutta sitähän eivät palstan empatiakyvyttömät eläinvihaajat voi mitenkään käsittää, silmät kiiluen ja ilkeä virne naamalla siellä kirjoitellaan kaikkea "yhyy, se oli vaan elukka, kaupasta voi hakea uuden" oikein tarkoituksenakin loukata lemmikkinsä menettänyttä.
Ei eläin ja lapsi ole sama asia kuule ollenkaan. Tuosta kommentistakin näkee, että olet tyhmä kakara. Olen menettänyt niin lapsen, isäni, kuin liudan lemmikkejäkin. Noista elukoiden kuolemasta toipuu, eikä siitä kannata tehdä mitään draamaa. Onhan se ihanaa piehtaroida tuollaisessa muka surussa, ja harjoitella asiaa, mutta älä ihmettele, ettei ihmiset jaksa sua kovin tosissaan ottaa.
Tottakai se harmittaa, ja voi olla surullinen, mutta älä viitsi olla jänön takia tuollainen draamaqueeni..
Te, jotka tulette tällaiseen ketjuun kertomaan, että teilläkin kuolee kohta laatikollinen kaneja herkkupataa varten, saisitte ihan oikeasti hävetä. Myös teille " se on vain elukka"-huutelijoille samat sanat.
On oikeasti pelottava ajatus, että mun lapset joutuvat kasvamaan ja elämään noin aivottomien ja ilkeiden ihmisten keskuudessa.
Fiksulla ihmisellä on tilannetajua ja hän ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia, ja sitä kautta eri asiat tärkeitä. Fiksu ihminen osaa pitää naamansa kiinni ja lohduttaa kun toinen kertoo surustaan, vaikka pitäisi sitä hölmönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt realismia touhuun. Eläin on eläin, eikä sen kuolema ole maailman loppu.Lapsia saa tehtyä ihan ilmaiseksi uusia jos edellinen kuolee mutta en mä tätä möläyttäisi lapsensa menettäneille vanhemmille. Ja ihminenkin on eläin. Nyt jotain tolkkua siihen mitä huutelee lemmikin menettäneille. Normaaleille ihmisille se lemmikki on helvetin tärkeä perheenjäsen mutta sitähän eivät palstan empatiakyvyttömät eläinvihaajat voi mitenkään käsittää, silmät kiiluen ja ilkeä virne naamalla siellä kirjoitellaan kaikkea "yhyy, se oli vaan elukka, kaupasta voi hakea uuden" oikein tarkoituksenakin loukata lemmikkinsä menettänyttä.
Ei eläin ja lapsi ole sama asia kuule ollenkaan. Tuosta kommentistakin näkee, että olet tyhmä kakara. Olen menettänyt niin lapsen, isäni, kuin liudan lemmikkejäkin. Noista elukoiden kuolemasta toipuu, eikä siitä kannata tehdä mitään draamaa. Onhan se ihanaa piehtaroida tuollaisessa muka surussa, ja harjoitella asiaa, mutta älä ihmettele, ettei ihmiset jaksa sua kovin tosissaan ottaa.
Tottakai se harmittaa, ja voi olla surullinen, mutta älä viitsi olla jänön takia tuollainen draamaqueeni..
Oletpa sä empatiakyvytön, vaikka olet itsekin kokenut menetyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa kuvottava, empatiakyvytön ja katkera. Et varmastikaan asenteesi takia haluttua ja mukavaa seuraa. Miten se on keltään pois jos joku suree lemmikkinsä kuolemaa, miksi se suru olisi oikeutettu tunnetila vain ihmisten kuollessa? En ole läheistä ihmistä menettänyt enkä tiedä miltä se tuntuu, varmaan eri asia kuin lemmikin menetys mutta eipä herätä suakaan kohtaan mitään empatiaa jos tulet haukkumaan muita "tyhmiksi kakaroiksi" tai kommentoit lemmikkiään surevalle että tämä piehtaroi MUKA surussa ja että tämä on "jänön takia tuollainen draamaqueeni".
Te jotka vähättelette AP:n surua, voitte tappaa itsenne. Tähän maailmaan ei kaivata yhtään tunteetonta kusipäätä lisää. Teidän perään ei edes itkettäisi, toisin kuin rakkaiden lemmikeiden.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vähättelette AP:n surua, voitte tappaa itsenne. Tähän maailmaan ei kaivata yhtään tunteetonta kusipäätä lisää. Teidän perään ei edes itkettäisi, toisin kuin rakkaiden lemmikeiden.
