Omituisempia paikkoja joissa yökylässä olet nukkunut
tai majoitat yövieraita.
Saunan lauteet, vaatekaapin lattialla, pihalla keinussa.
Kommentit (89)
Kaverin mökin laiturilla. Siellä tai terassilla nukuttiin koko poppoo (7 hengen porukka).
Syy? Mökin piipusta oli jäänyt joku luukku auki, mitä kukaan ei tajunnut, ja sisälle tulvi koko ajan hyttysiä. Kukaan ei ollut myöskään huomannut tuoda hyttysmyrkkyä. Siinä ininässä ja vitinässä tuli valvottua aamuun asti, kunnes lopulta menimme ulos nukkumaan, koska sielläkin oli vähemmän hyttysiä kuin sisällä.
Lopulta iltapäivällä kaverin äiti saapui mökille ja myrkytti sen. Lattiat olivat sitten kirjaimellisesti mustanaan niitä itikoita.
Mentiin pariksi yöksi yhdelle kerhotalolle, jonka piti olla "tosi hyvä paikka". No kahdesta nojatuolista kyhäsin itselleni vuoteen, ja takki patjaksi, ettei tarvinnut pinttyneitä pyllyhikiä nuuhkia. Oma makuupussi oli mukana.
Olen myös nukkunut ulkovaatteet päällä talvipakkasella huoneessa, jossa oli jatkuva tuuletus tupakoinnin takia.
Ei kylässä mutta opiskeluaikoina nukuin kerran pallomeressä :D Yllättävän mukavaa joskin joka kerta kun vaihtoi asentoa havahtui hetkeksi.
Armeijassa tuli nukuttua joka aamu ennen aamupalaa lattialla karvalakki pään alla. Sen lisäksi esim. liikkuvassa panssarivaunussa monta kertaa.
Kaverin paljaalla lattialla siten että kokosin päälleni kasan sukkia 'peitoksi'. Oli vähän köyhät puitteet pehmusteiden osalta.
Joskus heräsin kostean ja venähtäneen illan jälkeen kaverini kylpyammeesta seuranani pölynimuri.
Ei, en todellakaan tiedä.
Pariskunnan välissä, mies vielä hipelöi.
Luentosalin penkissä. Tämä tosin oli alayhdistyksen järjestämässä yön yli kestäneessä leffamaratonissa. Laitoin tyynyn kirjoitusalustalle ja torkuin muutaman tunnin sitä vasten.
Olohuoneen pöydän alla lapsena. Meillä oli siskon kanssa tapana kyhätä pöydästä maja joulun aikaan ja nukkua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Maton alla. Lehtiroskiksessa (ulko-ovi meni lukkoon kun noudin lisää juomaa kaivost ja isäntäväki oli niin kännissä ettei herännyt vaikka heittelin pikkukivillä ikkunaan).
Mitä helvettiä? Noin kymmenen vuotta sitten olin Kuopiossa käymässä kaverini luona ja kävimme baarissa, josta tuo kaverini lähti aiemmin pois johtuen humalatilastaan. Minä sitten myöhemmin saavuin tuon kaverini asuintalon luo ja alaovihan oli tietysti jo lukossa, yritän soittaa kaverilleni mutta hän oli jo sammunut eikä vastaa. Sitten menin nukkumaan läheiseen roskiskatokseen lehtilaatikkoon, hyvin siellä tarkeni, mutta hävetti tulla ulos sieltä. Joku katsoi läheisen talon ikkunasta kun kömmin ulos sieltä. :D
Kerran minut kutsuttiin muutamaksi yöksi yksityiseen, käytöstä poistettuun vankilaan. Ei ollut mikään hotelli. Se oli aika kokemus - vaikka tiesi että se ovi ei ole lukossa, vaan saan sen auki milloin haluan, ahdisti se silti.
Festarihoidon kanssa rakennettiin oksista ja styrox-levyistä maja keskelle metsää, ja siellä hempeiltiin sitten takamukset muurahaispesässä.
