Kysyin lähes 2 vko sitten työnantajalta jatkuuko työni toukokuun jälkeen
Sanoi silloin, että päätöksiä tehdään ja niistä kerrotaan heti. Edelleen odotan sitä päätöstä. Ihmettelen tällaista kun luvataan jotain jota ei sitten pidetä.
Kommentit (11)
Niin, oletko itse sanonut suoraan että ärsyttää...? ;)
Kannattaa tehdä kuten minä tein loppuvuodesta 1999. Minulla oli joulukuun loppuun sopimus ja kysyin muutamaan kertaan jos marraskuussa, että jatketaanko sitä. No, vastausta ei kuulunut ja kun pomo viimein pari päivää ennen joulua sanoi, että jatketaan niin minä vaan totesin, että minulla on jo toinen työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Eli päätöstä ei ole vielä tehty.
Tai sitten ollaan, mutta se on se ettei sopimukseni jatku ja asiasta nyt ei vaivauduta kertomaan. Tuntuu asioita hoitaessa, että tätä se on kaikkialla ettei oteta vastuuta ja viikkotolkulla roikotetaan asioita.
ap
Tuosta voisi melkein päätellä että ei jatku työt. Pysyy hiljaa ettet lopeta heti kun saat tiedon. Joutuisi vielä palkkaamaan jonkun kuukaudeksi ennen kuin uusi työntekijä pystyy aloittamaan. Varmaan joku opiskelija tulossa kesäksi niin ei voi aloittaa kuin kesäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä kuten minä tein loppuvuodesta 1999. Minulla oli joulukuun loppuun sopimus ja kysyin muutamaan kertaan jos marraskuussa, että jatketaanko sitä. No, vastausta ei kuulunut ja kun pomo viimein pari päivää ennen joulua sanoi, että jatketaan niin minä vaan totesin, että minulla on jo toinen työpaikka.
Menisin todella mielelläni siihen toiseen työpaikkaan jos sellainen olisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voisi melkein päätellä että ei jatku työt. Pysyy hiljaa ettet lopeta heti kun saat tiedon. Joutuisi vielä palkkaamaan jonkun kuukaudeksi ennen kuin uusi työntekijä pystyy aloittamaan. Varmaan joku opiskelija tulossa kesäksi niin ei voi aloittaa kuin kesäkuussa.
Ihmettelen kun työnantaja ei hyödy siitä mitään ettei kerrota.
ap
Se on aika katsella uutta työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on aika katsella uutta työpaikkaa.
Tai katson ihan koulutusta. Alkaa hatuttaa jo tämä koko ala. Pitkä kokemus ja mistään ei meinaa saada töitä, mutta toisaalta alalla se kokemus ei hirveästi edes merkitse.
ap
Tässä vaiheessa kannattanee olettaa, että työ ei jatku. Teet muita työnhakuja ym. sen mukaisesti. Jos jatkoa kuitenkin tarjotaan, etkä ole vielä ehtinyt sopia muuta, otat sen vastaan ja asia kunnossa. Jos sulla ei tällä hetkellä ole muuta tarjousta tms, ei sulla oikeastaan ole tarvetta hoputtaa asiaa - ainakaan jos työssä on säännölliset työajat. Jos on vuorotyö, on ajoissa tietäminen perustellumpaa jotta pääsee suunnittelemaan elämäänsä kun tietää työvuorot.
Eri asia sitten jos haluaisit jatkaa, mutta saat tarjouksen muualta. Silloin on pakko nostaa kissa pöydälle: "Mielelläni jatkaisin täällä, mutta en ole saanut jatkosopparia vielä ja nyt minulle on tarjottu toista työtä. Lupasin ilmoittaa x ajankohtaan mennessä, olenko tulossa sinne, joten jos haluatte että jatkan täällä, pitää jatkosta olla sitä ennen paperit tehtynä."
Hän siis sanoi, että sinä päivänä oltiin tekemässä näitä päätöksiä. Tuo oli jo toinen kerta kun kysyin sopimuksesta ja kolmatta kertaa en enää kysy. Voi saakeli että ärsyttää tällainen ettei voida sanoa asioita suoraan.
ap