Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua-ryhmästä bongattua: Eräs perhe toivoo:

Vierailija
13.12.2016 |

7-lapsinen perhe toivoo mm: Lämpimiä toppapukuja lapsille, erilaisia legoja tytöille ja pojille, puhelinta, suklaata kaikille, palapelejä ja ruoka-apua. Just joo....Mä tuun vihaiseksi näistä ilmotuksista.

Kommentit (239)

Vierailija
21/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa he ajattelevat saavansa kaikkea mutta jpos jotain tuosta listasta kuitenkin. Ja tuossa on kuitenkin aika erilaisia toiveita, voi oman kukkaronsa mukaan ostaa tai antaa käytettynä.

Vierailija
22/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluapu-palsta houkuttelee aina tietyn kiintiön näitä "tuohtujia" ja halveeraajia ja siunaajia . Saavat nämä omaan elämäänsä vettuuntuneet henkiset kääpiöt  jokavuotisen kiksinsä sieltä kun pääsevät oikein kunnolla plarailemaan kaikenlaisten lapsiperheiden lahjatoiveita ja "tuohtumaan" että kattokaas ny saatana tuotakin  kuinka kehtaa pyytää  .

No kyllähän nuo näyttävät kehtaavan. Tietynlaisille ihmisille kerjääminen ja pummaaminen on elinkeino, ilmeisesti sinullekin kun niin myötäkarvaan silität. Mikäs siinä jos ei itse kykene pesueestaan huolehtimaan, kerjuulle vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse osallistua

Vierailija
24/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myös. Lahjoitin yks vuosi 120 euron  herkku  + lahjapaketin eräällä perheelle. Kiitosta ei tullut enkä tiedä menikö paketti ikinä perille. Lopetin siihen. Ennen paketin lähettämistä kyllä' otti aktiivisesti yhteyttä. Mulle jäi paha maku suuhun, kun en itsekään ole miljonääri. Nyt haluan auttaa jotain, mutta autan sitten sellaista, joka on vaatimattomampi toiveinensa eikä ole niin tarkkaa että lahja on juuri tietynlainen...

Vierailija
25/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suutuit mistä? Aivan tavallisia ja vaatimattomia toiveita.

Toppapuku on samanlainen perustarve kuin hammasharja, miksi sellaista toivotaan lahjaksi? Se pitää olla varaa hankkia itse, joko uutena tai käytettynä.

No vaikka siksi että se voi olla helpompi saada käytettynä ja voi sitten ostaa lapselle tämän lemppari lahjan kun ei tarvitse käyttää rahaa toppavaatteisiin. Kyllä mä ainakin voisin lahjoittaa lapseni vanhat hyväkuntoiset vaatteet juuri vähävaraisille.

Vierailija
26/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toppapuku on samanlainen perustarve kuin hammasharja, miksi sellaista toivotaan lahjaksi? Se pitää olla varaa hankkia itse, joko uutena tai käytettynä.

Nimenomaan, lisäksi niitä saa kirppareilta halvalla. Ei tarvitse olla mikään uusi 200 euron merkkipuku.

Vierailija
27/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jotkut legot ovat just hyviä ja kohtuullisia lahjoja. Mistä sen tietää mikä on tarina tämän perheen taustalla? Eihän siellä tarvitse olla kuin 1 vammainen tai muu erityislapsi kun toinen vanhempi joutuu omaishoitajaksi/vähemmille työtunneille ja talous tiukkenee. Noin suurella pääluvulla veikkaan myös uusperhettä.

Vierailija
28/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvä että jotkut suomalaiset uskaltaa vielä rohkeasti synnyttää lapsia vaikka joutuu nykyään toppapuvut kerjäämään ja huomisesta ei tietoa onko töitä tai toimeentuloa.

Me ei uskallettu kun lähti duunit alta. Unohdettin lapsihaaveet. Mutta tsempataan silti lapsiperheitä ja lahoitetaan aina kaikkea  mitä voidaan.

Vierailija
29/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, lisäksi niitä saa kirppareilta halvalla. Ei tarvitse olla mikään uusi 200 euron merkkipuku.

No täytyyhän, ettei köyhäksi luulla! 😂

Vierailija
30/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin ruokaa ja pojalle pari kirjaa. Poika rakastaa kirjoja mutta myös rikkoo niitä tolkutonta vaihtia. Kyseessä on siis 1,5v ikäinen..

Vierailija
31/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan vanhemmille kondomipaketin. Onko pakko lisääntyä niin helvetisti, jos omat varat ei riitä perheen elättämiseen?

Tämä. Jouluruokien laitossa voin tulla myös neuvomaan ihan vaikka henkilökohtaisesti. Kai se sossurahakin riittää pariin kiloon lanttua, kermaan, muniin ja korppujauhoihin?

Vierailija
32/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7-lapsinen perhe toivoo mm: Lämpimiä toppapukuja lapsille, erilaisia legoja tytöille ja pojille, puhelinta, suklaata kaikille, palapelejä ja ruoka-apua. Just joo....Mä tuun vihaiseksi näistä ilmotuksista.

Siellä ryhmissä on niin isoja toivomuksia etten käsitä kuinka kenelläkään on varaa täyttää noin isoja toiveita. Emme saa edes omalle perheelle hankittua jouluksi kaikkea tuota.