Lapsena osoitin jostain mieltäni esittämällä kadonneeni, eli menin salaa nukkumaan koirankoppiin. Dramaattinen temppuni meni pieleen siinä vaiheessa, kun en päässytkään enää kopista ulos ja jouduin huhuilemaan aikuisia apuun.
Olen elänyt ilmeisen tylsän elämän, kun ei ole oikein mitään omakohtaista lisättävää tähän ketjuun, mutta yhdet oudot nukkujat olen "päässyt" herättämään.
Jyväskylässä on aina MM rallien aikaan monenlaista menoa. Ralliviikonloppuna (kuten aina muutenkin) 2v ja 3v lapsemme heräsivät 6 maissa. Söimme aamupuurot ja päätimme lähteä ulkoilemaan, jotta mies saisi nukkua vähän pidempään. Emme viitsineet jäädä leikkimään omaan pihaan, kun tiedän että tenavistamme lähtee aika paljon ääntä ja helteiden takia monilla naapureilla on ikkunat auki.
Joten suuntasimme "kävelylle" läheiselle uimarannalle. Siellä nukkui pariskunta viltti patjana ja toinen peittona. Vähän olivat äreän näköisinä, kun lapset juoksentelivat rannalla ja heittelivät kiviä veteen, vaikka emme ihan viereen mennetkään.
Ei kylässä mutta Israelissa Tel Avivissa nukuin rappukäytävällä koska yout hostel oli mennyt kiinni puolenyön aikaan ja en sitä tiennyt. Menihän se yö siinäkin, kylmällä lattialla. Aamulla luikin kiireesti hostelliin heti kun heräsin.
Ei ollut yökylässä mutta teininä olin ollut ryyppäämässä ja aamulla heräsin omasta huoneesta lattialta, makasin puoliksi sängyn alla niin että ylävartalo oli sängyn alla ja jalat sojottivat matolla. Olin myös kussut housuuni. :(
Kaverin luona suihkukopissa, kun piti olla piilossa vanhemmilta
Kaverin luona vaatekomerossa, oli ainoa paikka, jossa oli sen verran tilaa, että sai rauhassa nukuttua ohuen retkipatjan päällä. Tyynyksi ja peitoksi taittelin talvitakkeja hyllyiltä.
Oli itse asiassa mukavaa ja pimeää. :)
Auton takapenkillä pihassa, kun tuttava kehitti pahan riidan miehensä kanssa enkä jäänyt känniriitelyä kuuntelemaan. (Olin liian väsynyt ajaakseni kotiinkaan monta tuntia.)
Pienenä leikkimökissä pihalla, heinäladossa ja kilien kanssa pienessä karsinassa kavereiden kanssa.
Ulkona nurmikolla. Kylmä tuli vaikka oli kuuma kesä. Kaverilla oli makuupussi, minulla ei koska kukaan einollut kertonut minulle että majoitus on ulkona pihalla.
Ah niitä ihania lapsuusmuistoja kun nukuttiin kykän lasten kanssa toistemme pihoilla laavussa, teltassa, leikkimökissä tai asuntovaunussa. Usein samassa porukassa oli 4-10 saman kylän 10-13 vuotiasta tyttöä tai poikaa. Ja viattomia oltiin silloin vielä.
Ja aikuisena tai ainakin melkein:
Poikakaverin koirankopissa. Piti olla poikakaverilla yötä ja illalla meille tuli riitaa jostain. Suutuspäissäni sanoin lähteväni kotiin kävellen. Matkaa oli kuitenkin parikymmentä kilsaa, joten päätinkin mennä koirankoppiin yöksi. Oli syksy, mutta onneksi lämmintä. Kuulin kun poikakaveri lähti autolla minun perääni. Kun päivä sitten valkeni lainasin ilman lupaa poikakaverini äidin polkupyörää ja poljin kotiin. Suhteemme päättyi tähän.
Ja sitten nolompi juttu: olin niin kännissä ja huonovointinen,että jouduin nukkumaan kaverin kylppärin lattialla. Mulle toki tuotiin sinne retkipatja ja peitto ja tyyny. Kaveri ei halunnut,että oksentelisin pitkin kämppää. Kyllä hävettää vielä yli 20 vuoden jälkeenkin.