Buahahhaa!! Kyllä se siitä kunhan hormoonit tasoittuu...
" Mun pupu kuoli!!!! Vittu mä tapan itseni!!!! Aaasrrrgh"
Vierailija kirjoitti:
Miksi suret juuri sinun kania kun niitä kuolee luonnossa koko ajan sadoittain? miksi et sure aleppon lapsia? Suret omaisuuttasi, siksi että se oli SINUN. Oikeasti et välitä muista.
Ota tämä kommenttisi talteen ja palaa siihen, kun joku läheisesi kuolee. Varmasti nämä omat sanasi lämmittävät silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on jo yliampuvaa ja ylimielistä.Pentu? :D Naurattaisitko vielä lisää? :D :D
Kuule, painapa tämä mieleesi. Sä et pentu muista enää muutaman kuukauden päästä koko eläintä. Pyydä äiteltäs rahaa, ja hae uusi pupu ja lopeta tuollainen naurettava käytös. Ihmisillä on oikeasti surua ja murhetta ja kuollut läheisiä ja rakkaita ihmisiä joten ei yksi jänis paljon paina. Ne on eläimiä joita metsästetään ja syödään. Ymmärrän jotenkin, että joku saattaa lemmikkinä haluta sellaista pitää, mutta älä nyt hirveän teatraalisesti sen perään itke, teet vain itsestäsi naurettavan.
Ja kyllä, sunnuntaina lähtee meidän pupuilta henki ja nyljen ja pistän ne likoomaan ja roikkumaan. Saadaan jouluksi jänispataa. Haluatko tulla pitämään niille hautajaiset??Koita nyt kasvaa vähän.
Mikä sä oikeen kuvittelet olevas ku täällä sulle tuntemattomia ihmisiä haukut? Tuskin oon kuule yhtään sen enempää pentu ku sinäkään!
Se että sä syöt kanejas ni sekö tarkoittaa että niitä ei saa pitää lemmikkinä ja tärkeenä olentona vaan pataan vaan? No suurin osa kanien omistajista ei onneks ajattele kuten sinä!
Edelleenkii mitähän v*ttua sinä ees tähän keskusteluun tulet ulisemaan? Kasvahan vähän.
Olisko jonkun koiran menettäminen hyväksyttävämpää vain sen takia koska se olis koira? Eläin siinä kuin mikä tahansa kanikin.
Ja joo jotkut on menettänyt tärkeitä ihmisiä, mitä siinä iniset siitä? Minäkö en oo? Ja se ei nyt tähän asiaan vaan mitenkään liity..!
Pitihän se etukäteen arvata millasia draamaqueeneja tähän tulee ulisee. Meinasin eka kirjottaa eläimestä paljastamatta että mikä eläin se oli, olis varmaan tullut erilainen keskustelu. Jos olisin kirjottanu että koira kuoli, ni tuskin olis tullut tollasia "yhyhyy ne on saaliseläimiä ei ne mitään tunne".
Ja joo ihmisiä menehtyy joka päivä, se kun ei tähän keskusteluketjuun millään tavalla kuulu mut silti siitä piti joidenkii ujeltaa. Syöttekö myös aina lautaset varmasti tyhjäksi asti, koska jotkut kuolee myös nälkään jossainpäin maailmaa?
Ja heti haukkumassa pennuks kun suree menetettyä eläintä! Mun ikäistä ei kyllä missään lasketa enää pennuks, että terve vaan teillekii täysikäisille PENNUILLE.
Karmiva ajatus, että näillä joillakin tähän ketjuun kommentoineilla on ilmeisesti omia lapsia... Minkäköhänlaista myötäelämisen ja empatian mallia tällaiset persoonat siirtävät omalle jälkikasvulleen?
Jos ei ole eläinrakas, ei voi tajuta miltä lemmikin menettäminen voi tuntua. Mulle koira on paljon rakkaampi kuin moni ihminen. Eläimeen voi luottaa, se ei petä ja on uskollinen. Se on aina iloinen, kun näkee minut. Koira on itseasiassa pelastanut minut masennukselta. Pystynyt siihen mihin ei pystynyt lääkkeet ja psykologit.