Vierailija
33/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osallistunut monena vuonna erilaisiin joulukeräyksiin ja tänä vuonna juuri tämän jouluapusivun kautta. Kyseessä suuri perhe, jossa oli toiveet eriteltynä kaikille perheenjäsenille. Olin juuri hankkinut omaa tyttöä ajatellen tavaran, jota tämän perheen tyttö toivoi. Päätin tämän tytön tarvitsevan sitä enemmän. Otin yhteyttä ja kävin paketin viemässä ihan ovelle saakka. Ymmärrän että vieraalta ihmiseltä voi olla vaivaannuttavaa ottaa lahjaa vastaan, mutta kyllä tuli paha mieli, kun ei kiitos-sanaa kuulunut.

Vierailija
34/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluapu-palsta houkuttelee aina tietyn kiintiön näitä "tuohtujia" ja halveeraajia ja siunaajia . Saavat nämä omaan elämäänsä vettuuntuneet henkiset kääpiöt  jokavuotisen kiksinsä sieltä kun pääsevät oikein kunnolla plarailemaan kaikenlaisten lapsiperheiden lahjatoiveita ja "tuohtumaan" että kattokaas ny saatana tuotakin  kuinka kehtaa pyytää  .

No kyllähän nuo näyttävät kehtaavan. Tietynlaisille ihmisille kerjääminen ja pummaaminen on elinkeino, ilmeisesti sinullekin kun niin myötäkarvaan silität. Mikäs siinä jos ei itse kykene pesueestaan huolehtimaan, kerjuulle vaan.

Jos sulla ei ole varaa persaukisena tai pihinä kitupiikkinä antaa mitään, ilmeisesti näin kun  sinua ja kaltaisiasi niin anteliaat ihmiset vetuttaa, niin skippaa yli pyynnöt ja painu huolehtimaan siitä omasta pers... eikun pesueestasi.

Kaikesta pitää marista ja märistä kun ei teikäläisillä muita murheita ole kun mistä märistä seuraavaksi.

Vierailija
35/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä annan vanhemmille kondomipaketin. Onko pakko lisääntyä niin helvetisti, jos omat varat ei riitä perheen elättämiseen?

Heh! Tavallaan ihan totta, mutta lapset on nyt kuitenkin (valitettavasti) tehty ja he ovat syyttömiä vanhempiensa holtittomuuteen. Itse voisin niille lapsille sitten jotain lahjoittaakin, vaikka vanhempansa ovatkin idiootteja.

Vierailija
36/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osallistunut monena vuonna erilaisiin joulukeräyksiin ja tänä vuonna juuri tämän jouluapusivun kautta. Kyseessä suuri perhe, jossa oli toiveet eriteltynä kaikille perheenjäsenille. Olin juuri hankkinut omaa tyttöä ajatellen tavaran, jota tämän perheen tyttö toivoi. Päätin tämän tytön tarvitsevan sitä enemmän. Otin yhteyttä ja kävin paketin viemässä ihan ovelle saakka. Ymmärrän että vieraalta ihmiseltä voi olla vaivaannuttavaa ottaa lahjaa vastaan, mutta kyllä tuli paha mieli, kun ei kiitos-sanaa kuulunut.

Aha.

Olemme auttaneet mahkujen mukaan , eikä olla tippaakaan kiitoksen kipeitä.

Paljosta on hyvä antaa. Pyyteettömästi.

Vierailija
37/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdit poistua ovelta niin nopeasti, ettei perheenjäsenet ehtineet noutaa trumpettejaan sinulle vartavasten sävelletyn kiitosfanfaarin esittämistä varten.

Vierailija
38/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on hyvä että jotkut suomalaiset uskaltaa vielä rohkeasti synnyttää lapsia vaikka joutuu nykyään toppapuvut kerjäämään ja huomisesta ei tietoa onko töitä tai toimeentuloa.

Me ei uskallettu kun lähti duunit alta. Unohdettin lapsihaaveet. Mutta tsempataan silti lapsiperheitä ja lahoitetaan aina kaikkea  mitä voidaan.

Niin niin, että on hienoa vääntää kersoja, kun ei toimeentulosta tieoa... Just.

Vierailija
39/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, että on hienoa vääntää kersoja, kun ei toimeentulosta tieoa... Just.

Harva oikeesti uskaltaa enää "vääntää kersoja" nykypäivänä, kun ihmiset ovat epävarmoja toimeentulosta ,tulevaisuus pelottaa , kertoohan tilastotkin ihan suoraan kuinka syntyvyys on dramaattisesti laskenut. Paljon lapsia ei tee kuin maahanmuuttajat.

Vierailija
40/239 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi yksinkertaisempaa jättää nämä jouluavut väliin niin ei tulisi paha mieli. Voisi vaikka ajatella että veroja maksamalla auttaa jo. Nämä säännöllisesti vähintään kolmen vuoden välein lisääntyvät ihmiset saavat sitä kautta sitten jouluavuksi yhteiskunnan tuet. Jos jotain haluaa lahjoittaa, voi käyttää vanhanaikaista Pelastusarmeijan joulupataa. Jäävät samalla pois somen ryhmäharmit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän