Miten kestää aikuisen lapsen kumppanivalinta?
Kestettävä on, ja oltava ystävällinen. Miten voin oppia hyväksymään ja unohtaa harmituksen? Lapsen valinta ei kuulu minulle, mutta ottaa pannuun. Niin paljon paremmankin hän voisi saada. Kumppaninsa eiole mitään varsinaista vikaa mutta ei mitään erityisen upeaakaan. No, melko ahkera ja energinen hän tuntuu olevan, ja nehän ovat hyviä ominaisuuksia. Antakaa meille joku voimalause tai jotain. Kai mä totun.
Kommentit (12)
Kuulostat pojan äidiltä ja tulevalta hirviöanopilta
Onneksi lasten kumppanien kanssa ei tarvitse olla missään tekemisissä. Anna lapsen elää omaa elämäänsä, elä sinä omaasi.
Ei, tyttärestä kyse. Aion oppia suhtautumaan tähän, varmaan joskus vielä naurattaakin.
Ap
Se onkin yllättävän vaikeaa. Olin valtavan helpottunut kuin poikani ja ex-tyttiksen välit menivät poikki. En olisi millään tahtonut sitä tyttöä sukuun. Toivon, että seuraava miniäkandidaatti on toisenlainen.
Nämä nyt vaan on niitä tunteita, joille ei paljon mitään voi. Lapsi valitsee sen ihmisen puolisokseen minkä valitsee. Olen jo ajatellut ryhtyä etäiseksi anopiksi varmuuden vuoksi. Ja olen hankkinut itselleni ns. omaa elämää oikein reippaanlaisesti.
Haluan totta kai olla lapseni ja hänen kumppaninsa kanssa tekemisissä, ja aion ollakin. Miehessä ei ole mitään suurta vikaa, pidän jopa hänestä, mutta toivoin vain tyttärelleni toisenlaista miestä. Hän on heikommin koulutettu ja hänen historiansa on naistenmiehen.Hn ei puhu tyttärelleni kovin kunnioittavasti.Nämä asiat luonnollisesti huolestuttavat.
Ehkä se on upea niinä hetkinä kun sinä et ole paikalla, ap.
Vierailija kirjoitti:
Haluan totta kai olla lapseni ja hänen kumppaninsa kanssa tekemisissä, ja aion ollakin. Miehessä ei ole mitään suurta vikaa, pidän jopa hänestä, mutta toivoin vain tyttärelleni toisenlaista miestä. Hän on heikommin koulutettu ja hänen historiansa on naistenmiehen.Hn ei puhu tyttärelleni kovin kunnioittavasti.Nämä asiat luonnollisesti huolestuttavat.
Sun varmaan pitää puhua tyttärellesi. Jännämiehistä ei yleensä tule kunnon puolisoa.
Totta kai olen puhunut tyttäreni kanssa siitä, mikä minua huolestuttaa, mutta en todellakaan halua yrittää puuttua hänen elämänsä. Jos tämä on hänen kumppaninsa, yritän tukea heitä. Mutta minun on yritettävä myös päästä yli harmistani, jotta voin olla Kiva äiti, anoppi ja ehkä joskus mummo.
Pidä suusi kiinni ja ole ystävällinen. Minua on kaikki poikaystävien ja nykyisen miehen äidit aluksi vihanneet ja kohdelleet tosi epäystävällisesti. En tiedä miksi, olen kohtelias, ystävällinen, koulutettu, sieväkin. Olen miettinyt pääni puhki että mikä siinä on kun ei kelpaa. Äidit eivät ole kai kestäneet sitä että oma mussukka rakastuikin johonkin muuhun kuin äitimuoriin. No, ajan kanssa anopin kanssa on alkanut sujua mutta alku oli tosi kylmää kyytiä. Itselläni on poikia ja olen pyhästi luvannut itselleni ja universumille että en puutu millään lailla tyttöystävävalintohin, en vaikka mikä olisi.
Ne dissaukset vaikutti tosi paljon suhteisiin ja jopa itsetuntoonkin kun piti miettiä miksi kohdellaan sillä tavalla. En itse koskaan halua vaikuttaa toisiin, nuorempiin ja mahdollisesti haavoittuvin ihmisiin sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Pidä suusi kiinni ja ole ystävällinen. Minua on kaikki poikaystävien ja nykyisen miehen äidit aluksi vihanneet ja kohdelleet tosi epäystävällisesti. En tiedä miksi, olen kohtelias, ystävällinen, koulutettu, sieväkin. Olen miettinyt pääni puhki että mikä siinä on kun ei kelpaa. Äidit eivät ole kai kestäneet sitä että oma mussukka rakastuikin johonkin muuhun kuin äitimuoriin. No, ajan kanssa anopin kanssa on alkanut sujua mutta alku oli tosi kylmää kyytiä. Itselläni on poikia ja olen pyhästi luvannut itselleni ja universumille että en puutu millään lailla tyttöystävävalintohin, en vaikka mikä olisi.
Ne dissaukset vaikutti tosi paljon suhteisiin ja jopa itsetuntoonkin kun piti miettiä miksi kohdellaan sillä tavalla. En itse koskaan halua vaikuttaa toisiin, nuorempiin ja mahdollisesti haavoittuvin ihmisiin sillä tavalla.
Vartoos vaan kun poikas tuo pöhkön pissiksen näytille. ;) Siinä karisee äkkiä kaikki hyvät lupaukset.
Samalla tavalla kuin vanhemmankin kumppanivalinta.